Muses Rockhard Grise liste

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Ironclad
Wraith Engine

Muses Rockhard Grise liste

Post by Ironclad » Fri Nov 20, 2015 8:36 pm

Carver
* 9x Battle Boars
* 4x Splatter Boars
Last edited by Ironclad on Wed Dec 09, 2015 7:27 am, edited 1 time in total.
<--- Leif

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Dec 08, 2015 3:52 pm

Øh, hvor mange poeng er det der?
-Kaptajnen

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Tue Dec 08, 2015 8:04 pm

26?
Tror det er no feil der....

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Dec 08, 2015 8:38 pm

Ja, det skal vel være den "nye" boar tingen med Rabid.
<--- Leif

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Wed Dec 09, 2015 2:25 pm

Så 5 Battle Boars pluss det der?

Det skal det definitivt bli en del jobb å tygge seg gjennom. Og en HEL del frenzies!
-Kaptajnen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Dec 09, 2015 2:29 pm

Kaptajn Congoboy wrote:Så 5 Battle Boars pluss det der?

Det skal det definitivt bli en del jobb å tygge seg gjennom. Og en HEL del frenzies!
Endret på den første posten.
9 Battle Boars + 4 Splatter Boars som begge får ARM 20 og 22? bokser kan vist være "bra".
<--- Leif

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Thu Dec 10, 2015 9:21 am

Kaptajn Congoboy wrote:Det skal det definitivt bli en del jobb å tygge seg gjennom. Og en HEL del frenzies!
Højere ARM men ikke så mange bokse som Nature of the Beast (the Arkadius Ark version). Frenzies kan afhjælpes med en Gobber Chef og Bone Grinders (selv om det "koster" 22 bokse).

Spørgsmålet er: Hvordan er listen i forhold til f.eks. Vyros2 med Griffon spam?

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Dec 10, 2015 9:43 am

Dagowit wrote:...

Spørgsmålet er: Hvordan er listen i forhold til f.eks. Vyros2 med Griffon spam?
Det kommer vel an på hvor mange Battle Boars du greier å unngå på featrunden til Carver eller greier å ta ut før Carver feater?
<--- Leif

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Dec 10, 2015 12:44 pm

blir vel det det går i ja. Carver gjør dem jo sjukt raske, men det er bare på feat de slår skikkelig hardtm selv om rabid sikkert hjelper på. I minions er jo gjerne grisene trukket frem som best på armor cracking (spesielt Carver kanskje, selv om arkadius ark også slår rimelig hardt).
Spørsmålet blir jo om dette er et godt alternativ til f.eks gators ;) da både rask og nå calaban (med arc node) kan få bra med high pow attacks på solid infanteri.

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Fri Dec 11, 2015 11:03 am

For at gøre det helt tydeligt, så var min bekymring ikke, hvordan Griselisten klarer sig imod Griffon spam (her tror jeg at Carver har gode chancer. SPD 9 med Mobility og Rabid betyder at Battle Boars ofte kommer frem uden at betale for Charge, og med 4 boosted POW 13 kan de næsten fjerne en uskadet Griffon. Vyros' feat kan være problematisk men Carver tåler at miste et par modeller da han kan kompensere for tabt skade med sit uhyggelige feat).
Jeg overvejede mere om listen har samme styrker og svagheder som en traditionel Synergy-liste, eller om den mere bør sammenlighes med Heavy Infantry spam eller Nature of the Beast.

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Dec 11, 2015 11:22 am

Dagowit wrote:For at gøre det helt tydeligt, så var min bekymring ikke, hvordan Griselisten klarer sig imod Griffon spam (her tror jeg at Carver har gode chancer. SPD 9 med Mobility og Rabid betyder at Battle Boars ofte kommer frem uden at betale for Charge, og med 4 boosted POW 13 kan de næsten fjerne en uskadet Griffon. Vyros' feat kan være problematisk men Carver tåler at miste et par modeller da han kan kompensere for tabt skade med sit uhyggelige feat).
Jeg overvejede mere om listen har samme styrker og svagheder som en traditionel Synergy-liste, eller om den mere bør sammenlighes med Heavy Infantry spam eller Nature of the Beast.
Ah, da forstår jeg.

Tror jeg vil samenligne det mer med Nature/EE selv om det er veldig Heavy Inf Spam ala Trollblood over det hele.
Hvis Boars får lov til å gå inn i nærkamp på feat runden vil en god del av de slå 4 P+S 13 angrep med 4d6 skade.
3 av de tar da ned en Arcane Shielded Stormwall?
<--- Leif

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”