Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

matsemann
Archangel
Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Post by matsemann » Mon Jul 20, 2015 8:59 am

Etter massivt gruppepress dukker det opp nok en blogg her. Here we go!

Etter å ha gått lei Warhammer Fantasy sakte men sikkert ble spikeren i kisten hamret inn som et nakkeskudd når Age of Sigmar ble sluppet. Warhammer er død. Lenge leve Warhammer. Det har blitt mye X-Wing i tiden før AoS ble sluppet, men det tilfredsstilte ikke hobbymaskinen i meg. Age of Sigmar vil for meg ikke fungere slik det er nå (hvem vet hvordan det blir etter hvert…?) så da falt valget på et spill som allerede hadde et turneringsmiljø og ikke minst et selskap som backer up turneringer (som også X-Wing gjør). Det at man alltid har hatt lyst til å prøve denne galskapen med runde baser hjelper jo også.

Uten å kunne noe om hvordan hærene spiller gikk jeg til arbeid med å finne modeller jeg synes ser kule ut. Skal jeg først male 30 figurer må jeg synes de ser bra ut før jeg legger timer i de. Jeg gikk fort på en smell. Det er jo alver aka treskjendere overalt… kan ikke fordra alver. Mennesker er også kjedelige. Cryx så veldig kule ut. Legion også, digger monstrene, men så var det disse alvene da. Plutselig dukket trollbloods opp. Synes de var litt cartoonish med en gang, men jeg har alltid hatt lyst til å male en orcs ‘n goblins hær fra WFB og her så jeg muligheten for det.

Da gikk vi for de! Og med en utømmelig konto (når det kommer til å handle inn små plastdukker) så ble det kjøpt inn en del. Blå troll er sikkert veldig flott, men etter å ha lekt litt med farger i hodet så blir det gule troll. Tenk Simpsons. Det blir magisk.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Jul 20, 2015 9:00 am

De første modellene

Jeg startet med å teste ut fargene på en Impaler. Dette blir fort til to stk da det så greit ut og det er kjappere å jobbe på to like samtidig. Her resultatet (ca 95% ferdig med modellene, men mangler fortsatt litt accessories på ryggen).

Image

Image

Image

Når man er lei av å male, så tar man frem en Troll Whelp og koser seg. Terapimaling. Disse to er klare for basene som er WiP.

Image

Image
Last edited by matsemann on Tue Jul 21, 2015 8:18 am, edited 3 times in total.
Gult er kult

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Jul 20, 2015 11:08 am

Gule troll høres bra ut.

Bilder ser jeg frem til :D
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Mon Jul 20, 2015 11:36 am

matsemann wrote:så blir det gule troll. Tenk Minions. Det blir magisk.
Da kan du gi dem steampunkbriller!
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Jul 20, 2015 11:54 am

ulrik wrote:
matsemann wrote:så blir det gule troll. Tenk Minions. Det blir magisk.
Da kan du gi dem steampunkbriller!
Har en whelp som er malt slik av madammen 8)
Gult er kult

Brannreven
Fennblade

Post by Brannreven » Mon Jul 20, 2015 1:59 pm

Steampunk minions. Dette har potensiale til å bli riktig så episk!
Dagowit wrote: Hvorfor en Ranking Officer skulle gøre en forskel aner jeg ikke, men jeg forstår heller ikke hvorfor en mand med en sæk kan lave et træ om til en pirat, eller hvorfor modeller med Amphibious i Shallow Water kan blive påvirket af Continous Fire...

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Jul 20, 2015 7:42 pm

Første bilder på plass (litt lenger oppe). En Mauler og Madrak er ferdig om ikke så lenge.
Gult er kult

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Jul 21, 2015 7:22 am

Bolder fra Google drive har litt problemer med og bli vist på forumet.

Så jeg kan ikke beundre dine gule troll :cry:

Cricel Xmas

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Jul 21, 2015 7:26 am

Jeg ser dine gule troll så det må være noe med epleproduktet til Jonas :p
(Har hatt litt trøbbel med å få andre til å se bildene mine fra Google drive også, har ikke prøvd å Google problemet så vet ikke hvordan det løses).

Fine gule troll!
<--- Leif

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Jul 21, 2015 7:35 am

Eisenhorn wrote:Bolder fra Google drive har litt problemer med og bli vist på forumet.
Ja, fikk litt tilbakemeldinger på dette. Skal se om jeg ikke får skiftet til noe mer forumvennlig i løpet av dagen.

Edit: Da skal det være fikset.
Gult er kult

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Jul 21, 2015 10:33 am

Vet ikke om du har fikset bildene men jeg byttet fra Ipad til Imac og nå kan jeg se flotte gle troll :D

Dette blir bra

Cricel Xmas

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Jul 22, 2015 9:49 am

Etter en del mindre slag hvor vi mer eller mindre gikk for å drepe hverandre etter best mulig evne for å lære regler osv, så ble første scenario spilt i går. Jeg elsker troll whelps. Må minst ha 10 til. Ikke noe som en liten rakker som spawner fra troll for så å løpe opp til flagget i neste runde.

Tok noen stemningsbilder fra gårsdagens slag mot Legion og de ble ganske kule.

Legion ahead!

Image

Comfort food...

Image

That is my godamn objective!

Image

Angelius flopped = dead Angelius

Image

Ett regelspørsmål klarte jeg ikke å google meg frem til. Når hun tøsa Saeryn fyrer av sin Feat: Foreboding, så kan jeg ikke angripe henne i melee en hel runde. Fair enough. Det gjorde skikkelig vondt og var noe dritt. Hvordan fungerer dette i følgende scenario:

Jeg hadde en Impaler som jeg lot stå igjen med en del Fury fordi han var engaged med en av beista, som jeg ikke kan slå på. Når han da ryker på en frenzy, så skal han vel først slå etter enemy model in melee, så friendly model. Jeg hadde en whelp i nærheten også, og etter litt diskusjon så ble vi enige om at siden jeg ikke kan slå på Legion beistet, så utgår det første punktet og jeg måtte denge løs på min stakkars whelp. Er dette riktig?

Listen (35p) jeg spilte med er basert på hva jeg har av modeller, men synes den har vært ganske gøy hittil. Består av:

Madrak Ironhide
Runebearer
2 x Impaler
1 x Mauler
Janissa
Fel Caller
Whelps
5 warders
Krielstone

Warders har vært overraskende bra. De blir beinharde med buffen sin når de tar skade, men savner movement på de. Ikke fått brukt Madrak så veldig mye utover buffsa. Ikke kastet øksa hans i det hele tatt, er litt risky å stå i første linje føler jeg. Venter på Fennblades i posten og blir nok til å bytte ut warders med de og teste litt. Føler de har mye bedre synergi med featen hans. Sliter også litt med fury management, whelpsa har en tendens til å ryke fort. Mulig det kan være bedre med kun 1 Impaler, men digger å booste de med Far Strike, Rage og så booste to hit for å få inn Slams.
Gult er kult

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Wed Jul 22, 2015 10:22 am

matsemann wrote:Etter en del mindre slag hvor vi mer eller mindre gikk for å drepe hverandre etter best mulig evne for å lære regler osv, så ble første scenario spilt i går. Jeg elsker troll whelps. Må minst ha 10 til. Ikke noe som en liten rakker som spawner fra troll for så å løpe opp til flagget i neste runde.
Du har ikke sett troll whelps før du har sett et dire troll ta et free strike på vei til motstanderens warnoun, poppe en whelp og så øyeblikkelig spise ham for å heale aspects som ble tatt ut av free striket!
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Jul 22, 2015 10:30 am

matsemann wrote:Ett regelspørsmål klarte jeg ikke å google meg frem til. Når hun tøsa Saeryn fyrer av sin Feat: Foreboding, så kan jeg ikke angripe henne i melee en hel runde. Fair enough. Det gjorde skikkelig vondt og var noe dritt. Hvordan fungerer dette i følgende scenario:

Jeg hadde en Impaler som jeg lot stå igjen med en del Fury fordi han var engaged med en av beista, som jeg ikke kan slå på. Når han da ryker på en frenzy, så skal han vel først slå etter enemy model in melee, så friendly model. Jeg hadde en whelp i nærheten også, og etter litt diskusjon så ble vi enige om at siden jeg ikke kan slå på Legion beistet, så utgår det første punktet og jeg måtte denge løs på min stakkars whelp. Er dette riktig?
Jeg fandt en relevant tråd (tror jeg nok):
http://privateerpressforums.com/showthr ... ryn-s-Feat

Ifølge denne afhænger det af ordlyden på Frenzy. Hvis det er som Charge slipper du for at angribe din egen model, men er det et Melee Attack fra begyndelsen (som Slam) er det ikke lovligt at Target'e Saeryns 'beasts, og du må angribe din egen Whelp.
Nogen der har regelbogen og kan slå ordlyden på Frenzy op?

...og lidt sen til festen, men det er nydelige modeller med festligt og utraditionelt fargetema!

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sat Jul 25, 2015 8:34 am

To runder mot Trond sine Khador igår. Satan i blåballe helvete så kjipe den Winterguard Death Staren hans er. En runde jeg trodde jeg hadde fått Fennblades så bra opp at jeg kunne utnytte deres Vengeance skikkelig neste runde så bare nei, jeg fyrer av spray weapons fra alle sammen. So long Fennblades som stod bak obstacles og med concealment.

Vi spilte to kamper og dro i land en seier hver. Scenarioseier på Trond i første kamp og Assassin på meg i kamp nr 2. Det er siste gang Sorscha gjemmer seg bak jacken sin når jeg har med to Impalers. Slam! Knockdown. Det er helt innafor å stikke noen som ligger nede.

Image

Antar at svaret mot hans Winterguard er spray attacks i retur, men de sitter på mye DEF også. AoE skyting (Bombers) eller får opp litt skikkelig ARM tunge beist helt opp er vel det beste... men de har generelt veldig bra move i forhold til meg så på scenarioene vi spilte så var han på flaggene umiddelbart.

Mumble mumble.
Gult er kult

Post Reply

Return to “Blogger”