Må være med på dette (med trollbloods)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

larsners
Stannis Brocker
Må være med på dette (med trollbloods)

Post by larsners » Sun Jul 26, 2015 7:29 pm

Maken til utvandring skal man lete lenge etter! Og veldig kult at valget faller på warmahordes for de fleste (ser det ut som). Jeg vil også være med på leken, og ønsker nå å leke med troll.

Jeg har kjøpt pBorka, earthborn dire troll og dire troll mauler så langt. Spørsmålet er hva det neste skal bli..?

Jeg vurdere Stone scribe chronicler, janissa stonetide, troll whelps og krielstone bearer and stone scribes.

For å nå opp til 35p har jeg sett på enten fennblades med UA eller champions. Blir det for få modeller med champions? Eller kan det funke? Ser for meg at de liker mosh pit.

- Lars

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Sun Jul 26, 2015 10:00 pm

Spent på responsen her! Jeg har bare startet å leke med figurene uten en 50p plan eller sett på hva de på Internettet sier er det beste.

Nå har jeg under 10 kamper så er nok ikke den rette til å komme med tips, men jeg synes Fellblades er spennende. Whelps er vel heller ikke så dumt, vi har ikke særlig med fury management utover de og dessuten så er de gøy å male :)

Janissa Stonetide tror jeg ikke er feil uansett liste. Det å få opp en wall hver runde gir trollene litt styrke der jeg har forstått de mangler det mest, nemlig på DEF.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sun Jul 26, 2015 11:24 pm

Det ser bra ut så langt!
Resten av shoppinglista di ser bra ut den.
Ifm Fennblades vs Champions så ser man vel oftere Champions (og Skaldi Bonehammer unit attachment) enn Fennblades i turneringer pga et fenomen ved navn Misearble Meat Mountain (MMM).
Det er en type troll liste som kan bygges på flere måter og med flere Warlocks. Essensen er vel at man buffer ARM på modeller som har høy ARM fra før og mange bokser. Champions og Warders havner i den kategorien.

Fennblades er ikke dårlige, de har en rimelig lang rekkevidde med minifeatet No Quarter.

Ellers så ville jeg satt Mulg the Ancient øverst på handlelista da det nok er det beste beistet i Troll (kanskje i spillet).
<--- Leif

larsners
Stannis Brocker

Post by larsners » Mon Jul 27, 2015 4:57 pm

Takk for tips! Satser nok på champions og skaldi i 35, også kan Mulg få bli med i 50 poeng ☺

Blir det mye for Borka med tre heavy beasts?

Finnes det en passende warcaster nr 2 som kan jobbe med mer eller mindre de samme figurene?

larsners
Stannis Brocker

Post by larsners » Thu Aug 27, 2015 8:07 am

Spilte min første trollbloods-match på Outland i går, mot en hyggelig Menoth-spiller ved navn Patrick.

Min 35p-liste nå:
pBorka m/keg carrier
+ Mauler
+ Earthborn
Max Champs
+ skaldi
Max Krielstone Bearers
+ Elder (ikke fått i posten enda, så han var ikke med)
Janissa

Han hadde Anston Durst, en character warjack, to vanlige heavy jacks med reach og skyting, 10 spydfolk, wracks, kor og et par soloer.

Vi spilte et scenario med tre flagg.

Jeg fikk første tur og løp opp med alt. Så fort at keg carrier ikke nådde frem med top up i andre runde. Mye man skal lære. Han løp også opp. I min andre tur valgte jeg å være forsiktig i håp om å få inn en charge eller to i runde tre, jeg burde nok ha løpt igjen! I tillegg sendte jeg Mauler på flaggtokt som ble knust av hans character jack i påfølgende runde. Han sendte sine 10 spydmenn i fjeset mitt, noe som gjorde at jeg ble holdt litt på plass og ble i overkant klumpet sammen. Jeg må nok spre troppene mer, det er vanskelig å manøvrerere bra med medium-baser!

I det hele tatt fikk han god kontroll på meg, og håvet inn scenariopoeng. Det så veldig stygt ut. Underveis i kampen hadde jeg klart å plassere Borka et håpløst sted. Patrick var snill og lot meg flytte ham litt. Dette skulle vise seg å bli hans bane litt senere. Durst var litt på frempå med en jack i front. Denne jacken gir masse bonuser i tillegg til å skjerme Durst. Jeg ryddet plass ved å løpe bakover med krielstone-enheten og fremover med champions. Janissa trasket bort mot jacken som passet på durst og var akkurat et par mm innenfor 3" for å sende jacken mot høyre table edge. Borka fikk klar bane og løp i ansiktet til Durst. Durst har et motangrep når han blir skadet, og på grunn av stumbling drunk kunne Borka fint ha sjangla seg ut av combat. Det gjorde han heldigvis ikke.

Jeg endte derfor opp med å vinne en match jeg ville ha tapt på slutten av min egen runde. Må si Janissa er morsom! Beista var jeg litt for optimistisk med, de gjorde ganske lite (men glemte at jeg hadde Mosh Pit oppe da Earthborn charget en av hans jacks).

Alt i alt en morsom opplevelse for en nybegynner mot en hyggelig motstander.

duemetri
Stannis Brocker

Post by duemetri » Thu Aug 27, 2015 8:27 am

Nice. Ingenting som en semi-ufortjent seier i Warmachine. Har flere av de allerede. :-)

Post Reply

Return to “Blogger”