Irusk 2 etter WTC

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Ironclad
Wraith Engine
Posts: 2223
Joined: Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location: Oslo

Irusk 2 etter WTC

Post by Ironclad » Tue Sep 27, 2016 1:50 pm

Har noen ideer om hvordan lista burde ha vært for at jeg skulle ha vært sterkere inn i f.eks Wurmwood samt komplimentere Butcher 3 litt bedre.

Den ene saken er relativt enkel å "fikse" nemlig å få inn Reinholdt igjen. Går litt videre å legger til Torch i tillegg.

Den andre endringen er å få inn mer fart i lista.
Føler Butcher generelt sett er treig noe jeg fikk svi for i Gorten matchup'en min.
Har hatt lyst på Uhlans en stund siden de bør være penger i banken med Battle Lust og P+S 16 crit Knockdown.
Khador - Irusk2 Cav

Theme: No Theme Selected
75 / 75 Army
Armory - Steamroller Objective

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 4
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)
- Torch - PC: 18 (Battlegroup Points Used: 3)

Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 5

Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 9 Grunts: 13
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
Iron Fang Uhlans - Leader & 4 Grunts: 20
Battle Mechaniks - Leader & 3 Grunts: 3
Den andre varianten tupper jeg ut Torch, Battle Mechs og tar Rifle Corps ned til min enhet for å få inn maks Man-O-War Shocktroppers med UA.
Sturdy og Steady er ganske bra mot mye.
Khador - Irusk2 Cav

Theme: No Theme Selected
75 / 75 Army


Armory - Steamroller Objective

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 4
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)

Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 5

Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 5 Grunts: 8
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
Iron Fang Uhlans - Leader & 4 Grunts: 20
Man-O-War Shocktroppers - Leader & 4 Grunts: 16
- Man-O-War Shocktropper Officer - PC: 4
Battle Mechaniks - Leader and 3 Grunts: 3

Burde få inn MoW Kovnik men da må enten Orin eller Mortar ryke og er ikke sikker på at Kovnik'en gjør like mye jobb.
<--- Leif

vizier87
Site Admin
Posts: 2047
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Tue Sep 27, 2016 2:59 pm

Skal ikke late som jeg er noen ekspert på noen måte men det jeg tenker er at mow shocktroopers er søppel uten movement buffen fra kovniken. Så om du ikke skal ha med han så kan man like godt droppe shocktrooperne til fordel for noe annet.

Ville hatt større vanskeligheter med å fjerne mortar enn orin, men sier ikke at orin bør fjernes heller.

Føler også at liste 1 bruker for mye poeng på Jacks.... og at jeg heller vil la være å bruke 3 wj poeng enn å gå utover ekstra tropper.

Akkurat nå kjører jeg liste som ser slik ut, bare spilt den engang og vurderer å fjerne kayazi assasins til fordel for noe annet.

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)

Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Man-O-War Kovnik - PC: 5

Kayazy Assassins - Leader & 9 Grunts: 15
- Kayazy Assassin Underboss - PC: 4
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 9 Grunts: 13
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Man-O-War Shocktroopers - Leader & 4 Grunts: 16
- Man-O-War Shocktrooper Officer - PC: 4
Battle Mechaniks - Leader & 3 Grunts: 3
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Sep 27, 2016 3:00 pm

Er Irusk egentlig noe man i det hele tatt trenger å vurdere som en Wurmwood counter når man har Karchev?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

vizier87
Site Admin
Posts: 2047
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Tue Sep 27, 2016 3:06 pm

Jeg gjør i alle fall det fordi jeg kommer ikke til å skaffe meg 15 maddogs :D med mindre noen maler dem og gir dem til meg gratis :D
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Sep 27, 2016 3:14 pm

vizier87 wrote:Jeg gjør i alle fall det fordi jeg kommer ikke til å skaffe meg 15 maddogs :D med mindre noen maler dem og gir dem til meg gratis :D
Klarer seg lenge med 12 ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

vizier87
Site Admin
Posts: 2047
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Tue Sep 27, 2016 3:18 pm

Hehe joda... men samme tanken.
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Sep 27, 2016 3:28 pm

Fullt forståelig. Så ekstrem som den lista er og så bra den fungerer så er den en fin kandidat for nerfs også og da sitter man der med postkassa full av mad dogs skjegg ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

vizier87
Site Admin
Posts: 2047
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Tue Sep 27, 2016 6:35 pm

Er jo flere folk der ute som sitter med ganske mange doom reavers de ikke bruker nå etter mk3... Om man få støpt mad dogsa blir det i alle fall en mindre investering.
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Sep 27, 2016 6:41 pm

Jeg er helt overbevist om at det er mulig å få til støping hvis det er interessant og dere er mange nok khadorspillere. Den største investeringen da er tid.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Ironclad
Wraith Engine
Posts: 2223
Joined: Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location: Oslo

Post by Ironclad » Wed Sep 28, 2016 6:52 am

Glemte å svare på denne i går...

Har hverken tid eller penger å blåse av på klovnelista pt så den ligger på is ei stund.

Ifm Kovnik har du kanskje rett Trond, SPD 4 er stusslig.
Ved å droppe Torch får jeg 15 poeng som nok for min del blir Mortar, Field Gun, Widowmakers eller Marksman + Kell.
Torch er der for å hjelpe med Stealth problemet, noe lista di også kommer til å slite mot.
Ingen fan av å satse på drifts for å bli kvitt f.eks. Strike Force etc.
<--- Leif

vizier87
Site Admin
Posts: 2047
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Wed Sep 28, 2016 7:06 am

Ironclad wrote:Har hverken tid eller penger å blåse av på klovnelista pt så den ligger på is ei stund.
Bra navn på lista :D
Ironclad wrote:Ifm Kovnik har du kanskje rett Trond, SPD 4 er stusslig.
De vil jo fortsatt kunne gi noe beskyttelse til Irusk2, spesielt kjekt med at de kan pushes. Men threat rangen deres er håpløs uten kovniken.
Ironclad wrote:Ved å droppe Torch får jeg 15 poeng som nok for min del blir Mortar, Field Gun, Widowmakers eller Marksman + Kell.
Torch er der for å hjelpe med Stealth problemet, noe lista di også kommer til å slite mot.
Ingen fan av å satse på drifts for å bli kvitt f.eks. Strike Force etc.
Ja, ser poenget ditt. Men tror Behemoth+Torch tar for mange poeng fra andre ting. Om man skal ha med Torch, tror jeg man heller bør droppe behemoth og kjøre torch+juggernaut (evt annen billige jack) slik som Chris Davies i WTC. Kjenner at det gjør litt vondt å ta ut behemoth riktig nok :)
Trond - 2d6 Administrator

Ironclad
Wraith Engine
Posts: 2223
Joined: Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location: Oslo

Post by Ironclad » Wed Sep 28, 2016 7:18 am

Det største problemet med MoW er vel å få de relevante tur 2 uten Desperate Pace. De må kunne nå en zone i hvertfall noe det ikke er sikkert at de kan pga terreng etc. Har ikke gjort matten på det.

Er enig i at det er mye poeng i jacks som kanskje ikke gjør all verden hver runde.
Det kan godt hende Behemoth er en felle ettersom Irusk i utgangspunktet ikke skal ha store problemer med ARM så det er kanskje riktig å droppe den.
<--- Leif

vizier87
Site Admin
Posts: 2047
Joined: Mon Mar 11, 2013 12:05 pm
Location: Oslo

Post by vizier87 » Wed Sep 28, 2016 7:34 am

Ironclad wrote:Det største problemet med MoW er vel å få de relevante tur 2 uten Desperate Pace. De må kunne nå en zone i hvertfall noe det ikke er sikkert at de kan pga terreng etc. Har ikke gjort matten på det.
Spilte en kamp med mow uten kovnik tidligere i sommer, og funket bare ikke med så lav move. Spørsmålet er vel om shocktroopers+officer+kovnik til 25 poeng er verdt det i det hele tatt. mye poeng som kanskje ikke gjør all verden i forhold til andre valg.
Ironclad wrote: Er enig i at det er mye poeng i jacks som kanskje ikke gjør all verden hver runde.
Det kan godt hende Behemoth er en felle ettersom Irusk i utgangspunktet ikke skal ha store problemer med ARM så det er kanskje riktig å droppe den.
Skal prøve å bytte ut Behemoth med Torch/Juggernaut fremover.
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley
Posts: 5843
Joined: Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Wed Sep 28, 2016 11:00 am

Er doble Uhlans helt ute og kjøre? Artifice og ekstra damage er jo helt nydelig for de og med feat er de superskumle for basically alt.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Ironclad
Wraith Engine
Posts: 2223
Joined: Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location: Oslo

Post by Ironclad » Wed Sep 28, 2016 11:17 am

Olannon wrote:Er doble Uhlans helt ute og kjøre? Artifice og ekstra damage er jo helt nydelig for de og med feat er de superskumle for basically alt.
Bør være innafor det ja.
<--- Leif

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”