Green & Cream is the New Black– 95th Cygnar Battlegroup

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

JackInTheGreen
The Dude
Re: Green & Cream is the New Black– 95th Cygnar Battlegroup

Post by JackInTheGreen » Wed Nov 04, 2015 2:36 pm

Nå fikk jeg ereksjon!
Have you seen the Jack in the Green?

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Fri Nov 13, 2015 12:07 pm

Ferdig med Master Holt til Challenge:

Image

Og her sammen med fruen:

Image

Nå gjenstår det kun 3 modeller som skal males i natt, så er vi i mål til 35 pts Challenge.

Lista er:

Captain Allister Caine (Effigy of Valor)
-Squire
-Stormclad

Reinholdt

Arcane Tempest Gun Mage Pistoleers
-Arcane Tempest Gun Mage Officer (UA)
-Hunter (Jack Marshal)
Black 13th Gun Mage Strike Team
Rangers
Lady Aiyana & Master Holt

35 pts (40-5 wj bonus)
--

Liste ble kanskje ikke 'optimal', men dette er kun min 2. Warmachine turnering.
Så målsetningen er at det holder med 1 krukke vazelin på 4 slag... ;-)

Sees i morra!

-Lasse

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Nov 13, 2015 12:25 pm

Dette ser fantastisk ut, Lasse! Hvis du kan spille halvparten så bra som du maler så kan du legge igjen vazelin hjemme ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Thu Nov 26, 2015 4:01 pm

Her er mine erfaringer etter 2d6 Challenge (min 2. WarmaHordes turnering totalt).

Jeg måtte nok en gang døgne for å bli ferdig med å male folka mine, og med ca 35 kamper totalt spilt (kun en håndfull spilt på klokke), så var turneringens målsetning forholds moderat.

Som Kenneths/Ibenhaben skrev, så hadde jeg 3 mål før turneringen:
1) Vinne 1 kamp.
2) Ikke tape noen kamper på tid.
3) Bli nominert blant best malte.
(Det 4. målet var å ikke ‘tilte’ selv om jeg ble ‘misbrukt’ som en tøsete n00b av de erfarne gutta, men ta det som en erfaring & opplevelse).
--

Jeg stilte kun med 1 liste (pga maling):

Caine2 – 35 pts
Captain Allister Caine (Effigy of Valor)
-Squire
-Stormclad
Reinholdt
Arcane Tempest Gun Mage Pistoleers
-Arcane Tempest Gun Mage Officer (UA)
-Hunter (Jack Marshal)
Black 13th Gun Mage Strike Team
Rangers
Lady Aiyana & Master Holt
35 pts (40-5 wj bonus)
--

Kamp 1 – vs Mats med Trollbloods
Forrige turnering (Rookie Mistake X) møtte jeg også Mats sine svære Troll. Da vant han etter et frekt double handed throw… Vil det bli annerledes denne gangen?
Mats pushet sine svære beist oppover, mens jeg skjøt det jeg hadde på dem. Mange nok skudd medførte noen terning spikes, og Mats følte at han lå under på attrition.
Pga Killbox, så var Caine2 litt for langt fremme, og med masse triks på Mulg, via diverse Animuser og spells og Trample og gud vet hva, så nådde han akkurat frem med kjempeklubba si…
Heldigvis bommet ham på sitt siste angrep, og Caine2 pustet lettet ut.
Mats hadde åpnet seg helt på ‘assasination’ og Warlocken hans, Doomshaper (?), ble plaffet ned.

Seier til 95th Carlsberg Brigade!
--

Kamp 2 – vs Gard med Retribution of Scyrah
Her blir det nok en bratt læringskurve, gitt. Gard er erfaren spiller, og jeg har aldri spilt mot Retribution før… Gard var snill og valgte en n00b-vennlig liste (påsto han) med Adeptus Rahn.
Jeg hadde hørt på podcast at han var god på Assasination, så jeg prøvde å holde Caine2 langt unna.
Klarte det nesten… Og når Gard var ferdig med drapsforsøket sitt, så hadde Caine2 4 bokser igjen og var ‘on fire’… Heldigvis pisset Caine2 i buksa, slukket ilden, og tømte pistolmagasinet i Rahns fjes. Det holdt akkurat, og Rahn gikk ned for telling.

Seier til 95th Carlsberg Brigade!
--

Kamp 3 – vs Jarle med Cygnar
Civil War! Jarle er blitt en ringrev på kort tid med Cygnar. Og med Haley2 og Stormwall på andre siden av brettet, så regnet jeg med at dette skulle bli vanskelig. Har aldri spilt mot Haley2, og aldri spilt mot Collossals heller, så har var det mye nytt. Igjen.
I tillegg husker jeg at Jarle dro i land en haug med frekke tidlige Assasinations på RMX, så jeg var litt for paranoid med Caine2.
Jarle ga meg en tidlig åpning, med å bounce 3 stk Magic Bullets, via Stormwall, på Haley2. Dessverre rullet jeg ikke nok, og hun sto igjen på 3-4 bokser. Jarle spilte lista si godt,. Og selv om Caine2 skjøt ned Stormwall på Feat-turn, så hadde Jarle god kontroll på scenario, og dro i land 5-0 på control points. Uansett, veldig lærerikt og spennende slag.

Tap til til 95th Carlsberg Brigade…. (Men seier til Cygnar uansett ;-))
--

Kamp 4 – vs Øyvind med Mercenaries
Øyvind var en veldig hyggelig kar. Dessverre gikk hjernen min i ‘utbrent’ modus… 3 slag, og så møtte jeg noe helt nytt i siste kamp; Cephalyx (?) med Euxlon Thexus (?).
Her var det så mye nytt og annerledes at alt gikk i stå, og jeg endte basicly med å skyte på det som var nærmest, mens jeg prøvde å holde Caine2 i live… Folk som ambushet, som sprang seg selv som levende bomber, som ble til sprays og masse telekinese over hele linja… Helt kaos! :mrgreen:
Selve kampen var jevn, følte jeg, men Øyvind var opp på contol points/scenario. Og da det ble ropt dice down, selv om vi hadde igjen 20 min hver på klokke, så vant han på scenario, med 3-0.
Morsom kamp igjen, men her var det mye nytt, gitt… Øyvind forklarte meg en del med lista etter kampen, det var veldig ok, så vet jeg mer til neste gang jeg møter Mindbenders…

Tap til til 95th Carlsberg Brigade
--

Endte totalt på 12. plass av 36 spillere.

2 seire, 2 tap. Be nominert til Best Painted. Ikke tap på klokka. Og hadde det kjempegøy!
(Spesielt på fylleslaget på Sara etterpå… Men det er en annen historie.)

Alt i alt, en heidundrande suksess!!!

Nå er det bare å starte å øve på 50 pts, men NM i Januar.
Samt heve blikket mot å reise utenbys/utenlands på turneringer.

For ikke å snakke om å male en hel haug med folk… :oops:

-Lasse

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Thu Nov 26, 2015 4:25 pm

Slett ikke dårlig! Og figurene er jo lekre.

50 points er ikke så stor overgang som man skulle tro, da har du mer redundancy (og noen casteres feat blir bedre/dårligere) og kan ta med alt leketøyet du vil :D

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Wed Dec 02, 2015 1:22 pm

Hm, det er ikke lenge til NM.

Og med hele 5 (!) kamper på 50 pts spilt totalt, så er det på tide å øke aktiviteten betraktelig.

Her er den første lista jeg tenkte å ta med:
--
Liste 1 – 50 pts NM liste

Captain Allister Caine - WJ: +5
- Squire - 2
- Ol' Rowdy - 9

Eiryss, Angel of Retribution - 3
Reinholdt, Gobber Speculator - 1
Journeyman Warcaster - 3

Arcane Tempest Gun Mage Pistoleers - 6
- Arcane Tempest Gun Mage Officer UA - 2
Black 13th - 4
Rangers -5

Alexia Ciannor & the Risen - 5
Greygore Boomhowler & Co.(Max) - 9
Lady Aiyana & Master Holt - 4
--

Jeg trives godt med Caine2. Lista er ganske cookiecutter fra 'teh interwebs', og har mange kjente modeller fra 2d6 Challenge.
Har fått inn litt ‘jammers’ og Ol’ Rowdy, på 50 pts vs 35 pts.

Dette blir nok primærdroppet mitt.

Men med ca 45 modeller er jeg nødt til å øve på tidsbruken min.
Tid + maling er de største hinderne, tror jeg.

Rop ut hvis dere ser forbedringer som bør gjøres.

Nå er det maling og spilltesting som gjelder...!

Mordenkai
Enigma Foundry

Post by Mordenkai » Wed Dec 02, 2015 1:31 pm

Første testmodell på en haug med 'the Risen' er klar:

Image

Bare 19 stk (!) igjen... Sukk...

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Dec 02, 2015 1:43 pm

For å lettgjøre maling tror jeg både Alexia2 og Acosta er kandidater du kan se på. De er begge relativt self-sustainable og både Arcane Shield og Blur gjør dem vanskelige å deale med.

Ellers savner jeg Taryn litt må jeg innrømme. Ikke essensiell men fint med shadow fire i mange settings :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Sun Dec 13, 2015 7:52 pm

Hei!

Igjen, veldig fine figurer. Liker også lista, men lurer litt på hvorfor du har med Greygore. Er ike noen ekspert på Cygnar, men ser ikke helt at den enheten passer inn. Føler Cygnar har mer spesialiserte tropper, og disse er litt all round. Hva er tanken?
Have you seen the Jack in the Green?

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Dec 13, 2015 9:45 pm

Boomies er fine for å bare løpe opp og jamme. Hvis du feks har 2-3 stk foran en Stormwall så er det overraskende vanskelig for nevnte Stormwall å komme seg forbi: Ettersom de er medium-base kan du ikke trample og DEF12 ARM16 tough kan ikke fjernes trivielt, alltid. Med 4+ tough og heightened reflexes er de seige som få og Rage Howler er ofte veldig nyttig både mot Warmachine og Hordes factions.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Sun Dec 13, 2015 10:04 pm

Pluss at det er Lasse som spiller med de, så 4+ though er noe han som regel klarer 90% av tilfellene. Også kjent som en Lasse Mini Feat.
On the Judi bandwagon

Post Reply

Return to “Blogger”