Green & Cream is the New Black– 95th Cygnar Battlegroup

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

SevenSins
Thorn
Re: Green & Cream is the New Black– 95th Cygnar Battlegroup

Post by SevenSins » Sat Aug 01, 2015 6:39 pm

Flott color scheme, og crisp malejobb, blir kult dette ja!

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Mon Aug 03, 2015 9:11 am

Har fortsatt ikke fått spilt noen flere kamper, men har i det minste fått malt litt...

Valgte å starte på Gun Mages, i og med at det visstnok er nesten 'auto-inclide'.

Er dessuten mer komfortabel med å male infanteri, enn store Warjacks.

Testmodellen er klar:

Image

Image

Fornøyd med farge valget og kvaliteten, enn så lenge.
(Kanskje gå over detalljer en gang til, men det blir etter at jeg har en spillbar hær...).

WIP bilde av resten av gjengen (samt den underbevisste inspirasjonen til fargevalget...):

Image

--

Målet for uka er å få ferdig enheten, samt å få inn et par slag, mot andre n00bs...

Skal prøve å komme meg en tur til byen, for å titte litt på andre som spiller også...

Må snart prøve meg på en 'robot' også...

-Mordenkai

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Mon Aug 03, 2015 9:14 am

Liker virkelig farge valget, ser veldig bra ut! :) Blir spennende å se hvordan de større warjack'ene blir.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Fri Aug 07, 2015 9:52 am

Thursday Night Brawl!

Kenneths har kommet hjem fra ferie, og fått limt opp en haug med stash. Dette må feires med en kamp!

Siden dette er vår kamp nr 2! med WarmaHordes, og vi er dritgode i dette spillet (NOT!), så kliner vi til med 35 pts, og Scenario.

Vi spiller: Incursion! (Steamroller 2015).
Basicly, 3 Flagg på midten av brettet, som gir hhv 1 CP/2CP for Control/Dominate.
--

Jeg stiller med: Cygnar 35 pts

pStryker
-Stormclad
-Squire
Journeyman Warcaster
-Charger
Black 13th
Arcane Gun Mages
-Officer
StormBlades
-Officer+Standard
-2xStorm Gunners

--
Kenneths med Legion of Everføkk 35 pts

pThagrosh (Tier 2 Army theme)
-Carnivean
-Ravagore
Warmonger Warchief
Blighted Ogryn Warspear (Max)
-Chieftain
Blighted Ogryn Warspear (Min)
-Chieftain
The Forsaken

--
Kenneths vinner roll off, og vil være spiller nr 1.

--

Deployment:

Image

Han har stor Ogre unit på venstre flanke.
Svære Brute-beist i midten.
Warlock m/ Liten Ogre unit + support på høyre flanke.

Jeg kjører vektet høyre flanke.
Gunmages aleine på venstre flanke.
Heavy hitters på høyre flanke..

-- To Be Continued --

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Fri Aug 07, 2015 10:06 am

Runde 1:

Image

Begge har flyttet opp tropper, og diverse Buffs spredd rundt.
Rolig 1 runde, men en Ogre var litt for ivrig og kom for nærme...
2 boostede skudd fra enn Charger med 'Snipe (+4 RNG)' tok seg av den!
--

Runde 2:

Image

Warlocken til Kenneths følte seg utsatt, og har flyttet seg sentralt.
Beista hans står i posisjon for true det sentrale flagget.
De spyttet syre, og drepte et par Storm Blades.
Og han har en Ogryn enhet mot hvert av de 2 andre flaggene.

Mine Gun Mages brukte 'Thunderbolt' og dyttet Ogryns unna B2B med flagget, for å hindre Control. La også en Magestorm i veien (Trodde jeg...).
Sliter litt med avstandsbedømming, kjenner jeg.
Stromblades inviterer til å bli charget.
Min Charger plukker ned nok en Ogre.
Stromclad løper opp og scorer 1 CP!
pStryker popper: FEAT! (+5 ARM på alle i CTRL)

--

--To Be Continued --

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Fri Aug 07, 2015 10:25 am

Runde 3:

Image

Charges all over the place!
Venstre Ogryns ler av pingle folk i skauen, og stormer inn.
(Jeg hadde glemt at de har Special stuff: Pathfinder i skog (ikke minus pga terreng, samt Preferred Prey (eller noe sånn) som ga dem pluss i ALT mot en fiende... Oops!
Charge 8" + 2" Prey + 2" Reach + Pathfinder + Order: Assault = Veldig overraskede og døde Gun Mages...! (Skulle nesten tro at Kenneths har smuglest regler...?!).
Carnivean charger Stormblades, og splatter 1.
4 Ogryns på høyre side charger min Stromclad, men alle angrepen preller av på ARM 27!
(19 + 1 buckler + 3 Arcane Shiels + 5 FEAT)
(Skulle nesten tro jeg har lest litt regler også...)
Warlock beveger seg videre over mot høyre.
Kenneth scorer 2 CP, for å kontrollere 2 flagg.

Countercharge!
PStryker frem og bruker Earthquake på å velte begge Warbeasts!
Stormblades charger over alt; mot Ogryns + begge Warbeasts.
De skader begge Warbeats, men ikke noe kritisk. Dreper også noen Ogryns.
Stormclad med 3 Focus splatter 2,5 Ogryns alene.
Den siste på høyre flanke blir skutt ned av Charger.
Gun Mages + Black 13th er i trøbbel, og fluffer vilt på venstre flanke, men de klarer å pushe Ogryn vekk fra det venstre flagget.
Jeg scorer mitt CP nr 2 pga kontroll på høyre flagg. (De andre flaggene er det ingen som har).

-- To Be Continued --

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Fri Aug 07, 2015 10:40 am

Runde 4 - End Game:

Image

Kenneths har på seg sine strategiske briller, og ser at han kan vinne ved å kontrollere 1 flagg, og dominere enda et flagg. Han er innafor løpeavstand med Warlock. Det eneste han må gjøre, er å hindre meg i å conteste...

Enter The Forsaken, aka Human Bomb! 8)

Hans Forsaken har over 2 runder samlet opp 5 Fury tokens. (Vi var usikre på Forsaken kan samle opp, og beholde, Fury over flere runder...? Men det var så morsomt at, vi gadd ikke sjekke for mye...). :D

Den løper frem og detonerer 5" raduis, autohit POW 8 (driter i Defense). Har du Focus/Fury, så blir skaden boostet med en terning PER token...! Ufattelig fett! :mrgreen:

Dette raderer ut min høy DEF/lav ARM, og lager god plass rundt det midterste flagget.

Begge store Warbest bruker Fury på å reise seg opp, og booster max for å splatte hver sin Stromblade...

Plustelig kan jeg ikke conteste flaggene (har ingen modeller innen 4"), og Warlock Thagrosh når akkurat frem til det midterste flagget med å løpe.

Dette gir Kenneths +3 CP, og med 5 CP totalt, så vinner han på Scenario, i slutten av sin runde 4! (Det er sånn det funker, ikke sant?)

Vel blåst av Kenneths, som så åpningen, og presset seg inn!

(Veldig morsom kamp! Etterpåklokskapsreflkesjoner kommer litt senere)

-Lasse

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Fri Aug 07, 2015 12:59 pm

Bra rapport
Då är ni ordentilgt på gång på odden :D
Håkan.

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Fri Aug 07, 2015 9:40 pm

Høres ut som et spennende slag og så vidt jeg kan se spilte dere scenariet helt riktig. Forsaken blight bomb er ganske frisk ja og de kan ha opptil 5 fury. Skaden blir høyere per fokus/fury på fiendene i auraen (jacks pleier ikke å sitte på fokus, så det har mest å si mot beasts) mot enkelte troll heavies betyr dette 7d6 hvis de har maxa fury!

Å bedømme avstander kan være tricky, et tips er at du altid kan måle ctrl auraen til casteren din, og på den måten lettere beregne avstander.

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Mon Aug 10, 2015 11:57 am

Et lite WIP bilde.

Image

Holder på med de gjenværende Gun Mages + kommet i gang med en Stormclad (Heavy Warjack).

Uvante modeller, så det tar litt tid... Men veldig moro å male igjen!
(Satser på å få ferdig disse i løpet av uka, så jeg kan begynne på neste modeller).
--

Fikk også spilt mitt 3. slag i går kveld, nok en gang mot Kenneths Legion of Everføkk.

Nok et morsomt slag, som endte i Warcaster vs Warlock showdown, hvor en gikk ned for telling mens den andre sto igjen med 1 wound...

(Kjapp batrep sammendrag kommer i egen post)

-Lasse

larsners
Stannis Brocker

Post by larsners » Mon Aug 10, 2015 4:59 pm

Fin rapport og fine figurer!

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Wed Aug 12, 2015 10:47 am

Sunday Night Showdown! - 35 pts - Cygnar vs Legion of Everføkk

Søndag kveld trillet jeg ned til vår kjære Kenneths for nok en Late Night Showdown.

Siden vi fortsatt er n00bs, så holder vi oss til ganske like lister, og på 35 pts.
--

Lister:

Jeg stiller med: Cygnar 35 pts

pStryker
-Stormclad
-Squire
Journeyman Warcaster
-Charger
Black 13th
Arcane Gun Mages
-Officer
StormBlades
-Officer+Standard
-2xStorm Gunners
--

Kenneths med Legion of Everføkk 35 pts

pThagrosh (Tier 2 Army theme)
-Carnivean
-Ravagore
Warmonger Warchief
Blighted Ogryn Warspear (Max)
-Chieftain
Blighted Ogryn Warspear (Min)
-Chieftain
The Forsaken
--

Scenario: Recon (Steamroller 2015)

Jeg vinner roll off, og vil være spiller nr 1.
--

Deployment & Runde 1 og Runde 2:

Image

Image

Image

Dette scenarioet var litt mer komplisert. Sånn vi forsto det, så må vi knerte motstanderens Objective FØR man kan begynne å score CP i den store sonen.

De første rundene er forholdsvis rolige. Modeller på begge sider blir buffet av diserse spells/animuser.

Troppene har posisjonert seg, og i slutten av runde 2, så står vi begge på halvdistanse og stirrer på hverandre, klare for heavy action i Runde 3.
(Legg merke til at Coleman Stryker (min Warcaster) er ganske nærme der ting skjer...).

-- To Be Continued --

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Wed Aug 12, 2015 11:40 am

Runde 3+

Image

Image

Image

Runde 3:
Jeg åpner ballet! :D
Commander Stryker kaster ‘Earthquake’ og velter overende begge de 2 store Warbeasts.
Siden han har brukte mesteparten av Focus, så popper han FEAT (+5 ARM på alle i CMD), på slutten av runden.
Dette for at jeg skal tåle stormangrepet fra Legion ogrene. De har valgt Stormclad som: Prey!
(Dette gir bonus til attack/damage, mot den).

Stormclad og Stormblades charger inn på de store beista som ligger nede, og gjør massiv skade på dem begge; Carnivion bllir knertet og Ravagore blir skadet .
Jeg bruker Electro Leap på å ta ut Forsaken Suicide Bomber også (Jepp, jeg lærer faktsk!).

Jeg ‘oppdager’ at Gunmages har en ordre som gjør Combined Ranged Attacks mulig, så de klarer å skytene ned dene ene Ogren som truer dem.
Black 13th + Charger (skyte Warjack) herjer med den andre Orge enheten på, venstre side

Kenneths svarer med å sende inn det han har av Ogrer! De kaster spyd også, på chargen.
Men en kombinasjon av høy ARM pga Feat + Kenneths ræva terninger, så skjer det svært lite.
(Har har også problemer med å treffe høy DEF modeller).
Men det forsvinner en god det Stormblade Infanteri.

Thagrosh popper sin Feat! Og en resurrected Carnivion (11 pts Warbeast) dukker opp på bordet! Oops.
--

Runde 4:
Runden starter ikke så ille, Stormclad denger løs på Ogrer i hytt og gevær, og mine gjenværende Stormblades tar ut Ravagoren helt.
På venstre flanke, så fjerner jeg de siste ogrene med en boostet Charger + frekk skyting fra Black 13th.
Ting ser bra ut, men akk… Så begynner det å rakne for unge Herr Kalberg, gitt. Med et par brainfarts…

Jeg flytter opp Journeyman Warcaster for å true Thagrosh, og flytter Stryker bakover for å sikre å vinne attrition.
Er også litt bekymret for den helt friske Carnivian, da min beatstick (Stormclad) har fått noen skraper i lakken…

Kenneths ser tabbene mine med haukeøyne; jeg har flyttet Commander Stryker for lang unna Stormclad, så jeg kan ikke gi den Focus neste runde…
(Kenneths har vært lur å tatt ut min Squire, som senker min CNTRL radius med 2”, det hadde jeg helt glemt…)
I tilegg sender han Thagrosh frem, og med en massiv skade spell, så er min Journeyman brent til støv… Og da går min siste friske Warjack i hvilemodus… Dobbel-Oops! :oops:
--

Endgame:

Våre gjenværende modeller hamrer løs på hverandre! Jeg er livredd hans friske Warbeast, og går etter Thagrosh, men Kenneths har lest regelboka, og camper Fury, sånn at han kan overføre skaden til beistet sitt.
Carnivion går ned til slutt, men på bekostning av Black 13th + Stormclad + noen Gunmages.

Alt mens en helt frisk, men INAKTIV, Charger står å ser på… Tommel opp… NOT! :oops:

I spillets siste runde så har Thagrosh kommet på midten av bordet, og han har ryddet vei i vellinga. Men han har jo ikke noe Fury lenger, da alle beista er borte.
Jeg skyter det jeg har på ham, men dt er ikke nok. Så sjøveste Coleman Stryker trekker ‘Quicksilver’ og charger inn i close combat med Thagrosh.
Jeg bruker all Focus på å kjøpe angrep og Boste det jeg kan… Men akk…! Han overlever. PÅ. ET. JEVLA. WOUND.

Dessverre (for meg) så får Thagrosh et gratis Fury hver runde. Han Booster to hit (trenger 12!), og treffer…
Kenneths har ikke mer Fury, så han må rulle dice+1, og gjøre 7 wounds for å vinne. Og jaggu ruller han akkurat det han trenger… 6 + 1.
Coleman går i bakken og Kenneths er seierherre for 3 gang på rad…

Drittspill! :D

-Lasse

larsners
Stannis Brocker

Post by larsners » Wed Aug 12, 2015 11:50 am

Spennende kamp! Morsomt å lese :)

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Aug 12, 2015 12:13 pm

Hehe artig lesning :D
<--- Leif

Post Reply