Nurion sin Circleblogg

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Ironclad
Wraith Engine
Re: Nurion sin Circleblogg

Post by Ironclad » Tue Aug 11, 2015 12:02 pm

Kjapt innspill ifm scenario valg, ikke bruk de i boka hehe.
Last heller ned Steamroller PDF'en fra Organized Play sidene til PP: Steamroller og PDF printer friendly
<--- Leif

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Tue Aug 11, 2015 5:45 pm

Det er disse som blir brukt på turneringer? I såfall spiller vi heller dem :)
Takk for tilbakemeldinger :)

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Aug 11, 2015 7:04 pm

Nurion wrote:Det er disse som blir brukt på turneringer? I såfall spiller vi heller dem :)
Takk for tilbakemeldinger :)
Ja, hvert år blir det laget nye Steamroller (SR) PDF'er og disse brukes i så og si alle turneringer.
<--- Leif

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Tue Aug 25, 2015 9:32 pm

Liten stund siden forrige oppdatering. Har fått malt ferdig to Gallow Grove og geita til Morvhana. Har også startet på en Stalker samt fjernet maling og rebaset en haug med modeller som jeg har kjøpt brukt.

Image

Image

Image

Har også vært med på Rookie Mistake X, noe som var veldig lærerikt og gøy. Hadde ingen store forhåpninger om å vinne noen kamper og deltok først og fremst for å lære/møte folk i fra wm/h-miljøet. Hadde et mål for turneringen og det var å ikke tape på deathclock, noe som gikk fint :) Kudos til spillerene som alltid var villig til å svare på alle mulige spørsmål fra oss mindre erfarne.

Neste på planen er spilldag med klubben til helga hvor jeg skal prøve 50 poeng for første gang. Spent på hvor merkbare forskjeller det egentlig er på 35 og 50 poeng. Bygger nok videre på listen jeg allerede har spilt litt med og legger nok først og fremst til UA på druids samt Una + Rotterhorn.

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Aug 26, 2015 6:45 am

Fete figurer :)
<--- Leif

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Wed Aug 26, 2015 10:45 pm

Blir morro og se armeen din til helga! Iseffekten på stalkeren ser jo meget bra ut 8)
- Sindre -

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Fri Aug 28, 2015 5:06 pm

Takk!

Nå som Vradchuck har fått opplæring i hvordan drepe mest mulig innenfor 20" med sine Cryx så lurer jeg fælt på hva Circle vanligvis stiller opp med mot Cryx. Har spilt mot de 3 ganger nå og to av gangene endte det med klare tap (weaponmaster gjør vondt...) og den siste vant jeg på assassination. Jeg har riktignok bare spilt eMorvhana mot Cryx, og antar vel kanskje at feks eKrueger kan være et bedre valg?

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Fri Aug 28, 2015 8:29 pm

Nurion wrote:Takk!

Nå som Vradchuck har fått opplæring i hvordan drepe mest mulig innenfor 20" med sine Cryx så lurer jeg fælt på hva Circle vanligvis stiller opp med mot Cryx. Har spilt mot de 3 ganger nå og to av gangene endte det med klare tap (weaponmaster gjør vondt...) og den siste vant jeg på assassination. Jeg har riktignok bare spilt eMorvhana mot Cryx, og antar vel kanskje at feks eKrueger kan være et bedre valg?
Ta en titt på pKromac.

Han pleier og ta balle tak på Cryx for så og knuse dem gjenntate ganger.... ikke noe cryx liker med andre ord.

Les denne
http://privateerpressforums.com/showthr ... epth-Guide

Den er skrevet av Will Pagani. Han har basicly skrevet boka på hvordan man spiller circle....

kort oppsumert så vill du ha dette i lista

pKromac
-wilder
-Stalker

2x woldstalkers unites

Resten kan bygges etter smak

Iden er og bruke stalkern med wild aggresion og warpaht til og drep bøtte av infateri i runden etter på så sprinter du unna.

Woldstakers er ikke levende (dette er viktig) og de har magiske ranged våpen. de plukker fint ned masse infateri eller kan bruke constratet power til og drepe noe stort.

Bestial er den beste spelen til kromac mot cryx. når du har den oppe så kan din motstander IKKE kaste spell i ditt controll area, Han kan IKKE bruke arce nodes eller channle spells i dit control area. Dettegjelder også magic abilitys.Man kan stå uten for og kaste inn i control area dit. Siden du har 14 control area så betyr det at du har magic på lock down basicly. Så ingen skyer, ingen teleport, ingen exacrante.

Jeg spiller pkroma som min andre liste nå. Jeg liker han veldig godt da han er morsom og spille og han har mange triks. DET kan være vansklig og skjønne alt med engang, men det er veldig gøy når du får det til.

Min 50 poeng liste ser slik ut: (dette er ganske forksjellig fra det som Pagani spiller, men jeg liker det)

pKromac
-wilder
-stalker
-stalker
-pureblood
-woldwarden
-gorax
2xWoldstalker units

Masse tunge beist og noen små tropper den er morsom, og har mange triks, Knuser cryx :twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=OzEEk7JcWx0 en film med kromac spilling
en annen film med kromac https://www.youtube.com/watch?v=fWQjRyaGjJk
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Fri Aug 28, 2015 9:19 pm

Eisenhorn wrote:pKromac
-wilder
-stalker
-stalker
-pureblood
-woldwarden
-gorax
2xWoldstalker units
Hvis vi specifikt snakker anti-Cryx, hvad så med at bytte Woldwarden med Una og to Rotterhorns?
Jeg ved at Will Pagani spillede Una + 2 Rotterhorns + 2 Blackclad Wayfarer + 2 Shifting Stones imod ryx sidste år på WTC. Det var godt nok med Krueger2, så spillestilen er en noget anden end Kromac1, men det fungerer udmærket imod en del Cryx.

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Fri Aug 28, 2015 9:44 pm

Takker :) Når jeg tenker meg om var forøvrig med Kromac jeg vant mot Cryx. Sendte en Stalker med sprint tvers gjennom hans infanteri mot hans lock som prøvde å stikke av. Jagde hans lock rundt og tok han tilslutt med Kromac :) Morsomt med jump!
Skal sjekke ut linkene! :)

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Fri Aug 28, 2015 11:20 pm

Dagowit wrote: Hvis vi specifikt snakker anti-Cryx, hvad så med at bytte Woldwarden med Una og to Rotterhorns?
Jeg ved at Will Pagani spillede Una + 2 Rotterhorns + 2 Blackclad Wayfarer + 2 Shifting Stones imod ryx sidste år på WTC. Det var godt nok med Krueger2, så spillestilen er en noget anden end Kromac1, men det fungerer udmærket imod en del Cryx.
Da ville jeg heller ha byttet ut pureblooden. Det er listen jeg tok med til ironmoot. Jeg synes wold warper er for viktig til og bytte ut.

Dette er egentlig en smak sak så lenge du har med basisen for lista som jeg nevnte i forrige innlegg.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Sat Aug 29, 2015 10:18 pm

Spilte mot Cryx i dag. 50 poeng. Jeg brukte eMorvhana, Gorax, 2 Stalker, Wilder, max druids + UA, max skinwalkers + UA, Una, Rotterhorn og steiner + UA.
Han hadde denny2 (tror jeg, han med feat som vekker opp til 10 modeller), max bane thralls, max bane thralls, 6 bile thralls, max witches + UA, arch node (kylling), 2 sirens, tartarus, en jack som kunne grave seg ned og en solo rytter som buffet/debuffet.
Jeg klarte å drepe veldig mange av hans modeller og lå under 2-0 på CP da jeg begynte å få kontroll. Jeg hadde tatt ut heksene hans, bile thralls og en haug med bane thralls. Problemet var at jeg hadde igjen litt under 5min på klokka. Jeg gikk for assassination og hans caster sto igjen med 6-7 bokser. Morvhana sto utsatt til etter forsøket og han tok henne i neste runde. Følte jeg fikk til ganske mye og hadde jeg spilt litt raskere så kunne ting fort ha endret seg.

Et par spørsmål etter dagens spilling:
Kan en modell med reach slå gjennom en friendly modell? Dvs de friendly modellene står så tett at det ikke går ann å se gjennom dem.
Kan Rotterhorn charge, skrike og skrike igjen hvis den har acceleration oppe?
Hvis en Druid dytter en modell inn i en annen med forcebolt, tar den bakerste modellen skade?
Kan Rotterhorn fly over modeller å unngå free strikes mot seg?
Når en warlock leecher, må han leeche all fury fra et warbeast? Feks en Gorax med 4 fury på seg og lock har bare mulighet til å fylle opp 3 fury. Kan lock bare ta inn 3 fra Gorax og la det ligge igjen 1?
Kan Typhoon til legion gjøre 3 breath attacks med featen til Thagrosh (tror det skrives sånn)? Altså featen som gir "one normal attack and a full advance".

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Sat Aug 29, 2015 10:32 pm

Rettelse på lista:

Lich2
Nightwretch
Helldiver
2x max bane knghts
max satyx raiders med ua
min bile thralls
2 x warwitch siren
Tartarus
Satyx Captain
Darragh Wrathe
Marius

Green is the new everything

Oguleth
Juggernaut

Post by Oguleth » Sat Aug 29, 2015 10:36 pm

Om en modell kan slå gjennom vennlige modeller avhenger av situasjonen: LoS regler gjelder i nærkamp også; så for eksempel hvis modellen man vil slå på er på større base enn den vennlige modellen som står i veien kan man slå gjennom (f.eks. Bane Knight kan slå "gjennom" en Bane Knight på en Stalker). Hvis man ikke har LoS - kan man ikke slå gjennom hvis man ikke har noen spesialregler (som Ranked Attacks).

Forcebolt er vel bare Push, så ingen skade involvert på modeller som får ting dytta på seg.

Flight gir ikke immunity til free strikes, så å fly over fiendlige modeller uten noen andre regler er fort risky (spesielt over Banes).

Du kan leeche deler av fury et beist har; så hvis du bare kan plukke inn de 3, kan du det (men må la da 1 ligge). Harde realiteter når man overklokker beist... :)

eThags feat sier et normal attack, og da er det kun et angrep, ikke tre.

Accelaration har jeg ikke i hodet, og har aldri spilt mot Rotterhorn (på et vis) - men spørs om Acceleration bare sier Special Actions (isåfall kan den ikke) eller om den kan gjøre Special Attacks (isåfall kan den).

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Sat Aug 29, 2015 11:07 pm

Takk for svar og rettelse av listen!
Tror vi spilte alt riktig da, men det var regelspørsmål vi kom på underveis og som vi brukte litt tid på.
Angående leeching ble jeg fortalt på rookie mistake at jeg måtte leeche alt eller ingenting, fint å få oppklart!
Acceleration sier special action, så da er det et nei :) Dobbel skrik med 11" charge move (dog pile fra Una) ble vel kanskje litt OP :p

Post Reply

Return to “Blogger”