Leif Cryxer opp!

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Ironclad
Wraith Engine

Leif Cryxer opp!

Post by Ironclad » Tue Sep 29, 2015 8:53 am

Snart nytt år og da er det på tide med å bytte fraksjon!!!
Egentlig er jeg ikke glad i å bytte fraksjon så ofte siden jeg bruker ganske lang tid på å bli komfortabel med en fraksjon.
Grunnen til at jeg bytter er litt todelt. Det er ikke så ofte vi ser Cryx på Outland lenger og grunn nr 2 er at Cryx var min alternative fraksjon siden jeg ikke likte estetikken i Hordes da jeg starta med WM/H.

Planen er å spille Lich Lord Asphyxious (Gaspy 2) til å begynne med og da er det greit med en liste som kan spilles inn i f.eks. Haley 1 og Kromac 1(?).

Gaspy lista er rimelig standard:
Gaspy 2
* Nightwretch
* Helldiver
Tartarus
Darragh
Warwitch Siren
Orin
Saxon
min Biles
* Skarlock Commander
max Bane Knights
min Bane Thralls
* UA
min McThralls
Necrosurgeon
Bloodwitches
* UA

Liste nr 2 står for øyeblikket mellom en variant av Warwitch Deneghra (Denny 1) skyteliste og Mortenenbra Tom Guan style.

Denny 1
* Skarlock
* Nightwretch
* Nightwretch
Goreman
Dougal
Ragman
Roch & Brine
Soul Trapper
max Boomhowler
max Nyss Hunters
Withershadow
min McThralls
Necrosurgeon

Er ikke helt sikker på om den kan spilles inn i Haley 1 da det skal bli vanskelig å få has på en Storm Wall med bare Feat.
Det må vel spilles.

Alternativet er Mortenenbra:
Mortenenbra
* Deryliss
* Deathjack
* Helldiver
* Nightwretch
* Nightmare
* Stalker
Warwitch Siren
Aiakos
* Harrower
min Bloodwitches
* Blood Hag

Jonas har hatt noen insigelser med at jeg bør doppe Arc Node og Nightmare for en Harrower/Leviathan + noe som sikkert ikke er dumt.
Jeg må uansett teste dette litt selv om jeg kan se at lista nok kommer til å slite med infanteri spam.
<--- Leif

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Tue Sep 29, 2015 1:13 pm

Nå er ikke jeg i nærheten av noen god spiller med Cryx enda (warhammer flyktning som jeg er), men tenkte like vel å stille noen spørsmål.

eGaspy:
Litt mange soloer? Trenger du Orin, Saxon og Siren? Pathfinder på Bloodwitches/Bane Thralls som er tanken?
Hvorfor min Thralls og ikke max nå du først har investert i UA?

Morty:
Hvorfor vil du spille Morty utenfor Tier-listen? Målet er vel å få mest ut av Terminal Velocity? Deathjack + Nightmare er jo dritskumle med TV + Spectral Steel oppe. Trenger du noen Arc Node med Morty?
Blue moon over the Nightmare Empire
#DennyWillHaveSnuggles

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Sep 29, 2015 1:53 pm

Sverre wrote:Nå er ikke jeg i nærheten av noen god spiller med Cryx enda (warhammer flyktning som jeg er), men tenkte like vel å stille noen spørsmål.

eGaspy:
Litt mange soloer? Trenger du Orin, Saxon og Siren? Pathfinder på Bloodwitches/Bane Thralls som er tanken?
Hvorfor min Thralls og ikke max nå du først har investert i UA?
Helt ærlig så er dette mer eller mindre en direkte kopi av Keith Christiansons Gaspy 2 liste.
Det blir en start så får jeg se om jeg får det til å fungere.

Ifm med alle solo'ene så er det en todelt greie.
Jeg liker å ha små aktiveringer noe soloer gir meg og det er mye lettere å bruke soloer til å conteste/kontrollere flagg og soner enn å bruke hele enheter.

Saxon gir Biles og Gaspy Pathfinder (dette er Jonas tech) som kan være veldig hendig av og til.
I tillegg har Saxon nok den beste stat linja til en modell, sett bortsett fra noen få warcastere).

Orin er der for Null Magic. Veldig kjekt mot f.eks. Butcher 3 etc.

Sirens Power Booster er gull verdt i endel matchups.
Med kun 1 Arc Node så er det litt stusslig å ikke kunne Excacrnate fordi Eiryss 2 har Disrupta jack'en din.

Thrall UA kan sikkert fjernes egentlig. Tror i utgangspunktet lista hadde max Banes helt til noen fant ut at dersom man skal spille Gaspy 2 mot Bradigus kan man heller få McThralls til å drepe hverandre for å fylle opp Featet til Gaspy + at de kommer tilbake runden etterpå.
Her får man altså i pose og sekk, skikkelig Gjenvinning altså!
Sverre wrote: Morty:
Hvorfor vil du spille Morty utenfor Tier-listen? Målet er vel å få mest ut av Terminal Velocity? Deathjack + Nightmare er jo dritskumle med TV + Spectral Steel oppe. Trenger du noen Arc Node med Morty?
Du svarer på ditt eget spørsmål her, grunnen til at lista ikke er i Tier er at Nightmare er skummel med Terminal Velocity!
Arc Node trengs egentlig ikke med Mortenebra nei, det er nok 4 poeng som kan være noe annet, en Stalker til kanskje.
Nå skal det sies at det kan være kjekt å kunne få ut 2x Doom Spirals mot f.eks. Gallion på Gaston eller liknende. Men det blir kanskje for spesielt.

I forhold til Theme Force med Mortenebra så er det ikke så mange Helljacks jeg kan tenke meg å spille med henne.
Er sikkert noen artige varianter med Reapers, Seathers og Harrowers kanskje.
Hun har vel også blitt spilt med Slayer Spam som sikkert kan være bra? (Hvor mange Slayers greier f.eks. Mulg å slå seg gjennom?).
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Sep 30, 2015 7:11 am

Fikk testa Denneghra 1 (Denny 1) 35 poengs varianten mot Jarle i går med Caine 2.
Ville nok ikke droppet Denny 1 mot Caine 2 i en turnering siden han har True Shot som ignorerer Stealth og Heightened Reflexes som ignorerer Knock Down.

Lista mi var
Denny 1
* Skarlock
* Deathripper (siden jeg har modellen)
* Deathripper
Goreman
Dougal
Ragman
max Boomhowler
max Nyss Hunters
Withershadow
Han spiller:
Caine 2
* Squire
* Ol' Rowdy
Gun Mage Pistoleers
* UA
max Boomhowlers
Taryn di la Rovissi
Acosta
Eiryss 2
Journeyman
Reinholdt
Jeg har en potensiell assasination i min tur 2 ved å løpe Boomhowlers inn i nærkamp med Ol' Rowdy for å stoppe Counter Charge.
Løpe en Arc Node slik at den er omtrent 3" unna Caine.
Feate på Caine for -2 DEF som står på en kolle med Blur så DEF 22...
Slenge en Scourge mot Caine som må klippe ham slik at han blir Knocked Down.
Få på Parasite for -3 ARM som gjør at Caine er på ARM 10 da han camper 2 FOC.
Gå opp med Dougal og bruke Double Powder Rations.

Ut i fra bildet så kan det se ut som Dougal hadde hatt rekkevidde på Caine, gå 6" + RNG 10" + 2" minifeat.
Image

Denny er omtrent 16" unna så det er på langt nær sikkert at det er rekkevidde.
Prøve å få så mange Nyss på Caine som mulig.

Vi snakket litt om det etterpå og Jarle skal ha Heightened Reflexes på Caine og stille opp Ol' Rowdy og kanskje Boomhowler selv for å blokke LOS til Caine slik at det blir vanskelig å treffe Caine med uboosta Parasite.

Mitt alternative spill er å gå for å dominere eget flagg, stille kropper i veien for Gate Crash og gå for grind.
Tror derfor at en McThrall motor er bedre enn Withershadow da de har en støttefunksjon til å begynne med.

Lista blir da:
Denny 1
* Skarlock
* Deathripper (siden jeg har modellen)
* Deathripper
Goreman
Dougal
Ragman
max Boomhowler
max Nyss Hunters
min Mechanithralls
Necrosurgeon & Stich thralls.
<--- Leif

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Oct 01, 2015 9:30 am

Enda en cryxer? Må jeg bytte til khador da eller? Dere ødelegger hele snowflake greia mi ass.

Mortenabra er morsom som fy, men skjønner ikke helt tabken bak aiakos, ville heller brukt en leviathan på morty og 4 poeng i noe

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Oct 01, 2015 9:49 am

SevenSins wrote:Enda en cryxer? Må jeg bytte til khador da eller? Dere ødelegger hele snowflake greia mi ass.
Hehe :D
Outland gjengen fortjener litt mer øvelse mot Cryx ;)
SevenSins wrote: Mortenabra er morsom som fy, men skjønner ikke helt tabken bak aiakos, ville heller brukt en leviathan på morty og 4 poeng i noe
Skjønner ikke hva folk har i mot ekstra Focus :p
<--- Leif

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Thu Oct 01, 2015 11:10 am

Som nystartet Cryxer som blir det spennende å følge med på hvordan en erfaren spiller tenker. Jeg har ett par lignende lister til Challenge med Lich2 og pDenny.
Marius

Green is the new everything

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Thu Oct 01, 2015 12:18 pm

Vi har snakket om det før Leif, men jeg tenkte jeg kunne si det her også

TRE lister og ingen Satyxis Raiders!!!!!!11!!!!11!!!

Du er ingen Cryxer :P

Mortenbra er veldig flink på og rydde inftateri hvis hun bygges for det. Da med 2 harrowere.

Sier det igjen Denny eller Gaspy list bør ha Raiders :evil:
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Oct 01, 2015 12:45 pm

Er det ikke det ene så er det det andre... ;)

Det er plass i Denny lista til Raiders, men lurer på om jeg heller vil prøve å presse inn Pirater. Vi får se hva jeg føler den mangler når jeg har prøvd den et par ganger.

Kan godt like 2x Harrowers i Mortenebra lista. Vi får se hvordan lista spiller slik den er. Burde greie å rydde nok infanteri ved å tuppe ut Nightwretch for maks Blood Witches og en Siren til.
<--- Leif

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Thu Oct 01, 2015 12:48 pm

Jeg begynner å mistenke at Leif ikke kan spille noen faksjon, uten å ha en liste med Boomhowlers... Eller er det Boomhowlers som spiller Leif?

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Oct 01, 2015 1:04 pm

Oguleth wrote:Jeg begynner å mistenke at Leif ikke kan spille noen faksjon, uten å ha en liste med Boomhowlers... Eller er det Boomhowlers som spiller Leif?
Hahaha, det får du aldri svar på!!!

Når sant skal sies så handler det nok om hva undertegnende har ferdigmalt.
Dersom jeg skal ha noen som helst sjangs til å rekke Challenge/NM så må jeg nok tage-det-jeg-haver for å si'rre sånn.
<--- Leif

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Oct 01, 2015 1:38 pm

Grunnen til leviathan på mortenebra er overrun og med interface (eller hva nå evnen heter) holder det at hun står btb med den så kan den plaffe i vei opptil 3 fully boosted shots. Harrower trenger jo lite fokus i utgangspunktet, men en harrower med grievous wounds er jo ikke så dumt da ;)

Jeg får forsåvidt snowflake dosen min i caster valg, med scaverous og div partnere

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Oct 01, 2015 1:49 pm

SevenSins wrote:Grunnen til leviathan på mortenebra er overrun og med interface (eller hva nå evnen heter) holder det at hun står btb med den så kan den plaffe i vei opptil 3 fully boosted shots.
Det er vel ikke helt sant i og med at 3 full boosta angrep er 8 Focus.
Avhenging av hva du skyter på trenger man nok ikke å booste alt selfølgelig.

edit: skrev 3 full boosta angrep kosta 9 focus, det gjør det jo ikke...

Jeg vil dog påstå at det kan være noe risikabelt å gå Mortenebra 13" unna noe du vil/må drepe for å trigge Overrun for så å gå Leviathan i B2B med henne.
Spørsmålet blir jo så, hva gjør man med Overrun?
Gå Mortenebra bakover igjen er en mulighet.
Sende noe opp er jo også en mulighet, men dersom man ikke har allokert noe Focus blir det ikke gjort så mye jobb.

Dersom jeg skulle gått for Interface spillet med henne tror jeg en Colossal er bedre.
SevenSins wrote: Jeg får forsåvidt snowflake dosen min i caster valg, med scaverous og div partnere
Du og Jonas kan jo dele Scavareouos erfaring ;)
Tror ideen med Scav's Mechanicannon er artig hehe.
<--- Leif

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Oct 01, 2015 2:44 pm

Full boost var kanskje mildt overdrevet :wink:

Overrun bruker du for å assassinate, det er vel det mortenebra gjør så vidt jeg forstår :lol:

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Thu Oct 01, 2015 4:05 pm

Like lett og triggre overrun med en harrowers cannon, og den gjør jobb ellers også. I tilegg så får du allokert 3 til det som skal assasinte eller knerte en heavy.
Jeg begynner å mistenke at Leif ikke kan spille noen faksjon, uten å ha en liste med Boomhowlers... Eller er det Boomhowlers som spiller Leif?
Han lider forsatt av cygnar krykka, Når han var innom Khador så tok han den med seg isteden for og bytte den ut med WGI Death star. Nå prøver han og gjøre det samme i Cryx... Rar man hvis han liker troll så mye så bør han kanskje starte Troll....

Masser vi nok så prøver han nok raidere....
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”