Legion of Everblight eVayl 50p

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Leevoth
Praetorian Ferox

Legion of Everblight eVayl 50p

Post by Leevoth » Wed Dec 30, 2015 12:14 pm

Tenker jeg skal prøve ut denne komboen

eVayl -6

2x Anglius 16*
Naga Nightlurker 5
Seraph 7*
Typhon 11*

Blighted Nyss Legionaires (max) 6
Spawning Vessel (max) 3

2x Blightet Nyss Sheperds 2
2x Spell Martyrs
Blighted Nyss Sorceress & hellion

Tenker som så:
eVayl putter Refuge(cycler) Angeliusene, fram og plukker fi, med fri charge fra Sorceress ability. Tenker inn, boosta hit på initial, kjøpe et ekstra att, repulsion før refuge tilbake i sikkerhet/ny vector

Seraph for å øke threat range/vector på Angelusene med slipstream, samt ta pot shots på passendes mål
Disse kjører jeg i senter.

Legionaires i front, vessel bakom .. prøve å matche legionaires mot noen dem kan gjøre ok skade før enten motstander eller dem går i potta for gratis lessers.
Samles på en flanke.

Typhon i senter/bakkant for å passe på Vayl samt inn for heavy support der det trengs.
Naga for wraithbane animus om motstander har eklinger med incorporal, ellers tenker jeg at den kan brukes som en bytte enhet / opp på flanke (helst under stealth) for å ta solos.

Soilid liste? Eller er det endringer jeg bør gjøre i denne for å få den mer optimal (sett på ravagores men jeg føler at jeg aldri får noe særlig ut av dem).

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Fri Jan 01, 2016 11:40 pm

Absolutt potensiale i denne listen.

- Hvordan har du tenkt å bruke Blighted Nyss Sorceress & hellion utenom gratis charges for flyers? Du kan få en del for 4 poeng.

- Typhoon trenger nok å være litt lengre fremover, han er ganske dyr for å bruke som en bodyguard, og han har heller ikke så lang spray.

- Kan anbefale og teste listen, men også en variant der du bytter ut Typhoon for en Ravagore, de er ganske bra for Soloer og andre viktige modeller, og den har en solid treath range.

- Ta en titt på eVayl sinn tier liste(en av de beste), du trenger ikke og gjøre mange forandringer på din orginale liste for å kunne spille den. Og fordelene er ganske bra.

Edit: så akkurat at det var tier listen :P
Mr Everblight!

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Sun Jan 03, 2016 5:41 pm

Ja er tier liste ja :)

Kan prøve en gang til med Ravagore .. men .. synes dem ikke er så spenstige, men kanskje jeg bruker den feil. Noen tips utover det å gå etter soloer og high value targets?

Hvordan er det med Ravagores og screening units .. kan jeg skyte på dem bak åkke som pga eyeless sigt? Det åpner jo sikkert noen muligheter til. Kan vel også booste threat rangen litt på turn 1 (mest for å få ut en irriterendes aoe bit), tenker da på å pushe den fremover med Neraphen og slipstream.

Sorceress & Hellion er der mest for fury kontroll og fri charge ja, og enig litt dyr, men har gitt godt utbytte for meg når jeg har testet. Går jo an å bruke som trade piece seinere i gamet og har vel også en ok spray også (har denne forøvrig et nytt kort, jeg sitter på et kort med runde health boxes og 45 poeng verdi :))

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Mon Jan 04, 2016 5:27 pm

Ravagore:
Lang threat range med move og skyting. En kan også bruke Refuge
Kan sette modeller på fyr.
POW 15.
Etterlater seg AOE 3 Template

Angående ravagore og screening units så gjelder LOS reglene, dvs en Large og Medium base kan du se helt fint. Small base modeller trenger du å trekke LOS fra Ravagore til målet.

Angående fury management så burde 2x shephards klare dette ganske fint.

Bytter du Typhoon til fordel for en Ravagore, så får du 2 ekstra poeng du kan bruke på en Shredder for tenacity, eller en Succubus.
Mr Everblight!

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Mon Jan 04, 2016 9:12 pm

Leevoth wrote:Kan prøve en gang til med Ravagore .. men .. synes dem ikke er så spenstige, men kanskje jeg bruker den feil. Noen tips utover det å gå etter soloer og high value targets?
Gå efter klynger af modeller i Shield Wall el. lign. hvor Continuous Fire virkelig gør en forskel.

Alternativet er at skyde den nærmeste i en gruppe fjendtligt infanteri så du efterlader en 3" template der automatisk gør 1 skade. Det kan være forbløffende vanskeligt at gennemføre optimale charges med sådan én i vejen.

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”