Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

matsemann
Archangel
Re: Ikke spis gul snø (Mats sin reise med Trollbloods)

Post by matsemann » Mon Feb 22, 2016 3:34 pm

SmogCon oppsummert

Tok med meg disse listene til Heathrow:

Hoarluk Doomshaper, Dire Prophet (Fuel Cache)
- Scroll Bearer
- Mulg the Ancient – 12 pts
- Troll Axer – 6 pts
- Dire Troll Mauler – 9 pts
- Earthborn Dire Troll – 10 pts

Troll Whelps - 2pts
Janissa Stonetide – 3 pts
Pyg Burrowers (max) – 6 pts
Krielstone Bearer & Stone Scribes (max) – 4 pts
- UA: Stone Scribe Elder – 1 pt

Total PC: 53 (50+3)

Calandra Truthsayer, Oracle of the Glimmerwood (Effigy of Valor)
- Pyre Troll – 5 pts
- Dire Troll Bomber - 10 pts

Gatorman Witch Doctor - 3 pts
Fell Caller Hero - 3 pts
Pyg Burrowers (max) - 6 pts
Trollkin Fennblades - 8 pts
UA: Officer and Drummer – 2 pts
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (max) - 10 pts
Croak Raiders (max) - 8 pts

Total PC: 55 (50 +5)

Doomy har jeg spilt en del med, så trenger ikke kikke fryktelig mye på kortene lengre. Calandra hadde jeg bare fem slag med tidligere, samt at jeg har ikke spilt med noe særlig skyting tidligere. Det gjør at jeg er veldig usikker på denne. Var ment som et svar på Cryx som er balle for Doomy (i hvert fall de jeg har møtt). Møtte ingen Cryx.

Dag 1

Slag 1
Circle og Kromac1. La ut Doomy3. Har kun spilt mot Kromac2 og han er ganske slem, så jeg var altfor defensiv og fikk smekk for det. Spilte i tillegg ræv. Tapte.

Slag 2
Convergence. Møtte en enda nyere spiller enn meg. Hun spilte Forge Master Syntherion tier 4 «The Great Machine» med en Prime Axiom og masse annet jeg aldri har sett før. Mulg brydde seg ikke nevneverdig. Vant ganske greit.

Slag 3
Skorne. Supreme Aptimus Zaal tier 4 Immortal Host. WTF. Bratt læringskurve her. Spirit Eye + Annhiliating Gaze var skikkelig utrivelig. Omtrent samtlige Skorne modeller på bordet var nye for meg, så jeg skjønte vel aldri hva som skjedde før han featet og et par av soloene hans hadde en en nær utømmelig mengde med angrep. Tap med Doomy. Her burde jeg spilt med Calandra.

Slag 4
Retribution. Adeptis Rahn Tier 4 «Charge of the Battle Mages». 4 units med battle mages og to Phoenix. Man må jo bare elske Implacability. Earthborn gjør det han pleier, trampler over infanteri og dreper jacks. Mulg popper whelps som hindrer en småkjedelig counter charge og da ble det vanskelig å gjøre noe med trolla for resten av infanteriet hans. Ble seier.

Dag 2

Slag 1
Møtte trolls! Wohoo. Endelig noe jeg kunne fra før av. Jeg tenkte jeg kunne teste Calandra her og han satte ut Doomy3. Fikk til et bra scenario press på han men så fikk jeg kjenne hvordan det var å spille mot d3 og det gjorde vondt. Fikk aldri tatt ned Mulg/Earthborn så klarte ikke å vinne på scenario når han etter en del arbeid dumpet begge i hver sin sone. Klarte ikke å befuddle de ut av sonen(e) og klokket til slutt ut.

Slag 2
Legion og Bethayne. Ny caster for meg. Han hadde meg seg en blightbringer, hex hunters, croaks, blackfrost shards og litt annet, men jeg hadde ganske grei kontroll selv om han tok ut min Mauler på første runde. Var noe feat involvert.

Slag 3
Menoth. Anson Durst med dobbel Judicator. Tier 3 Defenders of the Wall. Hjelpes. Som om ikke 1 er seig nok fra før av. Utrolig tight kamp, men selv om jeg fikk ned begge kolossene hans og nesten alt annet så klokket jeg ut før jeg fikk tatt han på scenario/assassination. Utrolig surt. Durst stod igjen med 7 liv i det han løper ut av sonen og killboxer seg selv men jeg hadde ikke sekundene på min side til å avslutte det hele.

Slag 4. Circle. Han hadde Morvana som ikke var spesielt beast heavy og eKreuger med 3 heavies, gorax, dobbel druider, dobbel sten og en sånn blackclad? fyr. Doomy gir bare fingern til druider og featen til Kreuger, så jeg ble litt overrasket over at han satte ut det. Han gjorde som eKreuger pleier og jeg sa bare takk for det. Feat. Mulg charger en druide. Står utenfor cloud. Dreper den. Goader inn til Ghetorix. Slammer han inn i en sten og dreper den på 3-4 slag. Tar nesten ut en Stalker på de gjenværende slagene. Da ble det veldig motbakke for circle spilleren. Koste meg såpass at når han bruker Primal på samme stalker i håp om å gjøre noe skade, så driter jeg i å drepe han neste runde, men kaster han heller på 2 av sine gjenværende druider som dermed sørger for at han dreper sine egne modeller på påfølgende Frenzy. Good times når man har dice +7 når man går for assassination!

Totalt 4-4 og det er helt greit. Møtte 4 nye castere og en del annet nytt som man tar med seg videre.

Nå blir det mer fokus på Calandra. Inn med 10 croaks, fire eaters og en impaler. Så får vi se hvordan det funker.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Apr 04, 2016 11:56 am

BogCon here we come!

Fredag drar en liten gjeng av oss til Dublin for å leke med figurene igjen. Og drikke Guinness.

Tar med meg disse to listene:

Doomy3
- Mulg
- Axer
- Earthborn
- Pyre

Whelps
Feralgeist
Krielstone + UA
Dhunion Knot
2 x Northkin Fire Eaters
Swamp Gobbers

Calandra
- Glacier King
- Impaler
Pendrake
Northkin Fire Eaters
Nyss Hunters
2 x Croak Raiders
Gult er kult

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Mon Apr 04, 2016 12:38 pm

matsemann wrote: - Glacier King
2 x Croak Raiders
[/i]
A song of fire and ice?!? 8)
Have you seen the Jack in the Green?

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Apr 04, 2016 1:00 pm

Ingen Janissa?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Apr 04, 2016 1:04 pm

JackInTheGreen wrote:
A song of fire and ice?!? 8)
Winter is coming... :roll:

@Jarle - Kan ikke se henne...
Gult er kult

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Apr 04, 2016 1:48 pm

Interessant, jeg synes alltid hun er smertefull å spille mot, spesielt med Transmute på Mulg. Tenker du at andre ting er kritiske slik at hun ikke kan være med, eller ligger det andre vurderinger til grunne?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Apr 04, 2016 2:10 pm

Hun er absolutt en bra modell, men etter å ha puttet inn alt annet jeg vil ha så står jeg igjen med 2 poeng. Hun er 3 poeng.

Alternativene er å ta ut Dhunian Knot, men jeg har lyst til å prøve disse. Hittil har de vært litt av og på, men den gangen Mulg ruller lavt på en charge så er det gull verdt med Puppet Master. De er også fine på Northkin når jeg skal sette fyr på noe med veldig høy def som selv med 3d6 og rat 6 kan bommes på. Litt anti-flop forsikring. Northkin kan spike ganske bra når de brenner.

Jeg kan også redusere stenene, ta ut Feralgeist og Gobbers. Det er nok et ganske ok alternativ, men listen sliter litt med scenario og Feralgeisten kan fort gi meg litt pusterom her. Gobbers gir også bedre muligheter for scenario utover å kunne gjemme Doomy, spes om de står i sin egen sky (def 15 og camouflage gjør de vanskelig å få vekk). Redusering av stenene er litt iffy da jeg har en tendens til å dunke frem med beistene ganske tidlig. Om de får mye oppmerksomhet så blir både radius og sjansen for at de forsvinner helt mye større. Ikke noe er bedre enn å fylle opp stenene maks tur 1 for så ha full tilgang på all fury fra doomy i de påfølgende rundene.
Gult er kult

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Apr 05, 2016 11:33 am

Spennende! Visste ikke at scenario var en svakhet for doomie, men har ikke så mye erfaring. Lykke til :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Apr 11, 2016 1:21 pm

BogCon oppsummert

Guinness i Dublin er digg. :D

Dag 1

50p Steamroller ADR turnering. Ble delt inn i grupper på 6 spillere. 3 kamper. Bestemann kom videre.

Kamp 1 mot Circle (Michael Dick). Blir Doomy mot eMorvahna. Han hadde også Krueger som alternativ tror jeg.

Jeg spiller som en dass og blir grindet vekk. Bloodweavers fjerner Fire Eaters og Skinwalkers får inn nok charges så Mulg tar kvelden etterhvert også. Må trene mer på denne matchupen. Fikk ikke noe ut av fire eaters og det er for dårlig.

Kamp 2 var mot Paul Myslinski som spilte Cygnar. Han valgte stryker1 og jeg husker ikke hva caster 2 var.

Han hadde dobbel stormwall, tempest blazers og noe annet småtteri. Vinner ganske komfortabelt etter at han lar meg få charge en Stormwall (med arcane shield) med Mulg. Mulg sier nom nom og reduserer den til skrap. Da hadde også en enhet med fire eaters grillet ned def18 blazers (de hadde blur) så han hadde ingenting som truet fra andre vinkler. På hans feat tur (+5 arm på stormwall) fjerner jeg arcane shield og dreper like så greit hans andre stormwall også. Denne gang med litt hjelp fra earthborn som ikke engang trenger å bruke 5 fury eller puppetmaster på å avslutte jobben (3 x 11 på damage rolls var nydelig).

Kamp 3 mot Pär-Ola Nilsson som spiller Khador. Blir Doomy mot Butcher 3. Han hadde også med seg Sorscha.

Gir seg når jeg klarer å ta ned hans Colussus og Ruin på feat tur. Uten mulighet for å fjerne Implacability og Runebreaker på Mulg så er sjansene noe redusert.

Første kampen ødelegger litt, men jeg spilte som en røv så.

Dag 2 var 50p Hardcore. Det vil si helt andre regler for scenario og ikke minst timed turns på 7 min. Var ikke helt forberedt til det...
Last edited by matsemann on Mon Apr 11, 2016 2:19 pm, edited 4 times in total.
Gult er kult

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Apr 11, 2016 1:34 pm

matsemann wrote:BogCon oppsummert

Guinness i Dublin er digg. :D
...
Jeg ser du glemmer Obelix! Eller Dødens nektar som den kanskje burde hete.
<--- Leif

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Apr 11, 2016 2:05 pm

Dag 2 (da dødens nektar ble konsumert) kommer plutselig.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Apr 12, 2016 11:03 am

BogCon oppsummert continues..

Guinness i Dublin er fortsatt veldig digg. :D

Dag 2

50p Hardcore. En liste. Pressure points. 7 min runder uten extension. Hjelpes.

Jeg var ikke forberedt på dette formatet i det hele tatt, men tenker det blir stas uansett. Jeg bytter ut Dunian Knot med Janissa for å gjøre turene bittelitt enklere.

Kamp 1 mot Circle (Michael Dick) igjen. Kromac2 med 4 heavy beists. På mine 7 min runder gjør jeg så mye feil at det nesten er komisk. En høydare er at jeg gir feralgeist concealment fra gobbers FØR jeg skyter på den med pyre troll (og bommer). Det var grusomt. Getorix tar Mulg. Jeg tar to av hans andre heavies, men blir grindet ned og til slutt har han fri vei til Doomy. Meget fortjent tap.

Kamp 2 var mot Daniel Pedrick som også spilte Circle. Han spilte epic Kaya som var en first for meg.

I denne kampen så fikk jeg has på en av hans heavies ganske tidlig på min feat tur da han ikke klarer å skade Mulg med en Muzzle og jeg kontrollerer egentlig hele brettet. Dog, jeg kløner det til takket være 7 min runder som jeg enda ikke har helt kontroll på. Fury management er ikke det alle greieste med trolls fra før av og det eskalerte til total krise i denne kampen. Pyre troll klikker i runden etter, slår til Doomy som overfører skaden tilbake til pyre troll (oh the irony...). Dette bruker jeg over et minutt på å gå gjennom. Så flytter jeg på enheter som egentlig ikke er så viktig, dreper litt smått med Mulg så når jeg kommer til Earthborn som står like ved hans siste heavy så stopper hjernen helt opp mens jeg beregner Earthborn sin PoW. Jeg presterer å bruke over et minutt på to angrep og en goad som gjør at jeg ikke dreper hans heavy da jeg går tom for tid midtveis i angrepet samt at jeg ikke rekker å aktivere doomy for å fjerne fury fra han. Fra å ha han i knestående så gir jeg han en vei inn i kampen igjen. Dette ender jo selvfølgelig opp med at jeg glemmer at han kastet muzzle på min axer en runde eller to senere, som da hadde tenkte å charge Kaya. Smart som jeg er flytter jeg meg vekk fra Doomy som gir Kaya en charge mulighet. Med sin Flank evne blir det for mye skade å overføre og jeg taper.

Kamp 3 mot Ian James Lacey som spiller Cryx. Dette var noe helt nytt! Husker ikke castereren men det var en greie at han la ut masse wrecks før vi startet som da hans necrotechs lagde nye modeller ut av. Tror også det var en theme et eller annet sted. Ante ikke hva som foregikk, men det kom masse nye scrap thralls. Han hadde også 4 jacks (seethers og noe annet). Mechanithralls var også med.

Anyways.... klok av skade fra tidligere runder var jeg meget presis på klokka denne kampen. Første rundene var det stort sett bare fire eaters som grillet vekk masse infanteri og når de var døde så var det tid for feat og jeg pushet opp beista. Han kom aldri skikkelig inn i kampen og doomy stod bak en vegg i sonen stort sett hele kampen. Mot slutten prøvde han å drepe Mulg med sin caster uten at det gikk og det ble dice down når jeg skulle starte på min runde og drepe han, men vant likevel da han ikke hadde veldig mye igjen på bordet.

Kamp 4 mot Norbert Brunhuber som spilte Khador og Butcher3.

Norbert er en kjent kar i miljøet så var artig å endelig spille mot han. Gidder ikke gå gjennom denne så mye da jeg vant tidlig. Jeg lagde en åpning og drepte Butcher med Mulg.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Wed Apr 13, 2016 9:02 am

BogCon oppsummert continues..

Dag 3

Etter å drukket en voksen mengde av dødens nektar på lørdag (belgisk 8% øl som var himmelsk digg) var i hvert fall jeg en smule redusert, men vi måtte jo spille litt.

50p Lagturnering (Leif, meg og Jonas). En liste. Team Leif after death stiller for å redde litt norsk ære.

Kamp 1 mot Cryx og Denny1. Outflank.

Doomy listen min er ikke veldig glad i masse weaponmasters... eller cryx. Så var ikke veldig optimistisk, men motstanderen var ikke av samme kaliber som *kremt* Leif så det var jo håp. Han hadde bane knights, bane thralls, soul hunters, mechanithralls, tartarus og litt annet. Intet nytt.

1 runde pusher han alt frem. Jeg svarer med å drepe Tartarus og et par soul hunters med et par assaults fra fire eaters.

2 runde så charger han blant annet mulg med soulhunters for å låse han ned. Det var en skikkelig dårlig ide. Nobody puts Mulg in the corner!. Med Relentless (2+ spd) får Mulg en threat range på 13 tommer. Jeg tipper Denny stod ca 16 tommer unna så en plan formet seg. Det var en del modeller i mellom, så en trample var også mulig dog jeg ville veldig gjerne ha med mine initials.

Doomy feater og dunker vekk en soul hunter. Earthborn rydder venstre side av Mulg. Fire eaters rydder litt på andre siden. Pyre troll skyter på feralgeisten som rydder ytterlige modeller unna med litt sweet AOE3. Veien var klar. Charge. Kill. Goad. Kill. Denny var død.

Image

Good times!

Kamp 2 mot Retribution og Kaelyssa

Aldri møtt denne casteren så ante ikke helt hva hun kunne gjøre. Han hadde med seg to heavies: phoenix og banshee. Stormfall archers, mage hunter strike force, arcanists, halberdiers og electromancers.

Han feater runde 2 som gjør at jeg ikke kan charge. Driter i det, feater og trampler frem. Dreper litt smått men først og fremst får jeg vekk den ene heavien hans. I hans runde etter charger vel omtrent alle halberdiers Mulg, men han holder seg i live. Jeg holder han også unna scenario poeng med en feralgeist som tvinger han til å bruke den andre jacken sin for å fjerne i stedetfor å gjøre litt skikkelig skade.

Etter min feat tur så begynner Mulg å heales opp igjen ved å spise masse halberdiers. Axer gjør også et solid innhugg på hans andre heavy. Ingen av mine modeller er spesielt truet og han får ikke noe scenariopress heller (outflank forresten).

Men siden jeg ikke kjente til casteren så var jeg ikke forberedt på at skytingen til Kaelyssa fjerner fury... og at det var ROF 3. Shiit. Doomy stod på 3 fury i en skog og siden mage hunters ikke var spesielt truende regnet jeg med at det skulle gå bra. Stormfall archers er også ganske langt unna så det måtte bli en del snipe og ikke brutal damage. Kaelyssa fyrer av og gjør 11 damage, samt tar en fury. Ouch. Her kunne han ha vunnet, men takket være Mulg sin protective fit tasser han bort og kommer inn i melee range slik at skudd 2 og 3 ikke blir noe av. Hadde han låst inne Mulg først så kunne det sett stygt ut.

Så når jeg starter runden min står Mulg i combat med Kaelyssa. Game over? Ikke helt. Mulg treffer på første, gjør en del i skade. Så bommer han på de to neste, alle boosta angrep. Trenger 9'ere. En axer som charger inn bommer også.. nå står alle beista på masse fury og doomy er ikke veldig keen på å fjerne så mye heller etter min erfaring med nevnte Kaelyssa.

Kaelyssa tasser ut av combat med Mulg og Axer, tar to free strikes på haka og truer doomy. Stormfall archers begynner også å fyre løs, men han får ikke has på meg. Når min tur starter har jeg seriøse frenzy problemer, men Mulg klarer seg heldigvis og han får endelig has på tøsa med et slag i ryggen. Phew.

2 av 2 i lagturneringen og vi drar i land seieren.

All hail team Leif After Death!!
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Thu Jun 09, 2016 12:36 pm

Lock & Load i Frankfurt

Drar til Frankfurt uten en eneste liste. Kommer ikke til å spille et eneste mk2 slag, noe som ikke helt var planen da denne turen ble bestilt. Pakket ned en mengde modeller i håp om at motivasjonen blomstrer på vei ned.

Enda godt fotball EM starter og det er mye god tysk øl.

Mk3? Meh.
Gult er kult

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sat Jun 11, 2016 3:42 pm

Etter en dag med sightseeing og shopping i Frankfurt så ble det jaggu noen mk2 slag dag 2. Jeg og Stian meldte oss på Hardcore turnering i dag. Ikke noe som å spille 7 min timed turns når man er rusten.

Endte med seier mot Butcher3, så tap mot Terminus og for å avslutte det hele ble det tap mot nettop Stian. Det ble rett og slett en angelius for mye gitt. Spilte D3 med tier 3 liste, så fikk jeg testet det før det forsvinner.

Fin fin avslutning på mk2.

Nå er det øl, fotball og mk3 ut helgen.
Gult er kult

Post Reply

Return to “Blogger”