DueMetri's - Legion of Everblight - Purple Rain

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

DyHex
Greylord Outrider
Re: DueMetri's - Legion of Everblight - Purple Rain

Post by DyHex » Wed Aug 19, 2015 1:01 am

Takk for bra rapport ja, spennede og godt skrevet :) Veldig fargerike og flotte modeller på begge sider, gir bildene godt med liv!
Magnus
- Retribution of Scyrah

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Wed Aug 19, 2015 5:51 am

Bra jobba der, modeller contester uansett hvor redusert de er så lenge de ikke er fleeing så kriel gutta kan conteste selv om de er under 50% og da holder det med en (non fleeing) modell, så ingen regnefeil :wink:

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Aug 19, 2015 7:19 am

SevenSins wrote:Bra jobba der, modeller contester uansett hvor redusert de er så lenge de ikke er fleeing så kriel gutta kan conteste selv om de er under 50% og da holder det med en (non fleeing) modell, så ingen regnefeil :wink:
Helt riktig.
Det en enhet ikke kan dersom den er under 50% er å kontrollere.
<--- Leif

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Wed Aug 19, 2015 7:55 am

Ahhh, okey. Men da spilte vi riktig allikevel da. Greit å vite.

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Aug 19, 2015 8:07 am

SevenSins wrote:Bra jobba der, modeller contester uansett hvor redusert de er så lenge de ikke er fleeing så kriel gutta kan conteste selv om de er under 50% og da holder det med en (non fleeing) modell, så ingen regnefeil :wink:

Kan man conteste om man er knockdown, immobile, fleeing eller failet threshold?
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Aug 19, 2015 8:16 am

matsemann wrote:

Kan man conteste om man er knockdown, immobile, fleeing eller failet threshold?
Man kan conteste dersom man er knockdown og immobile.

Man kan ikke conteste dersom man er fleeing, ikke i formasjon (out of fomration), inert (warjack uten en kontroller) eller Wild (warbeasts uten kontroller).
Warbeast som failer threshold slutter å være Frenzy etter at det har aktivert i Control Phase slik at det contester som vanlig.
<--- Leif

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Wed Aug 19, 2015 9:45 am

Kul kamp! Gjorde masser av feil :P Kampen på lørdag mot Trond sine Khador klumpet jeg kriel warriors for mye, i går spredte jeg de for mye ut. Neste gang skal jeg teste de 3 og 3 med leader litt bak, eller på 2 linjer etter hverandre, men med avstand. Får se.

Flyttet også warlock feil, noe som ødela for mine warbeasts - neste gang skal de samles bedre, og flyttes mer offensivt.

Enig i at ene flanken min også var for svak, men det var deploymenten min etterfulgt av din nasty skytefase som virkelig tok knekken på meg. Kom liksom aldri ordentlig med i spillet etter det...
Mvh
Øystein Berg

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Tue Sep 08, 2015 8:15 am

En veldig sen, og veldig kort recap av de siste ukene som Legion-spiller.

Jeg fikk malt opp hele hæren til Rookie Mistake og ble med det nominert til en av de 6 best malte hærene. Det var jo stas. Men enda mer stas var at jeg klarte å hente inn 3 seiere, og det eneste tapet kom mot Eisenhorn. En seier var virkelig av det hårete slaget der jeg lå under 4-0 i scenario, og trengte bare å ta ned min Ravagore for å vinne, noe han burde gjort greit på average. Men han ble stående igjen med 1 liv, og i min tur fikk jeg hakket ned hans warcaster. Sånt er moro, og skjedde aldri i warhammer.

Fikk totalt juling av Eisenhorn på typ 10 minutter, også hadde jeg to forholdsvis komfortable seiere til. Artig. Endte faktisk på 4 plass totalt, og det er jo svært stas til å være første turnering.

Har ikke fått malt noe siden RM, men har en haug med figurer klare for å motta litt innsats. Diverse warlocks, units, beist, soloer osv. Spilte nok en kamp her i helgen mot Cryx, og hentet inn nok en seier.

Neste mål er Challenge som jeg antar vil bli i november en gang. Målet er å få malt opp hvertfall en liste til, slik at jeg kan spille med 2 warlocks. Også bør jeg få inn en liten håndfull med kamper innen den tid også.

Sjåast.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Sep 08, 2015 8:28 am

Konge start ;)

Challenge blir, helt riktig, i november. Vi må avklare endelig dato med lokalet o.l. også kommer announcement. Det blir 35p, 1 dags.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Tue Sep 08, 2015 8:36 am

Perfekt.

Håper virkelig det vil bli litt 1-dags-turneringer i løpet av et turneringsår slik at vi småbarnsfedre også kan få lekt litt.
1-dags kan jeg få til mange ganger i løpet av et år, 2-dagers er laaaaangt mer pes.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Sep 08, 2015 8:38 am

Duly noted! Dette er en problemstilling som er viktig. I takt med at det kommer flere spillere og klubber på banen i WarmaHordes vil forhåpentligvis turneringsmiljøet tilby et bredere spekter også ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Blogger”