DueMetri's - Legion of Everblight - Purple Rain

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

duemetri
Stannis Brocker
DueMetri's - Legion of Everblight - Purple Rain

Post by duemetri » Sun Jul 19, 2015 10:19 pm

Jaja, da varre påan igjen.
Jeg har spilt Warhammer Fantasy litt på, men mest av, i ganske så mange år nå og hadde etterhvert gått litt lei. Så derfor veldig frem mot Age of Sigmar og en ny vår med nytt spill, ny motivasjon og mye moro hva gjaldt leking med figurer. Nå viste dessverre dette seg å være tidenes antiklimaks, og jeg så derfor (som så mange andre) etter en ny lekegrind. Den viste seg heldigvis er å være nærmere enn fryktet.

Det er flere år siden jeg kjøpte bøkene til både Warmachine og Hordes, og jeg har vært på nippet til å prøve det ut flere ganger. Det lille jeg hadde lest og hørt av regler virket tiltrekkende, og det å faktisk få malt ferdig en hær eller to virket jo veldig overkommelig. Nå er tiden endelig moden. Jeg skal spille Warmahordes. Jippi. Og dersom alle andre som også snuser på dette spillet blir ihuga så kommer det til å bli et svært så lekent spillmiljø kan det virke som.

Jeg har valgt meg ut Legion of Everblight, og det var et valg som ble gjort utelukkende basert på det visuelle. Jeg har mer sansen for Hordes enn Warmachine rent visuelt foreløpig, og jeg likte figurene til Legions aller best. I Warhammer har jeg spilt Daemons og Wood Elves, og her følte jeg at jeg fant en slags snål kombo av disse.

Når det gjelder listebygging og den slags så er jeg regjerende norgesmester i å copy + paste de vasseste listene fra internettet, men har som hårete ambisjon og denne gangen teste ut litt mer på egenhånd, og gjøre opp egne erfaringer på godt og vondt. Såvidt jeg har skjønt så er det ikke nødvendigvis en liste, en warlock, eller et sett med units som er given i enhver liste noe jeg virkelig kan sette pris på. Det er heller ikke like stor risiko å male en figur som ikke var så vass, var langt verre med en unit på 30 folk i fantasy.

Jeg har så langt kjøpt både All-in-One boksen og Battle Group og tenkte å leke meg fremover med kamper på alt fra 25-50 poeng med det som fulgte med her. Jeg ga blanke i magnetisering og har limt en Carnivean, en Scythean og en Seraph der jeg hadde valgmuligheter.

Denne bloggen vil forhåpentligvis være en liten pådriver for å få ting malt, men også for å få dokumentert eventuell spilling. Så langt har jeg fått inn en kamp på 25 poeng mot Trollbloodz og gikk seirende ut av den matchen. Det føltes stort, og ydmykelsen hos motparten var til å ta og føle på. Han hadde tross alt spilt hele TO ganger tidligere.

Uansett, nok vissvass. Her er mine to første malte figurer. En Shredder og en Seraph.

Vi preikes.

Image

Image

Image
Last edited by duemetri on Sat Aug 01, 2015 8:48 pm, edited 2 times in total.

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Jul 19, 2015 10:25 pm

duemetri wrote:Så langt har jeg fått inn en kamp på 25 poeng mot Trollbloodz og gikk seirende ut av den matchen. Det føltes stort, og ydmykelsen hos motparten var til å ta og føle på. Han hadde tross alt spilt hele TO ganger tidligere.
Tre kamper faktisk! Vel spilt. Hadde jeg gjort ting i riktig rekkefølge på siste suicidemission kunne det jo faktisk gått veien :)
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Sun Jul 19, 2015 10:46 pm

Hehe Blight makes right :P

Flotte figurer gleder meg til og se mer.
Kanskje på andre siden av bordet i fremtidige kamper også....

Det er bra at du tar trollblods nå, fordi de er vist den værste matchupen for legion. I følge the interwebz i værtfall :roll:
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Sun Jul 19, 2015 10:54 pm

Velkommen. Men pokker ass, jeg hadde planlagt demo, laget Saeryn liste til deg og greier, og så går du hen og bare kjøper en haug med modeller.

Ser veldig bra ut med så mørke farger i legion. Me like!

Ikke for å regne på paraden din ( :?: ) men Saeryn er en veldig god warcaster mot Trolls. Ikke hør på hverken Jonas (Eisenhorn) eller the Interwebz, ingen av dem har filla peiling ;)

Morsomt at dere er i gang, og du har helt rett i at du kan prøve deg litt frem. Ser frem til flere bilder av "demonalvene" (passene beskrivelse) i lilla!

Gard
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Sun Jul 19, 2015 11:18 pm

Nå skal det sies at jeg spilte med Lylyth i denne matchen da. Har lest at Saeryn er knallbra, men klarer ikke helt å se hvorfor selv enda. Men skal spille med henne på tirsdag, så kanskje jeg ser det mer da.

Når det er sagt er jeg veldig klar for demokamp og liste med Saeryn. At jeg har kjøpt figurer hindrer meg heldigvis ikke i å kjøpe flere. Halve moroa med denne hobbien er jo å bruke mer penger på figurer. :-)

Uansett fint å få reglene et par milimeter under huden før du gi meg alle de nasty trikksa jeg trenger for å mose alle jeg møter på min vei. :-)

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sun Jul 19, 2015 11:39 pm

Kule figurer - grattis med seiern!
Have you seen the Jack in the Green?

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Mon Jul 20, 2015 9:47 am

Siden jeg sitter på 50 poeng totalt fra de to boksene så må jeg gjøre noen brutale valg når jeg skal sette opp en 35-poengsliste. Og den kommer her -

Saeryn
- Jeg liker at hun har 7 FURY poeng og dermed større control-sone. Synes også hun har en ganske så frekk FEAT, og et par fine spells. Alt i alt virker hun noe sterkere enn Lylyth.

Scythean
Angelius
Seraph
2 x Shredder

- Hardtslående og godt varierte beasts. Digger også alle disse figurene. Jeg har da valgt bort en Carnivean (kostet 2 poeng for mye), Nephilim Bloodseer (skjønte ikke helt hva han skulle bidra med?) og 2 Shredders (får holde med 2 i første omgang)

Strider Rangers
- Fete figurer. Og liker tanken på å ha en liten gjeng sneaky bueskyttere ute på flanken. De var ganske vasse når alle 6 tok combined ranged attack i første match. Også ønsker jeg å spille med en unit i starten for å bli bedre kjent med spillet.

2 x Shepherds
Strider Deathstalker

- Shepherds vil hjelpe meg med FURY, og bidra til at jeg kan booste monsterene mine så og si max hver eneste runde. Det kan jeg like.
Deathstalker er først og fremst fet, vil henge med rangers og forhåpentligvis plukke ned infanteri.

Jeg tenker at dette er en forholdsvis solid 35 poengsliste, og en liste som gjør at jeg kan få inn noen moro kamper og samtidig lære meg spillet. På sikte er det en bråte med folk jeg ønsker å teste ut, både små og store beists. Soloer som Forsaken og andre units.
Av fremtidige warlocks så frister begge Vayl-utgavene meg og eThagrosh.

Hva tycks?

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Jul 20, 2015 10:28 am

duemetri wrote:Siden jeg sitter på 50 poeng totalt fra de to boksene så må jeg gjøre noen brutale valg når jeg skal sette opp en 35-poengsliste. Og den kommer her -

Saeryn
- Jeg liker at hun har 7 FURY poeng og dermed større control-sone. Synes også hun har en ganske så frekk FEAT, og et par fine spells. Alt i alt virker hun noe sterkere enn Lylyth.

Scythean
Angelius
Seraph
2 x Shredder

- Hardtslående og godt varierte beasts. Digger også alle disse figurene. Jeg har da valgt bort en Carnivean (kostet 2 poeng for mye), Nephilim Bloodseer (skjønte ikke helt hva han skulle bidra med?) og 2 Shredders (får holde med 2 i første omgang)

Strider Rangers
- Fete figurer. Og liker tanken på å ha en liten gjeng sneaky bueskyttere ute på flanken. De var ganske vasse når alle 6 tok combined ranged attack i første match. Også ønsker jeg å spille med en unit i starten for å bli bedre kjent med spillet.

2 x Shepherds
Strider Deathstalker

- Shepherds vil hjelpe meg med FURY, og bidra til at jeg kan booste monsterene mine så og si max hver eneste runde. Det kan jeg like.
Deathstalker er først og fremst fet, vil henge med rangers og forhåpentligvis plukke ned infanteri.

Jeg tenker at dette er en forholdsvis solid 35 poengsliste, og en liste som gjør at jeg kan få inn noen moro kamper og samtidig lære meg spillet. På sikte er det en bråte med folk jeg ønsker å teste ut, både små og store beists. Soloer som Forsaken og andre units.
Av fremtidige warlocks så frister begge Vayl-utgavene meg og eThagrosh.

Hva tycks?
Ser veldig bra ut. Enseste jeg synes mangler er Unit attachmenten til striders som gjør dem enda bedre :shock: Men den får du dytte in på 50 poeng
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

PetterTB
Fennblade

Post by PetterTB » Mon Jul 20, 2015 10:38 am

Pene figurer :)

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Jul 20, 2015 11:16 am

PetterTB wrote:Pene figurer :)
Enig!

Lista ser bra ut den og som Eisenhorn sier så er Unit Attachment (UA) til Striders veldig bra men det kan du presse inn i 50 poengs varianten.
<--- Leif

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Mon Jul 20, 2015 7:47 pm

Det er en super liste å lære spillet med. En del flyttetriks med seraph, god blanding av mobilitet, nærkamp og skyting.

Det er tre grunner til at flere anbefaler ua
1. reform. Striders har god range med tolv tommer. Men det er akkurat nok til at units med speed 6/klarer å løpe inn og jamme selv om striderne skyter bort noen modeller. Med reform er de 15 tommer unna, det er mye vanskeligere å nå frem til. Man får en lignende effekt med swift hunter fra deathstalkers, men det er en mindre stabil regel fordi man er avhengig av å treffe og drepe (så et dårlig terningtrill eller tough test gjør at man blir stående i en dårlig posisjon)
2. Veldig stor command range (12 tommer) gjør at man kan spre seg mer utover og det er vanskeligere å drepe med aoe og lignende. I tillegg er det lettere å få gode targets med alle modellene i enheten.
3. Hunter er kanskje viktigst av alt, det er en veldig god egenskap å ha. Forskjellen på å treffe på 6+ og 8+ er veldig stor, statistisk sett. I tillegg kan du se gjennom skyer og skoger. Det betyr at du kan stå midt inne i en skog og fyre løs uten at noen kan se deg (unntatt andre legionspillere selvfølgelig :) ).

Jeg har en løsning for å sette inn ua på 35: ta ut en shredder og en sheperd.
Er ikke nødvendigvis bedre, men annerledes. Dette er en forsmak på de vanskelige valgene man må gjøre i finpuss av lister. Med ua vil skytingen din bli litt bedre og mer mobil, men du må være mer forsiktig med fury og passe enda bedre på shredderen.

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Mon Jul 20, 2015 11:07 pm

Bare én ting som jeg faktisk pålegger deg å gjøre: Bruk ti minutter på å ta av armene og hodet på Carnivian'en og sett på Ravagoredelene du fikk i all in one boksen. Du kommer til å takke meg senere...

Grunnen til at jeg sier det er egentlig ikke at Carnivian er håpløs, men warlock'ene du nevner like ravagore MYE bedre.

Artig valg av warlocks forresten, det siste halvannet året har jeg nesten bare spilt Saeryn, Vayl1 og Vayl2 (har 3-4 kamper med Lylyth2 også).

Ironisk nok ble den siste kampen jeg spilte med noe annet filmet i en turnering i Sverige:

https://www.youtube.com/watch?v=Ifm_nkLAUdo

Bakgrunnen for stor boblejakke og hette er halsbetennelse og virusinfeksjon på øynene, Hadde over 40 i feber :?

Bare for morro skyld, her er listen jeg hadde satt opp til deg på 35 poeng:

Saeryn
-Angelius
-Ravagore
-Scythean
-Shredder
Shepherd
Max Legionnaires
Max Spawning Vessel

Grunnen til Legionnaires + "Potte" er at dynamikken med nye lessers som man kan plassere innenfor 3" av potten og så aktivere, er veldig god med Saeryn (pga Blight Bringer). Den funker også bra med Striders.

Anbefaler deg å kjøpe en Spawning Vessel ganske raskt, tror jeg har den i nesten alle listene mine. Saeryn er også veldig glad i en spell martyr eller to når du utvider til 50 poeng.

Kan skravle litt om Vayl'ene etterhvert, men en liten teaser, min Vayl 2 liste slik den ser ut nå: 5 Angelius, Seraph, Raek, 2 Shepherds, Maks potte 8) :roll:

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Mon Jul 20, 2015 11:23 pm

Hoho.
Det er jo dette jeg digger med dette spillet, så utrolig mange muligheter. Selv med samme hær så har du nå listet opp flere vidt forskjellige lister. Det er jo helt konge. Da kan man spille en faksjon i evigheter uten å bli lei.

Når det gjelder Carnivean så blir nok den ferdigstilt som den er, men jeg kommer til å kjøpe en pakke til å lime den som Ravagore. Det skyteangrepet hans er rimelig hardcore. Da har jeg en av hver av de, og det bør være fint en stund. Liker figurene, og tar ikke all verdens tid å male opp.

Forøvrig ekstremt frekt med 5 angelius. :-)

Har du spilt noe med eThagrosh? Synes han virker litt barsk også. Featen hans sammen med en haug med rapid shredders er jo et artig triks, men kanskje litt one-trick-pony?
Merker at jeg må spille mye mer før jeg får en følelse av hva som er bra og ikke, og hva som gjør de forskjellige spells/animuser bra/dårlig.

Leste på Spawn vessel og slet med å se hvorfor den er så fet. Godt jeg har mye å lære. :-)

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Mon Jul 20, 2015 11:43 pm

Nei, har ikke spilt eThagrosh, men han er god. Shredderspam funker, men Raeks er faktisk enda bedre. Raek er generelt utrolig bra (Defense 16 med Tenacity og Stealth er vanskelig å håndtere). En typisk Thagrosh liste har et par Scytheans, et par (opptil fire) Raeks, Seraph og Legionnaires + Potte.

Gjør som du vil, men ikke skyld på meg når du kjøper din sjette boks av samme type :)

Spawning vessel er ganske enkel matematikk. Du betaler 3 poeng. I verste fall får du to lessers ut av den (du kan drepe handlers selv). Det er verdt 4 poeng. I beste fall får du 5-6 lessers. I tillegg kan du velge den lesseren du vil ha, og som passer best der og da, og du kan flytte potta (inntil 6 tommer), poppe ut en lesser innenfor 3", så aktivere lesseren.

Med Saeryn:

1. Du dreper egne modeller og får tre corpse tokens.
2. Du flytter opp potte og plasserer en shredder (tilsammen 10" opp)
3. Slipstream Shredder (+2")
4. Gå "rabid" med Shredderen og løp 16"
5. Kast Blight Bringer på Shredderen (her trenger du antageligvis en Spell Martyr som løper opp, siden Shredderen er inntil 28" foran der potta startet.

Trix er ikke bare for Cryx og Circle :)

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Tue Jul 21, 2015 12:34 am

Ny figur. Min første Ranger.
Synes han ser laaaangt bedre ut i reallife, blir litt for ekstrem closeup. Og ja, han er afroamerikaner. What else?

Image

Image

Image

Post Reply

Return to “Blogger”