Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

SevenSins
Thorn
Re: Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Post by SevenSins » Fri Sep 25, 2015 7:50 am

de trollene der er solide så det bli nok moro ja, soloene er nok mer hit or miss, men kan være veldig gode.

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Oct 20, 2015 10:04 am

Lekt en del med Hoarluk Doomshaper (eDoomy) i det siste. Spilt lister med Mulg, Earthborn Dire Troll, Axer og en del support (full Krielstone unit med UA, Janissa, Runebearer, Lanyssa Ryssyl (hunters mark) og Swamp Gobbers. Totalt: 13p). Selv om jeg ikke er i nærheten å få maks ut av modellene enda, så merker jeg at på 35p har jeg hatt altfor mye som er nice to have, men som ikke gjør nok. 3 beist blir fort håndtert greit av de jeg møter.

Så da legger vi til et beist til. Less is not more.

Dermed blir det følgende som må testes til helgens gressenke/spillfestivalbonanza:

eDoomy
Runebearer 2p (kan skrapes, men veldig veldig behagelig å kunne kaste primal shock for 1 fury)
Mulg 12p
Earthborn Dire Troll 10p
Dire Troll Mauler 9p
Axer 6p
Troll Whelps 2p

Med så mye furygalskap må jeg nok ha inn whelps. De er uansett dritrå og jeg har malt 2 av 5 allerede. Win!

Med disse her kan man oppnå ting som at Mulg får 7 POW 22 reach angrep.
Jeg kan få av 3x primal shock for 5 fury, POW 16 på en middels god dag.

Pyre troll/slag troll er også troll jeg kunne tenke meg inn her, men så var det dette med å male da.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Oct 20, 2015 1:22 pm

gressenke
Du er vel en gressenkemann?!?

Har ikke peiling på Trollbloods, men ja, du sliter om du har for mye nice-to.have på 35p. Merker det veldig selv når ejg spiller Circle. Blir fort for mye triks, for lite punch!

Anyway, synes det så ut som litt få modeller. Trollbloods har jo tough, har de ikke? For meg er det i allefall vanskelig å håndtere store enhter med tough. De truer kanskje ikke så veldig mye, men jeg sliter med å ta dem uten å eksponere meg...
Have you seen the Jack in the Green?

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Oct 20, 2015 2:13 pm

Gressenkemann, gressenke. Same same.

Hoarluk Doomshaper gjør ingenting for noe annet enn beist med tanke på feat, spells og egenskaper så på 35p gidder jeg ikke dytte mer inn. På 50p hadde jeg nok lagt til noe som kan jamme seg inn, men ikke denne gangen.

Det er helt klart få modeller, så må spilles litt for å se om det lar seg gjøre.

Den andre listen jeg har spilt frem til nå har en annen caster (pMadrak) og dermed en veldig annen sammensetning av modeller. Kombinasjon av et par beist, 15 infanteri modeller og 2 soloer som booster enhetene gjør den til en mye mer allsidig liste. Det å male de modellene ferdig til Challenge tviler jeg på at jeg rekker, så da blir det raskeste veien til start.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Oct 21, 2015 8:27 am

Endelig. Mulg the ancient har fått form.

Modellen til Mulg (for oss nye i gamet) ser slik ut:

Image

Det kommer ikke så veldig godt frem av bildet, men den beat sticken hans stikker veldig langt ut. Det å ha en modell ved siden av er umulig, så jeg har satt at Mulg ofte blir stående med ryggen inntil når man spiller. Det blir for dumt og klønete.

Enter modification:

Image

Image

Nær sluttresultat:

Image

Gjenstår en del småarbeid på selve armen for å få frem litt flere detaljer og grenstuffing av sprekker (ikke en #¤&¤%&!! bit passer jo for #"#%%) men det ser ikke så aller verst ut!
Gult er kult

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Oct 21, 2015 8:55 am

Pent!

Det er endel jobb å sette sammen beist ja :(
<--- Leif

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Oct 25, 2015 10:31 am

Stemningsrapport fra gårsdagens samling:

Image

Med tre spillbord i stua ble det god stemning. Skal nok male brettene og lage litt skikkelig terreng etter hvert. Topp innsats av deltagerene. Caol Ila og Glenlivet fikk begge banesår utover kvelden.

Over til alvoret. Doomy listen synes ikke det er like stas med flokker av weaponmasters (om jeg ikke kan trample over alle på en gang, men det viser seg at folk ser komme...), så jeg må prøve å sette opp en liste for å kontre dette. Om jeg rekker å male det opp til Challenge er en annen sak, men er lov å prøve.

Har for tiden kun pMadrak og pGrissel av castere. Tenker kanskje Grissel kan være et alternativ. Har ikke warriors så om man starter med fennblades og warders er man på god vei føler jeg, med UA på Fennblades og Chronicler for buffs. Fell Caller blir muligens litt overflødig da Grissel også bruker Fell Calls, i hvert fall på 35p.

Så er jeg litt usikker. Troll Bomber kan gjøre mye skade. Northkin Fire Eaters virker også innafor for å knekke masse infanteri.

Noen tips?
Gult er kult

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Oct 25, 2015 10:55 am

Ser ut som skikkelig god stemning :)

Angående Cryx:

"The difference is that almost every faction has to run an all comers drop and a cryx drop. Even with almost every faction having 1 list built specifically to tackle cryx, they still do well."

Jeg kjenner ikke Trollbloods veldig godt, men jeg så en rapport nylig hvor de spilte en skyteliste med noen folk skjøyt continuous fire aoe (er dette Fire Eaters som du snakker om kanskje?) eller noe slikt. Har også spilt mot Jarl (som hadde Impaler for RNG16) som med sine 2 skudd og magic bullet er ganske flink til å plukke folk her og der på god avstand. Jeg vet ikke om dette er viable vs Cryx men i min erfaring hjelper det godt på å redusere weapon masters før de treffer heavies. Det går alltid bra med noen få stk (gitt at det ikke er Skorne).
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Oct 25, 2015 1:21 pm

Ja, det er nok Northkin Fire Eaters. Har en pakke med de og de er kanskje de stiligste modellene jeg har sett av Trollbloods.

Ikke sett på Jarl men han er uansett ikke aktuell enda. Skal man gå for skytiing så er nok Gunnbjørn mer interessant, men det krever også flere nye modeller så det utgår også for i år.
Gult er kult

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sun Oct 25, 2015 1:26 pm

Jeg innbiller meg at Grim 2 godt kan bygges for å ta Cryx.
Det er endel som sverger til min enhet med Scatter Gunners + UA da POW 12 sprays som ikke gjør skade på egne tropper med +2 til å treffe på feat er rimelig bra.
<--- Leif

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Oct 25, 2015 4:22 pm

Det er ikke primært tenkt å kontre cryx, men generelt ting jeg sliter med i en slik ensidig kill-smash-assassinate liste.

Fikk deng av Kreuger nå, men siste warbeast på brettet dro i land en assassination. Ble rundspilt mens Asbjørn plukket ned ett beist om gangen. Heldigvis kan doomy fylle på fury hos de andre beista så da ble det dårlig med damage transfers når mister Axer kom på en 11" charge, autoboostet to hit og 3 fury for å avslutte det hele.

Skills.
Gult er kult

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Oct 25, 2015 9:23 pm

Den Jarl-lista jeg møtte på Invasion hadde ingen skyting utenom Impaler/Jarl. Det var en schvær haug med 8-box infantry (4 units om jeg husker rett) og Mulg + Janissa. Mulig det var noe mer support også men essensen er at Jarl fikk Impaler sin animus og skjøyt 2 skudd (potensielt med magic bullet) for å fjerne ting. Jeg tror dette fungerer bra mot weapon masters også fordi han med RNG16 alltid plukker det som er nærmest.

Nå kjenner ikke jeg Trolls godt nok til å si noe om hvorvidt han kan være spillbare med andre oppsett men Jørn, som jeg møtte på Invasion, hadde en fin run der og endte til slutt på 2. plass.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Oct 26, 2015 8:12 am

Jarl er bra og han trenger ikke mer skyting enn det Jarle sier. Han bruker sine egne presise skudd med magic billet til og drepe 4 viktige support modeler i runden. Utrolig irriterende.....
Gunnbjørn er ikke i nærheten av og være like bra som jarl.

Hoved greia hans er at han har to speed buffs. Og et feat som kjøper deg en extra tur mot de fleste andre.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Nov 23, 2015 10:13 am

Etter å ha blitt beste trollbloods (take that Øystein!!) på Challenge, nesten drukket meg ihjel samme natt, vært fyllesyk i 3? dager etterpå så har virkeligheten sneket seg innpå meg og fjerta meg i trynet.

ClogCon 2015 venter. Hva har vi begitt oss ut på?

-to be continued-
Gult er kult

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Mon Nov 23, 2015 12:40 pm

18. Mats Aubell Trollbloods 2 (7.0)(3)(64)
19. Øystein Berg Trollbloods 2 (7.0)(1)(62)
Ja, har aldri følt meg så overkjørt noen sinne! Makan til utklassering, da gitt!

Drikkekonkurransen utover kvelden derimot tror jeg ble omtrent uavgjort? Fy fader, jeg har aldri vært så slått ut i etterkant av en fest noensinne. Enten ble det avskyelige mengder vodka + rom som gikk ned, eller så begynner jeg å bli sørgelig gammel...
Mvh
Øystein Berg

Post Reply

Return to “Blogger”