For The Motherland (Tronds Khador Blogg)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

vizier87
Site Admin
Re: For The Motherland (Tronds Khador Blogg)

Post by vizier87 » Tue Dec 08, 2015 1:51 pm

Joda, er veldig usikker på hvilke liste Eiryss skal gå i... fordelen til butcher er at han har med seg Ruin som også fjerner upkeeps... og butcher er heller ikke så avhengig av å fjerne fokus på casters for å drepe de.

Butcher3 kjøres hovedsaklig inn i høy arm og hordes lister.

Zerkova2 skal kjøres inn i cryx og andre infantry heavy lister

Nå er det nok lettere å få 1 kamp hvor jeg kan bruke zerkova på NM da det er 6 kamper... på challenge møtte jeg kun lister hvor butcher var overlegen i forhold til zerkova.
Trond - 2d6 Administrator

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Dec 08, 2015 2:04 pm

Vs infantry handler det jo lite om punch tenker jeg. Cryx infantry tåler jo ikke spesielt mye, de er bare så sinnsykt mange og vanskelig å holde borte pga tough, feats, stealth etc. Volum og mobilitet er name of the game!

Jeg tror også i denne forbindelse at spriggan er et must pga Gaspy2 feks.

Hva gjør Zerkova spesielt bra mot spam-type lister?

Angående Eiryss2 så bruker jeg henne oftere for disruption og fjerning av upkeeps enn å skyte av focus. Hvis du vil ha en anti-caster solo så er Eiryss1 bedre.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Tue Dec 08, 2015 2:11 pm

Featen til Zerkova2 gjør alle friendly faction modeller innenfor kontrollen hennes kan kaste 1 spell uten å bruke fokus, gjøre en special action eller gjøre et special attack.

12 Winter guards har spray som er special action
5 Greylord outriders har magic spray som er special attack (boosted to hit med zerkovas spell)
3 ternion som har magic spray special attack
3 greatbears som har backswing special attack
valachev som er med nysshunter kan enten gjøre magic spray special attack eller flytte enheten 6 tommer før de angriper. (3"+3" med zephyr)

Så dette gjør at jeg enten, går opp med alt, sprayer 1 gang... kaster feat og sprayer 1 gang til for å rense opp det som er igjen... eller jeg løper opp med alt... flytter zerkova opp og bruker feat så alt sprayer 1 gang. altså med utgangspunkt i liste 1 så har alle sprays threatrange 20+... mens nysshunters har threat range 25 på skyting og 16,5 på charge.

Du har nok rett med spriggan, og er det første som kommer inn om jeg dropper Eiryss2 i denne lista og flytter hun over til butcher3.

Zerkova2 kan jo fjerne enemy upkeeps på egne enheter. Og hun har jo også dissolution bolt for å stoppe spellcasting... så kan nok hende hun klarer seg på egenhånd.

haraldtorvatn
Trencher

Post by haraldtorvatn » Tue Dec 08, 2015 5:01 pm

Du kan ikke bruke Zerkovas feat til å skyte med winterguard. Sprayen er riktignok en special attack, men den er ikke en spell. Tilsvarende med backswing.

Ourtiders spray, derimot, og ayianas kyss er spells og kan kastes når Zerkova feater. (For at ayana skal kunne gjøre det må hun ha med Valachev.)

Det featen gjør er at de kan kaste spells uten normal kostnad for spells (normal kostnad er å betale fokus, eller bruke en special action eller gjøre et special attack.(Og igjen, alle special attacks er ikke spells, men noen er det)) De kan ikke gjøre en annen special action (altså en som ikke er en spell) når hun feater..

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Wed Dec 09, 2015 7:38 am

Ok?

Tolker jeg det her feil da?

"Each friendy faction model currently in zerkovas control area can immediatly cast one spell without spending focus, performing a special action, or performing a special attack."

Har sjekket med flere hvordan de tolket den når jeg spilte med henne og de var av samme oppfatning som meg. Sprayen på winter guards er en special attack.

Noen flere som er enige med Harald her? Eller har jeg rett?

Hvis Harald har rett her er det i alle fall ikke noe tvil om at winter guards ryker til fordel for flere ternions.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Dec 09, 2015 7:49 am

Jeg tror det stemmer ut fra beskrivelsen. Featen sier at at du kan kaste en gratis spell som kan være av typen special action eller special attack.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Dec 09, 2015 7:59 am

I følge privateer press forumet:

http://privateerpressforums.com/showthr ... al+attacks

DarkLegacy i post #4 sier følgende:
DarkLegacy wrote:Her feat only allows spells. Everything after the "cast a spell" is explaining that these spells are free of cost.
Folk med lilla nick er Infernals dvs de som svarer på regelspørsmål.

Det lønner seg å bli kjent med hvordan man søker på PP forumet da det meste av info og regelavklaringer blir gjort der i Warmachine & Hordes Rules Questions underforumet :)
<--- Leif

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Wed Dec 09, 2015 8:05 am

Takk Leif :)

Da er det ikke tvil.

Både navnet på featet og fluffen tilsier at det er magic det skal gjelde også.

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Tue Feb 02, 2016 7:37 am

Etter et halvt år med "jeg skal aldri ha noe koloss!!!" så skaffet jeg meg... ja, en koloss! :P

Image

Image

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Feb 02, 2016 8:28 am

Pent!
<--- Leif

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Tue Feb 02, 2016 8:31 am

magnetiserte kanonene, ettersom jeg mistenkte at victor kom som upgrade kit... men ser nå at de fleste ryktene peker mot at victor kommer som egen pakke. men men... nå kan jeg vri kanonene mot målet og si "pew pew" hver gang jeg skyter med den :D

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Feb 02, 2016 8:36 am

Man bør aldri la en mulighet til å si pew-pew gå fra seg!
<--- Leif

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Tue Feb 02, 2016 3:16 pm

Ha, ha, har du allerede malt den ferdig :P ? Du fikk den jo på søndag...

Ble veldig fin. Hmmm, kjenner jeg får lyst til å se en av transformers-filmene... Merkelig 8) 8)
Mvh
Øystein Berg

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Wed Feb 03, 2016 8:36 am

Øystein wrote:Ha, ha, har du allerede malt den ferdig :P ? Du fikk den jo på søndag...

Ble veldig fin. Hmmm, kjenner jeg får lyst til å se en av transformers-filmene... Merkelig 8) 8)
Man vet man er rask på maling når Øystein blir overrasket over hastigheten 8)

Eneste jeg angrer på er at jeg ikke satte på nok magneter til at jeg kan bygge den om til en lastebil i løpet av kampen.

Limte, magnetiserte, grunnet og lagde ferdig basen på søndag (+ startet på litt maling), så resten av malingen på mandag kveld. Ettersom jeg ikke limte den helt sammen før etter maling så gikk malingen raskt... ikke bare fordi det ble lettere å male den men fordi det også økte motivasjonen for å få faktisk sette den sammen.

Image

Post Reply

Return to “Blogger”