Leifs kløner det til på spillbordet

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Ironclad
Wraith Engine
Re: Leifs kløner det til på spillbordet

Post by Ironclad » Sun Dec 20, 2015 7:18 pm

Mot noe annet enn Cygnar for en gangs skyld!
Avtalt en runde mot Oguleth, trodde jeg skulle møte Legion men han har med Trollbloods! Artig.

Vi spiller Recon:

Image

Oguleth har med Grissel 2 Meat Mountain variant og vil gjerne prøve den mot Cryx.

Jeg har ikke spilt Gaspy på lenge så jeg kjører på med the Big G!
Gissel 2
* Bomber
* Impaler
* Runebearer
max Champions
* UA
max Warders
max Warders
max(?) Krielstone
* UA
Chronicler
Fellcaller Hero

Objektiv: Bunker
* Gaspy 2
* Deathripper
* Helldiver
Saxon
Orin
Darragh
max Bane Knights
max Bane Riders
min Bloodwitches
* UA
min Bile Thralls
min McThralls
Necrosurgeon & Stitch Thralls
Jeg vinner initiativ og Oguleth velger siden med vegg og bygning.

Oppsett

Skal prøve på scenario så jeg setter Gaspy i midten mot kollen med Biles, jacks og solo sirkus rundt ham.
Riders på min venstre flanke mot skogen og Knights på venstre flanke.
Witches går bak riders mens McThralls & Co er andre linje i midten.

Troll står i mursteinformasjon i midten :p

Image

Cryx tur 1

Siden han når maks 12" +5" med skytinga si så gir jeg full gass med alt.
Gaspy står bak kollen med Hellbound oppe.

Image

Troll tur 1

Alt løper maks.
Steinen får 5 fury.

Image

Cryx tur 2

Planen er å jamme litt med Riders og Knights mens jeg stiller meg i posisjon til å prøve å ta sona.

Lander Parasite på Champions og stiller Gaspy på kollen.

Får 2 Riders på Champions og tar ut en av de.

På høyre flanke løper 2 Knights inn i nærkamp med Warders.

Resten står rundt mitt objektiv og på kollen.

Image

Troll tur 2

Det blir en ventetur på troll i følge min motstander noe som resulterer i 2 døde Riders og 2 døde Knights.

Bomber stiller seg i posisjon til å nå kollen Gaspy er på neste tur.

Grissel Feater.

Image

Cryx tur 3

Jeg tenker å gå for 3 CP enten ved å ødelegge objektivet og dominere sona eller kontrollere sona og dominere flagget.

Planen er å opprettholde Parasite på Champions slik at Riders kan charge ned den ene som står i sona. Det funker greit.

Så skal Gaspy gå og legge Parasite på objektivet, som står på ARM 20 med Krielstone aura. Dette funker greit.
Gaspy teleporterer så til flagge og står på 0 Focus... Vet at dette er risky, men jeg ville stått innefor rekkevidden til Bomberen uansett.

Knights skal så gå og prøve å slå ihjel objektivet på ARM 17 og Warderen som står i sona. Dette går ikke greit da Warderen bare tar 3 skade pga Feat, Steinen og Battle Driven... (Bommer med 2 stk, uten at det ville hatt mye å si da den ene ikke hadde Charge).

2-0 til Cryx.

Image

Troll tur 3

Oguleth må drepe 5 Bane Knights slik at Bomberen kommer i posisjon til å kaste på Gaspy.
5 5+ kast senere og en Far Strike og Bomberen står omtrent 11" unna Gaspy.

2x 10+ for å treffe og Gaspy har -5 bokser...

Image

Erfaring

Her spiller jeg risky igjen i en situasjon der jeg ikke hadde trengt å gjøre det.

Det riktige spillet i tur 2 er å lande Parasite på Warders for så å gå med Tartarus for å få Curse og Dark Shroud på den som står i sona samt Objektivet.
Hellbound skal også droppes slik at jeg kan legge røyk på en slik måte at det blir vanskelig for Bomber å få LOS.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sun Dec 20, 2015 9:42 pm

Spill 2 mot Mikkel som stiller opp med Retribution.
Mikkel har med Vyros 1 og Garyth (tier liste?).
Jeg vil nok legge Gaspy mot det parret i en turnering og jeg gidder ikke pakke ut den andre lista :p

Samme scenario:

Image

Retribution
Vyros 1
* Manticore
* Manticore
* Manticore
* Imperatus
max Houseguard Riflemen
max Houseguard Halberdiers
Artificer
Artificer
Houseguard Thane

Objektiv: Fuel Cache
* Gaspy 2
* Deathripper
* Helldiver
Saxon
Orin
Darragh
max Bane Knights
max Bane Riders
min Bloodwitches
* UA
min Bile Thralls
min McThralls
Necrosurgeon & Stitch Thralls

Objektiv: Armoury
Jeg vinner initiativ og velger første tur.
Mikkel velger siden med vegg og bygning.

Oppsett

Jeg gjør ikke store endringer.
Riders på venstre flanke.
Gaspy og Co i midten med Knights på høyre flanke.
Bloodwitches løper bak Knights denne gangen for å unngå skogen.

Mikkel stiller Riflemen mot Knights og Halbardiers mot Riders.
Vyros, Imperatus og en Manticore i midten med en Manticore på hver flanke.

Den mot Knights får Advance Move.

Cryx tur 1

Jeg har planer om å prøve den samme som sist men siden Manticores har 20" rekkevidde med Mobility så løper jeg bare opp 10-11".

Gaspy slenger ut 2 røykskyer og teleporteret opp på kollen.

Image

Retribution tur 1

Vyros slenger opp Mobility, Inviolable Resolve og Hallowed Avenger.

Manticores går opp for å legge ut Covering Fires.

Riflemen får Desperate Pace og 4 av de prøver å nå en Rider, kun 2 av de er innenfor men Mikkels terninger vil ikke i dag (dette skal vise seg å gjelde nesten hele matchen).

Imperatus løper og stiller seg med tåa godt inn i sona omtrent rett overfor Gaspy.

Image

Cryx tur 2

Planen min er å prøve å gjøre noe av det samme som mot Trolla, altså sette opp for å score 3 CP i min tur 3.
Den store bjelken i den planen er at jeg glemmer Birds Eye.
For de som ikke vet hva det gjør så er det i korte trekk 360 LOS på modeller i Vyros sin Battlegroup samt at de ignorerer skog, røyk og andre modeller når de trekker LOS...

Jammer med 2 Riders mot Halberdiers.
Jammer med 3 Bane Knights mot Imperatus, Riflemen og den andre Manticoren.

Gaspy legger ut 3 røyk for å dekke 2 Bile Thralls, Tartarus og ham selv.

Image

Retribution tur 2

Vyros opprettholder Inviolable Resolve og beholder resten.
Han slenger ut Mobilty går opp og slår 2 ganger på en Bane Rider før han Feater og dreper Rider som blir en Focus til en Manticore.

Arcanist gir Imperatus 1 focus mens den andre gir den +2 på skade i nærkamp.

Halbariders får Desperate Pace for å kunne gå og nå Bane Riders.
De gjør en del CMA'er som ikke dreper den ene som står ved veggen men dreper den i skogen.

Riflemen går litt, den ene som er i nærkamp med Knights tar et Free Strike og dør mens resten febrilsk prøver å CRA'e ned Knights i nærkamp med Imperatus.
De tar ned 2 av 3 og Manticore må ta den siste.

Imperatus har nå en flott linje mot Gaspy...
Gratis Charge og 2 boosta initials og Gaspy er ferdig...

Image

Erfaringer

Her skal jeg huske på å lese kortet til Vyros siden det er år og dag siden jeg har spilt mot ham.
Er ikke sikkert jeg hadde husket på Bird's Eye allikevel men sjangsen er nå større.

Det jeg skal gjøre i tur 2 er enten å bare stå med tåa på kollen helt bak, eller gjøre en Purge-Feat for å ta ned Imperatus og kanskje Manticore.

Image
Høyreklikk på bilde og åpne det i nytt vindu for å få en større utgave

Rekkefølgen er:
1. Gå kylling opp i skyttergrava (rød pil).
2. Få Riders ut av veien for Darragh.
3. Gå Darragh opp foran mitt objektiv og bruke Death Ride slik at Tartarus kommer nærmere Imperatus.
4. Charge Imperatus med Tartarus. (Enten der den røde pila peker eller mellom slik at han potensielt når Manticore og).
5. Få 1 Bile opp for å purge Bane Knights (prøv å aktiver Blood Witches først og mini feat?)
6. Gaspy går opp og booster en Parasite på Imperatus og Feater før han teleporterer tilbake.
7. Prøv å drep Imperatus og den andre Manticoren.
<--- Leif

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Dec 20, 2015 10:25 pm

Kule kamper og ikke minst gøy å se deg mot noe annet enn Cygnar ;)

Det ser ut som om du har fått en mer aggressiv tilnærming og det liker jeg. Kampene du har nå minner meg en del om kamper jeg har hatt med Haley spesielt (men også Siege og Stryker1) hvor man glemmer triks motstanderen har og en ellers trygg caster plutselig er ute på tur.

Det er en hårfin balanse mellom aggressiv nok og for aggressiv. Det ser ut som om du er på god vei til å finne den gyldne middelverdien med Cryx nå ettersom jeg opplever at pendelen svinger tilbake fra hvor den var tidligere.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Adept Vauhl
Greylord Outrider

Post by Adept Vauhl » Mon Dec 21, 2015 8:24 am

jau, man må pushe litt og få seg et par på tygga før man finner "the sweet spot"
tror jeg hadde 7 kamper med siege hvor jeg ble drept mens jeg prøvde å finne ut hvor langt frem og hvor mye camp jeg trengte for optimal "gonna git'ya sucka!" posisjonering.

av og til er det også bare ingenting man kan få gjort, når man vet hva ting gjør og likevel går det skeis....spillte stryker2 inn I morvana2 tar senter med stryker, b2b rowdy og arcane shield....
SÅH def 18, arm 25 no knockdown...tror du faan ikke røya klarer å charge og melee assassinate meg!?!?!?!?!?

.....why you put her there?...... nuff said hehehe
--
Nobody expects the Cygnar inquisition!!!

Cygnar, way more then 317 points
Mercs, more then I care to admit...

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Tue Dec 22, 2015 11:10 pm

Så hastigt billederne blev omsat til rapport. Nydeligt!

Da det er en T4 liste bliver mine Heavies 1 point billigere, derfor har jeg UA på både Riflemen og Halberdiers (ikke at mine mini-feats hjalp så frygteligt meget).

Min plan med Vyros1 er attrition, attrition, attrition, men efter en tur hvor jeg ikke fik CRA'et ind i nærkamp og fjernet Bane Knights, ikke fik Charge på den anden side at bordet, og generelt fik fumlet rundt og blokeret mig selv, endte jeg med backup-planen (få Imperatus op i næsen på Gaspy).

Det bliver ganske interessant hvis/når vi tager en rematch. Jeg kan ikke huske Cryx og Leif kan tydeligvis ikke huske Bird's Eye, så der er markante muligheder for forbedring på begge sider af bordet!

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Dec 22, 2015 11:43 pm

Dagowit wrote:Så hastigt billederne blev omsat til rapport. Nydeligt!

Da det er en T4 liste bliver mine Heavies 1 point billigere, derfor har jeg UA på både Riflemen og Halberdiers (ikke at mine mini-feats hjalp så frygteligt meget).

Min plan med Vyros1 er attrition, attrition, attrition, men efter en tur hvor jeg ikke fik CRA'et ind i nærkamp og fjernet Bane Knights, ikke fik Charge på den anden side at bordet, og generelt fik fumlet rundt og blokeret mig selv, endte jeg med backup-planen (få Imperatus op i næsen på Gaspy).

Det bliver ganske interessant hvis/når vi tager en rematch. Jeg kan ikke huske Cryx og Leif kan tydeligvis ikke huske Bird's Eye, så der er markante muligheder for forbedring på begge sider af bordet!
Vi må få tatt en rematch ja!
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Dec 23, 2015 12:43 am

Runde mot Haley's Heroes igjen.

Lister:
Major Victoria Haley - WJ: +5 Effigy of Valor
- Squire
- Stormwall - PC: 19 (bonded)
- Lightning Pod
- Thorn - PC: 8
Journeyman Warcaster - PC: 3
Eiryss, Angel of Retribution - PC: 3
Alexia2 - PC: 4
Black 13th Gun Mage Strike Team - Lynch, Ryan & Watts: 4
Arcane Tempest Gun Mage Pistoleers - Leader & 5 Grunts: 6
- Arcane Tempest Gun Mage Officer - Officer 2
Tactical Arcanist Corp - Leader & 2 Grunts: 4
Skarre, Queen of the Broken Coast - WJ: +6
- Skarlock Thrall
- Deathripper - PC: 4
- Deathjack - PC: 12
Satyxis Raider Captain - PC: 2
Warwitch Siren - PC: 2
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist - PC: 2
Master Gunner Dougal MacNaile - PC: 2
Ragman - PC: 2
Bane Riders - Leader & 4 Grunts: 11
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
Satyxis Raiders - Leader & 9 Grunts: 8
- Satyxis Raider Sea Witch - Satyxis Raider Sea Witch 2
The Withershadow Combine - Malevolus, Admonia, & Tremulus: 5
Jeg har bytta ut Aiakos/Leviathan pakka med Satyxis Raiders og en Skarlock for å teste Satyxis båten med Skarre.
Hun skrur de på ganske bra ved å gjøre de Fearless så lenge de er i hennes cmd og med Backlash kan de fort ta livet av en caster med feedback.
De er i tillegg det nærmeste Cryx har til en skyteenhet i fraksjonen med SPD 7 og Reach samt tilgang på Desperate Pace truer de 14".

Scenario er Two Fronts fra NM forslaget:

Image

Cygnar vinner initiativet og tar tur 1.
Jeg tar siden med vegg, kolle og vann.

Oppsett

Cygnar setter opp Stormwall i midte med ATGM.
Haley & Co mot sitt flagg sammen med B13.
Alexia og Thorn står mot mitt flagg.

Jeg setter opp Raiders mot B13 & TAC.
Skarre i midten for å kunne gå opp bak huset med Riders mot mitt flagg.

Image

Cygnar tur 1
Stormwall løper opp 9".
B13 og TAC løper opp ca 10" (TAC med TK).
ATGM løper over mot Satyxis det samme gjør Alexia og Thorn.

Image

Cryx tur 1

Jeg tenker at jeg i utgangspunktet kommer til å slite med å holde Satyxis i livet ettersom jeg har tur 2 dersom jeg ikke rygger langt inn i min egen deployment.
Alternativet er å få Satyxis over på den andre flanken, men jeg er redd for at jeg ender opp med å blokkere for meg selv.
Jeg tenker også på på om jeg ikke bare skal løper alle maks opp.
Prøver i stedet å bruke huset samt veggen i håp om å gjøre livet litt vanskeligere for B13 og ATGM.

Riders løper opp 10-11" med en som skal gjøre det litt vanskeligere å TK'e DJ ved huset.

DJ gir seg selv Admonition å går opp bake huset.
Skarlock gir Riders Death Ward.

Skarre camper 7 og stiller seg bak en Rider og Gorman legger røyk (uten å være innenfor 3" av DJ denne gangen!).

Image

Cygnar tur 2

B13 og ATGM får Dead Eye.

Haley Time Bomber DJ, Rider og en Satyxis.
DJ tar 5 bokser.

Stormwall og Junior skyter opp Riders.

ATMG og B13 skyter opp 10 Satyxis.

Image

Cryx tur 2

Planen min denne runden er å bli kvitt Pod'en som forhindrer meg i å skåre.
Den gjenværende Satyxis, som er Time Bombed skal stå slik til at lederen for Bane Riders kan nå Stormwall med Curse.
DJ skal på kollen foran flagget mitt slik at den kan gå unna dersom Stormwall kommer samt at jeg tror DJ er utenfor 21" av Eiryss.

Problemet er at jeg stiller 2 Riders på en slik måte at DJ ikke vil kunne stikke av dersom han står ved flagget.

Jeg velger å løpe DJ på andre siden av huset mot Cygnars flagg men jeg glemmer å feate.

Image

Cygnar tur 3

Cygnar lar ikke det gå ustraffet så DJ blir snudd rundt vekk fra huset, Time Bombed og charget av 2 Thralls.

Stormwall avslutter det hele.

1-1 i CP.

Image

Cryx tur 3

Jeg løper kyllingen min inn i vraket av DJ og innenfor 4" av Cygnars flagg.

Admonia peller av Arcane Shield og Goreman får på en Rust.

2 Riders når frem på Charge men pga hvordan lederen min står så må han løpe.
1 Rider bommer og den andre gjør 10ish bokser.

Skarre går opp på andre siden av flagget og feater på seg selv, Admonia, Gorman, Kyllingen og Ragman.

2-1 til Cryx

Image

Cygnar tur 4

Stormwall dunker ned 2 Riders og podder Gorman.

Alexia og Jr løper opp innenfor 4" av flagget mitt.

Haley feater og B13 + ATGM tar ut den siste Rideren.

Image

Cryx tur 4

Jeg tar ut Alexia med litt heldige terninger men har ikke noe å fjerne Jr med. Burde vel prøvd en Blood Rain eller en Perdition på Jr som sto på 14/17 men da hadde jeg ikke hatt nok til Admonition siden Skarlock gikk ned til Mage Storm.

Image

Cygnar tur 5

Stormwall får 4 foc og etter at Eiryss har kommet opp bak Skarre og truffet på sin 5+ pga Back Arc så dør Skarre.

Erfaring

Jarle mener jeg burde ha satt opp Satyxis mot kollen og Riders mot veggen. Problemet jeg har med det er at siden jeg har tur 2 ender det spillet opp med å fylle Alexia med sjeler i tur 2 og det ønsker jeg å unngå så lenge jeg kan.

Jeg skulle nok heller ha løpt Satyxis over på den flanken etter alle de andre tinga i lista mi hadde gått.

At jeg glemmer å feate, eller flytter DJ på den siden av huset uten feat er ganske teit. Burde heller ha løpt han opp på kollen bak flagget. DJ ender opp med å ta Big Guns fra Stormwall men det er nå bedre enn at den blir vrak.
Kunne satse på å klare Abomb sjekken med Gorman og gitt han og Skarre Concealment

I turen etter jeg mister DJ så løper jeg Rider lederen feil. Her skal jeg løpe han bak Stormwall opp i Jr og feate på han, kylling, Skarre, Admonia og kanskje en Rider til.
Gorman skal jeg holde tilbake og ikke miste han til Pod.

I denne matchupen så ønsker jeg meg en Heavy til og tror kanskje Nightmare kan funke relativt bra.
Nightmare kan ikke domineres, som er en nøkkel mot Haley, samt at den har Imprint - Ghostly for 1 Focus.
Jeg har også lurt litt på å Wrongeye & Snapjaw siden de er relativt enkle å levere pga Submerge

Raiders skal testes i hvertfall 4 spill til før jeg forkaster de.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Dec 30, 2015 12:39 pm

Skarre 2 vs Caine 2

Spilte en runde mot Caine 2 den 28.
Vi spilte Destruction:
Image

Lister:
Captain Allister Caine - WJ: +5
- Squire
- Ace - PC: 7
Alexia, Mistress of the Witchfire - PC: 4
Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 1
Stormsmith Stormcaller - PC: 1
Lady Aiyana & Master Holt - Lady Aiyanna & Master Holt: 4
Tactical Arcanist Corps - Leader & 2 Grunts: 4
Greygore Boomhowler & Co. - Boomhowler and 9 Grunts: 9
Rangers - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Thrall
Caine 2 vinner initiativet og velger tur 1.
Jeg velger siden med skog, kolle og vegg.

Oppsett
Caine står i midten med TAC & Co samt AGTM.
Boomies står mot min høyre flanke og B13, Stormcaller, Alexia og Aiyana & Holt mot min venstre flanke.
Rangers og Ace i midten foran.

Jeg har Skarre mot veggen siden det er Killbox i et vagt håp om at Caine ikke prøver på noe sprøtt veldig tidlig.
Bane Riders i midten med Skarre, Withershadow & Gorman.
Arc Node og Siren mot skogen.
Raiders mot Boomies for å unngå Alexia tidlig.

Cygnar tur 1

Boomies får Call of Defiance og løper opp slik at jeg ikke når med altfor mange Raiders.
Rangers subber litt opp for å unngå Raiders.

Alexia krysser over mot Raider flanken.
Caine går opp og slenger ut Blur på Alexia, Heightened Reflexes på Boomies og True Shot på seg selv.

Resten løper opp for å være i posisjon tur 2.

Image

Cryx tur 1

Tanken er å prøve på scenario ved å holde Raiders i livet samt ha nok Riders igjen til å ta ut objektivet hans.

Tenker på å slå i filler Arc Noden min på kollen slik at DJ kan stå i cover der.
Tenker også på å løpe DJ over i skogen slik at Caine må stille seg litt kjeitete til dersom han ønsker å gå for DJ.
Ender med å flytte ham litt for langt frem på kollen for å få plass til å løpe Raiders over på andre siden vekk fra Alexia.
DJ gir seg selv Admonition.

Riders sprer seg ut med 3 stk på kollen og 2 bak veggen sammen med Skarre som camper 7.

Skarlock gir Riders Death Ward.

Image

Cygnar tur 2

Caine bestemmer seg for å kvitte seg med DJ nå og så mange Riders han kan.
Med Mark Target trenger Caine 3+ når han står på kollen og han er uheldig og triller snake eyes en gang slik at det ryker kun 1 Bane Rider.

Eiryss har fjernet Death Ward fra Riders i forkant så det ryker en Rider til uten at jeg husker helt hvem som tok den ut. Ace + noe?

Boomies løper og Jammer litt på venstre siden mens B13 får ut en Mage Storm.

Image

Cryx tur 2

Hadde igjen ikke helt regna på (eller husker nærmere bestemt) hvor mange bokser Caine gjør mot ARM 19 på feat dersom han treffer på alt (ca 55 :p) som er DJ + 2 Riders.
Pga min dårlige posisjonering står Caine sånn til at han er DEF 21 på kollen i røyk bak Alexia 2.

Jeg lurte på om jeg skulle prøve Scenario men siden jeg var redd for Call of Defiance tough tenkte jeg at her kan jeg prøve for gull.

Planen hang litt på om jeg greide å få bort Alexia og prøver derfor å få på Black Oil fra Gorman.

Kort fortalt så får jeg på Blind ved å drifte 2" i retning 6 så Alexia og Caine er blind etter at Dougal har skutt bort 3 Boomies (en som var engaged...).

Rider charger og Curser Aleixa men triller ikke nok til å ta henne ut (50/50ish med T-1).

Kylling løper slik at den når kollen så Caine er nede på DEF 15 mot skyting og Magi.
Skarre feater på seg selv 2 Riders, Captain og Admonia før hun prøver seg på en Perdition assasination.
Jeg triller litt over snitt slik at Caine er på 3 bokser.

Siden jeg måtte stille opp Kylling slik at den fikk LOS gjennom røyken så har jeg ikke linje fra Raiders og de prøver heller å rydde sona. Misser en Ranger, uten at det hadde hatt noe å si da objektivet hans er ok.

Boomies feiler forresten sin CMD test og er Fleeing (i 2 runder tror jeg).

Skarre får Death Ward fra Skarlock i tilfellet Magic Bullit spam.

Image

Cygnar tur 3[/i]

Boomies rygger, B13 fjerner endel Raiders, Ace og ATGM fjerner Gorman samt dytter Arc Node vekk. (innbiller meg at Arc Noden ryker her).

Eiryss løper inn i sona i B2B med Holt slik at de blokker for Caine.

Image

Cryx tur 3

Planen burde være å rydde sona men jeg må bli kvitt Eiryss som kommer til å bli et problem.

Velger å prøve å nå Caine med 2 Raiders i stedet.

Bane Rider charger Holt og Curser ham. Den andre går for objektivet å gjør litt skade der. Den siste blir OOC igjen.
Rider når Holt men teit charging gjør at jeg ikke treffer Ranger med impact. Holt dør.

Satyxis UA får Puppet Master og de andre 2 gjør litt skade på Objektivet.

2 Satyxis charger men kun 1 kommer innenfor 2" og hun greier ikke 10+ selv med reroll.

Resten av mine ting greier å ta ned objektivet.

1-0 Cryx.

Image

Cygnar tur 4

Jarle rydder unna Raiders B13, Caine, Alexia og Ace rydder Riders, Admonia og objektivet. Boomies rydder den siste Rider + Raider Captain.

1-3 Cygnar.

Image

Cryx tur 4
Jammer sona etter beste evne.

Cygnar tur 5

Caine popper de 3 siste modellene som contester.

Image

Erfaringer

Gir bort DJ og burde gått for å løpe den over i skogen bak mitt objektiv. Tror ikke Jarle hadde gått for den da ettersom han ville stått mye lenger frem og vært enda mer utsatt.

Tur 2 bør jeg heller gå for Scenario slik planen egentlig var, men jeg tenker ikke helt klart ettersom DJ går ned.

Jeg starter riktig og burde fortsatt med at Goreman bomber objektivet med Acid Bomb for å gjøre litt skade samt bli kvitt 1 Ranger og muligens en Boomhowler.

Raider Captain og Withershadow bør greie å rydde plass til 2 Bane Riders, kanskje 3 får linje på objektivet og da bør Skarre greie å plinke de siste poengene samt få på Black Spot på Rangers.

Satyxis Raiders, Siren og Ragman bør greie å bli kvitt Rangers som står i sona.

Skal vel da Feate på Skarre, 3 Riders og Gorman dersom jeg ikke går opp å feater på Caine.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Dec 30, 2015 2:27 pm

Caine 2 vs Gaspy 2

Vil prøve Gaspy 2 inn i Caine 2.
Jeg er ikke superglad i denne matchupen da jeg har litt få kropper inn i all skytinga samt at Bane Riders bare har røyk, som jeg innbiller meg kan være nok.
Problemet blir da at jeg ikke dekker Biles, noe jeg er nødt til dersom terrenget ikke hjelper.
Grunnen til at jeg prøver Riders er at de er treffsikkre og har lang rekkevidde.

Vi spilte Outflank:

Image

Lister:
Captain Allister Caine - WJ: +5
- Squire
- Ace - PC: 7
Alexia, Mistress of the Witchfire - PC: 4
Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 1
Stormsmith Stormcaller - PC: 1
Lady Aiyana & Master Holt - Lady Aiyanna & Master Holt: 4
Tactical Arcanist Corps - Leader & 2 Grunts: 4
Greygore Boomhowler & Co. - Boomhowler and 9 Grunts: 9
Rangers - Leader & 5 Grunts: 5
Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Helldiver - PC: 3
Bane Lord Tartarus - PC: 4
Darragh Wrathe - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Satyxis Blood Witches - Leader & 9 Grunts: 6
Caine 2 vinner initiativet og velger tur 1.
Jeg velger siden med skog, hus og kolle.

Oppsett
Caine står i midten med TAC & Co samt AGTM.
Boomies står mot min høyre sona med Ayiana & Holt, TAC. B13 og Alexia er helt på flanken.
ATGM i midten med Boomies mot den venstre sona.
Rangers i midten og Ace mot den venstre sona.

Planen min er å bruke huset som et Fort Gaspy så han og Tartarus står i midten med Helldiver og Orin.
Riders skal mot den venstre sona der Gaspy skal "forlenge" huset med røyk som de skal stå bak.
Knights og Bloodwitches mot den høyre sona der planen er å få av en Purge for å klarer sona.

Image

Cygnar tur 1

Boomies får Call of Defiance og løper opp mot sona.
Rangers setter tåa inn i sonene med Ace like bak.
Caine charger opp på kollen og resten løper opp i støtte.
Alexia løper over til Boomies på jakt etter sjeler.

Image

Cryx tur 1

Får ingen nye ideer av hvordan Jarle flytter opp så planen er den samme.
Gaspy går opp bak huset å legger ut røyk.
Bane Riders løper opp bak røyken med 1 bakerst på kollen.

Orin går opp bak huset og slenger opp Stealth ettersom jeg glemmer Gate Crash...

Resten løper i posisjon rundt skogen.

Image

Cygnar tur 2

Caine går for en Gate Crash Assasination da han kan få Mark Target på Gaspy slik at han treffer på 4+

Bør stoppe det ganske enkelt ved å sette Tartarus ved huset slik at Caine sliter med å lande samt at jeg bruker McThralls til å hindre landing dersom en heldig Trick Shot tar ham ut.

ROUND 2 - FIGHT!!!

Oppsett

Vi kjører på nytt og jeg setter opp mer eller mindre likt.
Planen er å prøve å nå ut i den venstre sona.

Jarle bytter litt om på ting slik at B13 er mer sentrale for å kunne få av Fire Beacon
Alexia er nå på den andre flanken.

Image

Cygnar tur 1

Jarle er mer aggressiv med B13 og Ace nå i tilfellet jeg prøver meg på det samme.

Image

Cryx tur 1

Jeg prøver å jamme opp Ace samt et par Rangers med Bane Cav. Planen var 2 med 3 stk på kollen, men 3 ender opp rundt Ace.
Tanken var at Jarle måtte bruke Caine for å fjerne de slik at han ikke kunne Gate Crashe som sist.
Problemet er at jeg ikke har noe å følge opp med på den flanken...

Ellers stiller ting seg opp rundt huset som sist men med færre landingsplasser for Caine.

Arc Node får focus av Siren og løper med tåa i skogen og sona for å kunne Excarnate en Ranger.
Bile Thrallen greier å nå 2 Ranger og de feiler sin CMD test...

Mot sona stiller ting seg opp slik at jeg skal kunne nå endel med Biles.

Image

Cygnar tur 2

Ayiana & Holt, Caine, Ace og B13 blir kvitt Bane Riders.

ATGM skyter opp 6 Knights.

Boomies jammer sona.
Eiryss står med tåa bakerst i sona og skyter Arc Node slik at den er disrupted...
Ranger er fortsatt Fleeing

Image

Cryx tur 2

Planen er å få Darragh i nærkamp med B13 & Co under Beyond Death
Helldiver skal inn i nærkamp med Ace for å conteste.

Blood Hag skal minifeate løpe maks opp mot sona.
2 Bile Thralls skal purge.

Alt dette skjer men jeg når ikke den bakerste Boomhowleren ei heller greier jeg å bli kvitt Alexia.
Jeg burde nok ha ofret Tartarus for å få på Curse på Alexia men jeg var redd for å blokke linja til Bile Thrallen. (Jeg leste opp igjen Ghostly regelen etter denne runden...)
(Boomhowlers feiler CMD test?)

Løper også inn McThralls for å stå i den venstre sona med Caine.

Image

Cygnar tur 3
Caine & Co blir kvitt alt så står i sona

Alexia får en sjel fra Blood Hag som blir en Thrall som slår ihjel en Bane Knight.

Boomies greier Rally testen det samme gjør Rangers.

2-0 Cygnar

Image

Cryx tur 3

Tartarus får på Curse på Alexia og Gaspy feater ned Alexia og det som står i sona.

Necrosurgeon lager 3 thralls som charger inn på ting i sona.
Har griseflaks å tar ut Ryan.

Blood witches løper inn i sona for å prøve å holde den.

2-2

Image

Cygnar tur 4

Caine rydder sona og scorer 4-2.

Jeg har ikke noe som kan nå sona hans nå så Cygnar vinner 6-(potensielt 4).

Image

Erfaringer

Gir bort for mange Bane Riders i tur 2. Her bør jeg kanskje heller løpe de bak på kollen og harderer ut på høyre flanke.
Kunne kanskje løpt McThralls opp bak de allerede her, samt hatt Darragh stående bak med Beyond Death for å gjøre det litt kronglete å ta ut Riders.

Gaspy burde ikke gått for Excarnate heller, burde ha lagt røyk ut fra skogen og stilt opp Bile et. al. bak der.
Gaspy skulle teleporta inn bak/i skogen slik at jeg kunne fått av en skikkelig Excarnate for å rydde sona.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Jan 01, 2016 12:56 pm

Gaspy 2 vs Issyria

Får en sårt tiltrengt kamp mot noe annet enn Cygnar i formen av Dyhex sin Issyria liste.
Siden han akkurat har spilt mot en annen Gaspy 2 liste vet jeg ikke om følelsen er gjensidig hehe.

Vi spiller Recon

Image

Listene er som følger:
Issyria
- Banshee
- Chimera
Lady Aiyana & Master Holt
Stormfall Archers
Eiryss, Angel of Retribution
Arcanist
max Mage Hunter Strike Force
* UA
max Invictors
* UA
Mage Hunter Assasin.
Narn

Objektiv: (husker ikke men ser ut som Arcane Wonder?)

Jeg vinner initiativet og velger tur 1.
Issyra velger siden med skog og kolle.

Oppsett
Gaspy står opp mot huset sammen med Arc Node, Orin, Blood Witches, Tartarus og Biles.
Knights går i midten med Darragh, McThralls, Necrosurgeon og Helldiver med Riders mot veggen på venstre flanke.

Planen min er å gå for scenario ved å forlenge huset med røyk vegg første tur.
Knights skal mot objektivet.
Gaspy må prøve å få av en eller 2 Excarnate - Bile Purges for å bli kvitt MHSF.

Issyra står mot kollen med Stormfalls, Banshee, Arcanist og A&H.
Invictors og Chimera står mot skogen.
Eiryss og MHSF står foran Issyria mot kollen.

Cryx tur 1

Avviker ikke stort fra planen min dog er jeg noe redd MHSF så Gaspy & Co setter linja omtrent 5" opp siden det er 25" mellom MHSF og Gaspy.
Røyk går B2B med huset opp inn i sona og Knights løper opp bak de. Går MHSF etter Knights så vil jeg få Vengance og siden Tartarus er såpass langt fremme så skal jeg kunne nå ganske langt med Curse dersom jeg trenger det.

(Glemte å ta bildet til bånn av 1...)

Retribution tur 1

Invictors løper opp i Defencive Line posisjoner.

A&H går opp bak objektivet og får Stealth.

Chimera går opp bak Invictors.

Banshee løper opp på kollen med Focus fra Arcanist.

Issyria gir Invictors Inviolable Resolve og Banshee får Admonition.

Eiryss og Assassin subber litt opp i posisjon til å gjøre stygge ting i påfølgende tur.

MHSF går opp for å tygge opp noen Knights.
Etter den siste terningen har sluttet å rulle har 3 Knights tatt kvelden.

Image

Cryx tur 2

Jeg har to muligeheter her for å prøve å bli kvitt MHSF: Tartarus kan gå foran huset å lande Curse og/eller jeg kan prøve en Excarnate - Purge.
Siden jeg har posisjonert Tartarus litt for nærme huset slik at Gaspy ikke kommer frem så må han gå først uansett så jeg velger å flytte ham opp foran huset selv om det betyr at han mest sannsynigvis ikke overlever neste tur.

Gaspy gir kyllingen 1 focus og beholder resten sjæl.

Kyllingen løper i posisjon slik at den er innenfor 5" av den nærmeste Mage Hunteren.

Tartarus går foran huset og lander Curse.

Gaspy går opp ved siden av huset å lander Excarnate, plasserer Bile, legger ut sjelesamleren på 5 Mage Huntere og teleporterer bak huset igjen.

Darragh subber litt rundt, kaster Death Ride slik at Biles går 1" nærmere.

Bile Thralls gjør det Bile Thralls gjør og smelter 8 Mage Huntere (lederen overlever). Dette trikset viste ikke Dyhex om og ble litt sjokkert forståelig nok.

Knights får Charge ordere og tar ut MHSF.

Blood Witches løper i posisjon for å være irriterende.

Riders får Charge orderen men bommer på sine angrep.

Image

Retribution tur 2

Det tenkes litt før planen iverksettes.
2 Riders og Knights blir tatt ut så nær som 1 som overlever takket være at den står i skyttergrava etter skyting/nærkampen med Invictors og Banshee.

Issyria feater og Stormfalls har en forferdelig dag på jobb da de ikke greier å ta ut Tartarus.

Assassin kunne rettet på det, men har en enda værre dag og gjør bare 2 bokser... (T - 9 med 5 terninger).

Image

Cryx tur 3

Planen blir å bli kvitt Assassin for å få Tartarus på Stormfalls å lande Curse på Banshee som trigger Admonition og går unna Tartarus.
Objektivet skal tas ned med Bane Knight, Helldiver og Bane Rider som også skal inn i Invictors.

Bane Knights kan ikke få Charge ordere ettersom de er innenfor 5" av Banshee (kunne satt de opp bedre) og de gjør litt skade på objektivet samt litt på Banshee.

Tør ikke gå for å dominere flagget siden jeg ikke kommer til å binde opp Banshee eller Eiryss denne runden.
Jeg får av en ny Excarnate - Purge for å kvitte meg med et par Stormfalls og må ta en Knight i samme slengen.

1-0 Cryx

Image

Retribution tur 3

Holt skyter opp Tartarus og en Knight mens Aiyana lander Kiss på Riders.
Banshee får 3 Focus og går opp for å denge løs på Helldiver men tydeligvis fått skumgummivåpen da den ikke gjør rare skaden på Helldiver.

Invictors og Chimera rydder opp Riders og Eiryss Disrupter kyllingen min.

Image

Cryx tur 4

Her skal det campes i B2B med flagget og sona skal ryddes da jeg ikke har mye tid igjen på klokka... (litt over 7 min mener jeg mot hans 8-9).

Når runden er ferdig har jeg igjen 1.53
3 - 0 til Cryx

Image

Retribution tur 4
Pga sterke bilder så har vi valgt å stoppe filmen her :p (Les: jeg glemte å ta bilder...)

Helldiver blir slått til pinneved.
Darragh blir slått av hesten.
Den siste Knight og McThralls blir slått/skutt opp.

Klokka hans viser 6 sekunder igjen.

Fortsatt 3-0 til Cryx.

Cryx tur 5
Siden det står ting i sona så skal jeg her egentlig bare løpe med alt inn i sona, blokke Eiryss enda mer inne og campe med Gaspy for 4 CP.

I stedet så ender jeg opp med å trille noen terninger som gjør at jeg klokker meg :p

Erfaringer

Teknisk sett så vinner jeg vel siden Dyhex ikke har igjen 15 sekunder på klokka når han er ferdig men vi kan kalle det en uavgjort.

Mot min Gaspy liste så er ikke denne Issyria lista så dum i dette scenario.
Invictors skal greie å holde opp Knights og Riders.
Jeg kunne kanskje løpt Riders over mot MHSF men jeg mister de nok da til Issyrias Feat.
MHSF skal her egentlig avvente en runde for å gå etter Bile Thralls i den påfølgende runden.
I den situasjonen er ikke Knights spesielt langt opp på brettet uansett så Stormfalls, Holt og Banshee skal greie å håndtere de.

Jeg burde gått etter CP i runden jeg hadde 5 ekstra Focus.
Planen der er å fiske etter 8'ere mot Assassin med 2 McThralls og avslutte med Darragh dersom det ikke funker.
Får 1 Charge fra Blood Witches og fiske etter 8+ der og samt løpe opp med Arc Node dersom det ikke funker.
Resten av heksene prøver å blokke Banshee inne eller få den til å trigge Admonition.
Tartarus charger enten Banshee eller 2 Stormfalls og lager Banes som charger objektivet og Stormfall bak på kollen.

Gaspy har 10 etter å ha gitt Helldiver focus og bruker 5 på Hellbound og Teleport.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Jan 01, 2016 2:29 pm

Gaspy 2 vs Mordikaar

Ny motstand i Lars sin Mordikaar står for kveldens siste runde og dette blir en drøy kamp...

Vi spiller Recon siden det står på brettet.

Image

Listene er som følger:
Mordikaar
- Aradus Sentinel
- Aradus Sentinel
- Cyclops Raider
max Centratii
max Incindiarii
max Nihilators
min Paingivers
Soulward
Willbreaker

Objektiv: Bunker(?)

Mordikaar velger siden med hus og vegg.

Oppsett
Planen er å bruke skogen til å forlenge røykveggen å på den måten hindre Nihilators som jeg gjetter kommer til å storme mot Knights på den siden.

Riders får kollen i et forsøk på å gjøre skyta litt midre smertefull

Kylling skal prøve å bruke objektivet som beskyttelse mens Blood Witches får i oppgave å følge Riders.

Skal prøve å skåre en tur før i denne matchen om muligheten byr seg.

Nihilators kommer bak veggen mot siden min med Knight sammen med Raider og Modrikaar selv.
Centratii i midten med Incindiarii mot huset.
Invictors og Chimera står mot skogen.
Eiryss og MHSF står foran Issyria mot kollen.

Cryx tur 1

Følger planen og blokker av LOS mot alle Knights bortsett fra en.

Knights står helt bak på kollen og litt ut på flanken slik at dersom Sentinel ønsker å skyte så har jeg ting som truer inn der.

Image

Skorn tur 1

Nihilators løper opp i sky-formasjon.

Centratii gjør det samme med 2 stk inn i sona.

1 Sentinel går inn i sona og den andre får Eyeless Sight av Soul Ward, Far Strike fra Raider og skyter inn bak Gaspys røykvegg men når ikke helt frem og er ikke heldig med deviations.

Lars glemmer at huset er et hus og flytter som om det er en Trench, noe den blir etter at jeg oppdager det midt i min neste tur hehe.

Modrikaar går opp bak veggen å gir Nihilators Hollow og Centratii Banishing Ward

Image

Cryx tur 2

Jeg har ikke lyst til å gjøre så mye jobb mot Hollow og det er ikke mye jeg når ellers.

Riders får en Charge mot den ene Incindiarii mens en annen løper mot Sentinel.

Blood Witches løper opp mellom Riders og mini feater (som jeg glemte å legge ut her).

Knights løper opp slik at jeg kan blokke LOS med røyk til den del mot Nihilators.

Prøver å sette opp Bile Thralls for neste runde.

Gaspy går bak i et forsøk på å unngå Sentinel skudd.

Image

Skorn tur 2

Nihilators kutter ned Knights som ikke er bak røyken og bommer på en.

Bile Thrallen ryker og det settes fyr på kyllingen.

1 Rider har griseflaks da den blir sittende på en boks.

Mordikaar feater.

Image

Cryx tur 3

Planen er å ta ned objektivet med Knights samt prøve å gjøre jobb på Moridkaars feat runde. Det siste er relativt dumt å prøve med jeg tenker at 7+ er greit å gå for med Blood Witches.
Ingen av de treffer.
Det gjør heller ikke 2 Bane Rideren som får Charge på Incindiarii. Den ene som treffer gjør ikke nok til å drepe.

Prøver å blokke noen linjer med McThralls.
Holder Tartarus og Darragh litt bak.

1 - 0 Cryx

Image

Skorn tur 3

Det revives litt Nihilators som kutter ned McThralls å contester flagget.

Centratii kutter ned et par Knights men bommer på 2.

Incinidiarii greier ikke å gjøre noe særlig på sin flanke.

Image

Cryx tur 4

Sett i ettertid burde jeg forrige tur gått litt nærmere den andre flanken for å kunne dominere på den siden.

Planen er uansett å dominere denne runden, men det skal vise seg å bli vanskelig ettersom Arc Node systemet er borte fra kyllingen.
Tenkte på å charge en Stitch Thrall med Gaspy for å få rekkevidde til Nihilatoren lengst ute på flanken men gjorde det ikke. (Hadde vel brukt for mye focus).

Bile purge fjerner en god del Nihilators.

Saxon bommer på Nihilatoren ved flagget.

Blood Witches fjerner og jammer opp Incindiarii.
Riders fjerner et par Centratii ved hjelp av Knights og binder opp en Sentinel.

Gaspy går opp å teleporter inn på flagget.

Darragh går opp, slenger opp Beyond Death og stiller seg slik at det blir litt vanskelig å komme inn i Gaspy.

Fortsatt 1 - 0 til Cryx

Image

Skorn tur 4

Det revives Nihilators som kutter ned McThralls og 2 stk Contster flagget.
Helldiver blir slått på av Raider.

Det fjernes noen Riders.

Fortsatt 1-0 til Cryx.

Cryx tur 5
Må skåre på flagget noe jeg greier med Gaspy og Darragh.

Blir kvitt Nihilators endelig ved hjelp av Saxon og Helldiver.
Lager McThralls som stiller seg i skyttergrava sammen med Tartarus.
Blood Witches fjerner Incindiarii.

2 - 0 til Cryx

Image

Skorn tur 5

Rider blir tatt ned av Sentinel.

Modrikaar Reviver en Centratii som slår etter Tartarus sin igsp slår ihjel en Blood Witch.

Soulward løper opp til flagget.

2 - 0 til Cryx

Image

Cryx tur 6

Soulward går ned til Saxon.

Darragh slår ihjel noe og Battle Wizard trigger Beyond Death.

Helldiver opp i blokk.

Blood Witches løper å blokker.

3 - 0 til Cryx

Image

Skorn tur 6

Det revives 2 Centratii. Den første opp foran Helldiver og den andre bak.

Darragh blir slått av hesten og det ryker vel en Blood Witch.

Image

Cryx tur 7
Har alt for lite tid på klokka og det piper til slutt.

Image

Erfaringer

Burde vel ha gått mot det andre flagget i tur 3 samt ikke prøvd å gjøre jobb mot Incindiarii.

Ellers ser jeg i ettertid at jeg kunne prøvd å purge ned Modrikaar i tur 6 da Mordikaar står på 0 Fury.
Kan potensielt få på 3 POW 12 Auto hits ved å excarnate den ene Cantratiien i nærkamp med Helldiver (går Helldiver ut å tanker Free Strike).
Husker ikke om jeg hadde tid nok til å prøve det.
<--- Leif

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Sat Jan 02, 2016 12:45 pm

Så klokka er fortsatt fiende nummer en?

Gaspy2 er jo en fyr med mange vektorer så..... Test å spille "timed turns" på alt utenom feat turn så du får speeda opp kanskje?

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Sat Jan 02, 2016 12:59 pm

SevenSins wrote:Så klokka er fortsatt fiende nummer en?

Gaspy2 er jo en fyr med mange vektorer så..... Test å spille "timed turns" på alt utenom feat turn så du får speeda opp kanskje?
Nja, det går bedre med klokka. Hovedproblemet er egentlig at jeg starter å skåre en runde for sent.

Er nok en ide å sette å en klokke slik at jeg ikke går mye over 10 min når det ikke er feat ja hehe.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Jan 18, 2016 5:49 pm

Denne tok altfor lang tid å få ut!
Møtte Surmelks Caine 2 liste onsdag 6 januar.

Caine 2 vs Skarre 2

Vi spiller Recon.

Image

Listene er som følger:
Caine 2
* Ace
* Squire
Reinholdt
Jr.
Stormcaller
Rhupert
Rangers
max Blazers
max Boomhowlers
Aiyana & Holt
ATGM
* Dude

Objektiv: Effigy of Valor
- Skarlock Thrall

Objektiv: Fuel Cache
Caine velger siden med hus og vegg.

Oppsett
Planen er å bruke skogen til for å gjemme DJ og eventuelt Skarre for ikke å miste de mot en tidlig Caine 2 Feat.

Riders får kollen i et forsøk på å gjøre skyta litt midre smertefull

Raiders står også mot kollen med resten av røklet i midten.

Caine er relativt sentralt plassert med Blazers og Boomies mot min venstre flanke, Ace og Ayiana & Holt mot huset til høyre.
ATGM, Caine & Co er i midte bak Rangers.

Cryx tur 1

Raiders får Desperate Pace av Captain som har gått opp bak mitt objektiv.
Riders skifter over mot skogen sammen med DJ. De står omtrent 1-1.5" bak sona for å slippe Caine feat i bånn av tur 1.
Kylling løper rundt bak skogen med resten opp bak DJ og Riders godt unna A-bomb rekkevidde.

Image

Cygnar tur 1

Blazers løper hardt på flanken mot Kylling.
Caine løper på tvers mot veggen.
Boomies løper langt opp i sona med en mann med resten hakk i hel.
Jr gir Boomies Arcane Shield

Image

Cryx tur 2

Planen er å prøve å bli kvitt 2 Boomies i sona og jamme Raiders forbi sona slik at det blir vanskelig for ham å komme tilbake inn i sona med Boomies.
Greier ikke å bli kvitt den ene som tougher og pga feil aktiveringer samt litt dårlig plasserte Satyxis så kommer jeg ikke inn helt slik jeg vil.
Jammer opp noe mens jeg holder noen Raiders tilbake.

DJ, som har Admonition løper over på kollen og prøver å være mer enn 19" unna Caine som ikke vil kunne charge pga veggen.
Skarre løper på kollen og camper 7 og er 10" unna flagget.

Kylling og Ragman er bak skogen.

Image

Cygnar tur 2

Aiyana får Kiss på Riders og jeg mister 2 av de.
Caine dominerer flagget.
ATGM med Ranger hjelp dreper 4-5 Satyxis.
Boomies synger Call of Defiance igjen og får et par tær i sona.

1 - 0 Cygnar.

Image

Cryx tur 3

Planen er å drepe Boomies som contester noen skudd samt at Raiders skal gå og slå, 1 greier selfølgelig Tough checks.
2 Riders greier å ta ned objektivet slik at den siste kan slå på Boomhowleren som er knocked down og denne gangen greier den ikke Tough.
(Det er mulig det var Raiders som tok ut den med Powerswell siden objektivet er borte...).

Jeg aktiverer tullete igjen og glemmer at planen er å gå med Necrosurgeon først slik at Skarre kan charge en Stitch Thrall og dominere flagget. Må dominere sona i stedet.
Feater på Skarre, DJ, 2 Bane Riders og kyllingen som går opp for å stå innenfor 4" av flagget.
1 - 3 Cryx

Image

Cygnar tur 3

DJ blir bokset inn av Blazers som ikke bryr seg om A-bomb.

Den enslige Rideren som ikke har fått Feat faller.

Caine dreper Ragman.

Eiryss, ATGM og Boomhowlers jammer sona.

1 - 3 Cryx

Image

Cryx tur 4

Skarre løper over på den siden lengst vekk fra Caine.

Raider Captain løper off i nærkamp med Caine.

DJ Spiser 3 Blazers.

Bane Riders prøver å klarer sona som nå inneholder Ace, 1 Boomhowler og et par ATGM. De greier selvfølgelig ikke det :p

I et litt dumt trekk prøver jeg å "blokke" linja til Skarre med en Withershadow men glemmer fullstendig Charge + skyterekkevidden til Caine...

Gorman legger en røyksky for å prøve å dekke opp også.

1 - 4 Cryx

Image

Cygnar tur 4

Heldigvis for meg kommer ikke Caine inn til midten av sona slik at han vil ikke nå Skarre denne runden.

Kun 2 ATGM rekker å komme innenfor 4" av flagget.

1 - 4 Cryx.

Image

Cryx tur 5
Må fjerne 2 ATGM noe jeg greier med et minutt eller noe igjen på klokka.

Image

Erfaringer

Gjør mye riktig når Caine blir litt passiv på andre siden av veggen i tur 1.
Boomholwers burde kanskje løpt mot Raiders og kanskje vært lenger inn i sona i tur 2.

Jeg driter meg ut i turen der jeg skårer 3 poeng, her skulle jeg dominere flagget ettersom jeg ville dominert i Cygnars påfølgende tur og mest sannsynelig greid å dominere i min tur 4.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Jan 18, 2016 6:19 pm

Haley 2 vs Gaspy 2

Denne korte runden foregikk onsdag 13. januar, nok en gang mot Surmelks Tapre Cygnaritter!

Vi spilte Incomming

Image
Haley 2
* Thorn
* Stormclad
* Squire
Jr
* Stormwall
ATGM
* Dude
Arlan Strangeways.

Objektive: Fuel Cache

Cygnar vinner initiativet og jeg velger siden med Kolle og Vegg.

Oppsett

Stormwall står sentralt mot hans sone med ATGM til venstre.
Haley er midt på med Thorn og Stormclad mot høyre flanke.

Jeg har Bane Riders mot hans sone og Knights mot min.
Resten i midten.

Image

Cygnar tur 1

Stormwall løper opp på kollen.

ATGM løper og står rett utenfor sin sone.

Jr gir Thorn Arcane Shield og Thorn løper opp på kollen foran objektivet.

Stormclad løper rett utenfor min sone.

Image

Cryx tur 1

Planen er å ha Riders bak veggen.

Forlenge objektivet med røyk som Gaspy et, al. skal gjemme seg bak.

Knights skal mot Klædden hans.

Image

Cygnar tur 2

Det viser seg at Gaspy har lagt røyk under 2" fra seg selv slik at Thron løper inn i røyken og en Telekinesis senere står Gaspy med Rumpa til en Stormclad...

Good Game Sir!

Image

Erfaringer

Ja her er det vel ikke mer å si enn at man skal huske på at røyk skal være mer enn 2" unna Gaspy i tur 1 dersom man ønsker å legge 3 x av de...
<--- Leif

Post Reply

Return to “Blogger”