Regler vi glemmer eller forvirres af

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: vizier87

Eisenhorn
Juggernaut

Re: Regler vi glemmer eller forvirres af

Post by Eisenhorn » Tue Sep 27, 2016 7:49 am

Ja tror du kan flytte deg. Ser at wordingen har endret seg fra mk2 ørlite granne. Men jeg husker ikke om man kunne det da...

Du kan ikke pushe battle enginens...
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Tue Sep 27, 2016 7:50 am

Olannon wrote:Det høres riktig ut men battle engines kan ikke pushes, så battering ram har ingen effekt på de (fun fact: de kan derimot places).
Jeg stusset også over dette, Lars var bombe sikker på at de kunne pushes. Får lese regelboken snart kanskje :D

Edit: regelboken bekrefter :) skjønte ikke at det hadde forandret seg fra Mk2 og det hadde det ikke heller.
Trond - 2d6 Administrator

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Sep 27, 2016 8:17 am

Overrun funker på warcaster ja. Innbiller meg det er lik wording som MK II.
<--- Leif

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Fri Sep 30, 2016 9:55 am

Hei, lurer litt på hvordan charge fungerer.
* charge består av to faser, normal movement + combat action
* normal movement er SPD +3
* combat action blir gjennomført kun hvis du er i melee med charge target
* *Attack kan gjennomføres etter normal movement, betyr dette charge og? Combo Smith, combustion?

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Sep 30, 2016 10:02 am

everlasti wrote:Hei, lurer litt på hvordan charge fungerer.
* charge består av to faser, normal movement + combat action
* normal movement er SPD +3
* combat action blir gjennomført kun hvis du er i melee med charge target
* *Attack kan gjennomføres etter normal movement, betyr dette charge og? Combo Smith, combustion?
*Attack kan kun gjøres dersom det er endel av våpenet det charges med. Altså ingen combustion.
Nico sjekka det opp i går.
<--- Leif

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Fri Sep 30, 2016 10:16 am

Flott takk, det var det jeg trodde. Ble bare litt usikker på det jeg sa igår :)

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Thu Oct 13, 2016 11:09 am

Tak! Det havde jeg ikke set!

Bemærk i øvrigt i forbindelse med Baldur2 at Roots of the Earth siger "the model cannot move or be placed" (altså ikke "cannot be moved"). Det betyder at spell/feat også stopper Advances, Charges etc.
Det var der flere der ikke havde fået med sig på WTC (specielt SoloMasters).

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Fri Oct 14, 2016 7:44 am

Det hadde gjort seg og vist før WTC. Baldur marchene blir 10 ganger enklere for Kromac1
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Oct 18, 2016 3:32 pm

Gjelder infernal rulings fra Mk 2 fortsatt dersom wording er identisk?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Oct 19, 2016 6:00 am

Olannon wrote:Gjelder infernal rulings fra Mk 2 fortsatt dersom wording er identisk?
Det innbiller jeg meg står på Rules forumet at ikke er tilfelle, men har ikke sjekket opp.
<--- Leif

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Oct 19, 2016 7:55 am

Olannon wrote:Gjelder infernal rulings fra Mk 2 fortsatt dersom wording er identisk?
Nej - ikke nødvendigvis. Se f.eks. ændringen på Baldur2s feat.

Generelt er det dog sådan at folk typisk antager at gamle rulings stadig er i spil med mindre det modsatte bliver bevist. I praksis vil dommere o.l. sansynligvis dømme efter de gamle rulings (om ikke andet ud fra vane) hvis en sådan eksisterer. Skal du være helt sikker bør man spørge igen på PPs rules forum og få bekræftet om tingene er de samme i den nye udgave.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Oct 25, 2016 9:36 am

Ok, da er jeg spent på hvordan denne lander: http://privateerpressforums.com/showthr ... down-rules

Jeg har et spørsmål: I går spilte jeg en kamp mot Martin Andre med Haley3. På slutten av kampen går jeg for en assassination run med Haleyuniten som eksekveres som følger:

1. Unit activation. Order: Press Forward!
2. Prime feater
3. Prime kaster Repudiate
4. Past kaster Chain Blast
5. Past declarer Lylyth som charge target og charger. Dette tar henne innenfor 5" av Lylyth
6. Prime kaster Temporal Distortion
7. Prime kaster Chain Blast
8. Prime declarer charge target og charger

Er dette lovlig? Jeg har alltid spilt dette slik med Haley3 men Martin synes det virket janky. I reglene finner jeg ingenting som motsier dette men jeg ser poenget I guess. Warcaster units er ofte janky, spesielt når flere av modellene kan kaste spells. Spørsmålet er jo åpenbart om jeg kan begynne å kaste spells med feks Prime, la Past charge og deretter fortsette med Prime før hun charger selv. Jeg ville jo ha på Repudiate først, deretter chain blast fra Past og så få Past innenfor 5" for å gi Lylyth -2 DEF før Prime kastet chain blast.

Innspill tas mot med takk :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Tacticus
Stannis Brocker

Post by Tacticus » Tue Oct 25, 2016 11:04 am

Haley3 er en Warcaster unit, og under "unit activation" står det "When a unit begins its activation, every tropper in it activates"
Under "Casting a spell with FOCUS" står det "A model can cast spells by spending focus at any time during its activation"

Så min tolkning er at det er fullt mulig å kaste spells i den rekkefølgen du gjorde der.

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Oct 26, 2016 8:02 am

Olannon wrote:Ok, da er jeg spent på hvordan denne lander: http://privateerpressforums.com/showthr ... down-rules
Jeg tror at denne kommer til at ligge til den nye errata lander og gør... et eller andet.... ved Throws.
Olannon wrote:Er dette lovlig? Jeg har alltid spilt dette slik med Haley3 men Martin synes det virket janky.
Janky er ikke det samme som lovligt - og som sagt er Warcaster Units et helvede.

Jeg er helt overbevist om, at det er lovligt, men jeg giver besked hvis jeg finder regner der antyder det modsatte.

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”