Oguleth er dødsredd dødsklokka: Everblight i Turneringer

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

SevenSins
Thorn
Re: Oguleth er dødsredd dødsklokka: Everblight i Turneringer

Post by SevenSins » Mon Oct 13, 2014 4:58 pm

Enig med leif, bra saker!

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Tue Oct 14, 2014 8:07 pm

Norwegian Masters 2014

Dag 2

Etter dag 1, hadde jeg allerede vunnet med warlockene jeg tok fordi jeg var "tvunget" til å ha de med, mens "krykkelocken" hadde jeg tapt med. Revansje var på agendaen.

Kamp 4: Jonas (Circle Orboros) [Close Quarters]

Etter all min sutring om Circle og Dojo, og at jeg bare hadde ignorert hele matchinga når jeg valgte lister (bare slamme Lylyth2 og få det overstått), var det skjebnebestemt at jeg skulle spille mot den ene Circle-spillern på turneringa. Men takket være Leif, John og Kuba hadde han brukt opp Krueger2 - han hadde bare Kromac og Morvahna2 som lister han kunne bruke. Dette gjorde valget av warlock plutselig langt vanskeligere (sånn rent bortsett fra HVORFOR HAR JEG IKKE MED SAERYN???-følelsen, hadde gjort alt enklere) - vi har spilt 2 kamper Morvahna2 vs Vayl1, og vi har vunnet en hver etter å ha plassert warlocken teit begge to - men han har bare putta inn mer og mer skyting - 20 reeves og 3 hunder er ikke greit for legion heavies. Bethayne kunne sikkert rydda infanteri noen runder, men med Killbox er det ganske risky. Lylyth2 kan jo enkelt fjerne steiner og drepe en del ting før Kromacs jojo-spill starter, men virka litt iffy å spille mot Morvahna da det var assassination or bust. Alt dette fikk jeg til å bli at Lylyth2 var den klart beste å ta under gitte forutsetninger, noe jeg i etterkant ikke helt har forstått hvordan jeg kom fram til...

Han tok Morvahna2, som hadde 20 Reeves, 3 hunder, Stalker?, Gorax, Skinwalkers med Alpha (går alltid i surr, de ulvene som er med i tospillerboksen), et tre, et sett steiner, Blackclad, muligens noe annet. Jeg vant kastet om å starte, valgte siden med covermuligheter - så han ikke ble sittende på def 19 eller noe sånt noe hvis jeg skulle gå for assassination.

Early game

Image

I en sjokkerende vending, løp han alt nesten rett frem - han sendte Morvahna ut på min venstre flanke med masse Fury på seg (han la vel ut carnivore, det var det), og hadde beistene, steinene og blackcladen i nærheten, pluss en Khador Arc Node Skinwalker.

Mesteparten av mine greier løp også, bortsett fra Ravagorene, den ene traff suicidaltreet hans - før jeg rullet skade kom jeg plutselig på at det var noe med featet jeg bare hadde antatt, og fikk vite at jo, treet kunne han få tilbake. Dermed boostet jeg ikke skade, og rullet 11 selvsagt. Hva man ikke lærer på søndag morgen. Den andre fisket etter noen Reeves, men la bare ut en tilsynelatende svært lite irriterende scather. Lylyth la ut shadowpack og gikk for motsatt side Morvahna, så det hadde blitt ganske risky for Morvahna å gå fram, kaste purification, og så light cave bakover (uten muligheter til å dra nytte av terreng - og kanskje også la Ravagorene aime).

Image

Skinwalkerne og hundene løp opp, et sett med Reeves gikk opp og combinet (5ish) på den venstre Angeliusen, i et håp om at den skulle være utenfor CTRL av Lylyth, men ved judgecall ble den dømt til å ha stealth, og de fikk verken skadet den selv eller fått sendt inn 2-3 hunder på den. Så brukte Jonas 4-5 minutter på å plassere Morvahna på hillen, så en tå var på riktig side av killboxen, og brukte halvparten av sine eminente tokens til å få henne til å balansere der. Og campa 6 Fury. Meh.

En av grunnene til at jeg aldri lærer meg å spille Lylyth skikkelig, er at med en gang det blir tur 2 med henne, er det noe i bakhuet som sier FEAT! FEAT NÅ! ASSASSINATION RUUUUUUUN!, så selv om jeg ser etter attritionmuligheter, virker det alltid langt mer fristendene å bare gønne på selv om oddsen er utrolig dårlig, enn å gjøre noe smart. I dette tilfellet var det valget mellom å prøve å drepe et lass Skinwalkere, et lass reeves, og så får han de bare tilbake neste tur - eller drepe en lock på hill med 6 transfers, hvor beista treffer på 12+ (i kampen mot Gard klarte jeg ikke assassination runet med to færre fury og 11+ to hit, til sammenligning). Jeg valgte å gå for å drepe Warlocken. Det hele startet med at Lylyth gikk fram, featet, og bommet på en Reeve som skulle trigge swift hunter + snapfire. Boosta hit på feat skuddet, traff, drepte, swift hunter, sikta på Morvahna, utenfor range... Og det oppsummerte resten av featturen - når jeg var på andre Ravagore, så jeg plutselig at det var en stein rett bak Morvahna, så Bolt Throwern som jeg skulle vente med til slutt, kunne gått først og satsa på en knockdown.... Etter Lylyth, 2 Ravagores, 1 Angelius og Bolt Throwern, hadde hun fortsatt 4 fury igjen og 7 liv eller noe, så da var det i realiteten over. En Angelius gikk frem og "jamma" Skinwalkers (drepte en hel modell med 4 fury), Nagaen drepte en hund.

Midgame

Image

Med Lylyth på null fury, var det fryktelig vanskelig for Morvahna å gå opp, feate, kaste et par Sunder Spirit, og så tok en massive Reeve combine resten av helsa (moralsk seier: hun ble ikke drept av de %#%!#¤ hundene).

Tap via Assassination

Kamp 5: Patrick (Protectorate of Menoth) [Outflank]

På dette tidspunktet var det vel klart at Dojo ikke hadde stått opp enda heller, og paira meg mot Patrick, som jeg også har en tendens til å møte på ca alle turneringer vi begge er med på. Han var ikke list locked; og på 2-2 filosoferte vi litt over om å spille en morsom matchup, siden det ikke hadde noe å si. Jeg tenkte litt på Beth mot Sev2, men tanken på anti-magic jacks og sev som konverterer krokodiller høres ganske ensidig ut. Så vi satte opp på vanlig måte. Jeg tok Lylyth2 litt for revansje, og for en ny sjanse til å spille attrition. Han tok Kreoss3 (som hadde min Vengers, Daughters, max Zealots med UA, Fire of Salvation, Guardian, Avatar, max Choir, Vassal, muligens noe annet). Jeg vant kastet om å starte, og startet for første gang i turneringa - han valgte sia han stod på, uvisst om det var av latskap eller om han mintes kampen vår på forrige NM hvor Harbringer stod bak den utedassen hele kampen.

Early Game

Jeg løp opp med ting og kasta shadowpack.

Image

Han løp opp og kastet Holy Ward på seg selv og kanskje noe annet, og stelte seg bak muren med 2 focus. Daughters løp rett opp i trynet til beista omtrent (3-4 tommer unna), med Zealots med minifeat rett bak.

Nevnte jeg at noe sier FEAAAAAAAAATTT ASSASSINATIOOOON til meg i tur 2 med Lylyth? Vel, her var da altså Kreoss3 i range til ALLE beistene mine; med 2 focus og en upkeep på seg. Med wraithbane kunne jeg eks skyte to skudd med 13 eller 14+ (husker ikke DEF scoren hans) med bolt throwern for å fiske etter KD, to ravagoresjanser, fire angeliussjanser, og den siste kunne evt skyte korgutten som stod rett ved ham for å garantere at han ble satt fyr på og fikk litt blastskade. Samtidig virka det enkelt å få skutt bort masse ting for attrition - og jeg hadde jo valgt Lylyth for å spille attrition... Så jeg gjorde hva enhver seriøs spiller på 2-2 i en 5-kampers turnering gjør: jeg trillet terning om det. Og det ble attrition. Så Lylyth aima, drepte 5 Daughters og satt en pil i Avatar uten å gjøre noe. Så ble det klart at jeg var på nabobordet til Espen, og første Ravagore bommet på DEF10 Avatar med boosta to hit, neste traff og gjorde 1 skade eller noe sånt. De neste to Ravagoreskudde gjorde kanskje fire skade tilsammen, mens en Angelius og Bolt Throwern drepte 1 Venger seg imellom... Ironien her er at forskjellen på attritionplayet og assassination var at jeg drepte 1 Venger, men stod i en langt dårligere posisjon for tur 3, så det var vel heller "idiotisk spilt tur med uflaks på topp" heller enn "attrition" jeg faktisk spilte. Jeg stelte meg sånn at jeg burde være utenfor threat range til Avataren med Ravagoren og en Angelius, så jeg skulle kunne charge det som holdt sona neste tur.

Image

Zealots starta med å sprinte opp og jamme alle beistene mine sammen med den siste Daughtern. Etter litt CTRL-måling, bestemte Patrick seg for å gutse, og dyttet Avataren (som hadde fått fire focus) med Fire of Salvation, hvor FoS seff vant styrkekastet med en lavere styrke. Avateren charga Ravagoren, tok halve helsa på et slag, og så treshoota Angeliusen etterpå. Kreoss løp inn i min venstre sone hvor jeg ikke hadde satt noe, Vengers milla litt rundt, og Guardian fikk den irriterende Vassal-buffen. Han dominerte venstre sone og kontrollerte den høyre, og fikk 3 CP. Så jeg lot han få CP med vilje, men klarte likevel miste halvannet beist... Så mye for "stille seg sikkert".

Midgame

Jeg hadde overclocka beistene for å drepe den ene Vengeren, og bolt throwern faila treshold, og drepte en Zealot. Siden han så fint hadde jamma alle beistene mine, fikk han smake Forsaken - den på venstre side gikk opp, drepte 3 Zealots og siste Daughter - den på høyre drepte de 4 som jamma der; og de faila CMD-checken. Planen var nå å få Angeliusen til å få løs Ravagoren - den charget, boostet hit, traff, og rullet 4 på charge-AP-skaden. På dette tidspunktet forsvant siste rest av hjernekapasitet - istedenfor å repulse den unna så Ravagoren kunne gjøre sin greie, slo jeg den for null skade med et ekstra slag istedet... Lylyth ville hjelpe til, aimet og skjøt på Avateren, bomma, traff Ravagoren, og rullet 11 på skaden. På dette tidspunktet startet det hele å bli rimelig komisk; jeg hadde jo ingen måte å komme meg inn i sona med henne heller hvis jeg klarte drepe Avateren heller... Fikk inn et skadende treff etterpå dog - og heala Ravagoren et par. Den andre brøleren her var at Succubusen, som skulle conteste Kreoss sin sone, gikk og kastet Dragon's Fire på den venstre Ravagoren. Den aimet på Kreoss, traff, satte fyr på ham og tok 8ish helse. Ravagoren som var engaged av Avateren ble frustrert av min inkompetanse, og med noen gode trill moste en nesten full helse Avatar, bare for mer surrealisme. Jeg fikk et CP, han fikk 2, og vant på scenario!

Image

Tap via elendig spill.

Søndagen var med andre ord rimelig brutal. Å faktisk vite teknikalitetene til Morvahnas feat (ta en titt på kortet, for eksempel) hadde vært en start; rimelig sikker på at jeg kunne kverka en hel enhet Reeves og Skinwalkers mot Morvahna2 og stått rimelig sikker, istedenfor å tro at omtrent alt bare hadde kommet tilbake. Mot Patrick hadde sikkert det vært bedre å feate i tur 3, siden Menoth er så treige, og drept de samme modellene, og kunne glatt unngått å miste noe i min tur, og så drepe Kreoss hvis han gikk for domination. Ach well. Neste turneringer er det vel tilbake til Kruger2/BaldurX hos Circle, og Feora2/Harbringer hos Menoth, så jeg aldri får sett hva som hadde skjedd.

Turneringen var veldig bra, og hadde sansynligvis de mest interessante situasjonene i spill jeg har hatt på veldig lenge. Hadde sansynligvis hjulpet om å huske at det aldri dukker opp Cryx på turneringer i Oslo, at jeg alltid møter Menoth og Khador, og sikkert finne ut hva alle poppislockene til Circle gjør, som jeg sjelden eller aldri spiller mot ellers, siden det er de samme to-tre som går igjen, så jeg faktisk kan gjøre et informert valg når Morvahna er på andre siden. Og ikke bare spille Ogre Kingdoms og High Elves i WHFB som oppladning til et trelisteformat.

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Wed Oct 15, 2014 9:03 pm

Au au det ble en underlig dag to...

Så warhammer funker ikke som warmachine warmup? Who'd have thunk?

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sat Aug 22, 2015 10:22 pm

Rookie Mistake X (del 1)

Som en som spiller litt for mange forskjellige faksjoner, er det som regel et problem å velge hva jeg skal spille på turneringer. Har egentlig Legion som fjerdevalg, men pga feil poengsum/manglende modeller/umalte modeller endte jeg opp med Legion. Maling som første tiebreaker er uansett aldri feil siden jeg sjelden gjør det bra på CP og sånn, så...

Casters: 1/1
Lylyth, Shadow of Everblight (*5pts)
* Naga Nightlurker (5pts)
* Nephilim Bolt Thrower (6pts)
* Ravagore (10pts)
* Ravagore (10pts)
Blighted Nyss Shepherd (1pts)
Strider Deathstalker (2pts)
Strider Deathstalker (2pts)
Succubus (2pts)
The Forsaken (2pts)

Casters: 1/1
Saeryn, Omen of Everblight (*5pts)
* Angelius (9pts)
* Angelius (9pts)
* Scythean (9pts)
* Scythean (9pts)
The Forsaken (2pts)
The Forsaken (2pts)

Pga dårlig prep hadde jeg faktisk verken batteri i steinalderkameraet eller på mobilen, så dette blir kort og brutalt...

Kamp 1: Espen (Butcher 2 - Khador) - Incursion

Ble paira opp mot noen jeg ikke hadde spilt mot før (Stian som spilte Legion, såvidt jeg husker), men siden Dojo hadde satt opp Espen mot vant motstand Ole, fikk jeg gjengangermotstand på turnering igjen.

Espen hadde Butcher2 (2x Doom Reavers, Beast, Ruin, Great Bears, Saxon, War Dog?) og Vlad1 (Riflemen, 2x Doom Reavers, noen andre greier). Jeg anså Saeryn til å ha en litt bedre matchup mot dårligere matchup (Vlad1) enn Lylyth2 har mot Butcher2, så valgte Saeryn. Espen valgte Butcher2, så fikk litt i pose og sekk her.

Espen vant kastet om starting, og valgte siden med det nyttige terrenget.

Runde 1 var stort sett løping - jeg hadde en Angelius, en Scythean og en Forsaken ut mot flankeflaggene og Saeryn mest i midten - han hadde nesten speilvendt med Doom Reavers på hver side + 1 jack, Butcher og Great Bears i midten.

Runde 2 var det overraskende mye som var innen forskjellige threat ranges, så Angeliuser drepte en skokk Reavers, Scytheans kverka Great Bears. Saeryn kverka noen flere infanteri med Blight Bringer og Feata. Han kunne ikke gjøre stort, og endte opp med å charge to Forsaken-modellene som hadde måttet gå opp for å ta av Fury med 1 Doom Reaver på hver av dem; en av de drepte en.

Runde 3 tok en Scythean en Doom Reaver og tok ut høyrearmen og cortex (?) på Ruin. Den andre tok også ut en Doom Reaver og gjorde massiv skade på Beast - hvor en Angelius tok ut resten av Beasts bokser. Den andre Angeliusen ryddet unna resten av Doom Reaverne på sin flanke, og stod ved siden av et flagg og scorte et poeng. Saeryn hjalp vel til med Blight Bringer kanskje her, husker ikke helt. Her hadde jeg Espen-kamp flaks igjen, samtlige angrep traff, og rullet ikke under 8 på noen skadekast på 2d6... I sin tur hadde han i realiteten bare Butcher, War Dog og en ruinert Ruin igjen - og et par Doom Reavers på en flanke? Han flyttet litt på hunden, charget en Scythean, featet og slo masse på begge Scytheans - den ene døde etter 3 angrep, den andre overlevde med flere bokser på 5 - men Doom Reavers endte opp med å kverke den etterpå. Ruin slammet Saeryn inn i en Forsaken - gjorde litt skade på Saeryn og kverka Forsaken. Med Rage Tokens fra Butchers feat slo den et par ganger, endte opp med å måtte gjøre en transfer. Jeg scorte et poeng igjen med Angeliusen på flagg i hans tur.

Runde 4 hadde han en focusløs Butcher, og to av mine Angeliuser kunne charge ham. Den første bommet på Armor Pierce charget; gikk lei og drepte War Dogen i frustrasjon. Den andre Angeliusen traff med Armor Pierce, gjorde en bøtte skade, traff med angrep 2 og putta Butcher på 1 eller 2 bokser igjen. Saeryn børste av seg støvet etter Ruins forsøk, reiste seg, kasta Blight Bringer på en Angelius og kverka Butcher på siste mulige angrep jeg hadde.

Seier via Assassination (og gode terninger mot Espen igjen).

Kamp 2: Marius (Gaspy2 -Cryx) - Outflank

Denne gangen ble jeg faktisk pairet opp mot noen jeg ikke hadde spilt mot før, uten å bli byttet rundt på. Han hadde Denny2 (Banes med noe attåt) og Gaspy2 (Banes & Biles med noe attåt)- jeg har spilt såvidt mot begge i tidlig bronsealder når Jonas spilte Cryx, men hadde ikke så mye peiling på hvordan noen kamp vil gå. Automatisk magefølelse å bruke Saeryn når BEGGE listene er så meleefokusert som de var, så tok henne (masse Banes i begge listene, Gaspy hadde Biles istedenfor noe?). Han valgte Gaspy.

Han vant kastet om å starte, og valgte siden med saklig terreng på.

Runde 1 var løping. Jeg hadde 1 av hver Angelius/Scythean/Forsaken mot hver sone, Saeryn bevegde seg opp mot Linear i midten. Han løp også opp, men stilte seg utelukkende utenfor min melee threat range. Han hadde Blood Witches på min venstre flanke, Bane Knights på min høyre og Bane Thralls/Bile Thrall i midten. To bonejacks, Tartarsaus og Gaspy skjult litt i mengden.

Runde 2 i dette scenarioet pleier å være Feat Turn for Saeryn, men siden jeg ikke kunne få noen Time Walk her, endte jeg opp med å flytte litt rundt bare og skyte ned en Bane Thrall og en Blood Witch - men glemte helt av mulig Curse fra Tartarus så en Angeliusen kunne muligens være starten på bytting av noe slag. I sin tur funderte han litt på om han skulle flytte Tartarsaus ganske langt opp og curse og sende inn en del Banes, men han lot være for spille mer sikkert. Blood Witchene løp inn i min venstre sone og minifeata. Bane Knights stormet inn i min høyre sone. Bile Thralls sprayet (!) en Scythean som de ga litt skade og ga corrosion til. Han la ut noen syreskyer.

Runde 3 var det på tide med Time Walking - i min venstre sone tok en Scythean to Biles ut av spill, mens Angeliusen charga og kverka en Bonejack som ikke lenger hadde ting i veien. I min høyre sone kverka Angeliusen og Scytheanen en del Banes av ymse slag. Saeryn featet og drepte 2-3 ekstra Banes i min høyre sone med Blight Bringer. Han var litt støkk her, men med Vengeance og Ghostly fikk han inn en Knight inn i en Forsaken som ble drept (og stod i back arcen til begge beistene i sona). Tartarsaus løp opp forbi beistene også, men stod i front arcen til Scytheanen. Gaspy gikk offansivt til verks - kastet Parasite på Scythean, og teleporterte inn bak Angeliusen og ute av rekkevidde for Scytheanen å gå bort til (og kunne ikke charge ham pga Hellbound). Biles i min venstre sone sprengte seg selv for å få has på Forsaken på den sia, Banes/Blood Witches shuffla rundt for å komme bak beistene, men noen døde til free strikes.

Runde 4 hadde min ide om at dette var et scenario Saeryn skulle vinne på CP blitt til ideen "det er for mange Banes" - pluss at han ikke hadde feata enda, så han kunne alltids ha 10 mer Banes i sin tur 4 oppå alt det andre. De to beistene mine i min venstre sone fikk avgjøre desperasjonen - Scythean fjernet to fra spill, mens Angeliusen brukte 3 angrep på å få drept Standard Bearern etterpå. Ideen gikk til "her er jeg dau hvis jeg ikke dreper Gaspy". Saeryn gikk opp, kastet Banishing Ward på Scytheanen som hadde fått Parasite på seg. Sjekket Control, og hadde ikke range for å kaste Breath Stealer på Gaspy. Angeliusen i sona flaksa over og droppa Gaspy ned til 1 liv med Armor Pierce angrepet, bommet på det ekstra kjøpte angrepet. Scytheanen unngikk Hellbound ved å charge Tartarsaus (som den bommet på), bommet på andre initial på Gaspy, men traff på det kjøpte angrepet, som tok den siste boksen han hadde. Med siste mulige angrep før jeg eventuelt ville blitt drept i hans tur...

Seier via Assassination.

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sun Aug 23, 2015 1:48 am

Rookie Mistake X (del 2)

Kamp 3: Nima (Rahn - Retribution) - Close Quarters

Retribution vs Legion har jeg alltid sett på som den matchupen i dette spillet hvor mesteparten avgjøres av enten list chicken eller at en part ikke kan håndtere noe tull motstander kommer med. I dette tilfellet hadde Nima Rahn (med masse magikere, Imperatus, Dragoon og en Chimera) og Ravyn (2x Stormfalls, MHSF, Halberdiers, Disco) - ingen av de kan håndtere Lylyth2 spesielt godt, og Saeryn er krise mot begge to. Så valget av caster var enkelt: Lylyth2. Han valgte Rahn, og jeg kom på at han har et eller annet triks mot Lylyth som jeg ikke helt vet hva er.

Han vinner kastet om å starte, og velger siden med det saklige terrenget på.

Runde 1: Her starter jeg å merke slitasjen med varmen osv, og istedenfor å se på kortet til Rahn, har jeg bare bestemt meg for at det må være en eller annen form for AoE som dispeller Shadowpack hos Lylyth. Ender opp med å løpe ut beistene ganske spredd, men langt fram, så ingen aoe skal treffe meg - support litt bak så de ikke skal få noen surprise spells i trynet. Hans Chimera places 2, spurter opp direkte mot en Ravagore og ender opp innenfor stealth range (så DET var altså greia). Rahn går opp så Chimeraen er innenfor control - arcer en Telekinesis på Ravagoren, som flyttes så den er i en vinkel mellom Chimeraen og Lylyth. Så kaster Rahn en Force Hammer på Ravagoren, som slammes 4" eller 5" gjennom Lylyth, som knocker ned henne og Ravagoren. Ravagoren tar bittelitt skade, Lylyth tar en 6-7 skade (men har fortsatt 2 transfers). Et eller annet har gått skeis med trikset, så han bruker resten av turen til å sette opp litt blokking av Rahn, og han har en spell på seg som hindrer KD, push osv.

Runde 2: Lylyth og Ravagore shaker KD. Starter med Deathstalkere som prøver å skyter ned noen Mages som potensielt står i veien. Lylyth går opp, ser Rahn, putter Pin Cushion på ham. Skyter ham en gang med boosta skade og en gang uten, og han er nesten dau. Ravagoren som ble slamma har ironisk nok nå muligheten til å se Rahn, tasser litt ut til siden og får inn ganske mye overkillskade med 4d6-1 ta bort dårligste terning i skade eller noe sånt.

Vi hadde tydeligvis spilt noe treigt, siden vi ikke ble først ferdige... Vi spilte så en Ravyn vs Saeryn matchup hvor Nima lot være å ta Snipe-Feat-Go, og heller tablet stakkars Saeryn istedet. Alv mot alv er virkerlig ikke spennende...

Seier via Assassination

Kamp 4: Ole (Severius1 - Protectorate of Menoth) - Two Fronts

Ole har jeg en grusom winrate mot - han beskytter som regel Caster veldig godt, og slår meg på attrition (vel, det er jo Menoth). Men denne gangen hadde han Harbringer (2x Reckoner, Redeemer, Tristan, Errants, Kor, Visgoth og noe annet kanskje?) og Severius1 (Judicator, Kor, Vassal, Errants, Gorman, Blessing of Vengeance). Her ble det brainmelt igjen, og tenkte Harbringer var Feora2 og hadde Escort (så jeg ikke kunne Time Walke selv i dette scenarioet siden jeg måtte ha feata bare i forsvar), så valgte Lylyth. Ole valgte Severius, den castern i spillet kanskje som sansynligvis crumbler kjappest hvis ravagores får skutt på ham.

Jeg vant kastet om å starte, og JEG fikk velge siden med saklig terreng (eller rettere sagt, hindret at Ole fikk siden med saklig terreng).

Runde 1: Han avansererer relativt forsiktig opp med Errants foran Judicator i skauen, Severius bak Judy på sia med Blessing og noe annet dill foran seg på ene sia - og resten av Errants foran det igjen. Tur 1 Assassination ikke en greie med andre ord - så sprer ut beista, Deathstalkers skyter hver sin Errant (som self sacces, så de ikke får Snap Fire).

Runde 2: Han fortsetter å turtle oppover med Errants litt lenger fram. Judy tåer min sone, skyter noen scatters, en som scattrer langt bak linja mi og dreper Succubusen og putter 4-5 skade på Lylyth som jeg av en eller annen grunn ikke velger å transfere. Severius tasser ut av Killboxen fortsatt turtla opp - Gorman tåer hans sone. Siden han ikke kan score noen poeng, og det er for mange ting jeg må gjennom går jeg for å spille "sikkert". Ingen feat, dreper noen Errants og blokker med Scathers så Errants ikke har fullstendig frihet på hvor de går.

Runde 3: Når han starter, måler han control heftig, og finner ut at Lylyth er innafor 12" av Judy. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig, men den har visst to sprayskytevåpen (tror aldri noen har endt opp med å skyte de mot meg...) som ikke er helt heldig når Stealth er det eneste som beskytter deg (og et par transfers, da). Judy blir fylt med Focus, koret synger Battle, og Judy skal sette fyr på heksa. Skyter første initial, treffer, Lylyth brenner - han booster skade og ruller elendig (1, 1, 2 eller noe sånt) så jeg ikke trenger transfere. Så skyter han en rakket, som bommer pga stealth, scattrer rundt og dreper en Deathstalker - men Lylyth får Evasive, og flytter seg 2" bakover, så han ikke kan spraye igjen. Med 5 liv,on fire, og 2 transfers - og han med to potensielle sprays til var det ganske kjipt for Judy at det skjedde. Han skjøt et ekstra skudd, som scattret rundt og drepte den andre Deathstalkern. Errants avanserte opp, og den ene som hadde range til Forsaken drepte den med crossbow (som det eneste den enheten gjorde i spillet offansivt). Severius turtler videre opp med Blessing og Vassal foran seg på ene sia av Judy.

Runde 4: Nå er det ikke så mange Errants igjen, og sjansen til å fjerne Blessing+Vassal har åpna seg. Lylyth feater, og bruker korgutter som proccing for å få snap fire på errants. Kverker 3 korgutter og 2-3 Errants. En Ravagore går opp, har LOS til Blessing, gjør litt skade på den men gjør god skade på blast damage på Vassal (3d6-7 ble 6 skade). Det andre skuddet går på Errant offiseren, som bare tar 4 skade for å gjøre opp for den tidligere flaksen. Nagaen tasser bort og skyter ned offisren og den siste vanlige Erranten - nå har han bare Blessing, Judy, 1 korgutt og Severius igjen. Bolt Throwern sideforskyver litt, booster hit på Blessing, får crit og blessing blir dytta 3 bakover og blir knocka ned. Med lite annet å skyte på, blir Blessing skutt igjen og får en anseelig mengde skade. Ravagoren som er igjen har nå plutselig muligheter for å se Severius, som har campa noen Focus, så han er DEF14 ARM17-18. Treffer og spiker på skade på første skuddet (ruller 15 eller noe sånt?) og han brenner. Det andre skuddet treffer også, og tar resten av boksene hans.

Seier via Assassination.

Jeg går 4-0, andre gangen jeg går en perfect run. Hadde ingen matchups hvor begge listene mine var hjelpesløse (og i realiteten svært gode matchup mot de 3 veteranene jeg møtte). At terningene ikke svikta i "make or break" situasjonene mot Espen og Marius hjalp ganske mye. Og ikke minst at når jeg gjør en brøler mot Menoth, kommer en sjelden brukt spesialregel plutselig i spill som gjør at jeg slipper unna. Jeg vet heller ikke hva som gikk galt med Nimas trikseri, så hadde kanskje englevakt der også. Muligens gikk det bedre enn de siste gangene fordi jeg ikke måtte stresse for å ta bilder hele tia, så jeg kunne spille bedre?

Takk til mine motspillere, spesielt de som måtte lide seg gjennom Lylyth2!

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Sun Aug 23, 2015 1:05 pm

Bra jobba og litt hell skal man jo også ha, ble mye legion i øvre del av resultatlista denne gangen :wink:

Post Reply

Return to “Blogger”