Aleksanders Mercenaries

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

aleksander
Archangel
Re: Aleksanders Mercenaries

Post by aleksander » Sat Aug 15, 2015 9:21 am

Spilte to kamper i går, først var 35 poeng mot Trond sine Khador. Nok en kamp der jeg prøver å ha oversikt over alle egneskapene til mine egne tropper, og fortinnsvis bruke dem dem på en fornuftig måte.

Trond hadde Sorscha, Beast-09, og masse tropper som var som tatt ut av filmen Enemy at the Gates. Noen var vist enkeskapere (widowmakers) og noen var sibirske snikmordere. En hund var også med, men gjorde ikke stort.

Stemningsbilde:
Image

På et punkt hadde jeg slaktet meg gjennom både assassins og widowmakers. Føler jeg ligger godt an. Så plutselig sier Trond: "Dette blir siste runde." Jasså? Hva skjer nå?

Image

Trond skyter først vekk noen soldater som står i veien. Klar bane!

Image

Så kommer russertøsa til Trond...

Image

Død Warcaster! Game over!

Etter dette spilte jeg 25 poeng mot Christians Menoth. Tapte denne også. Dro på byen for å drukne sorgene.

Et par regelspørsmål:

Rocinante har noe som heter Defensive Strike, som gjør at hvis en fiendtlig modell flytter seg innenfor Rocinantes melee range, så kan hun gjøre et attack. Dette kan en gjøre en gang hver runde. Spørsmålet er om Rocinante kan bruke Focus til å booste attack eller damage i motstanderens tur? Eller kan det bare gjøres i din egen tur?

First Mate Hawks Object of Desire gir Sea Dogs 1 ekstra terning på damage mot warriors. Sea Dogs har Point Blank som gjør at de kan gjøre melee attacks både med sverdet og pistolen sin i nærkamp. Gjelder bonus terningen i damage for begge våpnene?

Andre ting jeg lærte:
- En crippla arm gjør at du slår med 1 terning mindre BÅDE på attack og damage for den armen.
- Henger litt igjen i Warhammertankegangen med flytting av hele enheter. Veldig uvant å kunne flytte hver enkelt modell i en enhet ut i forskjellige retninger, for blokke motstanderen for eksempel.
- Ikke spre deg for mye ut i starten. Vanskelig å hente seg inn igjen seinere runder.

Mer kommer!
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sat Aug 15, 2015 9:37 am

aleksander wrote: Et par regelspørsmål:

Rocinante har noe som heter Defensive Strike, som gjør at hvis en fiendtlig modell flytter seg innenfor Rocinantes melee range, så kan hun gjøre et attack. Dette kan en gjøre en gang hver runde. Spørsmålet er om Rocinante kan bruke Focus til å booste attack eller damage i motstanderens tur? Eller kan det bare gjøres i din egen tur?
Man kan kun booste i en modells aktivasjon, altså selv om det er din egen runde så kan ikke Rocinante bruke Focus for å booste så lenge det ikke er Rocinante som aktiverer.
aleksander wrote: First Mate Hawks Object of Desire gir Sea Dogs 1 ekstra terning på damage mot warriors. Sea Dogs har Point Blank som gjør at de kan gjøre melee attacks både med sverdet og pistolen sin i nærkamp. Gjelder bonus terningen i damage for begge våpnene?
Det kommer an på ordlyden på Object of Desire.
Object of Desire leser: "...gain an additional die on Hand Weapon attacks against enemy warrior models."

Sea Dog Boarding Crew har 2 våpen, Pistol og Hand Weapon.
Så nei, det gjelder kun nærkampvåpenet til Sea Dogs.

Dersom det hadde stått: "...gain an additional die on melee attacks against enemy warrior models." så ville du fått det både på pistol og håndvåpenet til Sjø Hundene.

Sorcha 1 har en ekstrem rekkevidde med Wind Rush hehe.
Gledere meg til forsettelsen :)
<--- Leif

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Sat Aug 15, 2015 9:46 am

Takk for oppklaringen av Object of Desire. Synes det sto litt uklart under weapon statistics i regelboka. Det virket som om sverdikonet og pistolikonet bare spesifiserte om et våpen var melee eller range, under noen nærmere forklaring av "hand weapon."
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Aug 27, 2015 6:55 am

RMX overstått. Det var en fin turnering, og veldig lærerik. Takk til Templar og andre som svarte på spørsmål.

Jeg har bestemt meg for å gå en litt annen vei med hæren min. Piratene var kule, men manglet litt punch. Derfor sikter jeg mot føgende liste på 50 poeng:

Captain Damiano -6
Rocinante +9
Horgenhold Forge Guard (max) +8
Horgenhold Forge Guard (max) +8
Steelhead Halberdiers (max) +6
Arcane Tempest Gun Mages +6
Arcane Tempest Gun Mage Officer +2
Lady Aiyana & Master Holt +4
Alexia 1 +5
Eiryss 2 +3
Rhupert Carvolo +2

Steelhead halberdiers er ferdigmalt, og Rhupert, Horgenhold Forge Guards og Alexia plukkes opp på posten i ettermiddag.
Nazreg Moonsinger wrote:

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Thu Oct 01, 2015 9:07 pm

Den store rykk-og-napp-bloggen våkner igjen!

Både maling og spilling har uteblitt en måneds tid, men den siste uken har jeg fått malt ferdig både Horgenhold Forge Guards, Rhupert Carvolo, kjøpt inn Fiona, Sylys Wyshlaanyrrrrrryr og Harlan Versh. Ikrafttredelsen av ny straffelov ble også feiret med en kamp mot Protectorate og en mot Khador i dag.

Spilte med følgende liste:
35/ 35
Captain Damiano 6 PC
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker 2 PC
* Rocinante 9 PC
Alexia Ciannor & the Risen & Thrall Warrior 5 PC
Arcane Tempest Gun Mage Pistoleers 6 PC
* Arcane Tempest Gun Mage Officer 2 PC
* Vanguard 5 PC
Horgenhold Forge Guard (10 models) 8 PC
Harlan Versh, Illuminated One 2 PC
Rhupert Carvolo, Piper of Ord 2 PC

Tips til forbedringer mottas med takk! Først og fremst er det spilltrening som mangler, går det en mnd mellom hvert slag blir man fort rusten gitt..

Neste på innkjøpslisten er Boomhowlers, og mulig litt Eliminators/assassins for å kjøre Four Star Syndicate. Er også veldig i tvil om jeg skal kjøpe Nyss Hunters eller Croe's Cutthroats. De førstnevnte er vel kanskje bedre i en allround liste, men modellene til Croe's var skikkelig kule!
Nazreg Moonsinger wrote:

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Oct 01, 2015 10:35 pm

Croes er kule, men generelt vil du bruke nyss oftere, de er veldig mye mer solide. Når det er sagt tar jo damiano seg av et av problemene til croes, nemlig det å treffe da han jo har deadeye.
Men Nyss anbefales først (og de jobber for både highborn og four star også så double dip)

(Antar at du har A+H nå? Fikk jo aldri gitt deg dem, svime som jeg er, men de ligger nå hjemme)

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Oct 02, 2015 7:23 am

Sevensins har vel rett i at Nyss nok er mer universielle.
Jeg sitter på gjerdet å venter på at de kommer i plast da de går får å være noe av det værste å sette sammen i PP katalogen.

Croes med Dead Eye høres ut som feige lag :p
<--- Leif

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Fri Oct 02, 2015 7:59 am

Croes med Dead Eye høres nydelig ut :twisted:

Om Nyss Hunters er i metall, er valget lett, foreløbig. Har allerede slitt meg gjennom Steelhead Halberdiers og Horgenhold Forge Guards, ogde var ikke akkurat festlige å sette sammen..
Nazreg Moonsinger wrote:

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Oct 02, 2015 8:08 am

aleksander wrote:Croes med Dead Eye høres nydelig ut :twisted:

Om Nyss Hunters er i metall, er valget lett, foreløbig. Har allerede slitt meg gjennom Steelhead Halberdiers og Horgenhold Forge Guards, og de var ikke akkurat festlige å sette sammen..
Det kan ikke være lenge til de kommer i plast. Har ikke sett nøye på modellene, men jeg innbiller meg at det er gamle støpeformer som sikkert er ganske slitte.
PP har akkurat kommet med Blighted Nyss Swordsmen/Archers i plast så man kan jo gjøre en enkel konverteringsjobb selvfølgelig.
<--- Leif

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Oct 02, 2015 9:27 am

Eller gjøre som meg, bestille buearmer fra PP. Buearmene er greie, sverdene skal jeg aldri prøve meg på å lime igjen
Marius

Green is the new everything

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Fri Oct 02, 2015 9:32 am

Under liming av celyna og nysshunters... ble jeg faktisk så irritert på et tidspunk at celyna spratt veggemellom :D
Trond - 2d6 Administrator

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Fri Oct 02, 2015 10:40 am

vizier87 wrote:Under liming av celyna og nysshunters... ble jeg faktisk så irritert på et tidspunk at celyna spratt veggemellom :D
Det holdt min på å gjøre også, men delene satt fast i fingra så da måtte je ha kasta meg sjøl også
Marius

Green is the new everything

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Fri Oct 02, 2015 10:41 am

Ja det skjedde også flere ganger... aldri hatt så mye superlim på henda :P
Trond - 2d6 Administrator

Brannreven
Fennblade

Post by Brannreven » Mon Oct 05, 2015 11:00 am

Godt å høre at flere deler mine erfaringer med Nyss.. :D
Dagowit wrote: Hvorfor en Ranking Officer skulle gøre en forskel aner jeg ikke, men jeg forstår heller ikke hvorfor en mand med en sæk kan lave et træ om til en pirat, eller hvorfor modeller med Amphibious i Shallow Water kan blive påvirket af Continous Fire...

Post Reply

Return to “Blogger”