Legion of Everblight - Noob spm :)

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Templar
Wraith Engine

Re: Legion of Everblight - Noob spm :)

Post by Templar » Fri Aug 21, 2015 11:13 am

Scatter fra Ravagore skuddet er samme AoE som skuddet dvs AoE 3".

All mulighet for å booste attack/damage og kjøpe nye attacks stopper nok når en beveger seg ut av controll området til warlocken.

Finnes Proteus sinn Herding regel og Sheperds egen regel som fungerer uteom det.
Mr Everblight!

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Aug 21, 2015 11:15 am

Leevoth wrote:er AoE fra Ravagore også 5" corrosion sak.
Lurte på å ta 2 av denne .. men da må jeg ofre carnivean, jeg innbiller meg at den er kjekk å ha . selv om den har dødd brutalt 2. siste (og første) spillene jeg har spilt :p

Kanskje 2x ravagore +1 spell martyr (så man kan få casta parasite igjennom den .. om det går) .. er en mulighet.
AoE 3" har for vane å kun treffe 1 modell hvis beveger enhetene sine i "normal" skyformasjon dersom den ikke bommer.

5" corrosion er fra Forsake som nok skal kunne ta ned endel modeller, men de fleste som har opplevd en slik en gang lar det sjelden skje 2 ganger hehe.

Jeg sier på ingen måte at du skal endre lista, synes du skal prøve den, helst mer enn 1 gang, og se hva som funker etc :)

Leevoth wrote: Forørig et regelspm .. om du har et beast som starter innenfor warlocks sone .. kan de bevege seg ut av sonen og fortsatt kjøpe attacks / boost etc eller stopper muligheten til det momentant når man flytter dem ut av control range?
Beist kan ikke forces utenfor sin kontrollers Control zone.
Det er egenskaper som tillater slike ting, bla har Shepards egenskapen Beast Master som gjør at man kan Force Friendly Faction Warbeasts innenfor Shepardens command som er 8".
<--- Leif

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Fri Aug 21, 2015 11:42 am

Ironclad wrote:Beist kan ikke forces utenfor sin kontrollers Control zone.
Control Area (bare hvis der skulle være nogen tvivl).

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Fri Aug 21, 2015 12:05 pm

Er ganske klart .. men ja kjekt med litt regel diskusjon / oppklaring ..

Merker at man må spille litt for å få koll på sakene ..
hatt 2 kamper, første kampen, Eirik som har spilt før ble for tøff, og jeg ble knust (hadde 0 kontroll på noe som helst av regeler :),
kamp 2 gikk litt bedre ... selv om ting ikke gikk helt som jeg tenkte .. den vant jeg da Marius klarte å ha warcastern sin i killbox (eller hva det nå heter) i 2 runder og hadde for lite defense på objective, så mine heltemodige legionærer kunne knuse det.

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Aug 21, 2015 12:14 pm

Leevoth wrote:Er ganske klart .. men ja kjekt med litt regel diskusjon / oppklaring ..
Merker at man må spille litt for å få koll på sakene ..
Ikke noe stress :)
Vi svarer gjerne på regelspørsmål o.l.

Når det gjelder spørsmål om lister og hva som funker og ikke så trenger man ofte å se ting selv, slik er det hvertfall for min del. Jeg må prøve interaksjonene et par-tre ganger før jeg klarer å gjøre meg opp en mening om det virker som jeg ønsker.

Leevoth wrote: hatt 2 kamper, første kampen, Eirik som har spilt før ble for tøff, og jeg ble knust (hadde 0 kontroll på noe som helst av regeler :),
kamp 2 gikk litt bedre ... selv om ting ikke gikk helt som jeg tenkte .. den vant jeg da Marius klarte å ha warcastern sin i killbox (eller hva det nå heter) i 2 runder og hadde for lite defense på objective, så mine heltemodige legionærer kunne knuse det.
Supert!
<--- Leif

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Aug 21, 2015 12:20 pm

Tenkte ikke på Kill Box, og ettersom jeg sto for nærme bordet i min runde så fikk Øysten 2CP og je får jo ikke flytta i hans så da fikk han 2 til, stemmer dette?
Marius

Green is the new everything

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Fri Aug 21, 2015 12:24 pm

Stort sett ville jeg gått for 2 Light Beasts (Bolt Thrower + Naga for eksempel) + en go del infanteri som kjerne i en Lylyth1 liste. Rava + Carni får egentlig lite ut av henne som caster (samme med de fleste andre heavies). Og så fylle på med kvanta med skudd (Striders, Hex Hunters, Warspears etc), og litt mindre support enn man er vant med. Spell Martyr er som regel heller ingen dum ide nei.

Hun er også svært utilgivelig å spille med (kanskje dårligst defansive evner av alle lockene våre + masse evner som vil at hun skal stå langt opp og bruke fury er ingen god kombo).

Men mest rett har Leif om at man burde teste det selv.

Man får forøvrig bare CP for killbox i eierens tur - så hvis du stod for nærme bordkanten i din tur Vradchuck, så får Leevoth poeng da, men ikke i sin egen tur.

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Fri Aug 21, 2015 12:50 pm

@Oguleth

Er det en annen warlock som er bedre med en sånn liste?

Og ja han stod i killboksen i 2 av sine runder :D

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Fri Aug 21, 2015 1:07 pm

Spørsmålet er vel hva du vil med en eventuell liste - hvis pLylyth er interessant i seg selv er det jo bare å teste noen varianter.

Vet ikke helt om å spesialisere seg på å skyte infanterispam er noen stor Legiongreie. Lylyth2 kan gjerne skyte ned en skokk (spess på feat turn), og har et bedre assassinationspill - men klarer ikke helt håndtere de virkerlig hardføre infanterispamlistene på attrition heller. Men også veldig vanlig og fryktet, så ganske ofte å se folk stille med lister hvor hun ikke har en sjanse. (Og har lite "spill" i seg så ikke akkuratt en kosecaster man kan spille så mye med for morro skyld)

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Fri Aug 21, 2015 1:20 pm

med liste nr 2 tenkte jeg mest på å kunne countre hærer med mye single wound inf. og kanskje bruke ravegore sin aoe som en litt kontroll på hvor motstander kan bevege seg ... og så har jeg jo modellene så må finne bruksområder for dem :)

Men ja må nok teste .. men greit å lodde om man er helt på bærtur eller ei, hender jeg er det :D

Driver også å ser på Absylonia 1 & 2 lister da jeg også har anskaffet meg disse (warlocks i samlingen til nå: Lylyth1, Thagrosh2, Absylonia1, Absylonia2, Saeryn)

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Sun Aug 30, 2015 7:15 am

Fått testet noen slag nå .. begynner å komme seg.

Men har et spm, har prøvd ut eThagrosh med Typhon. På feat turn kan alle warbeasts i hans battlegroup ta en full advance og ett angrep. På Typhon er orlyden at alle 3 hodene (bite attacks) telles som initial attack .. kan da alle 3 hodene bite eller er man fortsatt låst til 1?

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Sun Aug 30, 2015 10:57 am

Typhoon får bare gjøre et melee attack, siden Multiple heads sier initial attacks. Og featet skjer utenfor Typhoon sinn activation.
Mr Everblight!

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Sun Aug 30, 2015 9:42 pm

Takk for svar ... benytter anledningen til nok et spm jeg.

Jeg har blitt fortalt at Eyeless sight kun gjelder for minis inni cloud effecten og jat jeg ikke ser modeller bak ... får ikke det helt til å stemme med beskrivelsen på side 13 i hordes boka, samt at reglene på side 49/60 ang. clouds ikke sier noe om dette (står bare at man ikke ser igjennom .. men det vil jeg påstå regel på side 13 sier noe annet).

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sun Aug 30, 2015 9:44 pm

Eyeless Sight ser gjennom clouds, som regel sier. (I motsetning til for eksempel True sight).

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Mon Aug 31, 2015 8:41 am

Der er flere forvirrende regler som fungerer semi-ens men ikke er helt identiske. True Sight, Mage Sight, Eyeless Sight, Phantom Seeker og Hunter kan alle påvirke ting som Concealment/Cover og LOS. Derfor er det let at blive forvirret - men husk at ingen af reglerne er 100% identiske (det er derfor de har forskellige navne).

Som Oguleth skriver kan Eyeless Sight se igennem både skyer og skov - men da den ignorerer Stealth kan du ikke se igennem modeller med Stealth som er mere end 5" væk. Du kan til gengæld angribe dem med Ranged Attacks uden problemer.

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”