Healing, damage transfer og lignende spørsmål

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Tjomi
Holy Zealot

Healing, damage transfer og lignende spørsmål

Post by Tjomi » Thu Sep 12, 2013 12:23 pm

Hei
Jeg har noen spørsmål som jeg tror passer inn i taktikk delen her.
Btw: så spiller jeg Cygnar.

Damage transfer, hvordan stoppe det?
Den er veldig irriterende når en horde Warcaster kan overføre all skaden fra en assasination over på ett beast eller noe annet.
Har dere noen gode råd eller taktikker for å forhindre det?

Og i nogenlunde samme område er healing.
Dette var ett problem jeg støtte på mot Trollblods sin Mountain King.
Jeg hadde tatt han hvist ikke han kunne ha heala seg hver runde med de så jæverene.
Jeg lurte litt på å bruke noe som har Griveous wounds, men jeg tror ikke det er noe i Cygnar som har det, og kun warcastere hos mercenaries har det.
Har dere noen andre råd eller forslag.

/tjomi

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Thu Sep 12, 2013 12:32 pm

Griveous wounds stopper også healing.
Andre ting du kan gjøre er å drepe warbeasts eller skade de såpass mye at healingen ikke lenger er like effektiv.
Mr Everblight!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Thu Sep 12, 2013 12:52 pm

Å spille mot Hordes er ganske forskjellig fra å spille mot Warmachine på flere måter. Skal man assassinate skal man typisk drepe motstanderen med en masse "tiny cuts" snarere enn å få inn et enkelt angrep som avslutter det hele - medmindre kan har sørget for at alle motstanderens Beasts er fulle av Fury (og derfor ikke kan transferres til) eller nesten døde (så mesteparten av skaden kommer tilbake til warlocken). Alternativt ha tilgang til Grievous Wounds eller andre evner som stopper transfers, men det er ikke så vanlig i spillet.

Man skal huske på at en warlock på egenhånd er utrolig mye mindre effektiv enn en warcaster - de får Fury fra sine beasts samt animi, og får ikke ekstra ARM av å campe, så en vanlig taktikk er å heller gå for å drepe beasts enn å gå rett på warlocken. En gammel (og ikke alltid helt riktig) tommelfingerregel er at warcasters holder styrken hele spillet mens warlocks blir svakere og svakere, og i forhold til warlocks har warcasters derfor et langt kraftigere "endgame".
-Kaptajnen

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Mon Sep 16, 2013 6:04 pm

Hmmm, lidt sent til festen, men det er også værd at huske, at man ikke kan Transfer'e til 'beasts som er fyldt med fury - eller er uden for CTRL.

Men det er korrekt at man enten myrder alle 'beasts eller også giver skade så mange gange at Warlock'en løber tør for fury undervejs.

...og endelig mener jeg at Cygnar burde have mulighed for at gå efter scenario fra begyndelsen i stedet for kun at satse på assassination.

Thagdarf
Holy Zealot

Post by Thagdarf » Sun Oct 13, 2013 6:07 am

Cygnar er også veldig flinke på "death by a tousand papercuts", masse masse power 10 skud osv, det fungerer veldig bra mot warlocks. 10x 2 skade er vanskeligere å transfere bort en 1x 20 skade.

Ellers som de andre har sagt:

* Drep warbeasts først, dette kan gjøre enkelte warlocks nesten ubrukelige aleine
* Control ommråde og full fury, det finnes verktøy for å jobbe med dette, Cygnar har push-bullets for eksempel.
* Grievous Wounds er en rein hard counter (vs transfer, healing, though) men er skjelden/vanskelig å få tak i.
- Jon Eirik - Sandefjord - Mercenaries: Gorten & Magnus -

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”