Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

matsemann
Archangel
Re: Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Post by matsemann » Mon Feb 20, 2017 1:25 pm

Blåmandag. SmogCon er over og det ble litt midt på treet. Marginene er små og det er ikke så mye må til for å komme opp. Ca 1 min mer på klokka :)

Fredag - Masters Qualifier A

D3 vs. Sloan

Defender x2, Hunter x2, Grenadier x2, Reinholdt, Strangeways, Gobber Tinker, Trencher Infantery + UA.

Første slaget var Outlast og dette var faktisk første gang møtte Sloan. Basert på historier så vet jeg jo at hun skyter hardt og listen gjenspeilet dette. Motstanderen min velger side, en side jeg ikke helt skjønner at han velger men sier takk for det.

Jeg løper opp og holder meg utenfor de verste kanonene. Storm trolls tar vekk gunnern til den ene grenadieren også, good times. Han setter opp sin gunline. Jeg feater, løper så langt frem jeg kommer innenfor stener og contester soner. Han feater inn i min feat. Game over. Etter å ha gjort hele 6 skade på en mauler så fyrer han av et skudd som ikke gjør noe og healer mauler opp til 1 wound. Da tok han hintet og begynte å skyte på whelps som contester sone nr 2, som igjen er heeeelt greit samt noen stener som stod langt bak, men kampen var i grunn over da. Han forsøker å jamme med trenchers som charger inn men de gjør jo ikke noe annet enn å trigge admonition og retalitory strike på Mulg.

Så dunker trollene inn i hans jacks der jeg kan og de rakner rimelig greit. Jeg camper masse fury på D3 just in case og tror jeg har et par frenzier runden etter men det er uansett nok til å cleane begge soner og vinner vel 5-1 på scenarion.

D3 vs. Morghoul2

Skorne. Bedre kjent som jeg-aner-ikke-hva-de-gjør faksjonen. Møtte en ire som jeg spilte mot på ClogCon i fjor og som var en hyggelig type (Conor et eller annet).

Det var Grievous wounds tilgjengelig på to av casterne hans, men i og med at jeg ikke ante helt hva jeg møtte, samt at jeg har alltid en følelse av at Skorne myrder infanteri uansett hva de har med seg, så valgte jeg det trygge valget med D3.

Hans liste var noe slikt: Archidon, Basilisk Drake, Cyclops Brute, Molik Karn, Master Tormentor x2, Zaadesh /m Gladiator, 2x Bloodrunner, Legends of Halaak, Beast Handlers

Føler ting går ganske bra og jeg setter ut et storm troll som bait for Molik Karn som da kan side steppe inn i Mulg etterpå. Jeg tenker i utgangspunktet at Mulg skal overleve så lenge ikke Molik får charge og må bruke et slag på storm trollet. Molik fikk litt kjærlighet av storm trollet runden før så når Mulg kliner til på retalitory strike og tar ut spiriten så blir Molik trist. Good times. Jeg feater, dreper Molik og har generelt grei kontroll helt til jeg oppdager spellen Shadow Play. Dette gir hans assassin caster muligheten til å drepe D3 ganske komfortabelt fra 13 tommer unna.

Jeg hadde heldigvis gitt Admonition til den gamle mannen runden før jeg oppdager hva som er i ferd med å skje, så Morghoul kan ikke charge meg, men må pakke meg inn først. Heldigvis for meg så klarer jeg ved hjelp av admonition magi å flytte D3 bak en Axer slik at det ikke er like rett frem å myrde meg.

Så begynner stresset… jeg tar nå hintet og stikker av med D3 og dreper litt ting med beista, samt at jeg løper en whelp opp og scorer på et flagg (viktig poeng her), men Morghoul løper bare etter (her var jeg nå egentlig på 2p). Grunnet et stort hus så har jeg ingen beist som kan ta en 180 og hjelpe til. Jeg må bruke tid på fury tester, frenzier og en økende panikk når jeg febrilsk måler 13 unna Morghoul og løper inn i min egen kill box. Jeg glemmer at jeg scoret i hans runde og sier vel at jeg har 2 poeng (men har egentlig 3). Jeg har nå også flyttet en mauler som er på vei ned for å hjelpe til, men igjen, grunnet panikk så står doomy på 7 fury og løper vekk fra sine egne beist inn i kill box.

Den psykopatiske skorne karen løper etter og killboxer seg på MIN side. Der hadde jeg teknisk sett vunnet kampen. Jeg svir mye klokke på frenzy tester og annet fjas, muligens stirrer jeg tomt ut i luften en periode også, ting er litt uklart, men jeg løper nå i hvert fall ut av min egen kill box og har en mauler klar for å hjelpe til. Det er først nå vi blir klar over at jeg killboxet meg selv og han har i denne perioden ryddet vekk min whelp og løper opp mot sitt eget flagg.

Jeg ender vel opp med å klokke ut tilslutt mens jeg febrilsk forsøker å komme meg opp til flagget hans, men det går i hvert fall ikke bra.

Jeg gjorde vel egentlig alt feil mot slutten. Først feil er at jeg ikke leste Shadow Play godt nok. Den varer i en turn, altså kun på hans runde. Jeg var sikker på at jeg måtte fjerne den med repudiate før Mauler eller noe annet kunne hjelpe til. Mulg er en treg type så han hadde problemer med å komme til unnsetning. Andre feil er jo seff kill box. Jeg hadde nok klart å holde med 13 unna OG innenfor kill box. 3 feil er at med 7 fury så bør D3 kunne overleve om jeg camper alt. Eneste problemet er da transfer targets og at de kan fort vekk finne på å stryke med, spesielt når jeg løper vekk fra alle sammen. Men størst av alt var feilen med å telle mine egne poeng feil.

Jeg kunne sikkert klaget og sutret til dommer osv, men når jeg sier at jeg har 2p så føles det feil å gå tilbake på det. Det var min egen feil.

#lessonlearned?

Da ryker jeg dermed ut av masters, men fortsetter å spille. Amon og HR blir de neste to kampene.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Post Reply

Return to “Blogger”