35pts Retribution of Scyrah - Ny til Warmachine

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Kaptajn Congoboy
Archangel

Re: 35pts Retribution of Scyrah - Ny til Warmachine

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Nov 24, 2014 7:12 pm

Spells Og effects faktisk. Så Cygnar kan ikke gi Gun Mages 18" range.
-Kaptajnen

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Mon Nov 24, 2014 7:42 pm

Igjen, takk for langt svar! :D
everlasti wrote: Gorgon (5pts)
5 pts jack som kan Force Lock, og Kinetic Grip. Med ARM 16 def 12. Er veldig kjedelig.
Kjedelig for motspiller å spille mot eller kjedelig i bruk/dårlig? ARM16 og DEF12 er ikke stort.
everlasti wrote: Heavy Rifle Team (Leader and Grunts) (2pts)
Light Artillery reglen gjør dem VELDIG dårlige.
Dette er jo basically en MØR :P Det at en rifle med scope ikke kan sikte gir ikke mye mening hehe.. Men de virker jo bra mot WJ's? Vil det ikke være mulig å få dem i en posisjon hvor de ikke trenger å flytte seg stort hvis en gir dem Snipe? RNG 18 er jo ikke ille. Virker jo som en bra combo sammen med 2 Ghost Snipers og kanskje Eiryss, Mage Hunter of Ios for å ta ut WJ relativt raskt. 2 poeng er jo ikke stort.
everlasti wrote: Nayl (2pts)
Hvis du klarer å finne en god måte på å bruke ham, fortell gjerne meg og. 2pts solo i Retribution, the faction of great 2 pts solos, faller Nayl av.
Virker som et to egget sverd, med et eksta blad til håndtak :/ Er det mulig å kaste han inn til fienden med en egen WJ for så å aktivere han og få han drept av free strikes? Eller trenger kanskje ikke motstanderen å benytte seg av free strikes?
everlasti wrote: Dawnguard Destor Thane (4pts)
Veldig bra i noen situasjoner, spesielt bra med Ravyn feat.
Wow ja! De virker awesome! Hadde vært kult å lage en rask hardt slående liste med 2 slike :D ?
everlasti wrote: Eiryss, Mage Hunter of Ios (3pts)
eEiryss er neste like mye et must som Arcanisten. Men fortsatt mange lister uten henne. Vel verdt å se på reglene hennes, eller som at hun kan jobbe for deg, mens din motstander spiller henne.
Hva mener du henne kan jobbe for meg når motstanderen spiller henne? Ellers har jeg sett litt på henne. Death Bolt + 2 Ghost Snipers er nice. Disruptor Bolt virker og bra, men er vel ubrukelig mot Horde?
everlasti wrote: House Shyeel Magister (2pts)
Fantastisk solo, 2 pts for en d6 slam, regardless og size! Han her er full av flotte regler.
Skal sjekke han ut, men må nok lese meg litt mer opp på regler:)
everlasti wrote: Houseguard Thane (2pts)
Retributions Jesus, gir Houseguard enten +2 move, eller se stealth . Denne er også veldig nærme et must.
Virker som et solid valg, og Halberdiers virker veldig stødige samt at de kan gjøre en del skade. Men ønsker meg en veldig skyteorientert liste til å starte med. Men skal ikke utelukke at jeg prøver disse en gang.
everlasti wrote: Hvis du vil spille Ravyn, så sines jeg du skal se på Discordia, som din prime jack, eller evt, Elare og Hyperion.
Hva er det som gjør Discordia så bra i kombinasjon med Ravyn? Og Elare til Hyperion for å avlaste warcaster?
everlasti wrote: Casters: 1/1Points: 50/50Ravyn, Eternal Light (*6pts)
* Discordia (10pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Houseguard Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (7pts)
* Houseguard Halberdiers Officer & Standard (2pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Mage Hunter Strikeforce (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Mage Hunter Commander (2pts)
Stormfall Archers (Leader and 3 Grunts) (5pts)
Arcanist (1pts)
Arcanist (1pts)
Fane Knight Skeryth Issyen (5pts)
Ghost Sniper (2pts)
Ghost Sniper (2pts)
Baserte du denne listen på den jeg postet over? Kan du isåfall fortelle hvorfor du har byttet ut det du har byttet ut? :) Tar Fane Knight rollen til 2 mage hunter assassin's f.eks.? Ellers vil jeg og gjerne vite hva du synes om den siste listen jeg postet, hvis du har tid. :)

everlasti wrote: Listen jeg kjører med Ravyn:

Casters: 1/1Points: 50/50Ravyn, Eternal Light (*6pts)
* Sphinx (7pts)
Mage Hunter Infiltrators (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Mage Hunter Infiltrators (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Elara, Tyro of The Third Chamber (3pts)
* Hyperion (18pts)
Ser ut som en veldig hard liste :D Men det er som regel veldig mange små base modeller i listene dine. Hva er grunnen til at du foretrekker store units frem for mindre eller flere WJ's?
Magnus
- Retribution of Scyrah

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Tue Nov 25, 2014 10:42 am

Gorgon (5pts)
har for lav ARM/def for at den kan holde igjen noe som helst, du vinner en turn for 5 pts.

Heavy Rifle Team (Leader and Grunts) (2pts)
Du kan ikke flytte på denne modellen, OG skyte på samme runde. Deretter kan vi ta matten litt.
Heavy Rifle Team (Leader and Grunts) (2pts) vs ARM 20 WJ.
ARMP gir WJ ARM 10, så du skyter med pow -3 +2d6, som avrage gjør 4 dmg.
Stormfall Archers vs arm 20 jack.
Pow = (-8+3d6)*2= 6 ( dette simulerer 2 archers, som er verdt 2 pts.
mot Small/medium er Heavy Rifle Team (Leader and Grunts) (2pts) out dmg`ed av alle nesten.

Nayl (2pts)
Problemet er at mange Retribution jacks ikke er sterke nok til å kaste ham langt nok, eller til å drepe ham via å kaste ham. Det skjer ofte at du kaster ham inn, deretter tar motstanderen å kaster ham tilbake til deg. Men JEg har ikke brukt Nayl.

eEiryss
pEiryss er flott hun, men jeg synes personlig eEiryss fungerer bedre for Retribution. Hun stripper upkeeps og animuses. Gjør det MYE lettere for dine andre modeller å treffe. Hun har en spesiel regel, når eEiryss kommer innenfor 5" av en WJ, IKKE Myrmydon, så kan ikke WJ`en få focus. Mange gjør denne feilen.

Houseguard Thane (2pts)
Fungerer godt med Houseguard Riflemen og, rng 14" og ser stealth!

Discordia
denne jacken kan Inprinte for 1 focus, og gjøre alle innen 3" av den blast immune, samt får +2 ARM vs ranged attacks. Veldig bra. Den har også sp10 pow 14, med Ravyn blir denne Myrmydonen veldig bra.

Casters: 1/1Points: 50/50Ravyn, Eternal Light (*6pts)
* Discordia (10pts)
Houseguard Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (7pts)
* Houseguard Halberdiers Officer & Standard (2pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Arcanist (1pts)
Arcanist (1pts)
Fane Knight Skeryth Issyen (5pts)
Ghost Sniper (2pts)
Ghost Sniper (2pts)

er basert på din liste, dåg mange solos ikke er dårlig, er det ikke alltid det beste heller. du trenger modeller som jobber sammen, isteden for å gjøre en jobb alene.

Myrmydons i Retribution har en support rolle, helt greit for det å bare ta dette inn asap. RoS myrmydons tåler ikke 1vs1 mot khador jacks. Det hjelper veldig å en warcaster som har mye focus å leke med, som ikke trenger å gi dem til sin jack hver runde.

Dette er hva jeg synes om RoS, dette behøver ikke å stemme. Du må finne ut hvordan du liker å spille selv.

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Nov 25, 2014 3:24 pm

Dyre 5 poeng på Gorgon mao.

Synd med Rifle Team, figurene er jo skikkelig kule.

Nayl sin ability slår vel og kun inn av enemy damage ("when this model is destroyed by an enemy attack"). Så han er vel nødt til å overleve kastet vårt for å fungere? Ser for meg at han har sin plass, men da i en veldig spesiel liste kanskje?

eEiryss virker morsom å bruke :)
everlasti wrote: Houseguard Thane (2pts)
Fungerer godt med Houseguard Riflemen og, rng 14" og ser stealth!
Og kan få RNG 18 med Ravyn :p Kanskje jeg skulle sett på en liste med de. Men du foretrekker Halbadiers fremfor dem?

Skal sjekke ut Discordia, vært en idé å prøve hun ut samme med Ravyn i mindre slag først slik at jeg lærer den å kjenne. Ser at den er bra, men tror jeg trenger praktisk erfaring for at det skal gå opp for meg hvor bra den faktisk er med Ravyn :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Tue Nov 25, 2014 3:49 pm

DyHex wrote:Og kan få RNG 18 med Ravyn :p Kanskje jeg skulle sett på en liste med de. Men du foretrekker Halbadiers fremfor dem?

Skal sjekke ut Discordia, vært en idé å prøve hun ut samme med Ravyn i mindre slag først slik at jeg lærer den å kjenne. Ser at den er bra, men tror jeg trenger praktisk erfaring for at det skal gå opp for meg hvor bra den faktisk er med Ravyn :)
Hver unit har sin plass, Halbadiers er, etter min mening, den beste uniten i RoS. Det betyr ikke at jeg bruker dem i hver liste. Men 15" charge (ink. reach), er noe å skrive hjem om. Spesielt ettersom de kommer opp i p+s 14, mat 8, +3d6. Riflemen gjør en helt annen job i listen. 18" range, som ser stealth, er svært vanskelig for din motstander å håndtere.

Tips for bruk av Discordia i Ravyn listen din. Sett opp din Inprint, deretter skyt med archers på alt som jammer deg! AoE3 som drifter kun halvparten av rng mellom din archer og den du skyter på, betyr i teorien at du treffer smallbases du skyter på når du står 2" unna. Pow 6+2d6 dreper alle high def, low arm modeller. Mens dine er safe pga. "immune to blast"

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Nov 25, 2014 4:19 pm

Hva er den tiltenkte rollen for Fane Knight Skeryth Issyen (5pts) ?

Ser ut som en solo som kan slå ekstremt hardt fra seg, men han har da tatt plassen til 2 Mage Hunter Assassin's. Er han bedre en 2 av de, eller fyller han en helt annen rolle?
Magnus
- Retribution of Scyrah

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Tue Nov 25, 2014 4:35 pm

Mage Hunter Assassin(`s) er super soloer. Du kan ikke fylle deres roller. Men de gir ikke stort i defansive midler. Du spiller med to modeller som enten kan åpne opp jam, eller finne seg et target, å fyre løs. De tilbyr listen angreps momenter som ingenting annet i Retribution kan ligne.

Fane Knight Skeryth Issyen (5pts), er egentlig en defansiv model. Den henger ikke i frontline`en. Han skal inn å ta ut prime targets. Akkurat på samme måte som Assassins, men denne mannen tåler mye mere. Mat 8(+2 på charge) P+S15 weapon master som er blessed og har Rapid Strike gjør vondt når han charger.
Han har i tillegg def 13, Arm 19 ( 10+5) bokser, som du ikke kan drepe på et angrep.
Du kan jamme med Fane Knight Skeryth Issyen (5pts), mens Assassins ikke er verdt å jamme med.

Begge fyller samme rolle, men de gjør den veldig anderledes. Jeg peker ikke mot Fane Knight Skeryth Issyen, men akkurat i den listen jeg satt opp, liker jeg den bedre.

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”