DueMetri's - Legion of Everblight - Purple Rain

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

duemetri
Stannis Brocker
Re: DueMetri's - Legion of Everblight - Purple Rain

Post by duemetri » Sat Aug 01, 2015 8:52 pm

Epic Thagrosh

Image

Image

Image

Image

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Sat Aug 01, 2015 8:53 pm

Scythean

Image

Image

Image

Image

Image

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Sat Aug 01, 2015 8:54 pm

Angelius, Shepherds og Shredders

Image

Image

Image

Image

Image

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Sat Aug 01, 2015 9:52 pm

:D ser bra ut. Bra jobbat.
Håkan.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sat Aug 01, 2015 9:58 pm

Veildig kule- liker fargetema!

Er du ferdigmalt til Rookie Mistake?
Have you seen the Jack in the Green?

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Sat Aug 01, 2015 10:36 pm

Takk, takk.
Om jeg er ferdigmalt eller ei avhenger helt av hva jeg vil spille med. Har vel 36 poeng eller noe malt, så i teorien ja, men mest sannsynlig ikke. Har en 3-4 potensielle warlocks jeg vil teste ut. Samt at jeg skal i hvert fall ha med en Ravagore og en unit eller to av noe slag som jeg må få falt opp. Men målet er å stille med ferdigmalt hær.

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Sat Aug 01, 2015 10:39 pm

Loooking gooooooood :)
Liker at du maler bein/rustning i to forskjellige farger, gir beistene mer liv (hvorfor tenkte ikke ikke jeg på dét?).

Hørte forresten på siste episode av blight makes right i dag. Nerdefaktoren på folka er nesten(?) uholdbart høy, men de diskuterte tre forskjellige Thags2 lister og det var et ganske bra nivå på samtalen. Bør sjekkes ut :)

http://privateerpressforums.com/showthr ... cle-Series
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Sun Aug 02, 2015 9:19 pm

Veldig stilige!
Mvh
Øystein Berg

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Mon Aug 03, 2015 10:49 am

Fine modeller! Gleder meg til å spille mot dem.
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Wed Aug 05, 2015 1:00 am

Dette blir en fin hær, liker spesielt lillafargen din :wink:
- Sindre -

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Tue Aug 11, 2015 11:33 pm

Aaaaarrrrrrgggghhhhh!!!!!

Akkurat kommet hjem etter en intens 35 poengs match mot Helge og hans Circle.

Han hadde:
eKrueger, 2 store beist, et medium beist, et par soloer, steiner og druider.

Jeg hadde:
Saeryn, Angelius, Scythean, Ravagore, Vessel, Shepherd, liten Legionaires, 2 deathstalkers.

For første gang så følte jeg at ikke spilte helt crap, og det var egentlig ingen store tabber å se tilbake på (bortsett fra det siste som skjedde i spillet) så det tar jeg med meg. I ettertid kunne jeg nok gått mer aktivt inn på scenario (2 flagg), men det får bli neste gang.

Vi spilte begge ganske defensivt, og prøvde å plukke litt skade her og der. Jeg er allikevel sterkere på avstand, og selv med hans clouds, -5 range spell osv. så fikk jeg et lite overtak. Da særlig ved å sende opp en og en modell og blaste 5" autoskade 12 fra Saeryn. Dette autodreper druidene hans.

Vi ble stående på en viss avstand, og hadde vi hatt klokke så hadde vi begge gått på en smell. Men jeg tok stadig mer skade på han enn tilbake til det gikk i klimaks etter flere timers spill. Jeg skal ikke gå veldig i detalj, men her var hvertfall ståa.

Etter en runde der han gikk litt offensivt til verks og jeg retalierte så stod jeg igjen med en uskadet Angelius, en uskadet Scythean, en uskadet Shredder, 1 deathstalker, vessel, shepherd og uskadet Saeryn. Med andre ord en ganske decent hær. Han hadde igjen eKrueger og en Stalker med noen få liv igjen som var autofrenzy i kamp med Scythean. Jo, forresten. Jeg ledet også 4-2 i scenariopoeng.

Det er hans runde, og dersom han ikke dreper min caster så har han tapt. Jeg sitter kun med 1 fury igjen etter å ha kastet bort to fury på noe helt unødvendig. Men jeg så allikevel ikke dette komme. Han flyr 6" med casteren, skyter 10". Trenger 12 for å treffe på 3 terninger. Treffer og booster skade. Okey, greit nok. Jeg transfer skade til Scythean. Men tror du ikke han da drar opp to skudd til da, som autohitter, boostes på skade og dreper stakkars Saeryn. En caster som både kunne campa fury, og lett flyttet seg langt utafor range. [sensur]. Pokker.

Dette er allikevel essensen av hva jeg virkelig digger med dette spillet, og samtidig det som vil irritere meg i slag etter slag etter slag. Jeg følte jeg spilte bra, hadde god kontroll og skulle bare cashe inn seieren. Så POPP, død caster. Han vinner. Ekstremt brutalt. Det er som om man skulle ligge an til en 19-1 seier i Warhammer, også plutselig taper man 20-0.

Dette er et helt fabelaktig spill, og det som er merkverdig er hvor enkelt det er. Dette er kanskje kamp 5 eller 6 spiller, og vi slo knapt opp en eneste regel. Kun kortene og de spesialreglene som ikke sitter helt. Og dersom det er noe vi lurer på så finner man svaret umiddelbart via appen. Hva er det man sier om sjakk? Tar 5 minutter å lære, men et liv å perfeksjonere? Tja, noe sånt hvertfall. Moro er det.

Fuck off Helge!

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Wed Aug 12, 2015 12:51 am

duemetri wrote:Aaaaarrrrrrgggghhhhh!!!!!

Fuck off Helge!
:shock: :shock:

Hehe...takk for slaget, var helt konge!

Har skrevet en liten rapport jeg også, bare for å gni det inn...nå står vi 1-1, hvem vinner neste gang?

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Aug 12, 2015 10:01 am

Hehe, bra rapport! Må prøve å skrive på samme måte av og til for å unngå veggen av tekst hver gang :D
<--- Leif

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Tue Aug 18, 2015 10:48 pm

35 poengskamp mot Øystein sine Trollbloods

Min liste:
Saeryn
Angelius
Ravagore
Scythean
Min Legionaires
Max Vessel
2 x Shepherds
2 x Deathstalkers

Hans liste (sånn ca.):
pGrissel
Maulertroll
Bombetroll
Spydkasttroll
3 Fireeaters
10 Kriel Warriors
5 Stone bearers
5 Whelps

-

Etter tidligere slags erfaring så har jeg funnet ut at det er lurt å etablere forholdsvis raskt hva man ønsker å oppnå med spillet. Og i Saeryn's tilfelle er det ofte å gå for Scenario. Etter deployment så var det enda mer tydelig da han hadde en forholdsvis svak høyre (sett med mine øyne) flanke som jeg kunne utnytte.

Image
Deployment

Runde 1:
Jeg begynte, og løp opp med Legionaires. Alt annet småløp etter og skytterne posisjonerte seg. Jeg plasserte Saeryn og Ravagore bak cover rett bak det midterste flagget. Angelius holdt seg litt til høyre med tanke på å fly bort til flagget lengst til høyre ved behov.
Han flytter noen av Kriel-gutta langt frem, og holder resten tilbake. Både Grissel og de store beista er nok noe defensive.

Image
Etter min første runde

Runde 2:
Jeg fikk endelig sett hva Deathstalkers kan gjøre med infanteri. Med rat8 og autowound så plukket de lett ned 2 krielwarriors hver. Dette førte til at flere av gutta var utenfor command range av lederen, og med -2 speed spell fra Saeryn på seg så stod de ganske fast og blokket egne figurer. Jeg shufflet litt rundt på gutta mine og plasserte legionaires så de contestet flagget i midten. Han flyttet ting fremover, men på grunn av plasseringen til Krielgutta så var han litt låst. Bomberen flyttet frem og skjøt på Ravagore og gjorde typ 10 i skade. Flammefolka på høyre flanke stormer frem og skyter sprays over mange av mine modeller men med lav avkastning. Han fylte opp Spawning Vessel med Legionaires, men ble stående helt ubeskytta.

Image
Etter min andre runde

Image
Etter hans andre runde

Runde 3:
Jeg fortsetter å plukke ned litt infanteri med Deathstalkers. I midten har han kun fire eaters til å conteste flagget, og med en kombinasjon av shredder angrep og skyting så tas disse ned og jeg kontrollerer flagget. Jeg flytter min siste Legionaire frem for å blokke Maulertroll, og flyr Angelius til flagget til høyre. Scythean trekker seg inn mot midten. Jeg opp til 2-0 i scenario.
Han går inn med både stonebearers og krielgutter på det midtre flagget, og skyter med bomber mot min Scythean. Gjør litt skade.
Han contester flagget i midten, men ikke det til høyre og jeg går opp til 3-0 i scenario.

Image
Etter min tredje runde, control-basen til høyre er Angelius

Runde 4:
Jeg charger Angelius mot hans Mauler og gjør typ 26 i skade eller no, men det viktigste er å holde han opp. Scythean charger Bomber, og shredders går inn til hvert sitt flag (midten og høyre). Her gjorde vi en tellefeil, for egentlig vant jeg 5-0 her, men vi talte det til 4-0. Krielgutta var jo under 50% og kun en modell innenfor.
Saeryn feater, og han har ingen mulighet til å conteste flagget til høyre så han må drepe Saeryn.
Han tar et par free strikes på haka, og skyter det han har mot henne. Men hun har 16 def i base, +2 mot ranged og står bak cover (+4) så med totalt 22 i def er hun nesten umulig å treffe og han failer. Jeg vinner på scenario.

Image
Etter min fjerde runde

Hindsight:
Jeg begynner å bli relativt komf med lista mi, og trenger ikke slå opp regler og stats så ofte. Vi spilte med klokke på 70 minutter og det var svett. Når spillet var ferdig hadde jeg 15 minutter igjen, og om vi hadde hatt færre scenariopoeng da ville det bli svett. Ingen av oss hadde mistet så veldig mye tropper, og Saeryn er ikke tidenes assasination-warlock. Jeg oppdaget tidlig at hans hær var litt for hardt vektet mot venstre, og at jeg kunne hente enkle poeng på min høyre side. Når man først får et forsprang i scenario så blir ting fort svett. Tror allikevel ikke det er mange flere kamper Øystein trenger med sin ferdigmalte, og helt latterlig sjukt fete, hær før han moser meg enkelt. Som så mange ganger før i Warhammer.

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Wed Aug 19, 2015 12:16 am

Takk for bra rapport, og gratulerer med seier!

Post Reply

Return to “Blogger”