Leifs kløner det til på spillbordet

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo
Re: Leifs kløner det til på spillbordet

Post by Ironclad » Wed Mar 23, 2016 10:17 pm

Asphyxious (Gaspy) 2 vs Axis

Fikk 2 runder i dag, onsdag 23 mars 2016, den første mot Endres Convergence der jeg skal prøve meg mot Axis igjen.

Den gjengse(sp?) oppfatningen er at CoC kan spille Axis inn i Gaspy2 så det måtte prøves.

Jeg spiller den samme listen som sist, altså ut med Gorman, Dougal og Siren, inn med Devil Shadow Mutineers og Rockbottom.

Vi spilte Destruction og listene var som følger:
Axis, the Harmonic Enforcer - WJ: +6
- Inverter - PC: 8
- Conservator - PC: 7
- Corollary - PC: 3
Enigma Foundry - PC: 2
Enigma Foundry - PC: 2
Enigma Foundry - PC: 2
Enigma Foundry - PC: 2
Obstructors - Leader & 9 Grunts: 6
Obstructors - Leader & 9 Grunts: 6
Obstructors - Leader & 5 Grunts: 4
Optifex Directive - Leader & 2 grunts: 2
Reductors - Leader & 9 Grunts: 6
Clockwork Angels - Leader & 2 Grunts: 3
Clockwork Angels - Leader & 2 Grunts: 3
THEME: Sustained Attack - Tier 4

Objektiv: Bunker
Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Nightwretch - PC: 4
- Helldiver - PC: 3

Bane Lord Tartarus - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Lord Rockbottom - PC: 2
Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Commander - PC: 1
Bane Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Bane Thrall Officer & Standard - Bane Thrall Officer & Standard 3
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 5 Grunts: 4
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2
The Devil's Shadow Mutineers - Mar, Morland, & Zira: 4

Objektiv: Armoury
Convergence vinner initiativet og velger siden med kolle, skyttergrav og en vegg.

Jeg får siden med rough, skog i sona og en bygning.

Oppsett

Axis setter ut 2 jacks, Optifex Directive og Foundries i midten mens resten av infanteriet er AD.

Min reach enhet i midten med de to andre reach enhetene på hver side og Spray Bots bak.

Planen min er å prøve å nå objektivet hans med Knights på høyre side med støtte fra Witches.
På venstre side skal Bane Thralls (Banes) få prøve seg.

I midten skal biles på høyre side av skogen med dekke av Gaspy røyk.
Solo sirkus skal holdes i midten.
Devils skal hjelpe Knights på høyre side.

Image

Cryx tur 1

Banes løper mot mitt objektvi, Knights løper opp rundt bygningen.

Gaspy legger ut røyk rundt skogen og resten følger opp i dekke av røyk og skog.

Image

Convergence tur 1

Jentene på venstre flanke prøver seg mot kyllingen min som ikke har løpt lenger enn 7.5" opp siden den er redd...

Obstructors løper i stilling på kollen og rundt hans objektiv.
Min enheten løper inn i sona med en sikkerhets-dude bak i forsikring.

Foundries løper i posisjon for å dekke det meste av klokkemekanikken.

Axis får ut Iron Aggression på dongulator og en Razor Wall (D'OH!) på min side av sona.

Image

Cryx tur 2

Skulle ha lest på spell-kortet til Axis, men det lærer jeg kanskje å gjøre neste gang...

Planen blir å prøve en Purge for å nå så langt inn i sona jeg kan.

Blundrer det litt til da jeg charger Knights litt ut av posisjon fordi jeg ble grådig og kunne nå 2 Obstructors.
Den påfølgende Purgen tar bare 2 stk.

Ellers gjør jeg ikke stort på venstre flanke.
Burde nok helt klart gått et par Banes inn i sona.

Jeg legger røyk i hans ende av sona for å stoppe Reductors fra å nå for mange av mine modeller med SP 6 greia si.

Image

Convergence tur 2

Litt trafikkork med mange modeller og auto-skade fra røyk gjør at det tenkes litt på hva som skal gjøres.
Det vurderes veldig sterkt å feate langt oppe og ta ut mitt objektiv og jamme meg ut av sona. I min iver etter å prøve å holde Reductors unna gutta mine så har jeg litt glemt scenario...
Planen anses som litt risky og det skal spilles attrition i stedet.

Det charges inn i Banes, hvorav 2 når UA'en men han greier tough.

På høyre side skyte 7 Knights opp.

Ny Razor Wall legges ut enda lenger ned på min side og Obstructors slår i hjel en Bile samt binder opp Skarlock Commander.

Image

Cryx tur 3

Jeg ser en åpning å trekker av.
Helldiver popper opp og får 2 Foc for å prøve å skalle ned Axis.
Planen er å rydde bort Obstructors som blokker Bile Purge.
Tartarus skal så charge en Obstructor og lande Curse på Axis.
Biles skal så purge av en eller annen grunn.
Gaspy skal så få Recon, gå gjennom skogen for å trylle Death Knell på en Reductor slik at Helldiver kan gå opp så feate.

Midt opp i alt dette innser jeg at jeg like gjerne kan prøve å nå Foundries som nok står litt for nære.

Jeg har brukt så lang tid på å prøve ut varianter i hodet mitt at jeg går for assaination. (Vi har her snakket litt frem og tilbake).

Det viser seg at Helldiver må gå i rett linje for å være 5.45" unna Axis noe som gjør at det kun er plass til 1 Knight på Axis...

Tar ned Dogulator med 1 Bane og 2 Knights.
Prøver å ta ned min egen Helldiver men bommer med den første knekten...
Den andre bommer og og da vil jeg ikke kunne nå Axis som står på halv helse.

Image

Erfaringer

Her var det noe rusk, spesielt at jeg ikke går inn i sona på venstre side.
Skal lett ofre 2-3 Banes for å holde linja der.
Skal også gjøre en Charge med Helldiver ettersom jeg var så usikker på rekkevidden.
Får da en linje som gjør at jeg nok får 2 på Axis og sett at Helldiver treffer sin 8+ som jeg booster så er det innafor at det går.

Jeg gjør en oppdagelse i at jeg bør sette ut Bile Thralls på linje i midten når jeg møter ting som Razor Wall etc slik at jeg ikke bli blokket ut fra å gjøre Purges så lett.
Må også huske på å se etter slike ting som Helldiver rekkevidde tidligere slik at jeg kan dra i snora.

Det riktige spille i starten av min tur 3 er å gå frem og feate for å ta ut objektiv, og forhåpentligvis 3 Foundries.
Klarer jeg det faller vel Axis lista litt sammen.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Wed Mar 23, 2016 11:43 pm

Haley 3 vs Asphyxious (Gaspy) 2

Andre runden gikk mot Haley 3 på samme brettet.
Jeg sparker ut Devil Shadows & Rockbottom for Gorman, Siren og Dougal igjen.

Lister er som følger:
Major Prime Victoria Haley - WJ: +3
- Squire
- Charger - PC: 4
Journeyman Warcaster - PC: 3
Haley Future - PC: 0
Haley Past - PC: 0
Rhupert Carvolo, Piper of Ord - PC: 2
Captain Maxwell Finn - PC: 3
Ragman - PC: 2
Stormsmith Stormcaller - PC: 1
Alexia, Mistress of the Witchfire - PC: 4
Viktor Pendrake - PC: 2
Savio Montero Acosta - PC: 3
Storm Lances - Leader & 4 Grunts: 11
Trencher Infantry - Leader & 5 Grunts: 6
Horgenhold Forge Guard - Leader & 9 Grunts: 8
- Captain Jonas Murdoch - Murdoch 2

Objektiv: Effigy of Valor
Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Nightwretch - PC: 4
- Helldiver - PC: 3

Bane Lord Tartarus - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Gorman - PC: 2
Dougal - PC 2
Sire - PC 2
Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Commander - PC: 1
Bane Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Bane Thrall Officer & Standard - Bane Thrall Officer & Standard 3
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 5 Grunts: 4
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2

Objektiv: Armoury
Cygnar vinner initiativ og jeg velger siden med Skyttergrav og kolle.

Sikker ikke spesielt lurt å gi Haley siden med skog i og med at jeg har Biles men det måtte prøves.

Oppsett

Haley, Charger, Alexia, Jr og Acosta får flanken med bygning.

Hammerdverger i midten og Lances på min høyre flanke.

Planen min er å få Gaspy i sona tur 1 for muligens å bruke kollen senere.

Bane Knights (Knights) går mot charger og Alexia på venstre flanke sammen med Blood Witches. Glemmer helt at Alexia samler sjeler...
Bane Thralls (Banes) får høyre side med McThralls.

I midten er Gaspy og solo sirkuset.

Image

Cygnar tur 1

Lances går i stilling ved veggen på min høyre flanke.
Aleixa går mot veggen på min venstre flanke med Charger.

Trencher legger røyk i forbindelse med skogen.
Haley går opp og slenger Tactical Supremacy på trenchers.
Hammer dverger løper opp bak veggen.

Image

Cryx tur 1

Planen min er å prøve å true objektivet med Tartarus etterhvert så McThralls får oppgaven å blokke assault charges fra Lances.

Knights løper 10" på sin side.
Hekser løper i posisjon etter Knights i redsel for å bli sjelemat for Alexia.

Gaspy går inn i skyttergrava, gir seg selv Hellbound ettersom Lances truer 13" på charge og legger 2 røyk i et forsøk på å blokke LOS.
Goreman forlenger røyken noe.

Image

Cygnar tur 2

Arcane Shield og Tactical Supremacy opprettholdes på dverger, charger får 3 focus av fremtids-Haley.

På høyre flanke holder det på å gå galt da jeg har glemt å holde igjen en forsikrings-McThrall!
2 Lances rir ned 5 McThralls.

Haley får opp Temporal Flux (what-the-flux!) og fortids-Haley drifter en Chain Blast på Dougal (knocked down), en heks og Orin men terningene nekter å spille på lag...

Trenchers går opp og legger røyk og dverger løper etter på linje med sona.

På høyre side ryker det 4 Knights.

Image

Cryx tur 2

Jeg planlegger ikke det helt store.

På høyre side prøver jeg en charge men er 1" unna å nå Chargeren.
Løper en Knight inn i nærkamp med den og Alexia, burde kanskje løpt en til for å blokke Acosta, men det tenkte jeg ikke på.

I midten får jeg av en purge som smelter et par dverger og et par Trenchers.

McThrall løper tilbake for å få trøst av Necrosurgeon som resirkulerte 4 av kompisene hans.

Tartarus går opp og Tresher de 2 Lansene, litt risky ettersom han er terninger - 3 (T-X) men siden han Remove From Play er det kanskje verdt det.
Den ene står igjen på 1 boks og Tartarus lager en Thrall.

Banes må nå charge den gjenlevende samt prøve å blokke chargen til de som er igjen.
Er her litt teit å charger den ene Lansen ved veggen slik at den kan bli Revived i bedre posisjon...

Gaspy legger ut røyk igjen ifm objektivet mitt for å dekke Biles og ham selv.

Image

Cygnar tur 3

Acosta gjør Swift Vengance på en Knight.
3 dverger dør til Corrosion

Charger får 3, Arcane Shield og Tactical Supremacy opprettholdes.

5 Knights ryker på høyre side.

På midten går 2 dverger inn i 2 Banes.
Den siste Bane som blokker linja til Tartarus blir fjernet og Tartarus blir mål for Assault orderen til Lances.

Røyk legges for å dekke Haley, Fremtids-Haley og en Stormlance.

Image

Cryx tur 3

Jeg vil feate denne runden for å prøve å klarer sona.
Opprettholder Hellbound.

Får av en Purge som rydder unna alle bortsett fra en Hammerdverg i sona.

Banes og McThralls slår i hjel de 2 Lansene på kollen.

Gaspy går opp i sona, Feater og glemmer egentlig å teleportere men får lov til å hoppe tilbake i sona.

Her burde jeg egentlig sett bedre etter vinkel mot den siste Lansen.
Ettersom objektivet blir borte så er det linje der samt at jeg kunne charget noe i sona og fått linje.

Image

Cryx 2 - 0

Cygnar tur 4

Cygnar skal feate denne runden og gjengjelde.

Siden jeg har stilt Orin teit til så får Acosta nok en gang linje pga Swift Vengance...

Det Revivies Storm Lances over en lav sko som rir ned McThralls og Banes på høyre side.

Trenchere legger røyk og Fortids-Haley begynner å jobbe med objektivet.

Cryx 2 - 0

Image

Cryx tur 4

I og med at heksene mine står litt kjeitete til så sliter de med å nå Fortids-Haley med en Charge, og vil ikke få inn en ekstra for Gang ved å gå.
Ville uansett trengt 11+ på 2 terninger.

Alternativ 2 er å løpe alle rundt henne og slenge Death Knell på en heks og håpe på 9+.
Står da på 2 focus og tør ikke det.

Excarnate krever 12+ for å treffe og er heller ikke et alternativ.

Planen blir derfor å jamme mens jeg prøver å stille Gaspy i posisjon for en assasination.
I min iver glemmer jeg her Teleport som når jeg ser på bildet i ettertid gjør at jeg vil kunne stå i nærkamp med Haley ved at jeg charger Acosta.
Er godt mulig dør ved å gjøre det, alternativet jeg velger er å løper opp på kollen bak den ene Lansen på 6 camp.

Løper hekser rundt Fortids-Haley.
Prøver å holde Alexia i sjakk med Dougal og Arc Node.

McThralls prøver å blokkere for lanser.

Image

Cygnar tur 5
2 Hammer Dverger blir Revived, får Desperate Pace og går opp til Gaspy.
Den første critter og slammer Gaspy inn i en McThrall som dør.

Image

Cryx tur 5

Prøver en 2%-er som feiler.

Erfaringer

Må huske på hekser motsatt av Alexia.

Se etter vinkler for å nå Lanser etc.

HUSKE på scnario!
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Mon Mar 28, 2016 8:46 pm

Saryn & Ryas vs Skarre 2

Møter Legion i dag og har ønsket å prøve Skarre 2 med Satyxis Raiders (Raiders).
Noe av grunnen til å bytte er å få Darragh inn i Gaspy 2 lista.

Møter Saryn & Ryas som jeg ikke har spilt altfor mye mot så dette blir spennende.

Vi spiller Fire Support og listene er som følger:
Saeryn - WB: +1
- Rhyas, Talons of Everblight
- Angelius - PC: 9
- Raek - PC: 4
- Raek - PC: 4
- Ravagore - PC: 10

The Forsaken - PC: 2

Blighted Ogrun Warspears - Leader & 4 Grunts: 8
- Warspear Chieftan - PC: 2
Blighted Nyss Hex Hunters - Leader & 9 Grunts: 8
- Bayal, Hound of Everblight - Bayal, Hound of Everblight 3
Swamp Gobbers Bellows Crew - Leader & 1 Grunt: 1

Objektiv: Arcane Wonder
Skarre, Queen of the Broken Coast - WJ: +6
- Deathjack - PC: 12

Satyxis Raider Captain - PC: 2
Ragman - PC: 2
Aiakos, Scourge of the Meredius - PC: 3
- Kraken - PC: 19
Necrotech - PC: 1
- Scrap Thrall

Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
The Withershadow Combine - Malevolus, Admonia, & Tremulus: 5
Satyxis Raiders - Leader & 9 Grunts: 8
- Satyxis Raider Sea Witch - Satyxis Raider Sea Witch 2

Objektiv: Fuel Cache
Cryx vinner initiativet og jeg velger siden med hus, kolle og vegg for å slippe Skogo og Rough på andre siden.

Det var nok litt teit i og med at det ikke er altfor mye skyting på andre siden men, men...

Oppsett

Hex Hunters går mot skogen, Saryn, Ryas og Beist i midten med full War Speers på min høyre flanke.

Tenker å gjemme Skarre tur 1 bak DJ og Kraken som skal gå mot kollen.

Raiders får siden med huset for å gå mot Hex Hunters mens resten av røklet mitt er ved Skarre.

Image

Legion tur 1

Hex Huntere går opp i skogen.

Angelius løper opp i skogen.

Raeks går i stillng ved veggen mens War Spears løper opp bak rough.

Image

Cryx tur 1
Death Jack (DJ) får Admonition og går b2b med objektivet mitt foran midtlinja for å kunne charge.

Kraken får Death Ward av Skarre som går opp 5".

Etter at Escort er oppe løper Kraken b2b med DJ for å blokke LOS til Skarre.

Sprer Raiders ut langs AD linja for å unngå å miste noen tur 1.

Sprer resten ut omtrent 10" opp.

Image

Legion tur 2

Hex Hunters subber litt mot midten.

Angelius løper over mot veggen.

Ravagore bommer på Raider Captain men klipper henne uten å gjøre noe(!) skade, hun brenner.

War Spears går i stilling

Image

Cryx tur 2

Captain overlever side det slutter å brenne i henne...

Jeg koker sammen en plan om å charge DJ inn i en Hex Hunter, drepe den og få at Perdition på en annen for å kunne gå over veggen og slå etter Ryas 2-3 ganger.

Etter at DJ har charget, drept sitt mål, måtte bytte Perdition mål til en War Spear pga Banishing Ward skadde så går det opp for meg at DJ ikke kan gå over veggen siden både War Spear og Hex Hunter er på denne siden av veggen...
Bruker litt ekstra tid på å gjøre om planen, som jeg vet kommer til å koste meg senere heh.
DJ dreper en Hex Hunter til å står på 2 sjeler + Admonition.

Kraken charger Ravagore men bommer 3 ganger slik at den står på 6(?) bokser.

Raiders minifeater og charger, får 1 på Ravagore som ikke gjør nok skade.

Resten CMA'er på Hex Huntere og tar ned 3-4 stk.

Image

Legion tur 3

Ryas prøver å nå DJ for å bruke Flashing Blade siden hun har fått Skarres feat på seg.

DJ går unna ved å trigge Admonition.

Angelius charger Kraken og gjør litt skade.

1 Raek fjerner bare 1 Raider.

Hex Huntere bommer en masse mot sine Raiders.

War Spears har løpt bortsett fra 2 som prøver en Assault mot mekanikeren min men greier ikke å treffe den på kollen.

Kraken har mistet omtrent halvparten av en side.

Image

Cryx tur 3

(Bruker sinnsykt lang tid på denne turen...)

Mekaniker fikser et par bokser på kraken.

Raiders CMA'er ned omtrent halvparten av Hex Hunterne.

DJ dreper en Raek og 2 War Spears.

Combine gjør noen bokser på et par War Spears.

Kraken slår i hjel Ryas og Ravagore, bommer med en boosta Kill Shot mot en Forsaken.
Bommer på Raek selv om den står med ryggen til.

Image

Legion tur 4

(Glemt bildet...)

Hex Guntere gjør ikke stort.

Forsaken Blight Bomber voldsomt mange Raiders.

Anguelius fortsetter å banke på Kraken War Spears dreper mekaniker.



Cryx tur 4

Prøver å kvitte meg med Raek men sliter litt da jeg bare har 1 arm igjen og ikke kunne få fokus ettersom Aiakos er ei pingle...

Raiders og Raider Captain greier heller ikke fjerne Raek.

DJ løper over veggen i nærkamp med Saryn.

Image

Legion tur 5
Saryn gir seg selv animus til Raek og går ut av nærkamp med DJ.

Gobbers går inn i nærkamp med DJ mens en legger røyk foran Saryn.

Raiders ryddes opp og Kraken slås i filler.

Cryx tur 5

Trampler over Gobbers og slår 2 ganger på Saryn siden jeg hadde en sjel, Raek dør til Transfer og Saryn tar 4.

Kraken gjør ikke stort og jeg har igjen 56 sekunder.

Legion tur 6

Saryn løper vekk bak skogen.
Jeg prøver å få Skarre innenfor 8" av Saryn men er for langt unna, booster et skudd som bommer, DJ booster en Blood Rain som bommer og jeg klokker meg.


Erfaringer

Skulle droppet hele DJ spillet og heller prøvd å lande Black Spot på War Spears.

Raeks er farlige mot Aiakos noe Hex Huntere også er.

Er ganske førnøyd med Raiders i denne matchupen.
Last edited by Ironclad on Wed Mar 30, 2016 7:27 pm, edited 1 time in total.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Wed Mar 30, 2016 7:45 am

Thagrosh, Prophet of Everblight (pThags) vs Skarre, Queen of the Broken (Skarre2)

Har 1 time og 15 min før min neste avtale så vi raser gjennom et spill der jeg får møte pThags med Blightbringer!

Samme scneario og listene er som følger:
Thagrosh, Prophet of Everblight - WB: +5
- Blightbringer - PC: 18
- Raek - PC: 4
- Naga Nightlurker - PC: 5
- Shredder - PC: 2

Blighted Nyss Shepherd - PC: 1
Feralgeist - PC: 1

Blighted Ogrun Warspears - Leader & 2 Grunts: 5
- Warspear Chieftan - PC: 2
Blighted Nyss Raptors - Leader & 4 Grunts: 10
Blighted Ogrun Warspears - Leader & 2 Grunts: 5
- Warspear Chieftan - PC: 2


Objecktiv: (Husker ikke? Fuel Cache?)
Skarre, Queen of the Broken Coast - WJ: +6
- Deathjack - PC: 12

Satyxis Raider Captain - PC: 2
Ragman - PC: 2
Aiakos, Scourge of the Meredius - PC: 3
- Kraken - PC: 19
Necrotech - PC: 1
- Scrap Thrall

Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
The Withershadow Combine - Malevolus, Admonia, & Tremulus: 5
Satyxis Raiders - Leader & 9 Grunts: 8
- Satyxis Raider Sea Witch - Satyxis Raider Sea Witch 2

Objektiv: Fuel Cache
Jeg vinner og velger side for å prøve det.
Tar siden med skog, vegg og rough.

Legion får siden med hus, kolle og vegg litt ute av posisjon.

Oppsett

Blightbringer går i midten med War Spears på hver side og Raek + Naga mot min venstre flanke.
Raptors går på min høyre flanke.

Jeg setter opp Raiders i skogen for å kontre Raptors.
Kraken i midten med resten av lista i forbindelse med veggen.

Legion tur 1

Alt løper omtrent 10" opp på brettet bortsett fra Blightbringer som bare løper 8" mwhuææææ :p

Venstre War Spears får Draconic Blessing og Fog of War kommer opp.

Image

Cryx tur 1

Veggen skal brukes mot Eyeless Sight, som jeg jo først nå ser ikke er voldsomt mye... Burde valgt tur 1 gitt :p

Kraken får Death Ward.

Deathjack (DJ) gir seg selv Admonition og står bak veggen.

Raiders posisjonerer seg i skogen.

Image

Legion tur 2

Raptors prøver seg mot Raiders men siden de trenger 11+ så treffer bare 1.

Blightbringer drifter en 5" på en Raider som ikke bryr seg stort.

Naga skyter etter en Withershadow men bommer.

War Spears med Kraken som Prey tar kollen og den andre enheten som jeg ikke husker hva har som Pray (DJ?) står på andre siden av Blightbringer.

pThags har opprettholdt begge sine upkeeps og slenger ut Tenacity igjen så War Spears står på DEF 17 mot skyting og Magi...

Image

Cryx tur 2

Her driter jeg meg ut da jeg glemmer hvor mye skade War Spears gjør med +4 STR og Prey bonus...

Planen min er å få av Perdition på en War Spear for å få DJ over veggen slik at den kan charge Naga. Tabbe!

Skarre utfører sin del av planen og feater på DJ, seg selv, Raek, Admonia og Aiakos.

DJ utfører sin del av planen og tar ned Naga selv om Feralgeist hopper tilbake i Nagaen så har DJ igjen 1 Foc.

3 Raiders charger og CMAer ned en War Spear siden terninger av og til eksploderer.

Kraken skyter opp en War Spear som har den som Prey ved å trille 12+ på skade.

Image

Legion tur 3

(Glemmer å ta bildet her men den neste Cryx bildet viser Legion post tur 3 bra).

pThags hvisker vel en stille takk til Everblight for at DJ ikke tok ned 2 Ogryns.

Blightbringer legger sin 5" på Kraken med Dragons Breath (+2 STR/ARM) og gjør litt skade.
(Husk at en 5" er ca 0.25" større enn en 120mm base...)

2 War Spears kommer i b2b med Kraken mens en er innenfor 8".
Kraken tar totalt 3x POW 19 og 1 POW 17 spyd + 2x P+S 19 og 1 P+S 17 Charge noe som lar den stå igjen på 14 bokser.

Raptors tar ned 3-4 raiders

Cryx tur 3

Det kunne gått bedre :p

Jeg tenker å få Skarre frem for å gå etter Assasination men glemmer å få opp Admonition på seg selv...

Stiller litt ting i veien for å gjøre det litt vanskeligere å nå henne med Blightbringer.

Gjør en annen bommert her når jeg ikke passer på at DJ er utenfor 9" av Blightbringer.

Image


Legion tur 4

Blightbringer har små problemer med å ta ned Skarre.

Erfaringer

Her bør jeg velge tur 1 egentlig, RAT 4 Blightbringer og Naga er jo ikke all verden å være redd for og jeg tror ikke dette er et scenario jeg kan gå for før War Spears er tatt ned. Kanskje heller ikke da.

I min tur 2 så lurte jeg på om ikke Kraken skulle Charge Blightbringer da jeg anså den som ferdig siden jeg manglet Beyond Death fra Darragh.

Det jeg bør gjøre i tur to er noe som i bildet:


Image

Withershadow gir Skarre Pupper Master og prøver å plinke Naga.

Skarre får av Perdition og DJ går opp mot War Spears.
Skarre prøver å lande Black Spot på War Spears og skyter mot den sorte rett foran seg.
Feater på DJ, seg selv, Naga, Raek og Aiakos.

DJ går opp og tar ned de to ogrene i midten.

Raider Captain gir Raiders Desperate Pace.

Raiders charger den med lilla kryss og den i midten, minifeater så den lengst til høyre bør gå ned.

Kraken charger Blightbringer, dersom den i midten ikke er død så prøver den med andre initial og ta den ut.

Kraken går nok ned dersom pThags får være med på leken, men det bør han kanskje ikke pga DJ. Kan godt hende
Kraken går ned alikevel siden det ser ut som 3 charges fra War Spears, 1x POW 19 + 1x P+S 19 charge + 2x POW 17 + 2x P+S 17 charge + Blightbringer 7x P+S 20. (14 + 18 + 42 = 74 bokser)
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Wed Mar 30, 2016 8:20 pm

Lich Lord Asphyxious (Gaspy2) vs Morvahna the Dawnshadow (Morv2)

Siste runde for dagen og på andre siden av bordet står erkefienden Cirlce!
Det er Movahana the Dawnshadow eller Morv2 siden jeg ikke husker hvor h'en skal være...

Vi spiller Fire Support på samme bord og listene er som følger:
Morvahna the Dawnshadow - WB: +5
- Ghetorix - PC: 11
- Pureblood Warpwolf - PC: 9
- Warpwolf Stalker - PC: 10

Blackclad Wayfarer - PC: 2
Gallows Grove - PC: 1

Druids of Orboros - Leader & 5 Grunts: 7
- Druid of Orboros Overseer - Overseer 2
Shifting Stones - Leader & 2 Grunts: 2
Warpborn Skinwalkers - Leader & 4 Grunts: 8
- Warpborn Alpha - PC: 3

Objektiv: Effigy of Valor(?)
Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Nightwretch - PC: 4
- Helldiver - PC: 3

Bane Lord Tartarus - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Warwitch Siren - PC: 2
Darragh Wrathe - PC: 4

Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Commander - PC: 1
Bane Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Bane Thrall Officer & Standard - Bane Thrall Officer & Standard 3
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 5 Grunts: 4
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2

Objektiv: Armoury
Husker ikke hvem som vant initiativet men jeg er nå første spiller på siden med Rough, vegg og skog.

Circle har siden med hus og kolle.

Oppsett

Planen er å få litt orden på oppsettet mitt, noe jeg glemmer da jeg er halvveis ferdig...

Bane Knights (Knights) til venstre mot Rough, Bane Thralls (Banes) med Gaspy2 og solo sirkuset, Biles og jacks i midten.
Blood Witches (hekser) og McThralls til høyre.

Circle ser ut til å sette opp for å passe på sitt objektiv samt flagg med kampgruppa og druider.
Skinwalkers ser ut til å ville gå mot mitt flagg.

Image

Cryx tur 1

Alt løper opp 10" ca, borsett fra hekser som får Recon av Saxon og løper inn i skogen.

Darragh bruker Death Ride i et genialt forsøk på å bruke opp klokka mi...

Gaspy legger ut røyk foran Biles, som vel ikke kommer til å gjøre stort i denne matchupen og burde ha stått helt bakerst...

Image

Circle tur 1

Skinwalkers løper maks.

Morv2 gir de Carnivore.

Druider prøver å dytte på et par Knights men greier ikke slå de i hjel.
De tryller Counter Magic og Elemental Protection

Kampgruppa løper opp i forbindelse med kollen og objektivet.

Image

Cryx tur 2

Har ikke fælt mye jeg kan gjøre denne turen bortsett fra å bruke opp klokka mi på en Excarnate-Bile-Thrall-Purge ved å gå etter Gallows Grove på kollen.
Får på Corrosion på et par Skinwalkers, weeee...

Knights og Banes løper opp for å være irriterende og stå i veien.

Hekser går på flanke i et håp om å trekke ut Skinwalkers.

Image

Circle tur 2

Det bites ikke på agnet og Skinwalkers går etter Arc Noden min i stedet, men litt uheldige terninger samt at den ene som rekker frem må slå over veggen gjør at det bommes.

På høyre side ramler det 5 Knights og en rekke Banes samt UA'en til en Jojo-Ghetorix.

Druider legger litt røyk og Counter Magic men ikke Elemental Protection uten at jeg kan gjøre stort med det pga posisjonen til Biles.

Image

Cryx tur 3

Planen er å gi Helldiver 2 for å prøve å skalle ned Ghetorix for så å charge med så mange Knights jeg får plass til.

Som sagt så gjort og Helldiver treffer sin 10+ (MAT 6 mot DEF 14 -2 pga forskjellen i base størrelse).

3 Knights senere og Ghetorix er ferdig, den 4. bommer på Stalkeren.

Hekser bommer på Druide soloen og McThralls tuller rundt i skogen.

Image

Cirlce tur 3

Druider og Stalker rydder Knights.

Druide solo og en Skinwalker rydder et par 3 Hekser.
4 Skinwalkere tar ned Arc Node.

Image

Cryx tur 4

Her burde jeg sett linja mot Morv2, gjorde sånn halvveis men tenkte vel at her kan det RFP'es Skinwalkere.

Planen blir å lande Parasite på Skinwalkers og charge de med Tartarus.

Gjør det, men glemmer Parasite inntil den siste som ikke dør av skadene allikevel...

Får tilbake 1 Bane som dreper en Skinwalker.

Darragh tar en og Skarlok Commander tar en.

Gaspy2 sitter på ARM 20 med rumpa litt i vindene...

Image

Circle tur 4

Stalkeren prøver å ta ned Tartarus men greier merkelig nok ikke å slå ham ihjel. (Burde har kastet opp igjen det siste slaget som bommet).

Morv2 sleger en Sunder Spirit på Gaspy og gjør noen bokser.

Pureblood hyler mot Gaspy og gjør noen bokser.

4 Skinwalkers og en drøss med Druider feates tilbake.

Image

Cryx tur 5

Forsøker en assasination selv om det står 2 druider i veien for Morv2.
Fikk ikke med meg at de hadde Counter Magic oppe så jeg får ikke av en Death Knell på de som er planen...

Feater tilbake en rekke Knights og 1 Bane.

Får 2 stk på Morv2 før den 3. bommer.
Treffer en Druide som blokker, men sliter med å ta ned den andre.
Får på en Knight til som bommer sin 7+ og det var det med 18 sek igjen på klokka.

Image

Erfaringer

Sliter med oppsett og fokus på en plan.
Burde ha sett åpningen etter Cirlce tur 3 selv om det står en Pureblood og Stalker i veien så tror jeg at det lar seg gjøre å få 3 gjennom det hullen samt en eller 2 fra siden der steinen står.

Teit å glemme Parasite da Skinwalkers er ARM 18 i nærkamp -5 pga Parasite og Dark Shroud så er det Terninger -1.

Ellers bruker jeg litt for mye tid på uviktige ting i tur 1-3 som vanlig.
Må drite i McThralls og uvesentlige Death Ride flytt den turen.
I denne matchupen er også Biles helt ubrukelige i starten eller så lenge Elemental Protection er oppe.

Ting å trene på:
- Plan!
- Focus!
- Drit i McThralls!
- Drit i uvensentlige Death Ride flytt!
- Husk at Gaspy kan teleportere!
<--- Leif

SevenSins
Thorn
Posts:822
Joined:Tue Feb 10, 2009 11:39 pm
Location:Oslo

Post by SevenSins » Wed Mar 30, 2016 9:43 pm

Viktig huskeliste der! Artige rapporter som vanlig :D

Regelting: du kan ikke headbutte en model som er større, men du kan slamme den med -2 på hit, så fortsatt mulig å knocke ned large bases med medium jacks

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Thu Mar 31, 2016 6:08 am

SevenSins wrote:Viktig huskeliste der! Artige rapporter som vanlig :D

Regelting: du kan ikke headbutte en model som er større, men du kan slamme den med -2 på hit, så fortsatt mulig å knocke ned large bases med medium jacks
Aha! (det slår meg at jeg har gjort noe sånt før :()
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Thu Mar 31, 2016 6:38 am

Det jeg burde sett og gjort i min tur 2 er følgende:

Image

Popper opp Helldiver omtrent der den grønne sirkelen er.

Gått Gaspy opp ved siden av Arc Node og boosta en Parasite på Skinwalkers og teleportert tilbake.
Mener jeg målte at jeg sto utenfor 12" av Ghetorix/Stalker i turen før så er relativt safe der.

Tartarus charger Skinwalker, lander Curse på Stalker, Thresher og dreper mest sannsynelig 2 som gir meg 2 Knights, eller Knight og Bane Thrall for Dark Shroud.

Helldiver prøver en Slam mot Ghetorix.
Halvparten av gangene så går det og jeg bør ta ned 2 beist.
De andre 50% av gangene så må man bare håpe på et par 8+ :p
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Thu Mar 31, 2016 7:51 am

Captain Alister Caine vs Skarre, Queen of the Broken (Skarre2)

Tirsdagsspilling og Mortenebra skal i ilden mot ett eller annet pga figurmangel hjemme samt at jeg ser litt på om Mortenebra passer i parr med Gaspy2.
Planen er å øve på vinkler for å få en følelse av hvor langt og hvor sprøtt det kan være.

Caine 2 står på andre siden av bordet og det er en stund siden jeg spilte mot ham sist.

Scenario er Recon og listene som følger:
Captain Allister Caine - WJ: +5
- Squire
- Ace - PC: 7

Journeyman Warcaster - PC: 3
Eiryss, Angel of Retribution - PC: 3
Gobber Tinker - PC: 1
Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 1

Arcane Tempest Gun Mage Pistoleers - Leader & 5 Grunts: 6
- Arcane Tempest Gun Mage Officer - Officer 2
- Hunter - PC: 6
- Hunter - PC: 6
Greygore Boomhowler & Co. - Boomhowler and 9 Grunts: 9
Lady Aiyana & Master Holt - Lady Aiyana & Master Holt: 4
Rangers - Leader & 5 Grunts: 5


Objecktiv: Effigy of Valor
Master Necrotech Mortenebra - WJ: +4
- Deryliss
- Nightwretch - PC: 4
- Nightmare - PC: 10
- Stalker - PC: 4
- Stalker - PC: 4
- Kraken - PC: 19
- Harrower - PC: 10

Necrotech & Scrap Thrall - PC: 1
Warwitch Siren - PC: 2

Objektiv: Fuel Cache
Har byttet ut en Helldiver og Siren for Nightwretch + Necrotech da jeg tenker det er kjekt å kunne forlenge rekkevidden til Void Gate.

Taper initiativet og velger siden med vegg, kolle og tårn.

Cygnar får siden med skog og vegg.

Oppsett

Cygnar setter ut Caine & Co i midten med ATGM mot skogen og Boomies mot veggen.

Jacks går i front.

Jeg har satt Kraken i midten for å kunne stå i sona og på kollen.
Nightmare mot tårnet med en Stalker på hver flanke og resten mot kollen.

Image

Cygnar tur 1

Caine gir Rangers Blur og charger Kraken opp bak sitt objektiv.

Resten kommer hylende over bordet bortsett fra Huntere som setter tær i skogen og Ace som står ved objektivet.

Image

Cryx tur 1

Tenkte at her burde jeg egentlig svare med samme mynt og løpe Kraken inn i sona, men blir for fristet av all ARM 11'en at jeg må dunke av gårde et par runder.
Skal vise seg å bli skjebnesvangert...

Gir Nightmare 1 for å løpe.

Kraken skyter opp et par Rangers og trigger Overrun på Harrower.

Harrower drifter på 2 ATGM.

Nightmare går opp bak tårnet for å prøve å være i Cover og resten stiller seg opp >4" Kraken i et forsøk på å ikke bli tatt ut av Magic Bullet.

Mortenebra går opp bak Krakeng gir den Spectral Steel og står på 3 Focus, men er ikke på kollen som egentlig planlagt.

Image

Cygnar tur 2

Det påpekes at Mortenebra egentlig er død nå siden Ace trenger 3+ for å lande Shadow Fire på Kraken... D'oh!

Alternativt spill gjøres i stedet og Harrower dyttes ut fra veggen, men den neste bommer på sitt 5+ Critical Brutal skudd... (Fant ut at veggen sto litt for nære kollen og flyttet alt litt frem)

2 Rangers løper opp for å stå litt i veien for Kraken og Harrower.

Boomies løper i sky-formasjon på høyre side av sona.

ATGM prøver seg mot Nightwretch men skyter med løskrutt.

Ace skyter et Trick Shot på Kraken, gjør litt skade på Nightwretch og popper mini-feat.

Caine går opp rundt objektivet og i b2b med Ace, skyter 3 ganger på Kraken men gjør ikke skade da han ønsker å campe 4.

Image

Cryx tur 2

Tenker ikke på alternativer og går etter Caine.

Venstre Stalker får 2 focus.

Kraken får Overrun av Mortenebra som også får opp Terminal Velocity.
Hun glemmer å feate...

Kraken går opp etter at Nightwretch har flyttet seg, og slår ihjel Rangeren som blokker linja til Caine, her ser jeg at jeg har jukset igjen, trigger Overrun feilaktig da Kraken RFP'er.

Den venstre Stalkeren går som følge av Overrun og Charger Caine.
Arcane Assasin gjør at 4 camp ikke har noe å si.

Image

Erfaringer

Rookie Mistake å glemme Shadow Fire.
Tror den orginale planen min med å stå på kollen gjør at det kan bli dicy for Caine siden han trenger 6+ med Mark Target mot DEF 17 på kollen.
Skal muligens da campe 5 eller 6.
Kjenner på behovet for en Shield Guard hehe.

Assasination min mot Caine vil fungere ved at Harrower får Overrun i stedet.
Innbiller meg at Kill Shot drepte noe som også vil trigge Overrun.

Det alternativet spillet mitt i tur 2 er noe som følger:

Image

Kraken får Overrun.

Morty får opp Terminal Velocity og camper resten.

Kraken går/charger opp i Rangers og tar ut så mye den kan.

Overrun 1: Harrower går inn til veggen for å gå over for å prøve å nå The Dude med RNG 10 Ghost greia si.
Overrun 2: Høyre Stalker går opp bak tårnet for å nå Eiryss 2.
Overrun 3: Venstre Stalker går opp for å prøve å nå The Dude.

Morty vil stå på 3-4 camp noe som sikkert ikke er nok til å overleve Caine der han står i tur 2.
<--- Leif

JackInTheGreen
The Dude
Posts:4822
Joined:Wed Mar 02, 2005 1:28 pm
Location:Oslo

Post by JackInTheGreen » Thu Mar 31, 2016 8:31 am

Takk for bra rapport fra slaget vårt - artig å lese fra den andre siden!
Have you seen the Jack in the Green?

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Mon Apr 04, 2016 7:59 am

Lich Lord Asphyxious (Gaspy2) vs Forward Kommander Sorscha (Sorcha2)

Tid for turnering! Crusade 2016 står på tapetet og selv om det har blitt en 1-dags turnering så passer det meg egentlig ganske bra.
Gjorde det klassiske kvelden før, nemlig å bytte ut en liste...
Fikk Caster ADD (CADD) onsdag kveld noe som resulterte i at mine svette fingre fikk tak i Asphyxious the Hellbringer (Gaspy3) på torsdag.
Figuren(e) ble satt sammen fredag kveld og front acrs tursjet inn på lørdag morgen...

Tanken er at listene mine blir mye enklere å frakte til BogCon neste helg og at Gaspy3 gjør mye av det samme jeg ønsker at Skarre2 skal gjøre inn i Hordes.

Listene mine er som følger:
Liste 1:

Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Nightwretch - PC: 4
- Helldiver - PC: 3

Bane Lord Tartarus - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Warwitch Siren - PC: 2
Darragh Wrathe - PC: 4

Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Commander - PC: 1
Bane Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Bane Thrall Officer & Standard - Bane Thrall Officer & Standard 3
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 5 Grunts: 4
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2

Objektiv: Armoury
Liste 2:
Asphyxious the Hellbringer - WJ: +4
- Vociferon
- Deathjack - PC: 12

Satyxis Raider Captain - PC: 2
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist - PC: 2

Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 9 Grunts: 6
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2
Satyxis Raiders - Leader & 9 Grunts: 8
- Satyxis Raider Sea Witch - Satyxis Raider Sea Witch 2
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
The Withershadow Combine - Malevolus, Admonia, & Tremulus: 5

Objektiv: Armoury
Første runde er Close Quarters og møter jeg Khador med 2 lister jeg ikke liker i det hele tatt, Butcher3 og Sorcha2.

Butcher3 bør jeg håndtere med Gaspy2, ekstra pluss pga Orin er mye mer usikker på Sorcha2 som jeg regner med Khador kommer til å droppe pga Shatter Storm RFP.


Jeg velger Gaspy2 som er den "sikre" lista i og med at jeg har spilt den endel samt at jeg tror Gaspy3 lista mi bare blir skutt i filler av Sorcha2.

Listene er da:
Forward Kommander Sorscha - WJ: +6
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker
- Beast 09 - PC: 11
Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 1
Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 2
Kovnik Andrei Malakov - PC: 3
- Spriggan - PC: 10

Winter Guard Infantry - Leader & 9 Grunts: 6
- 3 1 Rocketeer's: 3
- Winter Guard Officer & Standard - Winter Guard Officer & Standard 2
Cylena Raefyll & Nyss Hunters - Cylena & 9 Grunts: 10
- Koldun Kapitan Valachev - Valachev 2
Lady Aiyana & Master Holt - Lady Aiyana & Master Holt: 4
Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Nightwretch - PC: 4
- Helldiver - PC: 3

Bane Lord Tartarus - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Warwitch Siren - PC: 2
Darragh Wrathe - PC: 4

Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Commander - PC: 1
Bane Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Bane Thrall Officer & Standard - Bane Thrall Officer & Standard 3
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 5 Grunts: 4
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2
Vinner initiativ og velger tur 1.

Khador velger siden med kolle (grønn rough øverst til venstre) og obstruction, mens jeg får siden med skyttergrav, obstruction og vegg.

Det er en skog i midten som jeg glemmer at er skog i tur 1...

Oppsett

Setter Bane Thralls (Banes) mot skyttergrava med støtte av McThralls & Surgeon.

Biles, Gaspy2, Helldiver og solo sirkus i midten.

Bane Knights (Knights) mot veggen med støtte av Blood Witches (Hekser).

Khador stiller Nyss mot kollen med støtte av Spriggan for å fjerne Stealth.

Aiyana & Holt (A&H) i midten med Beast 09 og Sorcha2 litt høyre.

Winter Guard (WGI) & Joe til høyre mot mine Knights.


Image

Cryx tur 1

Alt skal frem i bussen, altså Banes og Knights løper 10"

Gaspy2 legger Røyk foran så mange Knights som mulig for å unngå altfor mange WGI raketter.

Solo sirkuset følger med Gaspy2 bak steinen som blokker LOS.

Image

Khador tur 1

Nyss løper opp på kollen og holder avstand.

Malakov gir Spriggan Red Line og den løper opp på linje med Nyss.

WGI får Shatter Storm og Desperate Pace av Sorcha2 som også går bak LOS blokkeren med solo sirkuset sitt.

Joe gir WGI For the Motherland og WGI prøver seg mot Knights.

Det ryker kun 1 pga røykteppet.

Image

Cryx tur 2

Jeg oppdager skogen i midten og planegger å bruke den for å forlenge røykteppet mitt.

Gaspy2 står fint der han er så lenge så røyk blir lagt og 1 Bane bruker den venstre røyken mens 2 blir sendt opp for å drive oppholdende mot Nyss.

På høyre side løper Knights bak røyken der sammen med Tartarus og Darragh som tryller Beyond Death.

Hekser løper for å drive oppholdende mot WGI. Her skulle jeg vært mer aggresiv turen i forkant siden ingen av de når frem.
Heksene popper minifeatet sitt for å gjøre det litt vanskeligere for WGI å ta de ut.

Image

Khador tur 2

Aiyana gir WGI magiske våpen.

Joe gir WGI For the Motherland før de går til verks mot heksene mine.

På venstre side ryker det 4 Banes til Nyss.

Image

Cryx tur 3

Planen er å ta ned Beast 09 samt å rydde unna Nyss.

Får av en Purge på venstre siden uten å ta noen av mine egne Banes.
Nyss feiler Command Check.

På midten får Tartarus av en Thresher mot 2 WGI og jeg lager opp igjen 1 Knight da jeg har glemt den andre enheten min hjemme...
Får 4 Knights på Beast som tar omkring halve griddet dens. Skulle nok hatt på Parasite her, men glemte det helt.
Det ryker 3-4 WGI til resten av Knights.

McThralls står fint i skyttergrava så de blir der.

Image

Khador tur 3

Nyss går litt bakover og greier Rally.

Beast dunker ned 4 Knights.

Spriggan charger Tartarus og dreper ham.

WGI rydder resten av Knight enheten.

Image

Cryx tur 4
(Glemt bildet...)

Helldiver får 3 Focus i et forsøk på å skalle ned Malakov og drepe ham. Burde vel her bare slått vanlig ettersom jeg ikke har noe annet som når ham her.
Spriggan går inert.

Stiller opp Darragh med Beyond Death bak skogen i midten.

Siren løper opp i nærkamp med 3 WGI innefor 4" av flagget hans.

Orin går opp bak veggen og gir seg selv Stealth.

McThralls løper opp for å binde opp Nyss.

McThralls løper opp i forkant av Gaspy2 som står ved flagget.

Cryx 1 - 0

Khador tur 4

Nyss rydder unna Banes.

WGI gjør CMA for å ta ned Siren.

Sorcha2 reaktiverer Spriggan å bruker Cyclone for å komme tilbake på flagget.

Cryx 2 - 1

Image

Cryx tur 5

Siste Bane binder opp Valachev.

Saxon tar ned en Nyss.

McThrall binder opp en annen mens resten løper for å blokkere Beast.

Darragh charger en WGI men trigger ikke Battle Wizard da han bommer på fjotten...
Light Cav flyttet tar ham innenfor 4" av flagget.

Orin løper inn i nærkamp med 4 WGI.

Gaspy2 legger røyk foran Holt slik at han ikke kan sikte.

Cryx 3 - 1

Image

Khador tur 5

Holt går inn i røken og skyter opp McThrall som blokker Nyss.

Valachev bommer på sin Bane mens Nyssen går inn i nærkamp med Gaspy2 (glemmer at de skal ta terror sjekk...).

Beast charger Darragh men stiller seg på 2" og når ham ikke etter at hesten er borte.

WGI slår i hjel Orin.

Cryx 3 - 2

Image

Cryx tur 5

Begge har dårlig tid nå, men jeg må bare fortsette.

Bane dreper Valachev.

Purge tar Nyss og Holt.
Purge nr 2 gjør 2 bokser på Beast 09 som tar ut Cortex!

Saxon løper i nærkamp med Aiyana.

Darragh charger en WGI og contester flagget. Litt flaks da jeg ikke sjekket det på forhånd.

Arc Node løper opp i blokk.

Cryx 4 - 2

Image

Cryx tur 5

Det ser ikke ut til at Khador har noe som kan nå flagget mitt nå så tiden brukes til å rydde ut så mange av mine modeller som mulig ifm Tie-Breaker.

Cryx 5 - 3

Image

Erfaringer

Driter meg litt ut ved å glemme skogen i midten.
Burde kanskje hatt Knights bak obstruction i midten og forlenge skogen mot WGI til høyre.
Dersom Nyss får Shatter Storm må jeg dog passe på fra den flanken.

Skal også huske på Parasite mot ARM 20 modeller :p
Kunne kanskje gått dersom jeg hadde kunne satt ut en Knight til, men da skal det spikes voldsomt.
Med Parasite så kan det holde med 5 Knights.

Ellers spiller jeg det relativt riktig og har litt tur med et par av mine kast samt at Khador har litt utur med noen av sine kast.
<--- Leif

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Tue Apr 05, 2016 8:14 am

Lich Lord Asphyxious (Gaspy2) vs Ravyn, The Eternal Light (Ravyn)

Andre runde får jeg Retribution *sukk* og jeg ser for meg en superkjapp runde når listene jeg blir presentert er Vyros2 Griffin-spam og Will of the Nine Voices eller *arrrghllhgg* på folkemunne.

Scenario er Incomming så jeg bør greie å unngå et top-2 tap på assaination, men en vet jo aldri.

Velger Gaspy2 igjen siden jeg er redd hverken Gaspy3 eller lista generelet tåler så mye Mage Hunter Strike Force (MHSF) da jeg aldri kan se for meg at Vyros2 kommer på bordet.

Listene er da:

Ravyn, The Eternal Light - WJ: +6
- Hyperion - PC: 18

Narn, Mage hunter of Ios - PC: 0
Mage Hunter Strike Force - Leader & 9 Grunts: 8
- Strike Force Commander - Commander 2
Mage Hunter Strike Force - Leader & 9 Grunts: 8
- Strike Force Commander - Commander 2
Mage Hunter Strike Force - Leader & 5 Grunts: 5
- Eiryss, Mage Hunter Commander - PC: 3
Stormfall Archers - Leader & 3 Grunts: 5
Stormfall Archers - Leader & 3 Grunts: 5

THEME: Will of the Nine Voices - Tier 2

Objecktiv: Effigy(?)
Lich Lord Asphyxious - WJ: +6
- Nightwretch - PC: 4
- Helldiver - PC: 3

Bane Lord Tartarus - PC: 4
Saxon Orrik - PC: 2
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 2
Warwitch Siren - PC: 2
Darragh Wrathe - PC: 4

Bile Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Skarlock Commander - PC: 1
Bane Thralls - Leader & 5 Grunts: 5
- Bane Thrall Officer & Standard - Bane Thrall Officer & Standard 3
Bane Knights - Leader & 9 Grunts: 10
Satyxis Blood Witches - Leader & 5 Grunts: 4
- Satyxis Blood Hag - Satyxis Blood Hag 2
Mechanithralls - Leader & 5 Grunts: 3
Necrosurgeon & Stitch Thralls - Necrosurgeon & 3 Grunts: 2

Objektiv: Armoury
Vinner initiativ og velger tur 1.

Retribution velger siden med en vegg, hus og skyttergrav.

Jeg får siden med vann kolle og obstruction.

Oppsett
(Glemte bildet...)
Setter Bane Thralls (Banes) mot min sone sammen med McThralls og Necrosurgeon.

Gaspy & Co i midten med Bane Knights (Knights) og Blood Witches (hekser) til venstre mot hans sone.

Retribution setter opp Hyperion i midten med Archers på hver side og Ravyn bak sitt objektiv.

MHSF går i en fin lang linje på midten med Narn helt ute på min venstre flanke.


Cryx tur 1

Igjen løper Banes og Knights ca 10" opp, burde kanskje løpt andre rekka med Knight enda lenger ettersom jeg skulle legge røyk for å begrense AOEene.

Solo sirkuset, Gaspy2 og andre ting jeg er glad i løper opp omtrent 4.5" for å være utenfor MHSF med Snipe rekkevidde.

Image

Retribution tur 1

Hyperion for 1 focus for å løpe mens Ravyn legger ut Veil of Mists ifm objektivet sitt.

Venstre MHSF enhet får Snipe og begynner sporenstreks å kvitte seg med Knights.
Noe uheldige terninger gjør at bare 6 dør etter at den andre enheten også har aktivert selv om de ikke rakk så veldig langt inn i rekkene mine.

Narn stiller seg opp i skogen slik at jeg ikke kan se ham.

Image

Cryx tur 2

Planen min er å få Gaspy2 bak obstruction til høyre og legge ut røyk for å gjøre det vanskelig å komme inn i sona med mange modeller.

Banes skal kompletere røyken og være i veien

På venstre side skal Heksene minifeate og jamme sona bak Knights.

Image

Retribution tur 2
(Glemte bilde...)

Jeg forventer feat denne runden men det kommer ikke.

Hyperion prøver å rydde noen Hekser, noe den vel gjør.

Knights ryddes unna.

Objektivet mitt tar et par bokser.

Banes begynner plutselig å klare Tough...

Det dør generelt litt mindre enn jeg hadde fryktet, litt pga Tough] og litt pga at det ikke er stort han kan gjøre med Heksene.



Cryx tur 3
(Glemte bildet)

Jeg skal dominere denne runden og få av en Excarnate-Bile-Purge inn i en haug med MHSF og forhåpentligvis et par Stormfalls.
Blir vel for oppspilt så jeg aktiverer Gaspy, går og skal booste en Excarante da jeg oppdager at Arc Noden min ikke er i stilling... *sukk*

Må legge ut røyk slik at Stormfalls ikke kan se meg og gå for plan B.

Banes gjør realtivt mye jobb mot MHSF etter at Tartarus har fått lov til å lande Curse og løpe i posisjon for neste tur.

Hekser gjør litt jobb på venstre flanke og jeg skårer 10

Arc Node løper opp sammen med McThralls for å gjøre det vanskelig å komme inn i sona igjen.

Cryx 1 - 0



Retribution tur 3

Nå feates det og hekser ryddes av veien.

Objektivet blåses opp.

Arc Node blir skrapmetall til slutt, men HYperion får ikke gjort så mye jobb den ønsket da det ble glemt å gi den focus.

Ingen modeller når inn i min sone.

Cryx 2 - 1

Image

Cryx tur 4

(Glemte bildet igjen...)

Nå skal jeg få av en Excarnate-Purge og feate for å prøve å kvitte meg med både Hyperion og så mange MHSF som mulig.

Tartarus greier å lage et par Banes som hjelper til med å fjerne Mage Huntere.

Feat modellene kvitter seg med Hyperion og et par MHSF og jeg løper ting for å blokke igjen.



Cryx 3 - 1

Retribution tur 4

Det gjøres et desperat forsøk på å komme inn i min sone, men den ene MHSF enheten som kunne rukket det forsøkte å rydde modeller i stedet for å løpe slik at det er fortsatt ingen modeller i sona.

Retribution har igjen 10 sekunder på klokka.

Cryx 4 - 1

Image

Erfaringer

Jeg gjør kanskje en feilvurdering når jeg spiller Gaspy2 inn i dette siden det bare er 2 MHSF enheter som ignorerer LOS siden enheten med Eiryss ikke gjør det.

Den værste brøleren gjør jeg da jeg glemmer Arc Noden min i top 3... Det kunne veldig lett kostet meg spillet siden jeg lot altfor mange modeller stå igjen etter den turen.

Retribution burde kanskje ha featet en tur før for å virkelig rydde opp i modellene mine.
Dersom Snipe flyttes så skal alt jeg har ryke så godt som et par McThralls, Darargh, en Bile og kanskje Orin på midten.

Han kan ikke gjøre stort med Heksene mine, men det er ikke mye igjen for meg da.

Hadde jeg hatt 2 fulle enheter med Knights i Gaspy3 lista er jeg litt bedre rustet inn i den matchen, men den blir nok skutt bort allikevel.

Litt flaks og jeg er 2 - 0!
Image
<--- Leif

Olannon
Haley
Posts:5843
Joined:Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Apr 05, 2016 8:23 am

Spennende lesing. List lock er et issue men jeg tror du gjør korrekt i å spille aggressivt på scenario her. Med gaspy2 får du ryddet bort Hyperion og da er mye gjort. Vet ikke hva winning play med gaspy3 er, sliter med å se det for å være ærlig.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Ironclad
Wraith Engine
Posts:2224
Joined:Tue Oct 13, 2009 8:01 am
Location:Oslo

Post by Ironclad » Tue Apr 05, 2016 8:54 am

Ja, er ikke helt uenig.
Gaspy3 må vel egentlig bare satse på å true med Raiders, DJ på kollen og Hekser.
Jeg tipper at man feater tur 2 for å rydde Raiders og mest sannsynlig DJ samt at det ryker en halv Knight enhet til div skyting.

Det blir å håpe på at marginene er på min side slik lista er nå.

Skal Gaspy3 kunne spilles inn i ting som dette tror jeg han enten må ha Bane Thralls, som ikke er supert uten Tartarus, eller en eller annen form for Recursion.
Doble Blood Witches med 2x Necrosurgeons og McThralls.

Doble Raiders er en mulighet.
Black Bane Ghost Raiders er jo ok under Gaspy3, men de blir litt for spesifikke.
<--- Leif

Olannon
Haley
Posts:5843
Joined:Sat Feb 11, 2012 2:12 pm

Post by Olannon » Tue Apr 05, 2016 8:58 am

Dobble Knights, evt thrall-recursion kan muligens fungere men jeg foretrekker fortsatt Gaspy2 simpelthen fordi featen og excarnate gjør voldsomt mye jobb. Hva konkret gjør Gaspy3 inn i Retribution generelt/Ravyn spesielt rent bortsett fra list selection?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Blogger”