JitG spiller WMH - 75p mk3 ferdigmalt

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Dagowit
Ghetorix
Re: JitG spiller WMH

Post by Dagowit » Thu Apr 07, 2016 2:04 pm

Eisenhorn wrote:
JackInTheGreen wrote:Hei,

jeg foreslår at du kjøper en Minions hær, så kan vi spille ;-)
Har alt jeg trenger til lista til Øystein allerede - caster og warbeasts

I motsetning til noen spillere så diskrimerer jeg ikke minions :P
Ikke for at lokke, men jeg er helt sikker på at Merete gerne låner Barnabas + Warbeasts (eller for den sags skyld hele hæren) hvis hun kan få lov til at se på og fægte med armene hver gang det bliver rigtigt spændende :wink:

Morvahna2s største problem er Killbox. Hvis Barnabas kan feate på hende næsten 6" (Throw) + 8" (charge) + 12" (CTRL) = 26" væk, så kan assassinations pludseligt blive yderst relevant.
Ironisk nok klarer Morvahna1 dette bedre, da alle angreb fra Croaks kan sendes videre til en Blackclad Wayfarer (eller anden model med Elemental Immunity).

De bedste løsninger er sikkert Bradigus eller Baldur1/2, men så kræver det igen at man har disse som en af sine turneringslister.

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Thu Apr 07, 2016 5:00 pm

Det er en deal Mikkel.

Helge?

Edit:

Glemte og spørre... Når vil du spille?
Regner med at jeg skal ta med lista som Øystein brukte?
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Thu Apr 07, 2016 9:51 pm

Eisenhorn wrote:Det er en deal Mikkel.

Helge?

Edit:

Hei,

har en del jobbreise foran meg, men torsdag 28. april kl 2000. Da er jeg klar.

Kommer til å pulverisere Barnabas med Krueger.

Be there, or be square!!! :twisted:
Have you seen the Jack in the Green?

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Fri Apr 08, 2016 2:05 am

JackInTheGreen wrote:
Eisenhorn wrote:Det er en deal Mikkel.

Helge?

Edit:

Hei,

har en del jobbreise foran meg, men torsdag 28. april kl 2000. Da er jeg klar.

Avtale, med mindre jobben kommer i veien
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Apr 08, 2016 11:32 am

Eisenhorn wrote:
Avtale, med mindre jobben kommer i veien
Deal!

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Fri Apr 08, 2016 11:51 am

JackInTheGreen wrote:torsdag 28. april kl 2000. Da er jeg klar.

Merete siger OK til lån af figurer den dag. Vi kommer for at se på :D

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Apr 08, 2016 11:59 am

Filme og legge det ut på nett?
Marius

Green is the new everything

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Apr 08, 2016 12:03 pm

Haha...hadde vært klassisk! 8)

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Wed Jun 22, 2016 10:56 am

Hei,

etter å ha vært borte en stund med brukket bein og venting på MK3 er jeg nå tilbake som middelmådig og halvaktiv bedreviter med ukuelig optimisme!

Her er litt tanker på Circle i MK3.

Overordnet

Det er blitt vanskeligere å velge hva du skal spille med, for alt er blitt jevnere. Dette gjelder det meste, slik jeg ser det. PP har virkelig klart å balansere en god del, selv om jeg fortsatt synes beista er mest besnærende.

Det er også kommet en del synergier jeg liker. Wolf Sworn er de kuleste, men usikker på hvor bra det er.

Shifting Stones er betydelig svekket, men også billigere. Siden Druid wilder er dårligere på fury management, kan de fortsatt være bra, men hæren vil ikke dreie seg rundt dem på samme måte.

Constructs har fått en ny solo (modell ikke kommet enda), som gjør den sterkere. Spesielt når det gjelder healing.

Noen casters

Kaya er elendig i begge versjoner. Det er min oppfattelse. Moonhunter med Laris er spesielt svekket. Utrolig kjipt! Jeg skjønner ikke helt hvorfor - er det noe jeg har misforstått?

Krueger er kongen, etter min mening. Nå er begge versjoner veldig bra. Begge beskytter godt mot skyting.

Morvahna er svekket som Dawnshadow. Dette først og fremst fordi troppene hun baserer seg på er svekket. Jeg tror likevel ganske god, og kan nok bygges med mer beist enn var vanlig før. Autumnblade er nok fortsatt god, fin med druider, og jeg ser henne med omtrent samme build som Kruger.

Grayle utrolig kul med en Wolf Sworn liste, men bra nok?

Baldur er best med Constructs - i begge versjoner. Tror vi får se en del lister med ham.

Noen beist

Feral Warpwolf har fått Primal og er den store vinneren. Denne vil vi se mye av. Usikker på hvem man skal ta med ham.

Pureblood er fortsatt god, og har fått assault. Viktig i listene, er min erfaring.

Stalker er svekket da Lightning Strike bare er på self. Fortsatt god, men uten steiner svakere.

Ghetorix er fortsatt god, men mer tunet mot tropper. Vil han måtte vike for Feral?

Rotterhorn er betydelig svekket, men interessant for det. Særlig med Una.

Scarsfell Griffon seiler opp som en spennende kandidat med Una. Med Primal på, slår denne hardt, og er veldig mobil pga Long Leash.

Druid Wilder er dårligere på Fury mgt, men kan hjelpe på upkeeps. Interessant, men nødvendig?

Noen solos

Blackclad Wayfearer er et must. Han får Prowl, ellers nesten som før.

Una er blitt mer interessant da hun hjelper på fury mgt totalt sett.

Lord of the Feast er nok fortsatt passe god. Litt svekket, men billigere.

Morraig booster Wolf Sworn. Litt svakere og billigere, jeg synes han er spennende, men vil nok ikke ofte være med.

Night Witch er uendret, men hvor nødvendig? Ikke så sterk mot beist og store modeller.

Blackclad Stoneshaper er ny, og fungerer som en druid wilder på Constructs. Veldig spennende.

Noen tropper

Druids of Orboros er ganske endret, men jeg digger dem. Gleder meg til å teste. De kan skyte ting knocked down, og det er nok sterkt i synergi med andre ting i hæren. De er mer offensive og litt svakere, men fortsatt viktig rolle. Har Prowl.

Warpborn Skinwalkers slår svakere, men er mer seige. Er det gode nok?

Druid Mist Riders er spennende, venter på modellene.

Tharn Bloodtrackers er ørlite granne svekket, men fortsatt veldig gode, tror jeg. Disse kommer jeg nok til å stille mye i kombinasjon med Druids.

Shifting Stones er den store endringen i hæren. Teleporterer within 8" og da faller poenget bort. Men de healer bedre og koster mindre. Kan ha viktig rolle.

Wolves of Orboros er bedre med command attachment. Interessante.

Woldstalkers er uendret, men tror de kan være gode sammen med Druider. Knock down gjør at disse treffer, noe som har vært svakheten.

Poster lister senere.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Wed Jun 22, 2016 11:30 am

Hei igjen

Har som sagt sett litt på lister. Her kommer noe, og vi starter med 75p Krueger the Stormlord:
Krueger the Stormlord +27
- Pureblood Warpwolf -17
- Feral Warpwolf -18
- Ghetorix -21

Blackclad Wayfarer -4
Blackclad Wayfarer -4

Gallows Grove -2

Druids of Orboros -12
Druid of Orboros OVerseer -4

Una the Falconer -4
Scarsfell Griffon -8
Scarsfell Griffon -8
Krueger the Stormlord +27
Fortsatt veldig god, selv om feat er svekket iom at ting kan charge med -2spd. Alltid vært sterk på triks, og om det blir flere jacks og beist, er det veldig bra. Interessant med lightning immunity.

Pureblood Warpwolf -17
Feral Warpwolf -18
Ghetorix -21
Jeg tror dette er en bra kombinasjon. Om Stalker bør med får tiden vise. Jeg er ganske sikker på at Pureblood og Feral er en god kombo, men er Ghetorix verdt de ekstra poengene? Tre store ulver er forøvrig grensen for hva Krueger takler før man må ha Druid Wilder og/eller steiner. Kan godt hende jeg bør ha en unit steiner uansett, usikker på det.

Blackclad Wayfarer -4
Blackclad Wayfarer -4
Better than ever - dont leave home without them!!

Gallows Grove -2
Bra med Krueger, som alltid. Veldig nyttig for poengene.

Druids of Orboros -12
Druid of Orboros OVerseer -4
Som nevnt tidligere, er disse blitt litt svakere, men mer offensive. Jeg tror de skal med hver gang. Viktig med knock down for å treffe ting. Samtidig vil de ikke beskytte hæren på samme måte som før. De har mistet advance deployment, og fått spell ward og prowl. De kan heller ikke trekke ting, bare pushe vekk. Ikke overraskende at de er balansert ned litt, men har fortsatt veldig gode synergier.

Una the Falconer -4
Scarsfell Griffon -8
Scarsfell Griffon -8
Denne grupper koster 20p, og det er her jeg usikker på om de er rett valg. Se alternativer under. Samtidig er Una spennende, for hun gir muligheten for flere beist. Rotterhorn var valget før, nå er nok Scarsfell bedre. Den slår ganske så hardt, spesielt med Primal fra Feral. Den har også veldig lang rekkevidde, og vil kombinere bra med Wayfarers og Druids.

Totalt sett føler jeg ikke lista blir så veldig stor. Samtidig slår den hardt og har relativt god beskyttelse mot skyting. Den har bra rekkevidde og mange triks. Litt usikker på hvordan alt dette vil fungere i MK3.

Alternativer i stedetfor Una:

Stoneward & Woldstalkers -10
Stoneward & Woldstalkers -10
Disse liker jeg tanken på. De vil kombinere bra med Druids som gir knock down. Med disse er det faktisk en god del skyting/ranged spells i lista. Det kan være uvurderlig i kamper der man spiller attrition. Jeg kommer definitivt til å teste disse.

Tharn Bloodtrackers (max) -16
Nuala the Huntress -4
Fortsatt veldig god unit. Er nok det tryggeste valget, tror jeg. Gir mye av de samme synergiene som S&W, men mer offensive. Vil de gi nok skade på jacks og beist? Det er spørsmålet. Gode mot hærer med mye infanteri, men vil det være noen av de i MK3? Stealth og Advance Deployment er heller ikke å forakte...

Warpborn Skinwalkers (max) -16
Warpborn Skinwalker Alpha -4
Mistet en angrep hver, men fått gang og hyper regen. Disse tror jeg fortsatt kan være sterke, men sterke nok? De ville gjøre lista mye mer solid. Skal teste de, men usikker.

Oppsummert, er det denne hæren jeg vil fokusere på først. Her er de fleste figurene malt, og jeg har resten på malebordet nå.

Innspill mottas med takk!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Jun 22, 2016 11:41 am

Krueger2 tror jeg fortsatt er spennende. Hovedarbeidet hans kommer fra TK slik jeg ser det. For å få det av offensivt reliably trenger man i realiteten noe mer enn Gallows Grove. Jeg liker Megalith godt med ham. Han har også plukket opp Rebuke (som nå er en upkeep!) og her gir megalith også god verdi.

Beistoppsettsmessig tror jeg fortsatt han vil ha en Stalker. Lightning Strike er RNG: Self men det er fortsatt veldig bra. Kan også kobles med feks TK for å få ulven langt tilbake.

Una har jeg aldri vært fan av. For mange poeng for for lite verdi. Meg om det.

Jeg tenker dermed dette som basis for listen:
Krueger2
- Stalker
- Feral
- Megalith

Blackclad x2
Stones
Kan bygges fra avhengig av hva man vil oppnå. Bloodtrackers er et åpenbart valg. En 4. heavy er muligens også et alternativ, enten en Stalker til, Ghetorix eller Pureblood sannsynligvis. Jeg ville latt druider bli igjen hjemme. Skinwalkers er kanskje spennende.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Asbjørn
Wraith Engine

Post by Asbjørn » Wed Jun 22, 2016 8:56 pm

Megalith kan ikke kaste upkeep spells. Men ja, han er veldig bra med Krueger2. Spesielt pga TK, men også undergrowth er viktig for å senke DEF, noe Krueger2 kan slite med.

Når det gjelder griffons har jeg mest troa på Razorwing, 10" trample (over alle basestørrelser) med boosta attacks og POW 12 hits kan være bra for å cleare jam enheter.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Wed Jun 22, 2016 9:42 pm

Hei,

og takk for tilbakemeldinger!

Skal ta en ting av gangen...

Stalker ja, han er nok definitivt god, men det er også Feral, Ghetorix og Pureblood. Personlig er jeg spesielt glad i Pureblood. Kan godt være sammen med Feral og Stalker. Dette alternativet gir også litt flere poeng til andre ting.

Megalith er god, og har alltid vært god med Krueger, men jeg ser ikke en nevneverdig forbedring i MK3. Jeg kommer nok til å male ham opp etterhvert, men ønsker holde meg til ulvene foreløpig.

Una har jeg faktisk aldri testet. Hun var ganske populær i MK2, og jeg anter hun blir det nå også. Kommer til å teste etterhvert.

Griffons ja, faktisk flere alternativer her, avhengig av metaen.

Stones ser jeg du har med Jarle. Mener dere disse er bra nok fortsatt? Bør kanskje forsøke ha dem med, men vanskelig om jeg har de dyreste beista.

Bloodtrackers står på malebordet. De er et godt valg med de fleste casters, tror jeg. Veldig usikker på om Nuala er verdt det. Noen som har noen tanker om det?

Druider hører jeg du ikke liker, Jarle. Hva tenker du Asbjørn? Jeg ser definitivt at de er svakere, men tenker det skulle bare mangle. Har lyst til å se om de fungerer fortsatt.

Anyway...her er nytt utkast til liste å stille tirsdag mot Jarle:
Krueger2
- Pureblood
- Feral
- Stalker

Blackclad
Blackclad
Gallows Grove

Shifting Stones
Skinwalkers (max) + UA
Druids + UA
Alternativt til Druids kan jeg stille Bloodtrackers uten Nuala.

Usikker på hvor optimal lista er, men liker balansen. Det er de to siste enhetene jeg er mest usikker på. Her har jeg som sagt flere alternativer: Woldstalkers, Bloodtrackers, Una og kanskje til og med Wolves of Orboros.

Jeg ble også gjort oppmerksom på at Reeves har fått ROF 2. Det er ganske heftig. Tror de faktisk kan være et alternativ med Krueger, men må tenke litt på det. Med andre casters vil de nok være veldig sterke.

Asbjørn
Wraith Engine

Post by Asbjørn » Wed Jun 22, 2016 10:19 pm

Jeg testa Druids mot Stian og Thagrosh. Jeg tror de får en annen rolle nå, du kan ikke lenger bruke de som en sikker screen foran Krueger, hva som helst kan drepe en eller to og så er det hull i cloudwallen og Krueger blir utsatt.

Isteden tror jeg de kan funke som en mer vanlig enhet. De er vanskelig å ta ut, med spellward og mulighet til å gjøre seg stealth. Og apparition er vanvittig bra. Men problemet er vel at de ikke gjør så veldig mye. Magic ability 6 sliter med å treffe ting som hadde vært viktig å knocke ned, forcebolt kan ikke lenger trekke ting og clouds er upålitelige.

Har ikke gitt opp druider, men det er vanskelig å forsvare 16 poeng for dem i de fleste lister.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Jun 22, 2016 10:26 pm

Godt oppsummert, Asbjørn! 16 poeng og mangel på offensiv kraft er hovedankepunktene slik jeg ser det også.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Blogger”