Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

matsemann
Archangel
Re: Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Post by matsemann » Fri Jun 17, 2016 10:51 am

Lock&Load ble avsluttet med lang kø i butikken hvor jeg plukket opp 9? decks, 3 battle boxes og litt annet snax.

Det ble også tid til årets første mk3 turnering. 50p og jeg klemte til med med Madrak2. Aldri spilt han tidligere, så det var stas.

Tapte første kamp mot Asbjørn, så tapte jeg en til på scenario mot den nye Circle casteren grunnet rotete tidsskjema og dice down (viktig!!) mens Stian fikk supersmekk i siste kamp.

Fremover ser det nok ut som at jeg blir å leke med Madrak2. Fennblades er offisielt døpt om til FunBlades og Madrak på feat er galskap. Trenger flere fury tokens.

Videre vil jeg også ha en beast heavy liste og da ser jeg mot doomiene. Doomy1 har fortsatt goad <3 samt en purification som det lukter svidd av.

Skulle nesten ønske jeg likte skyting for Gunnbjørg er blitt småfrekk, men skyting er for jenter og cygnar.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Fri Sep 30, 2016 5:43 pm

WALL OF TEXT INCOMING

TL;DR - Madrak2 var gøy. Nå skal jeg leke med Gunnbjörn og Ragnar.

Det har gått tre turneringer og Madrak2 har fått øksa i mange.

Først Iron Moot da en variant med dobbel Mauler (basically bytt ut heavies fra WTC listen nedenfor). Hadde mange jevne kamper, men trakk sjelden det siste strået så resultatmessig var det ikke mye å skryte av. På søndagen spilte jeg utelukkende Calandra for å få litt trening med henne. Calandra er fortsatt awesome, men det ble mye fokus på førstevalget.

Tweaket på listen til Invasion i Kristiansand hvor jeg byttet ut dobbel mauler med Mulg og Axer. Det viste seg å funke bedre, da det ga beistene mer threat. Det ga en 4. plass, men nivået der var ganske mye lavere enn i Sverige.

Slik var listen i Invasion og senere WTC:

Madrak2
Mulg
Axer
Dobbel Fenblades med UA
Dobbel Fel Caller
Chronicler
Whelps
Full sten med UA
Laryssa
Chef

Så kom WTC. Det ble stygt og 1-5 er ikke noe jeg er kjempefornøyd med, men det føltes litt som stang ut av og til samt at jeg ble straffet hardt for min uerfarenhet.

Dette er kampene oppsummert (copy paste fra vår WTC tråd):

Game 1: USA White, Loss 2-3

Trevor Attridge Haley 2 vs Mats Aubell

Han gjør en feil i starten som på en 5+ ville gitt Mulg alfa på en av hans heavies. Jeg får 4+ og kommer meg aldri skikkelig inn i kampen. 3 flagg blir for mye å håndtere når han har mye skyting i tillegg til det vanlige Hayley2 feat helvete. Scenario gjør det vanskelig.

Jeg får til en krampetrekning på slutten men trengte 15 på tre terninger for å drepe Hayley. Det ble ikke det.

Game 2: Portugal Prime, Win 3-2

Mats Aubell Madrak 2 vs Joao MoraisRasheth 1

Han gjør en blemme og dreper fennblades i første runde. Gir meg en mulighet og jeg får ned en 1/3 av mammothen hans. Han er presset høyt oppe og jeg er egentlig i en veldig god posisjon. Problemet er at jeg ikke har målt skikkelig så mammothen kan charge Madrak om han får ryddet vei. Han hadde også en enheet med reivers som kan skyte på meg fra 16 tommer. Han feater, senker def og arm på meg og skyter vekk alle mine 6 grim salvation buddies før mammoth kommer inn og fikser resten.

En feil jeg burde unngått - her kunne jeg ha vunnet. Har vel møtt han en gang tidligere i mk2, men det var ikke det som kostet meg slaget.

Game 3: Polant Marmots, Loss 1-5

Wiktor Harezlak Asphyxious 3 vs Mats Aubell Madrak 2

Aspy3 var ny og jeg valser egentlig ganske bra over han i starten. Scenariot var outlast (to sirkler) og jeg legger press på begge sonene med en gang. Han hadde en arm skew liste med to Inflictors og to Slayers, som sammen med Darragh Wrathe og Aspy3 sin Field Marshall Unyielding kan gi de effektiv arm på 21-23 ish. Han hadde også Snapjaw, så 5 heavies. Jeg ruller mye bra på Fennblades men Mulg flopper totalt så får ikke tatt CP så tidlig som jeg vil og det hele ender opp med jeg mister mer og mer futt etter som han får drept Fennblades. Aspy3 får sjeler av alt som dør så han gjør mye arbeid her.

Kunne gått ok om jeg hadde fått mer press på scenarioet, men det var også mye arm å komme seg gjennom. Jeg hadde Blood Fury oppe fra tur 2 av og ut kampen, men det holdt ikke.

Game 4: Australia Wallaby, Loss 0-5

Mats Aubell Madrak 2 vs Liam Gallagher Carver 1

Aldri spilt mot Carver og det hele går nedoverbakke fordi jeg ikke kan griser godt nok. Han får av en hunter's mark som trenger 9 og får dermed en gris opp med berserk overtake (oh the irony) og med min totalt fraværende evne til å rulle tough dreper vel 9 fennblades i tur 2. Igjen, dette kunne jeg også unngått så kun min egen feil. Etter det blir det litt trått med killing power og selv om jeg tar et par CP så klokker jeg meg selv ut da han hele tiden får nye ting inn som contester.

Game 5: Switzerland Cheese Win 3-2

Pascal Chruttli Carver 1 vs Mats Aubell Madrak 2

Nå kan jeg griser og har kontroll frem til det står igjen 5 min. Kort forklart, jeg hjalp han til å gjøre en kamp ut av det fordi jeg trodde jeg vant på CP uansett turen etter, men tellefeil gjorde at det ble spennende inn til siste sekund da han hele tiden fikk nye ting inn for å conteste mens jeg hadde lite klokke igjen.

Han var ikke like klar over klokken som meg og klokket heldigvis ut. Det hadde vært helt krise om jeg tapte den når jeg hadde full kontroll.

Game 6: England Lions Loss 2-3

Matt Goligher Grim 2 vs Mats Aubell Madrak 2

Aldri møtt Grim2 og hadde jeg visst litt mer om matchupen burde jeg vurdert det hele anerledes. Kort forklart så får hele hæren Snipe og han hadde vel dermed ca 35 ish skudd (Bushwackers, Highwayment, Braylen, Grim selv) så han hadde ikke noe problem med å holde en god distanse. Med spells som gir mindre def og som fjerner tough ble det svett. Jeg får inn Madrak da han gjør en feil med sine MK som jeg kan charge med Hunter's mark og så slå meg videre, men medium baser er vanskelig å jobbe seg gjennom så jeg får tatt et par før jeg må tilbake til mountain king. Han går ikke ned, selv med Mulg, Axer og et par fennblades så da skytes alt rundt Madrak vekk neste runde og MK banker han ned i bakken.

Lærte et par nye castere og nå i etterkant ser jeg hvordan jeg burde ha tweaket listen enda mer. Madrak2 listen funket bra inn i Circle, men Circle var ofte pairet opp med noe beast heavy. Med kun Mulg og Axer så var det ofte utfordrende å få tatt ned nok beist da de stort sett alltid hadde fjollete sentry stones som fikk redusert infanteriet mitt før geiteskjendere med sprays, berserk, sprint, overtake og gud vet hva sjelden hadde problemer med å ta tak i resten om han ikke gjør en feil. Om han da begynner å bytte heavies så sliter jeg. Generelt høy def på beistene er heller ikke kjempestas, men det er vanskelig å gjøre noe med uten å skifte caster.

Jeg kunne hatt en enhet med warriors og UA på bordet (14p for 12 modeller). Jeg kunne nok hatt to maulers, da Rage og sten gir solid POW samt at Maulers har Fury5 (Mulg er redusert til 4). Jeg burde ha skrapet vekk litt support. Selv om dobbel Fell Caller er super digg, så er jeg redd for at så mange poeng i de blir for mye. Kan også skrape vekk en UA fra den ene Fenblades enheten, redusere størrelsen på sten og litt andre småting. Da har man mer krutt. litt redusert rekkevidde, men flere kropper som kan ta første støyten.

Det blir nok uansett ikke noe mer Madrak2 fremover da jeg har handlet inn alle modellene jeg trenger for å leke med Gunnbjörn og Ragnar.

Første listen som skal testes blir: Gunny, Mountain King, Bomber, Winter Troll(!!), Stein, Bushwackers med Mortar, Gobber Chefs, Lanyssa og Dhunian Knot.

Gleder meg!
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Oct 25, 2016 9:18 am

Siden WTC har jeg vel fått inn 10+ kamper med Gunnbjørg. Har spilt med Mountain King og litt ymse varianter og selv om jeg digger MK så har jeg ikke fått det helt til. Jeg har troa på Gunny, men tror også at det er bedre måter å møte skytelister på. La til en enhet med Highwaymen i de siste kampene, noe jeg tror er bra, men jeg må også innse at jeg ikke klarer å bli flink nok med de på tiden frem mot ClogCon. Og vi drar jo ikke dit for å ha det moro.

Gunny er ut. Ragnor har fått kjenne 5 kamper nå og dette er nærmere det jeg er vant med. Det føles litt som Doomy3 mk2 editition, men med litt tricks. Trolltricks. Awesomesauce.

Frem mot ClogCon blir det nok derfor å ta frem Madrak2 igjen i revidert form og paire sammen med Ragnor. Folk er ofte livredde Madrak2 og han er jo et beist mot de rette listene. Flying Madrak er en ting jeg må gjøre minst en gang før det er tid for Errata.

Axe to the face! :twisted:
Gult er kult

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Oct 25, 2016 9:30 am

Har tro på Ragnor. Må prøve å få spilt mot ham snart. Gunnbjorn er det plenty av tid til å se nærmere på senere. Det største spørsmålet med ham er vel egentlig hvilke matchups du tenker han egner seg i.

Ang. flying Madrak: Det er uavklart pt. hvorvidt dette er lovlig eller ikke. Ref. diskusjon her: http://privateerpressforums.com/showthr ... down-rules
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Oct 25, 2016 10:35 am

Det burde helt klart ikke være lov, men slik reglene er skrevet så ser jeg ingen grunn til at det ikke funker for øyeblikket.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Oct 30, 2016 12:34 pm

Kommet meg på tosiffret kamper med Ragnor nå og dette er helt klart litt mer kjent spillstil for meg. Fire Eaters er verdt hvert eneste poeng og resten av modellene spiller bra sammen.

Det jeg har tapt på hittil er at jeg på feat runde så har jeg gitt motstander sjansen til å få fokusert ned på en av mine to heavies, som da går ned selv på feat. Jeg må bli flinkere til å få opp f.eks. pyre troll eller axer (som ikke er like viktig late game) slik at man må gjennom de OG en bouncer eller to.

Jeg har også spilt mye på å bare bli kjent med hæren og ikke tenkt scenario fra første runde av og har kommet litt på hælene grunnet det. Med to feralgeists kommer jeg meg som regel unna med det, men jeg må ha en klar scenario plan fra første runde av - ikke ta det litt som det kommer.

Revidert Madrak2 liste ikke testet - vil ha inn en Gremlin Swarm :mrgreen:
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Nov 16, 2016 10:10 am

ClogCon er over og det ble litt varierte resultater.

Eventet i seg selv var fantastisk bra med bra forhold på alle nivåer. En skikkelig ansiktsløft fra fjoråret i Rotterdam og dette blir nok en fast turnering å dra til fremover.

Listene jeg spilte med gjennom helgens 12 slag var disse to:

Ragnor Skysplitter, the Runemaster - WB: +30
- Trollkin Runebearer - PC: 4
- Dire Troll Mauler - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 15)
- Mulg the Ancient - PC: 19 (Battlegroup Points Used: 15)
- Pyre Troll - PC: 9
- Troll Axer - PC: 10
- Troll Bouncer - PC: 9
- Troll Bouncer - PC: 9

Feralgeist - PC: 2
Feralgeist - PC: 2

Northkin Fire Eaters - Leader, Trollkin Grunt, and Pyg Grunt: 7
Northkin Fire Eaters - Leader, Trollkin Grunt, and Pyg Grunt: 7
Krielstone Bearer & Stone Scribes - Leader & 5 Grunts: 9
- Stone Scribe Elder - PC: 3

Madrak Ironhide, World Ender - WB: +28
- Troll Axer - PC: 10 (Battlegroup Points Used: 10)
- Troll Bouncer - PC: 9 (Battlegroup Points Used: 9)
- Dire Troll Mauler - PC: 15 (Battlegroup Points Used: 9)

Troll Whelps - 5 Whelps: 4
Fell Caller Hero - PC: 5
Stone Scribe Chronicler - PC: 4
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress - PC: 3
Swamp Gobber Chef - PC: 1
Gremlin Swarm - PC: 3

Trollkin Fennblades - Leader & 9 Grunts: 15
- Trollkin Fennblade Officer & Drummer - Officer & Drummer: 5
Krielstone Bearer & Stone Scribes - Leader & 3 Grunts: 6
- Stone Scribe Elder - PC: 3
Trollkin Fennblades - Leader & 9 Grunts: 15
- Trollkin Fennblade Officer & Drummer - Officer & Drummer: 5

Litt lengre og kortere battle reports dukker opp plutselig.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Nov 16, 2016 10:51 am

Fredag – Last Chance Qualifier

Kamp 1 – Cygnar (Cornelius) – Siege vs. Ragnor

EDIT: Jeg tror dette var listen hans:

Major Markus 'Siege' Brisbane - WJ: +28
- Cyclone - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 13)
- Defender - PC: 16 (Battlegroup Points Used: 15)
- Triumph - PC: 20

Trencher Infantry - Leader & 5 Grunts: 10
- Trencher Infantry Officer & Sniper - Officer & Standard: 5
Storm Lances - Leader & 4 Grunts: 20
Rangers - Leader & 5 Grunts: 9
Stormblade Infantry - Leader & 5 Grunts: 10

Denne ble faktisk streamet, men vi tok aldri på oss headsett så det er uten lyd ( https://www.youtube.com/watch?v=INP_fKVl7dE )

Siege hadde jeg aldri møtt før – og jeg trodde lenge at featen hans var at ALT hadde armour piercing hele runden. Heldigvis så var det ikke slik, det er kun første angrepet på enemy modell som får AP :D

Jeg begynner og etter første runde (23 min) ser bordet slik ut:

Image

På min tur to velger jeg å feate. Sørger for at jeg contester sonen jeg ikke har fokus på (nederste på bildet) med en mauler som er utenfor charge ranges. Jeg forsøker å holde fire eaters unna altfor mange skudd samt gi den nærmeste modellen shield guard. Bouncerne skal først og fremst gi Mulg/Mauler shield guard om han bestemmer seg for å fokusere på en av de med all skytingen sin, men det er gull verdt å kunne redde fire eaters også. De var under feat så de tåler en del, men jeg er avhengig av de for å true sonene samt kunne svi av flere modeller om de klumper seg sammen. Jeg var som sagt ikke kjent med casteren så visste ikke hvor ille skytingen hans var. Pyre troll fikk brent ned et par modeller med en heldig deviation også – digg.

Slik ser det ut etter at jeg er ferdig med min runde 2 (35 min)

Image

Den nedre feralgeisten kan også conteste neste runde om jeg må.

I sin tur skyter han vekk en fire eater fra hver gruppe og contester sonene med flere trenchers og rangers og legger ned litt clouds.

Slik ser det ut etter at han er ferdig (50 min)

Image

Han contester min sone med «bare» 5 modeller og det er kun en som jeg ikke ser. Burde kanskje gjort det litt verre for meg, men da offrer han jo også litt krutt. Jeg setter fyr på de øverste fire eaterne og de fjerner 3 av 5 som contester, inklusive den som var bak clouds. Bouncer og Mulg fjerner de siste to og sonen er min. På andre siden flytter jeg litt opp, contester med litt mer og durer opp med lights for sette min threat range lengre opp slik at han kanskje ikke velger å fokusere på mine heavies. Føler han setter storm lances feil, hvor blant annet en av de ikke kan charge grunnet huset – mulig han bare var redd for at jeg skulle brenne de opp med fire eaters eller noe annet.

Det ser slik ut etter min runde 3 (1:08) og jeg scorer 2 poeng.

Image

På sin runde feater han og dundrer inn. Axer som jeg har satt foran Mulg tar støyten fra en del infanteri så han stryker med, en bouncer gjør jobben sin og tar en kule for Mulg og stryker etterhvert med mens bouncer nr 2 klarer seg. Fire eaters får alle smekk med unntak av den som gjemte seg bak huset helt øverst. Han fortsetter også å brenne inn i min tur. Så sinna!

Image

I min runde 4 så går jeg for å ta min sone igjen. 4 poeng vil gi meg et kjempeovertak. Bouncer dunker vekk en modell som står i veien for Mulg. Maulern kommer seg inn i min sone igjen og fjerne et par modeller. Mulg får Pulverizer og ved hjelp av Beatback så hamrer han seg oppover mot den siste stormlancen (1:41). Dessverre for meg så dreper kverker Mulg jacken som står i veien for raskt slik at jeg ikke kom meg helt opp. Pow 23 Mulg er heftige saker. Heldigvis så er min siste Fire Eater pyg On fire (pun intended) og han presterer å kaste 12 i skade på den siste lancen (pow9 + 1 fra sten) som contester. Good boy! Feralgeist i bunn contester og jeg går opp til 4 poeng. (1:45).

Image

Han kjenner på presset og ikke minst klokken, så han dundrer inn med Siege og alt han har. Han får vekk nok stener til å fjerne arm auraen og Mulg går ned etter charges fra Siege og noen duded. Siege står på 2 focus og fortsatt 0 poeng da han ikke har noe å ta vekk feralgeisten i den andre sonen.

Image

Jeg vurderer noen sekunder om jeg skal dundre inn Siege med Ragnor og hva annet jeg måtte ha igjen, men velger å gjøre noe mer fornuftig. Vet ikke om jeg kunne tatt han, men jeg har ikke hatt Ragnor inn i så mye combat enda og han har tross alt bare mat 6. Ting kan fort gå galt.

Jeg forsøker først å ta den andre sonen. Pyre troll dreper en ranger men klarer ikke å treffe den andre. Feralgeisten prøver å hjelpe til med å skremme den siste til døde men klarer ikke det. Hadde disse blitt fjerne så kunne maulern trasket over og kastet vekk jacken som stod igjen.

Jeg har ikke veldig mye tid igjen, men Cornelius har enda mindre så jeg velger å spille safe. Resten av kampen bruker jeg på å jamme med det jeg har igjen, campe masse fury og trekke meg bakover. Til slutt klokker han ut.

Det jeg BURDE ha gjort som vi gikk gjennom etterpå var følgende:

Troll of the match Fire eater svir vekk de to resterende infanterimodellene som er i «min» sone mens Mauler kaster vekk jacken som står der. Jeg glemmer til stadighet at casters ikke contester....

Image

Jeg følte jeg hadde grei kontroll under hele kampen selv om det var en ny caster og jeg er fortsatt veldig glad i bouncers som kan fordele skaden han kan deale ut med skyting på sin feat tur.
Last edited by matsemann on Wed Nov 16, 2016 4:06 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Nov 16, 2016 10:53 am

Kamp 2 – Circle (Jonas) – Morningwood vs. Ragnor

Jonas...

Dette ble en hårete kamp hvor milimetre avgjorde. Jonas ga meg en sjanse til å vinne da han gikk for assassination hvor det viste seg at det manglet noen milimetere (vi er vel ned på 2 mm nå :lol: ) når han burde ha spilt på attrition/scenario.

Husker faktisk ikke hva jeg endte opp med å vinne på, men jeg spilte ikke akkurat perfekt selv utover at Jonas beit på min assassination bait :twisted:
Last edited by matsemann on Wed Nov 16, 2016 4:09 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Nov 16, 2016 10:54 am

Kamp 3 – Cygnar (Tobias) – Hailey2 vs. Ragnor

Major Victoria Haley - WJ: +25
- Squire - PC: 5
- Gallant - PC: 17 (Battlegroup Points Used: 17)
- Thorn - PC: 13 (Battlegroup Points Used: 8)
- Thunderhead - PC: 20

Captain Arlan Strangewayes - PC: 4
Arcane Tempest Rifleman - PC: 4
Arcane Tempest Rifleman - PC: 4
Anastasia di Bray - PC: 3
Gastone Crosse - PC: 4
- Freebooter - PC: 9
Gobber Tinker - PC: 2
Journeyman Warcaster - PC: 4
- Hunter - PC: 11

Denne kampen er bare pinlig, men frem i lyset skal den.

Han brukte vel 10 minutter på å drepe meg.

Hjernen gikk på autopilot. Jeg løp opp med det meste, bouncer i nærheten for shield guard, puttet 6 i stenen.

Neste runde, BAM, død til to arcane bolts via Thorn.

GG

Herligheten kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA :roll:

Tobias vant senere Last Chance Qualifier men kom ikke forbi første runde i invitationals.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Nov 16, 2016 4:24 pm

Kamp 4 – Trollbloods (franskmann) – Gunnbjörn vs. Madrak2

Han hadde Madrak2 han også, men det ble dessverre ikke noe mirror match (vi møttes igjen på lørdagen og da byttet vi begge listene).

Gunnylisten hans bestod av:

Mountain King
Dozer&Smigg
Bomber
Storm Troll
Dobbel Efaarit Scout
Alten Ashley
Lanyssa
Gobber Chef?

Jeg har jo spilt noe runder med Gunny og med tanke på scenarioet så følte jeg meg ganske opp. Listen har en del hard skyting, men det er ikke nok volum på det til at Funblades ikke får gjort det de skal.

Mountain King er dog hard, og med Killshot på Spray så kan den fort spraye vekk alle transfers for Madrak og gjøre han åpen for assassination.

Det endte med å gå ganske greit - mye takket være at han satte MK akkurat innenfor 14" av Madrak. Dermed kunne jeg gi han Griveous Wounds med å kaste øksa på han før jeg sendte inn Funblades med Blood Fury. Jeg burde faktisk ha tatt ned kongen på en runde, men han hadde sprayet min UA sjef forrige runde som presterte å overleve. Dermed kunne jeg ikke gi ordre til enheten (deafen på MK spray) så jeg kunne "bare" gå bort å slå på den. Men sammen med en Axer som bidro til Charge of the Trolls på nevnte funblades fikk den juling og jeg drepte han runden etter uten altfor mye innsats. Status runden etter at MK var nede ser omtrent slik ut. Han er jammet ned og jeg har kontroll på begge flagg (Gremlin Swarm og Lanyssa).

Image

Endte med 3-1 totalt og bortsett fra blemma mot Cygnar i kamp 3 var det ganske ok spilling.

Banket (host host) Sverre Ragnor vs. Denny1 (eller 2?) senere på dagen også, men det var mest han som klønet det til for seg selv og ikke mine skills 8)
Last edited by matsemann on Fri Nov 18, 2016 10:59 am, edited 5 times in total.
Gult er kult

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Nov 16, 2016 4:52 pm

Fantastisk kasting av Haley2 der. Med Hunter i reserve og de posisjonene på bordet så er det et relativt safe play. Worst case så bare reaction driver han Thorn unna på siste bolt og forsøker med hunteren. Ikke noen risk. Regner med det er siste gang du løper opp slik uten fury mot en slik liste ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Fri Nov 18, 2016 8:31 am

Olannon wrote:Fantastisk kasting av Haley2 der. Med Hunter i reserve og de posisjonene på bordet så er det et relativt safe play. Worst case så bare reaction driver han Thorn unna på siste bolt og forsøker med hunteren. Ikke noen risk. Regner med det er siste gang du løper opp slik uten fury mot en slik liste ;)
Live and learn...
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Feb 08, 2017 12:53 pm

Lenge siden sist nå!

Ble vel aldri ferdig med ClogCon gjennomgangen, men det er uansett glemt.

Siste store turnering var NM og jeg stilte med Doomy3 og Madrak2.

Code: Select all

<lister kommer>
Første turneringen startet med at jeg møtte vår kjære Nico og da visste vi begge hva som kom. D3 mot Kaelyssa.

Det er ikke noe annet å si at jeg hadde Nico i et balletak da han glemmer at Rush er med i toolboksen min, men gjør enkle feil som tillater han å gå for en assassination som han klarer helt greit. Tåpelig av meg da jeg vet hvor krise det er med Kaelyssa som skyter vekk både animus (immune til e-leaps) og fury.

Neste kamp er også mot Retribution. En hyggelig finne men denne gang mot Helynna og Forges of War theme. En del frekk skyting her, men jeg tar han på scenario relativt greit. Earthborn tanker enorme mengder juling i hans sone samtidig som Mulg/Bouncer/Axer sørger for at min sone blir til en kill zone for alt som prøver seg.

Med 1-1 så hopper jeg av og blir med på neste steamroller.

Møter først en svenske med Kromac2. Her gjør jeg mye bra og Storm Trollsa utnytter både flagget hans og dustete trær for fjerne de hunters mark soloene slik at han ikke out threater meg så ekstremt mye. Jeg feater offensivt og bytter earthborn med en av ulvene hans etter at Mulgern omtrent oneshotter en AngryBird som forsøkte på noe sprell. Resten av kampen forsøker jeg å score på flagget mitt men han har en sentry stone som får contestet «gratis» hver runde (på et tidspunkt var jeg 0,5 inches unna å få charget…) som alltid er stealthed. Dette gjør at jeg må bruke mye mer tid og energi på å conteste hans flagg og når Kromac på hans side av bordet kan gjøre mye jobb alene i forhold til gamle mannen Doomy så får han overtaket på klokka og jeg ender opp med å klokke ut.

Jevn kamp hvor jeg mister litt retning på slutten.

Så møter jeg enda mer Circle i Kim fra Bergen? og Una2 i theme. Mye mye fugler. Jeg har en teori om at D3 kan spille inn i dette grunnet troll tech, men jeg kan ikke feate først. Jeg får tatt ned den e-leap shaman duden med en gang (love it storm trolls!) og holder meg i fornuftige distanser til fuglene. Kim sprer seg veldig ut som gjør han veldig skummel med tanke på scenario (3 flagg), men det gjør det vanskeligere for han å få inn mange fugler på en gang. Når han først prøver å comitte litt så får han kjenne at Earthborn på 22 arm, storms trolls med Repulsor field og whelps kan gjøre livet ganske surt for fuglene så han ender opp med å måtte trekke seg litt tilbake.

Jeg myrder et par fugler og avventer å feate enda en runde.

Tror Kim ikke vet helt hvordan han skal komme rundt dette, men han må nå inn og bruker stenene sine for å forhindre repulsor field på storm trolls osv. Han feater men dreper bare et par storm trolls.

Jeg kan dermed feate trygt neste runde og bare ta alt som kommer på haka.

Han må jobbe ekstremt mye for å ta ned en bouncer som contester og når den er død så er det whelps som gir han fingers samtidig som de contester. Mener også at Mulg klemte til med et Retalitory strike som slammet en fugl inn i en annen <3.

Alt i alt så er Kim nede på tid og jeg har alle heavies fit for fight. Han kaster inn håndkleet og jeg er på 1-1.

Siste kamp er mot kjære Asbjørn som stiller med Una2 og WW. Jeg er listlocked så det blir Madrak mot WW.

Jeg ender opp med å vinne på klokke, men det var kun grunnet total mayhem på slutten. Jeg scorer mitt 5 poeng og klokker over på 17? 15? 12? sekunder og scorer mitt 5poeng. Det vi begge glemmer er at jeg glemte å flytte en dude en tomme inn i sonen hans, slik at han også kommer på 5 poeng. Asbjørn hadde da et minutt igjen på klokken, men vi tror begge at jeg har vunnet så klokken tikker ut og når vi innser feilen så har han teknisk sett tapt.

Med andre ord, jeg grusa Asbjørn lett.

Søndagen utgikk grunnet fylla så ikke noe spesielt å melde om her 8)

SmogCon neste!
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Thu Feb 16, 2017 2:25 pm

SmogCon 2017

I sekken er det fullt av troll!

Image
Gult er kult

Post Reply