JitG spiller WMH - 75p mk3 ferdigmalt

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

JackInTheGreen
The Dude
Re: JitG spiller WMH - vurdernig av Circle i MK3

Post by JackInTheGreen » Thu Jun 23, 2016 6:36 am

Jepp!

De er veldig endret. Likevel har de noen egenskaper som ingen av de andre enhetene i Circle har. Jeg tror de har en rolle å spille, men ikek som screen. Det var definitivt ikke tanken.
Have you seen the Jack in the Green?

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Jul 04, 2016 1:09 pm

Hei,

spilte noen slag forrige uke, men har hatt lite tid og problemer med Photobucket. (Noen som har en annen bildetjeneste å anbefale?)

Spilte følgende liste:

Code: Select all

Krueger 2
- Feral Warpwolf
- Warpwolf Stalker
- Pureblood Warpwolf

Blackclad Wayfarer
Blackclad Wayfarer
Gallows Grove
Night Witch
Night Witch

Warpborn Skinwalkers (max) + UA
Tharn Bloodweavers
Shifting Stones
Slag 1 og 2

Spilte to slag mot Jarle sin Haley liste. Gud bedre, denne har ikke fåt mye nerf, sånn jeg opplevde det.

Greide ta ned Stormwall i første slaget, men det kostet mye, og en feat fra Haley i tur tre gjorde det vanskelig å få til noe spesielt. Jarle vant på scenario.

Andre slaget var enda mer overkjøring. Satser offensivt, men flyttet Blackclads feil, og begge døde i første runde.

Jeg har veldig vanskelig for å se hvordan Circle, spesielt Krueger (i begge former), skal kunne stoppe Haley med Stormwall. Stormwall absorberer for mye skade og har for mye range. Det er ofte jeg fåt inn en Warpwolf, men det må to til. Ender bare opp med at denne dør, og at en til dør på counter charge. Da setter også Haley inn feat, noe som basically betyr at jeg mister en tur.

Jeg får fokusere på å kunne slå andre hærer.

Slag 2

Spilt også et slag mot Christian sine Protectorate gutter. Han hadde en "Transformer" (les: Koloss) og mye cav. Veldig kul liste egentlig, og gøy å spille mot.

Fikk Feral tidlig inn i "Megatron", og skadet ganske mye. Hadde undervurdert hans caster, som drepte Feral. Dette lot "Megatron" ta Stalker. I retur tok jeg ut hans "Megatron" med Pureblood. På høyre kjempet lenge Skinswalkers mot Heavy Cav. De tapte etterhvert. På venstre klarte, over flere runder, mine Bloodweavers å bekjempe Light Cav.

I midten kostet tapet av Feral og Stalker for mye. Jeg ble veldig presset og tapte til slutt.

Tanker om lista

Jeg likte lista ganske godt, som en all round hær. Kommer til å fokusere på Krueger fremover, og det er mange variasjoner jeg har tenkt til å prøve ut. Akkurat nå, synes jeg det er vanskelig å si om noe er "best" kombinasjon. Det gjelder både beist og tropper. De føles mer som om det er styrker og svakheter som vil være fordelaktige avhengig avv motstander.

Denne uken, er det planlagt slag mot Stian M. Tenker det blir omtrent samme liste.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Jul 11, 2016 11:08 pm

Hei,

spilte en kamp mot Stian sin cryx idag. Hadde Krueger the Stormlord:
Krueger
-Ghetorix
-Feral
-Stalker
-Pureblood

2 x Blackclad

Skinwalkers (max) + UA
Stian hadde:
Deneghra 1
- Heavy Jack
- 2 x Nightwretch

Satyxis Raiders + UA + Solo

Machine Wraith
Pistol Wraith

Bane Thralls (min)
Bane Knight (max) + UA
Bane Riders (min)
Jeg ville teste å spille med en liten liste, og det fungerte egentlig ikke optimalt. Jeg følte meg veldig eksponert tidlig, og hans høye def var vanskelig. Ghetorix gikk tidlig ned, og Feral ble skadet. Mistet også Feral og Stalker etterhvert.

En tidlig feat fra begge gjorde at slaget svingte. Rebuke på Raiders var uvurderlig, det samme var spray attacks fra Blackclads. En vanvittig bra spray fra Pureblood fikk snudd slaget litt i min favør, sammen med Skinwalkers som var veldig sterke.

Jeg vant på at Stian tapte på tid, rett før han drepte Krueger. Jeg hadde tabbet meg ut ved å makse ut Fury på Pureblood, og kunne ikke ta transfer. Jeg hadde 2 sek igjen på klokka da jeg vant.

Erfaringer (litt som forventet)
- Fire beist er for mye uten steiner osv. Det utelukker kombinasjon av Megalith/Ghetorix og Skinwalkers med fire beist, for jeg får akkurat ikke nok poeng til steiner.
- Blackclads er konge.
- Kruger gjør mye, han har tapt litt på feat, men rebuke er veldig, veldig bra.
- Skinwalkers gjorde veldig mye sent i slaget. Med cmd9 og reach dekker de opp veldig mye.
- Jeg trenger en litt større hær med flere taktiske elementer. Føler det er mye å velge mellom.

Liste jeg ser på å spille som utgangspunkt fremover:
Krueger the Stormlord
- Feral Warpwolf
- Warpwolf Stalker
- Pureblood Warpwolf

Blackclad Wayfarer
Blackclad Wayfarer

Gallows Grove

Shifting Stones
Warpborn Skinwalkers (max) + UA
Tharn Bloodtrackers
Det i bold ser jeg som helt sikkert i lista. Resten av lista ser jeg for meg å kunne variere på. Dette vil ikke bare være avhengig av hva som er best for en all comers liste, men også hva jeg pairer opp med. Tror mot f.eks Cryx kan det være at andre casters med mer tropper er bedre.

Slayer
Timotei

Post by Slayer » Tue Jul 12, 2016 3:35 pm

Veldig intenst slag. Jeg ble lurt av pipingen på klokken da du hadde igjen 5 sek. Trodde at det signaliserte at tiden din hadde gått ut.....man lærer så lenge man lever :D

S

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sat Jul 16, 2016 10:50 pm

Bilder fra slaget mot stian

https://goo.gl/photos/ujkzcBEGMVgZyvsN6

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sat Jul 16, 2016 11:22 pm

Hei

Hadde et slag mot Asbjørn på onsdag denne uken.
Spilte følgende liste:
Circle Orboros - Krueger the Stormlord

Krueger the Stormlord - WB: +27
- Feral Warpwolf - PC: 18 (Battlegroup Points Used: 18)
- Pureblood Warpwolf - PC: 17 (Battlegroup Points Used: 9)
- Warpwolf Stalker - PC: 19

Blackclad Wayfarer - PC: 4
Gallows Grove - PC: 2

Warpborn Skinwalkers - Leader & 4 Grunts: 15
- Warpborn Skinwalker Alpha - PC: 4
Tharn Bloodtrackers - Leader & 9 Grunts: 16
- Nuala the Huntress - PC: 4
Shifting Stones - Leader & 2 Grunts: 3
Asbjørn spilte:
Wurmwood, Tree of Fate & Cassius the Oathkeeper - WB: +27
- Wurmwood, Tree of Fate & Cassius the Oathkeeper (Cont.)
- Pureblood Warpwolf - PC: 0
- Warpwolf Stalker - PC: 9
- Brennos the Elderhorn - PC: 17
- Gorax Rager - PC: 7

Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress - PC: 3

Sentry Stone & Mannikins - Leader & 3 Grunts: 5
Farrow Bone Grinders - Leader & 3 Grunts: 5
Reeves of Orboros - Leader & 9 Grunts: 16
Jeg fikk startw, og flyttet ganske raskt opp. Hadde egentlig tenkt å kjøre Bloodtrackers ut til høyre, men valgte en mer aggressiv sentral posisjon. Det var aiste gang jeg gjør det mot Hellmouth og Sentry Stones. De drepte masse, også Blackclad.

Asbjørn featet også. Fikk tatt ut litt med spray fra Pureblood, som warpet ghostly for å gå i skog. Stalker ble portet, og tok ut Gallows, før han sprintet tilbake. Jeg var uansett helt i villrede. Asbjørn stod sterkt, og jeg var veldig eksponert.

Asbjørn kjørte veldig aggressivt. På venstre falt mange Skinwalkers, og Bloodweavers ble nesten helt utradet. På høyre failer han å drepe Pureblood. Han sendte også Wurmwood langt unna, så Stalker og Brennos var utsatt.

Asbjørn hadde tatt en risk, han hadde hatt litt uflaks, og set ga meg en åpning for å slå tilbake. Krueger TKet Brennos, som hadde primal, så den skulle charge gorax på frenzy. Pureblood kastet hans stalker utenfor range av wurmwood, så dn også feilet frenzy og drepte en stein.

Stalker spurter over border og tok ut hans pureblood. Ved siden av slet en siste skinwalker med å hold opp Reevs. Den hadde curse på seg, men klarte å engage, så han ikke fikk combined skudd på den. I midten klarte jeg ta ut lynyssa.

Asbjørn så at jeg plutselig stod sterkt. Ved tk falt snart Brennos, og jeg forsøkte rear charge mot hans stalker med pureblood. Stalker overlevde, og Kueger ato plutselig veldig utsatt. Asbjørn fikk n åpning, og reduserte Krueger til en boks, før jeg drepte wurmwood.

Her er bilder fra slaget: https://goo.gl/photos/iPBcA7s8vz5m1eg88

erfaringer

Gikk rett hjem og bestilte sentry stones. Hadde ikke lest på de skikkelig tidligere, og fikk en åpnbaring av hvor bra de er.
TK er konge i lengden, må skaffe meg tid til å spille mange runder. Trenger ikke forsøke å vinne så tidlig som mulig.
Lista ellers er bra nok. Skal poste tanker til liste med Sentry Stones

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sat Jul 16, 2016 11:27 pm

Sentry stones er for noobs. Druider er fortsatt bra!
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sun Jul 17, 2016 7:32 am

Olannon wrote:Sentry stones er for noobs. Druider er fortsatt bra!

Jeg er en noob, så det er perfekt!

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sun Jul 17, 2016 7:48 am

Hei

etter noen slag i mk3, har jeg kommet et stykke videre når det gjelder lister. Her er det jeg tenker spille med Krueger:
- Pureblood Warpwolf - PC: 17 (Battlegroup Points Used: 17)
- Warpwolf Stalker - PC: 19 (Battlegroup Points Used: 10)
- Megalith - PC: 20

Tharn Bloodweavers - Leader & 5 Grunts: 8
Jeg har vært forbøyd med Krueger. Jeg har en tendens til å gjøre en del feil tidlig i slaget, og komme skjevt ut. Krueger, og spesielt Telekinesis, har gitt muligheten til å snu slag i min favør.

Feral er tatt ut, og inn kommer Megalith. Tror han passer bedre inn når jeg har Sentry Stones. De gir meg en bra screen, og Megalith får tid til å komme opp. Han har mange triks som vil være bra.

Gått ned på en Blacckclad. Liker to, men vil ha med Bloodweavers. De kan utføre en rekke oppgaver, fra å jamme, kjøre flanke, eller spares til slutten av slaget.

Skinwalkers har så langt vært en god erfaring. De har fått mye juling, men det holder de store beista o live.

Sentry Stones er inne, og jeg gleder meg til å spille med dem. De vil være nøkkelen til hvordan Krueger spiller.

Jeg skulle gjerne hatt to enheter steiner, men da måtte igjen Bloodweavers ryke. Tror en enhet holder.

Alt i alt en liste som skal spilles for scenario/attrition.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Aug 09, 2016 10:18 pm

Hei,

Da har jeg fått malt opp sentry stones, gallows og en blackclad wayfarer til spilling imorgen. Akkurat ferdig med basing, her er et par kjappe bilder:

https://goo.gl/photos/DuNhgPUodYzsic1M8

Her er lista jeg skal spille:
Circle Orboros - Kruger the Stormlord

Theme: No Theme Selected
75 / 75 Army

Fuel Cache - Steamroller Objective

- Pureblood Warpwolf - PC: 17 (Battlegroup Points Used: 17)
- Ghetorix - PC: 21 (Battlegroup Points Used: 10)
- Gorax Rager - PC: 7

Jeg har valgt figurer som lar meg stille ferdigmalt liste.
Vet ikke om Ghetorix og Gorax er optimale, men vil nok fungere. Blir mer feral etterhvert, han er nesten ferdigmalt. Megalith er også under maling, og tror han vil bli bra med Krueger.

Gleder meg til å spille med sentry stones!

Slayer
Timotei

Post by Slayer » Sat Aug 13, 2016 9:37 am

Dette blir lækkert! Liker høstfargene veldig godt.

S

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sat Aug 13, 2016 10:34 am

Pent!
Hvordan gikk spillinga?
<--- Leif

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sun Aug 14, 2016 9:02 am

Takker!

Jeg har ikke hatt tid til å legge ut rapport før nå. Spilte to slag, mot Øystein og Martin Andre.

Tapte begge slag, men de var lærerike. Jeg må spisiekt være mer kynisk med å bruke steiner som skjerm fo å hindre alfa strike, i stedet for å forsøke være smart. Ting smeller raskere og hardere enn i mk2!

slag 1: Øystien, Trollbloods

Øystein spilte:
War Room Army

Trollblood - Berg

75 / 75 Army

Hoarluk Doomshaper, Rage of Dhunia - WB: +27
- Dire Troll Mauler - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)
- Earthborn Dire Troll - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 12)
- Mulg the Ancient - PC: 19
- Troll Axer - PC: 10
- Pyre Troll - PC: 9

Troll Whelps - 5 Whelps: 4
Feralgeist - PC: 2

Krielstone Bearer & Stone Scribes - Leader & 5 Grunts: 9
- Stone Scribe Elder - PC: 3
Northkin Fire Eaters - Leader, Trollkin Grunt, and Pyg Grunt: 7
Northkin Fire Eaters - Leader, Trollkin Grunt, and Pyg Grunt: 7
Swamp Gobber Bellows Crew - Leader & 1 Grunt: 2

---

GENERATED : 08/14/2016 09:43:54
BUILD ID : 2023.16-07-31
Jeg fikk første tur. Gikk delvis til høyre, og sendte Skinwalkers for å forsøke ta venstre flagg alene.

Sentry stones sro nok for spredt, og Pureblood gikk for høyt opp. Øystein tok den ut med Northkin. Jeg visste ikke at man kunne ta assult uten å nå frem. Egentlig ganske teit regel, men greit å vite!

Neste runde gikk jeg opp på ventre for å holde føagg. På høyre tok jeg ut Northkin. Øystein kontret med en offensiv feat, og tok steiner, blackclad og stalker. Earthborn gikk i Skinwalkers.

Jeg kontret Earthborn med Skinwalkers som fikk charge, men rullet dårlig, og den overlevde. Skulle vise seg å stå der hele slaget.

I midten gikk jeg opp med Krueger og featet for å få Mulg og Mauler utenfor control range, men glemte at øystein hadde Earths Blessing på sin caster. Han hadde ikke markør, men jeg hadde bekreftet det.

Jeg hadde nok hatt sjansen på å bikke slaget den runden, mn måtte vært mer effektiv. Jeg valgt ikke ta Prinal på Ghetorix, for jeg trengte ham hver runde. Mulg overlevde såvidt og drepte Gheto i retur.

Resten av slaget ble katt og mus. Krueger gikk akkurat ned til slutt mot Mauler.

Slag 2: Martin, Legion

Martin hadde noe lignende av dette:
War Room Army

Legion of Everblight - Ma

67 / 75 Army

Absylonia, Daughter of Everblight - WB: +28
- Carnivean - PC: 19 (Battlegroup Points Used: 19)
- Raek - PC: 8 (Battlegroup Points Used: 8)
- Raek - PC: 8 (Battlegroup Points Used: 1)
- Ravagore - PC: 19
- Scythean - PC: 18
- Neraph - PC: 12

Edit: et beist til av noe slag

Blighted Nyss Shepherd - PC: 1
Spell Martyr - PC: 1
Spell Martyr - PC: 1

Hellmouth - Hellmouth & 3 Tentacles: 6

---

GENERATED : 08/14/2016 09:57:23
BUILD ID : 2023.16-07-31
Slaget gikk fort. Martin flyttet opp, og jeg gjorde det samme. Forsøkte være forsiktig, og gikk ikke max. Dessverre fikk martin en åpning, og featet i tur to. Screen og gheto gikk fort ned, deretter fikk han charger en stein og tatt overrun(?) så han fikk slått på Krueger. Raek kom inn og fullførte jobben.

Jeg hadde bare campet en fury, og det var tabbe, men skulle først og fremst laget en mer effektiv defensiv "vegg" med steinene.

Bilder fra slagene:
https://goo.gl/photos/ava3MFcJm4cfRCQn6

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Aug 15, 2016 1:27 pm

Hei

de siste slagene har gitt meg litt mer innblikk i hvordan meta funker og noen ideer om hvordan jeg bør spille.

Lista under er tenkt som en optimalisert liste med Krueger2.
- Feral Warpwolf - PC: 18 (Battlegroup Points Used: 18)
- Megalith - PC: 20 (Battlegroup Points Used: 9)
- Pureblood Warpwolf - PC: 17

Bloodweaver Night Witch - PC: 4

Battle group består av fire heavies. Jeg tror dette er veien å gå. Det er for sårbart med færre, slik meta er. Jeg får også den kombinasjonen jeg ønsker.

Feral er den tøffeste, i allefall for poengene, og gir Primal, som er viktig.

Stalker må med, etter min mening, da jeg ikke tør spille uten pathfinder.

Pureblood er den ulven jeg liker best, men slår ikke fullt så hardt som de andre. Derfor bare en.

Megalith tror jeg er hele nøkkelen med Krueger2. Han har en rekke spells, spesielt TK, som er veldig bra med Megalith. Animusen og Weight of Stone er også bra. Jeg tror også jeg kan droppe Gallows Grove når jeg har Megalith.

Solos her har jeg valgt dobbel Blackclad. Erfaringen med disse er veldig positiv. Jeg vil ha to for trusselen motstanderen må forholde seg til.

En Night witch er også med. Bra for å ta ut support og for Grievous Wounds.

Tropper er det ikke mye av. Bare steiner. Jeg tenker bruke en Shifting, sammen med Sentries, som en "vegg" foran hæren for å hindre en tidlig alfa strike. Det er mye som går fort i mk3, og jeg må beskytte beista mine. Den andre shifting holdes tilbake og brukes mer tradisjonelt. Sentries er vel selvforklarende, selv om de må spilles bedre i slagene jeg hadde sist.

Input mottas med takk!

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Aug 15, 2016 1:29 pm

Jeg tror Reeves er spennende med Krueger2. Doble max. reeves. Mmm! Pureblood Feral Stalker BG og double sentries.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Blogger”