Green & Cream is the New Black– 95th Cygnar Battlegroup

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Mordenkai
Enigma Foundry
Green & Cream is the New Black– 95th Cygnar Battlegroup

Post by Mordenkai » Tue Jul 28, 2015 12:07 pm

Hei.
Hiver meg på trenden jeg også, og skriver litt om min vandring fra ’Ye Olde World’, og over til Immoren & the Iron Kingdoms.

Mitt valg falt på Cygnar, siden det er det nærmeste jeg kommer mitt ’elskede’ Empire (som når er sprengt/spist opp av Chaos). Jeg har også 40k erfaring med Tau/Dark Elder, så håper å få litt igjen herifra.

Spillsjefen + Outland har fått en ny kunde, og jeg har allerede blåst av noen tusen spenn hos dem, på å samle sammen plastikk nok til å starte spillet.

Uten å lese så mye annet enn ’fluff’, så må jeg jo starte med den største patrioten, nemlig Coleman Stryker!

I første omgang planlegger jeg følgende 35 pts liste, for å lære meg å kjenne spillets gang. (Selv som forholdsvis rutinert miniatyr- og brettspiller, er det mye å lære… og ikke minst AVlære…)

Her er start lista:

95th Cygnar Battlegroup – 35 pts

Commander Coleman Stryker
-Squire
-Lancer
-Stormclad
Journeyman Warcaster
Arcane Tempest Gun Mages
-Officer
Black 13th
Stormblade Infantry (min size)
-Officer & Standard
--

Litt av hvert, slik at jeg kan lære meg det grunnleggende.
(Velger bort Merceneries, og spiller kun med Cygnar i starten, for å få følelse av min egen Faction).

Siden blått er blitt så populært på 2d6 (og fordi jeg hadde masse maling klar til å starte på Wood Elves (som nå ligger i kasser på loftet)), så blir mine Cygnar’s farger Grønt og Hvitt.

Etter et lite testslag mot Kenneths Legion of Everblight (som tok omtrent 5 timer!!!) så har jeg i hvert fall skjønt ’basics’… (Selv om en erfaren spiller sikkert hadde fått hjertestans av rekkefølgen vi aktiverte i, og valgene vi tok…).

Gleder meg til å få på maling og fortsette uforskingen av Immoren & the Iron Kingdoms!

-Mordenkai

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Jul 28, 2015 12:17 pm

Kult å se at du samler Cygnar Lasse! Jeg gleder meg til å ha diskusjoner fremover.

Jeg liker listen godt som et utgangspunkt men jeg tror det er verdt å tenke 50p allerede fra første stund. Slik jeg forstår det utvikler spill seg helt annerledes på dette nivået og ettersom spillet er så scenarietungt tenker i alle fall jeg at man like godt kan lære det først som sist. De første spillene tar ufattelig lang tid uansett ;)

Gleder meg til å se noen malte figurer også, grønt og hvitt er relativt fresht for Cygnar ^^
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Tue Jul 28, 2015 10:52 pm

Velkommen ombord :)

Synes du har en fornuftig tilnærming. Ingen modeller der du ikke vil få mye bruk for. Men du må ikke tro at Cygnar er snille og uskyldsrene, selv om de har Ginger Captain 'Muricah (ikke et vanlig kallenavn på Styrker, men han er prototyp good guy).
Mercenaries ER en del av Cygnar. Cygnar er imperialister, og har ingen problemer med å kaste penger etter folk for å få dem til å kjempe kampene for dem. Cygnar er en av de faksjonene som bruker mercs mest, både i faktisk spill og i fluffen.

Eneste jeg vil si om lista di er at du bør revurdere lancer på 35 poeng. Jeg prøver å være forsiktig med å si at noe er bedre enn andre ting, fordi det er veldig situasjons- og preferansebetinget. Her skal jeg likevel våge meg til å si at Stryker1 primært er en buff caster, og du bør ikke bruke 6 poeng (1/7 av lista di) på en arc node. Prøv litt med og uten, se hva du finner ut.

Gard
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Tue Jul 28, 2015 11:00 pm

...også må jeg bare få lov til å si meg litt uenig med Jarle. Helt fint å begynne å 35 poeng. 35 gir nok utfordringer i massevis, og hovedforskjellen er at man klarer å tette litt flere hull i lista på 50 poeng. Kan være noen nyanseforskjeller i dynamikk, men de vil man ikke bli klar over før man har mange titalls kamper innabords.

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Wed Jul 29, 2015 9:12 am

@ Olannon: Jepp, Jarle, vi får legge sammen våre erfaringer etterhvert som vi får spilt noen slag. Jeg hadde studert reglene ganske nøye (hadde med boka på ferie), men det var noe helt annet å faktisk spille det.

Mye nye STATS, hvor 'snittet' på hva man trengte for å ta ut ting, ikke lå klart i hodet, pga manglende erfaring.

Ble også overasket over korte avstander... F.eks, flyttet Caster i sikkerhet og oppdate at buffen min hadde RNG: 6". WTF! :oops:
--

@ unseenlurker: Takk for innspill! Jepp, jeg ser at noen enheter er 'bedre' enn andre, selv om mye sikkert blir avgjort av spillestil, og ikke mist motstanderes tropper.

Ang Mercs, de kommer sikkert etterhvert. 8) Ville bare konsentrere meg om mine 'egne' tropper først, til jeg har noen kamper under beltet.

Ang Lancer, Jeg ser hva du sier. Største utfordringen i første kamp var FOCUS. Hadde alt for lite av det! :D Jeg fikk channelet Earthquake gjennom den, og den tålte en del. Men enig i at den kanskje er litt dyr, i hvert fall i 35 pts hær.

Kanskje en Hunter er bedre? Den koster det samme, og ser bra ut på papiret (selv om den er dyr til å være Light Warjack? Den kan jo også kanskje henge med Journeyman Warcaster eller Gun Mage Officer?

Har også en Charger...

Tar gjerne i mot flere innspill. :-)
--

Maling og liming for alle penga nå... Ting tar alltid lenger tid enn man tror...

-Mordenkai

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Thu Jul 30, 2015 10:18 am

Bilde av første ferdige Warcaster; Commander Coleman Stryker:

Image

Image

Klar for å forsvare Cyngars ære på slagmarken!

Neste prosjekt er Squire... (R2-D2).

-Mordenkai

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Thu Jul 30, 2015 10:40 am

Den ble bra Lasse!
Mvh
Øystein Berg

lekrist
Ghetorix

Post by lekrist » Thu Jul 30, 2015 10:45 am

Veldig bra! Keep them comming :)
Join the Invasion!
www.invasion.no

larsners
Stannis Brocker

Post by larsners » Thu Jul 30, 2015 10:47 am

Veldig fin! Godt fargevalg.

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Thu Jul 30, 2015 11:07 am

Ser veldig bra ut. Enig med Lars i at det er et veldig bra fargevalg. Hvis jeg skal prøve meg med litt konstruktiv kritikk: Svaneemblemet på skulderen skriker litt, kanskje du skulle highlighte med litt lysbrun/beige (bleached bone-aktig) eller hudtone for å ta litt av skarpheten vekk fra det gule?

Angående listespørsmål: Hunter er et en god jack, og passer bra på ATGM. Da sparer du litt fokus også, siden du får en boost. Ja, Stryker er "focus-strapped". Chargeren vil gjerne ha tre fokus, og det har du ofte ikke råd til med ham. Charger er etter min mening bedre med castere som Nemo'ene, som kan mate den med focus.

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Thu Jul 30, 2015 11:37 am

Looking good Lasse
Marius

Green is the new everything

vizier87
Site Admin

Post by vizier87 » Thu Jul 30, 2015 11:39 am

Lasse maler så [sensur] rent, ingenting er opp til tilfeldighetene, ser bra ut!
Trond - 2d6 Administrator

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Thu Jul 30, 2015 1:43 pm

Det var en super clean model

:shock:
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Jul 30, 2015 8:06 pm

Supert! Digger fargetemaet.
<--- Leif

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Fri Jul 31, 2015 10:06 am

Takk for hyggelige kommentarer! :-)

Moro å male litt igjen.

Jeg er fornøyd med fargevalget hittil, får se om det funker på de større modellene.

Får et inntrykk av hvordan Warjacks blir, ved å så på denne lille karen.

Image

Image

Stryker needs FOCUS! Stryker needs å friend!

Image

Litt dårlig lys... Og mulig jeg på legge på noen ekstra highlights senere...
Men må først konsentrere meg om å få en hær spillbar... 8)

Ting tar tid.

--

Neste prosjekt; testmodell for Gun Mages...

-Mordenkai

Post Reply

Return to “Blogger”