Blue Moon Cryx

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Sverre
Thorn
Blue Moon Cryx

Post by Sverre » Sun Jul 26, 2015 3:02 pm

Hei,

Som så mange andre av de som har blitt dumpet hardt og brutalt av GW med utgivelsen av AoS har jeg funnet veien til Warmahordes. Etter relativt lite fundering havnet jeg på Cryx av tre grunner: modellene er fete, jeg hadde begynt på male VC til Warhammer, ingen andre fra Oslo hadde plukket opp Cryx.

Så langt har jeg gått til innkjøp av følgende:
  • Army all in one box
    Lich Lord Asphyxius (ikke noe superfan av Denghara-modellen som kom i den store esken)
    Bane Lord Tartarus
    Pistol Wraith x2
Planen er å jobbe mot følgende 50 poengs liste:
  • eAsphyx (+6)

Max Bane Thralls (-11)
    Max Bane Riders (-11)
    Max Satyrix Raiders + UA (-10)

Tartarus (-4)
    Warwitch Siren (-2)
    Satyxis Raider Captain (-2)

Nightwretch (-4)
De siste poengen kan jeg to alternative planer for:
  • 2x Pistol Wraith (-6)
    Cankerworm (-5)
    Scrap Thralls (-1)

Eller

Deathjack (-12)
I første omgang tenker jeg å vente med Deathjack da jeg synes figurene til Pistol Wraiths og Cankerworm er utrolig kule.

Håper å få lagt ut noen bilder etter hvert som figurene blir malt.
Last edited by Sverre on Wed Apr 13, 2016 7:55 am, edited 1 time in total.
Blue moon over the Nightmare Empire
#DennyWillHaveSnuggles

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Jul 27, 2015 11:00 am

Flott og se at det er flere som starter med cryx Dette er noe vi har manglet lenge i miljøet. Egentlig ganske rart i og med at de regnes som noen av de beste internasjonalt.

Jeg vil sterkt anbefale deg og ta med en liten unite med Bile thralls, hvis du skal spille Lich 2

Han har et triks med spellen excarnet hvor han kan få bilet hralls til og dukke opp omtrent midt i motstanderens hær. Dette utrolig effektivet og rudder alt av infateri. Anbefalles på det sterkeste.

http://privateerpressforums.com/showthr ... amp-tricks

Dette illustrer hvordan du kan få en bile thral lengst mulig inn i fiedens linjer, men du trenger veldig ofte og ikke gjøre mer en og caste den med liche og lage en ved siden av han. Motstanderen sår ofte mer enn nærme nok. :twisted:
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Mon Jul 27, 2015 2:49 pm

Det var et skitten triks ja.

Var og skulle kjøpe maling i dag og falt selvføglelig for fristelsen å kjøpe figurer.

Ble en fin boks med Blackbane's Ghost Raiders (sykt kule figurer). Så da har planen for liste blitt justert deretter, Satyxis Raiders utgår i første omgang.

Planlagt første slag på onsdag, blir spennende å se hvordan det er å spille.
#DennyWillHaveSnuggles

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Fri Jul 31, 2015 12:24 pm

Fått to slag og litt følelsl med spillet.

Først 25 poeng mot Håkan, her gjorde Bane Thralls med UA egentlig hele jobben. Ghost Raiders stod fint i veien for en Heavy Jack.

Så 35 poeng med Flag Scenario mot Mats sine Trollbloods. Her dreit jeg fint på leggen minst en gang hver runde og tapte på assasination. Veldig lærerrikt. Hjernen koker av lure ting som jeg kan gjøre neste gang.

Image

Har også blitt malt noen figurer.

Image
#DennyWillHaveSnuggles

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Fri Jul 31, 2015 10:47 pm

Velkommen :)
Sverre wrote: Hjernen koker av lure ting som jeg kan gjøre neste gang.
AKKURAT den følelsen satt jeg med etter at jeg hadde spilt første gang også.

Jeg spiller ikke Cryx, så jeg skal ikke blande meg så mye borti lister og slikt (kan ikke late som jeg er ekspert på absolutt alle faksjoner). Vil bare si meg enig i at du fort vil bli veldig glad i Bile Thralls.

Spillmessig er Asphyxious 2 en veldig robust caster som er fleksibel og kan spilles mot det meste (og med det meste av figurer). Skyene hans er veldig gode til å gjemme dyrebare figurer bak (Bane Riders), og Teleport gjør at du kan gå opp, kaste spells/feate og så flytte bakover i sikkerhet. Husk også på å samle sjeler med Daemortis (eller hva nå demonen i sverdet hans heter). Ekstra sjeler og fokus er gull verdt.
Lykke til mot Geir (du trenger det 8) )

Gard
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sat Aug 01, 2015 12:07 am

unseenlurker wrote:Velkommen :)
Sverre wrote: Hjernen koker av lure ting som jeg kan gjøre neste gang.
AKKURAT den følelsen satt jeg med etter at jeg hadde spilt første gang også.
Må vel si jeg føler det fortsatt.
<--- Leif

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Sat Aug 01, 2015 11:59 am

Sverre wrote:Det var et skitten triks ja.
Viktig og huske på at i warmahordes så er et ingen "skitne" triks det er bafre triks...

Bring your A game and play like you got a pair....

Motstanderen kommer ikke til og spare på kruttet så hvorfor skal du :twisted:
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Sverre
Thorn

Post by Sverre » Fri Dec 04, 2015 12:29 pm

Dårlig med skriving på forumet for meg, så her kommer en lengre oppsumering av det som foregår når Sverre leker med Cryx.

Challenge
Hadde i utgangspunktet tenkt å spille to lister til Challenge, men for mye å gjøre på jobb i kombinasjon med lite motivasjon for å male sørget for at det kun ble en list som var ferdig til spilling. Fremdeles hadde jeg store håp om å komme meg gjennom lørdagen med 2 seiere. Stilte følgende liste:
  • eGaspy:
    -Nightwretch

Max Bane Thralls med UA
    Min Bane Knights
    Min Bile Thralls
    Max Ghost Raiders

Bane Lord Tartarus
Hadde en morsom helg med slag mot Legion (seier på timeout), Circle (tap på scenario), Skorne (han ga opp etter en failed assasination) og Legion (seier på scenario). Møtte en mindre erfaren spiller den første runden, som ga klart utslag på resultatet. Jonas og Circle i runde 2 sørget for at jeg gjorde feil og tapte fortjent. Skorne i runde 3 var nok et vanskelig slag for min mostander som ikke hadde nok leketøy til å ta ut Banes raskt nok. Siste runde mot Kenneth sine Legion var et veldig bra slag med mange små og viktige øyeblikk, hvor jeg klarte å lure meg til en seier på scenario med Ghosts som lagde trøbbel på andre siden av kartet.

ClogCon

Jeg, Mats og Geir meldte oss på ClogCon uten å helt ha kontroll på hva vi hadde meldt oss på av turnering. Jeg trodde jeg hadde funnet en fin turnering som varte begge dager, men skjønte i løpet av november at jeg har meldt oss på et langt hardere konsept enn jeg hadde tenkt. Med krav om 3 lister på 50 poeng, alt malt og utslagsturnering til slutt merker jeg at problemene hoper seg opp. Det må males som en helt samtidig som jeg må få spilt litt mer.

Planen er å ta med følgende lister:
  • eGaspy
    -Nightwretch
    -Helldiver

Max Bane Knights
    Max Bane Thralls med UA
    min Bile Thralls
    Max Satyxis Raiders med UA
    Min Bane Riders

Saxon Orrik
    Bane Lord Tartarus
  • eSkarre
    -Deathjack
    -Nightwretch

Max Bane Knights
    Max Bane Riders
    Max Satyxis Raiders med UA
    Necrosurgeon

Satyxis Raider Captain
    Gerlak Slaughterborn
    Warwitch Siren
  • Goreshade3
    -Nightwretch

Max Bane Riders
    Max Bane Knights
    Max Ghost Raiders

Orin Midwinter
    Warwitch Siren
    Darragh Wrathe

Aiakos
    -Leviathan
Samtlige lister bærer preg av at jeg ikke helt har de modellen jeg helst vil ha (for mye å male), samtidig som jeg har forsøkt å fordele elementene som kun kan brukes en gang mellom listene. I alle tilfeller blir det hardt å få malt ferdig før vi skal til Rotterdam.
#DennyWillHaveSnuggles

Post Reply

Return to “Blogger”