Regler vi glemmer eller forvirres af

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Olannon
Haley

Re: Regler vi glemmer eller forvirres af

Post by Olannon » Thu Jun 30, 2016 11:49 am

Yes, men hvis jeg forstod det riktig kommer dette fra at det står at stationary models ikke kan være i melee, som impliserer at man ikke kan være "engaging" med en stationary model.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Thu Jun 30, 2016 1:09 pm

Olannon wrote:Hvorfor er det latterlig? Han sier jo spesifikt at dette er tiltenkt fra playtesting.
Må håpe at jeg ikke får crit med Satyxis da fordi det gir meg mindre skade. Med Skarre1 vil man da ikke ha Dark Guidance på Raiders fordi det gjør dem dårligere. Kan ikke skjønne at det var tiltenkt.
Blue moon over the Nightmare Empire
#DennyWillHaveSnuggles

Olannon
Haley

Post by Olannon » Thu Jun 30, 2016 1:12 pm

The Skornergy is real!

Dette er jo ikke første gang vi ser slike interaksjoner. Kanskje de mente at Raiders skulle få en buff for treffsikkerhet men ikke nødvendigvis på damage output? Da funker jo reglene godt slik de er nå post-errata.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Thu Jun 30, 2016 1:18 pm

Da kunne de vel bare gitt de Mat7 eller noe, nå har de jo en regel som alle nybegynnere og de som ikke finleser forumet kommer til å spille feil.
Blue moon over the Nightmare Empire
#DennyWillHaveSnuggles

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Jun 30, 2016 1:35 pm

matsemann wrote:Rent logisk gir det jo masse mening. Når man sparker noen som ligger nede så får man ikke mer futt fordi han tjukke ved siden av deg også sparker....
Men du slår og sparker hardere på en kis som står hvis kameraten din også gjør det ? :lol:

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Thu Jun 30, 2016 1:42 pm

SevenSins wrote:
matsemann wrote:Rent logisk gir det jo masse mening. Når man sparker noen som ligger nede så får man ikke mer futt fordi han tjukke ved siden av deg også sparker....
Men du slår og sparker hardere på en kis som står hvis kameraten din også gjør det ? :lol:
Selvsagt. Da er det om å gjøre imponere gjengen (gang) rundt seg.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Jul 11, 2016 8:42 am

Charges i Mk. 3. Jeg hadde fått det for meg at man i Mk. 3 alltid måtte charge nærmere target model, dvs at movement måtte være towards hele tiden. Jeg husker ikke hvor jeg fikk dette fra men det stemmer i alle fall ikke. Reglene er uendret fra Mk. 2 og man kan dermed fortsatt charge "litt forbi" etc som før. Kudos til Nico for å sjekke opp wordingen her og påpeke dette!

På klubben i går var det snakk om interaksjonen mellom Stealth og Arc Nodes. Jeg husker ikke hva som var fasit i Mk. 2 (og det er egentlig helt irrelevant), men etter å ha sjekket opp wordingen vet jeg at det fungerer som følger: Dersom Arc Node er innenfor 5" av en modell med Stealth og har LOS så vil du rulle attack roll som vanlig. Du vil ikke autobomme fordi caster selv er over 5" unna, fordi wordingen på Stealth er Point of Origin og når man channeler er det Arc Node som er Point of Origin.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Mon Jul 11, 2016 9:20 am

Ser ut til nodes med eyeless sight gjør at man slipper en del også :D greit at point of origin fjernet den litt rare interaksjonen der da

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Mon Jul 11, 2016 9:18 pm

SevenSins wrote:Ser ut til nodes med eyeless sight gjør at man slipper en del også :D greit at point of origin fjernet den litt rare interaksjonen der da
Så vidt jeg kan se er interaktionen uændret fra mk2. Problemet er at Stealth specificerer angreb og reglen for Channelling tydeligt påpeger at det er Warlock/Warcaster der angriber.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Jul 11, 2016 9:51 pm

Da tror jeg du må lese om igjen, Mikkel. Slik det står skrevet nå så vil ikke et angrep fra en caster utenfor 5" som channeler via en arc node innenfor 5" av en modell med stealth auto-misse.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Tue Jul 12, 2016 11:36 pm

Olannon wrote:Da tror jeg du må lese om igjen, Mikkel. Slik det står skrevet nå så vil ikke et angrep fra en caster utenfor 5" som channeler via en arc node innenfor 5" av en modell med stealth auto-misse.
Det er vi helt enige om - beklager hvis min formulering var uklar. Der hvor det bliver morsomt er når du skal finde ud af, hvordan f.eks. Eyeless Sight påvirker henholdsvis din Arc Node og 'caster i forhold til f.eks.Stealth (Arc Node er relevant for LoS, 'caster for om angrebet auto-misser).

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Wed Jul 13, 2016 9:34 pm

Slik jeg forstår point of origin avsnittet vil du med en arc node med eyeless sight ikke bomme på stealthed models og heller ikke bry deg om consealement etc, selv om caster ikke har eyeless sight..... Har jeg missforstått?

(Spiller cephalyx for tiden så arc nodes med eyeless sight er ganske relevant å få riktig for meg i disse dager)

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Jul 13, 2016 9:39 pm

Arc Node med eyeless sight ser gjennom clouds. Usikker på hvordan det er med stealth dersom arc node er utenfor 5". Man får fortsatt +2DEF fra concealment dersom caster ikke har eyeless sight.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Tue Sep 27, 2016 7:08 am

Regelspørsmål:
Vant på følgende spell i går mot Lars, vi var enige om at vi spilte den riktig da. Men vil sjekke med dere andre.

Vi tolket at warcasteren kunne kaste overrun på seg selv --> Charge en model som casteren dreper --> så gjøre en full advance fra overrun spellen --> Så kaste 2 battering rams for å dytte TEP ut av en zone.

Står ikke spesifisert at det er kun warjacks. Caster er medlem av sin egen battlegroup. Og spesifiserer ikke at det må være en annen model. Spilte jeg den innenfor hva som er lovlig?

Matsemann kommenterte: Eneste er jo om target model osv. inkluderer seg selv, noe den ofte gjør. Sjekk på forumet.

Så hva mener dere? er det noe tvil her? følte meg litt skitten når jeg vant på den måten ettersom jeg hadde tapt om det ikke stemte.
Attachments
overrun.jpg
overrun.jpg (59.41 KiB) Viewed 6321 times
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Sep 27, 2016 7:44 am

Det høres riktig ut men battle engines kan ikke pushes, så battering ram har ingen effekt på de (fun fact: de kan derimot places).
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”