Magnus sin Retribution of Scyrah Blogg

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Dagowit
Ghetorix
Re: Magnus sin Retribution of Scyrah Blogg

Post by Dagowit » Wed Oct 07, 2015 10:19 am

DyHex wrote:
Dagowit wrote: Hvor gamle er de poster? Vyros2 løste en masse problemer da han kom ud, men Retribution får flere og flere svar på samme problemer jo længere tid der går...
Godt mulig de er noen år gamle, men sett en del fra 2014 og, men skal vel litt til at alle forumposter på nettet er fra folk som er virkelig flinke.
Jeg oplevede et markant skift i Retribution-sammensætningen fra WTC 2014 og til 2015. I 2014 var favoritkombinationen Vyros2 (Griffon Spam) og Issyria med Hyperion. Der var naturligvis andre lister også (Force Wall var ny og en masse skulle teste den), men denne kombination var altså favoritten.
I 2015 stod Issyria stadig stærkt, men meget Vyros2 var skiftet ud med Rahn og Ravyn theme (igen, med mindre variationer og Kaelyssa blandet ind).

Om spillerne er "virkelig flinke" er altid umuligt at sige - både ude i verden og her på 2d6. Så kommer personlig spillestil (eksempelvis har jeg al mulig respekt for Unseenlurker og hans konsistent overbevisende turneringsresultater, men alligevel er vi ofte uenige om lister og kombinationer. Noget skyldes sikkert mig der er dum - andet sikkert at vi ikke spiller på helt samme måde).

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Wed Oct 07, 2015 11:05 pm

everlasti wrote:Har du testet BattleMages med Thyron, de er latterlige til å rydde infantri. Under gode forhold tar de ut 2 stk hver. Med 3" move hver :)
Fikk testet dem i forrige battlereport mot Thornfall Alliance, men der følte jeg ikke behovet for å sende dem inn i Brigands og brukte dem kun til å skyte i trygghet bak en vegg. Men gleder meg til å se hva de er i stand til når en sender dem inn i en infanteri enhet, spesielt under feat.

Er sålangt veldig godt fornøyd med denne lista på 35pts.

Thyron
- Imperatus
Arcanist
Artificer
Min. Infiltrators + Eiryss3
Max. Sentinels + UA
Battle Mages

Liker Eiryss3 veldig godt, men føler ikke Infiltrators har gjort veldig mye hittil. Veldig få ting jeg ønsker å sende dem inn i utenom vanlig infanteri enheter eller soloer og har allerede Sentinels og Battle Mages som til dels kan fylle samme rolle. Mulig jeg heller bør prøve å spille Sentinels som en mid-late game piece etter infiltrators har rensket opp litt infanteri. Men synes pow11, selv med 2 angrep ikke er veldig skremmende. Når det er sagt, hvis jeg møter mye ARM i form av warbeasts/jacks vil jeg trolig lene meg på Ossyan sålenge det ikke er særlig med stealth.

Infiltrators virker i det minste til å være gode å ha mot Cryx sine Bane Thralls da 6 stk Infiltrators + Eiryss3 lett fjerner en hel enhet under feat.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Thu Jan 21, 2016 10:34 pm

Vært stille her en stund nå, eksamenstid og slikt gjør sitt. Fått starta å male litt mer igjen nå, selv om mye fortsatt er grått og hvitt så begynner ting å bli litt mer ferdigstilt. Kommer til å poste litt mer bilder og slikt etterhvert.

Var innom 2D6 sine lokaler på et hyggelig besøk i jula. Endte med tre tap og noen erfaringer rikere, brutal start etter nesten 2 måneder uten spilling. Bile Thralls er for øvrig noen små j*vler :lol: Mistet hele 8 av 11 MHSF til en liten rakker runde 2 mot Leif :o Men fortsatt en veldig morsom kamp, selv om motet sank litt.

Ellers spiller jeg for det meste kun på søndager her oppe i Trondheim, da det er klubb kveld tross alt, men i et forsøk på å øke antall kamper har jeg konstruert meg et skikkelig WM/H brett. Den printa spillmatta var litt for kort i ene enden men det løste seg med en stripe grønnmaling (matcher ikke i det hele tatt!).
Image
Image
Stødig greier..:P Selve brettet kostet nada, fikk bygge det av embalasje materialer på coop obs bygg, woho! Sølvteip slik at en ikke får flis (gadd ikke pusse) eller skraper opp bordet. Har og gått til innkjøp av 2D terreng fra HiddenForestGaming samt tokens og objektiver etc. fra Frozen Forge. Knall bra produkter!
Image

Banshee har og fått et lag maling. Ikke helt fornøyd med resultatet, men blir vel bedre etterhvert som jeg blir vant til å male med så ufattelig mye hvitt.. Bra nok til å spilles med er det iallefall! :)
Image
Image
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Jan 22, 2016 1:50 am

Spilte min første kamp mot Convergence of Cyriss idag. Motstanderen min hadde kun spilt 8 kamper før denne, så er ikke blant de mest erfarne, men spennende å møte likevel:)

Listen som får prøve seg er en litt combined arms liste med Thyron. Tanken er å bruke Thyron selv som mer en support/late game piece. Får se hvordan det går.

Listene:
Thyron, Sword of Truth
- Imperatus
- Aspis

Arcanist
House Shyeel Artificer
House Shyeel Magister
Fane Knight Skeryth Issyen
Houseguard Thane

Houseguard Halberdiers (max)
- Officer & Standard
Dawnguard Invictors (max)
- Officer & Standard
Stormfall Archers
Father Lucant, Divinity Architect
- Inverter
- Corollary
- Prime Axiom

Enigma Foundry

Reciprocators (max)
Obstructors (max)
Clockwork Angels
Optifex Directive
Optifex Directive
Beklager uskarpheten på de første bildene, de ble tatt uten blitz og er derfor veldig kornete.

Deployment:
Senario er outflank og vi bruker kartforslaget til NM. Vi kaster terning og jeg vinner roll-off, velger å gå sist og velger siden uten huset i midten. Tanken er at dette vil tvinge han til å enten commit'e til en side av huset eller dele opp hæren sin på hver side av huset. Velger han å commit'e til en side blir det mye lettere å forutsi forflyttingen hans, mens hvis han deler seg opp på hver side blir det lettere for meg å plukke av fra den ene flanken. Samtidig er det så mye ARM i convergence listen at her tviler jeg på at jeg klarer å drepe alt, og er dermed nødt til å spille på senario, å være spiller nr. 2 lar meg sånn sett ha fordelen av å kunne skåre poeng først.
Image
Convergence velger å commit'e til den ene siden av huset. Burde nok her ha gått for siden med hill, da skogen trolig vil være til stor hindring for infanteriet hans. Fra mitt ståted: Reciprocators til venstre for Prime Axiom. Corollary, Father Lucant, Optifex Directive bak Prime, Inverter til høyre for Prime og Obstructors, men en Optifex enhet til samt Angels helt ytterst til høyre.

Selv deploy'er jeg relativt sentralt med litt helling mot høyre. Fra venstre:
Skeryth, Invictors, Magister, Thyron, Artificer, Aspis, Imperatus, Arcanist, SFA, Thane, Halbs.
Tanken er å sende Halbs opp og inn i høyre sone med shield wall for å conteste og jamme, med SFA bak. Battlegroup'n står sentralt og kan dermed fint velge hvor de vil gå, vil gjerne ha Thyron inn i venstre sone for å dominere den fra T2. Invictors skal opp forbi hill og inn i venstre sone for så å skyte mot Convergence sin høyre flanke. Skeryth får i oppgave å fjerne evt. modeller som måtte bestemme seg for å gå rundt baksiden av huset for å conteste venstre sone.

T1 - Convergence:
Image
Convergence løper det meste opp. Som forutsett blir det veldig trangt mellom huset og skogen, spesielt når en Colossal må stå imellom. Lucant kaster watcher og Deceleration på seg selv.

T1 - Retribution:
Image
Thyron beholder all sin focus. Invictors løper opp og inn i venstre sone. Thyron kaster assail på Imperatus, går 6" mot venstre sone og kaster Storm Rager på Skeryth. Skeryth løper 16" inn i venstre sone. Artificer går opp til Thyron og bruker Force Wall. Arcanist går opp bak wall og power booster Imperatus. Imperatus løper opp på hill og er innenfor 3" av Artificer. Magister løper opp, Aspis går 6" opp og stiller seg mellom Artificer og Magister. Thane går opp bak wall og kaster Desperate Pace på Halberders. Halberdiers går frem 8" i shield wall og reformer ytterligere 3" og står godt inne i høyre sone. SFA løper opp bak dem.

T2 - Convergence:
Glemte dessverre å ta bilde her.
Lucant kaster Decelertion og upkeeper watcher. Convergence går ytterligere frem. Prime og Inverter står med tåa innafor høyre sone. Prime forsøker en del skudd på Halberdiers, men med Rat3 og pow11 får den ikke til allverden, en halberdier dør. Clockwork Angels går frem og skyter på Halberdiers, men pow10 er ikke nok mot ARM18. Resten av enhetene går frem i sheild wall, men er dårlig plass mellom huset og Prime dermed kommer ikke Reciprocators særlig langt, mens Obstructors kun kan gå 2,5" gjennom skogen.

T2 - Retribution:
Image
Thyron upkeeper SR på Skeryth og Assail på Imperatus. Han går så opp på hill og inn i venstre sone for å dominere og kaster så spellpiercer. Invictors går frem, mini-feater og fyrer av med blessed CRA på Prime Axiom og plukker noen liv. Thane gir halbs DP og 5 halberdiers charger Prime, 1 charger Inverter og resten charger clockwork angels, de mini-feater og tar ut nesten hele høyre side til Prime Axiom. 2 Angels dør og Inverter tar og litt skade. SFA går opp og skyter 3 brutals på Prime, siste setter 3 Obstructors i flammer. Magister gjemmer seg bak Invictors lenger frem, Imperatus beveger seg litt frem men står fortsatt på hill. Aspis står i mellom de to. Artificer på hill med Force Wall. Skeryth løper til borteste hill.
Thyron dominerer venstre sone 2-0 til Retribution.

T3- Convergence:
Image
Lucant feater! Det meste beveger seg opp og slår. Enigma foundry var innenfor 10" av modellene hans som døde forrige runde og bringer tilbake de 2 clockwork angels som døde under min tur (Må passe på å ta ut hele enheten neste gang..). Alle utenom en halberdier dør, men til gjengjeld får ikke convergence flyttet veldig langt frem og blir for det meste stående hvor de stod forrige runde. Convergence spawner en servitor som løper og contester venstre sone. En halberdier, Thane og en SFA contester fortsatt høyre sone. Begge infanteri enhetene hans er i shield wall. Convergence reparerer noen bokser på Inverter og Prime Axiom.
Fortsatt 2-0 til Retribution.

T3 - Retribution:
Thyron upkeeper begge spells, camper 4 focus og går litt lenger frem på hill. Arcanist gir en focus til Imperatus som sikter, skyter og dreper servitor'en som contester venstre sone. Invictors sprer seg litt ut for å forhindre at en ny servitor skal komme til neste runde. De fyrer så av en kjempe 11-man CRA på Prime Axiom, pow23 mot ARM24 og fjerner alle bokser på dens høyre side utenom 1 M boks. Magister Force Bolter Inverter inn i skogen igjen. Thane charger en Angel men gjør nada, samme med siste halberdier. 2 SFA sikter og skyter den siste halberdier'n i ryggen med Star Strike (første bomma) og antenner den og 2 Angels, de 2 resterende skyter brutals på Prime men gjør lite. Skeryth charger en Reciprocator på "kun" ARM20 utenfor sheild wall formasjon og dreper den. Andre slaget tar nesten halvparten av boksene til Corollary. Thyron dominerer venstre sone og 8 modeller contester høyre.
4-0 til Retribution.

T4 - Convergence:
Image
Det begynner å bli lite tid igjen på klokken.
En clockwork angel dør til continues fire, den andre slukker. Inverter får pathfinder og charger Thane som dør. Siste halb dør. Reciprocators beveger seg litt og forsøker å jamme Skeryth og noen Invictors. Prime Axiom charger en Invictor og gjør et sweep angrep med venstre arm hvorpå 2 dør. Han spawner så en servitor som klarer å konteste venstre sone. På dette tidspunktet har han kun 5 sekunder igjen på klokken mens jeg har litt over 8 minutter igjen. Servitoren sprenger så seg selv i et siste forsøk på å gjøre noe skade på Artificer for moroskyld, men dreper kun seg selv.

Tiden løper ut og det er en 4-0 seier til Retribution!

Tanker:
Jeg forstår fra start av at jeg trolig ikke kommer til å klare å fjerne alle modellene hans, bestemmer meg derfor for å gå for scenario seier da jeg ikke vil vinne en kamp på attrition. Samtidig ser jeg for meg at det vil være nærmest umulig å få til en assassination når Lucan camper focus og rir på rykken til Prime Axiom.

Følte jeg hadde stålkontroll hele kampen igjennom, noe jeg tror skyldes mye plasseringen til convergence i deployment, han velger feil side av huset (han glemte at skog og sinker infanteri). Dette fører til at han kommer ekstremt tregt opp bordet samtidig som jeg har null konkurranse mot å dominere venstre sone. Halberdiers dør alle man, men ikke før de har gjort en kjempe jobb med å holde hele linjen hans på stedet hvil i 2 turer. Prime Axiom har og mistet halvparten av boksene sine og ville nok ha dødd den påfølgende runden samtidig som jeg trivielt hadde skåret 2 poeng til. Convergence skulle nok ha gått for venstre side av huset denne kampen. Da hadde nok kampen sett veldig annerledes ut. Samtidig burde han nok ha hatt minst en enhet til å conteste den andre sonen.
Last edited by DyHex on Fri Jan 22, 2016 12:40 pm, edited 2 times in total.
Magnus
- Retribution of Scyrah

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Fri Jan 22, 2016 6:58 am

Fin frokostlesing!
Du vinnebasicly på plasering her,o gjør alt vel.

Tips til motstand: foundries får bare sjeler fra friendly models, så ingen sjeer fra dine habs feks

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Jan 22, 2016 9:14 am

Glad du likte det:)
SevenSins wrote: Tips til motstand: foundries får bare sjeler fra friendly models, så ingen sjeer fra dine habs feks
Når du sier det er det nok jeg som har skrevet/husket feil. Ene sjelen kom fra den ene Clockwork angelen og en annen fra en Obstructor.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Feb 23, 2016 5:29 am

Dawnguard Sentinel Officer ferdig malt, bare 11 modeller igjen nå x)
Image
Image

Skal på Battle at Lund i påsken så må få opp tempo på malinga fremover :P

In other news. Testet House Vyre Electromancers mot Cryx på søndag og vurderer sterkt å kjøpe meg en enhet til (selv om prisen er infernalsk). Tapte gamet så det sang på scenario grunnet store tabber fra min side. Jeg beveger MHSF litt forlangt frem da jeg ikke er klar over at Satyxis Raiders kan få Desperate Pace...

Image
(Glemte å ta bilde av Cryx T1, det så veldig blekt ut)
Raiders charger/løper og jammer mhsf relativt greit (3 kommer inn i melee med en del mhsf). Og han løper så å si alt frem sålangt det kommer. Issyria feater og kaster Blinding Light på Raiders. Er nå jeg tabber meg ut big time (gir han kill box på Issyria), skulle sendt henne opp tilbake til hill (ingenting som truet henne der), istedet sender jeg henne ned til venstre bak Hyperion. Skulle og sendt Hyperion frem slik at den stod i sona for å conteste (ARM21), noe jeg taper gamet på T2.. Anyway, auxiliary attack Hyperion skyter på raiders, ingen crit og en dør, booster så det vanlige skuddet men ruller 6 (2, 2, 2, 1)på 4D6 drop laveste og da hjelper det lite at det crit'er (trengte 7 for å treffe), Raiders som er immun mot blast og alt det der, dreper 1.. Venstre kanon dreper en til, 9 raiders igjen.

Electromancers står stille for AIM bonus og treffer Raiders på 6+. Første 2 bruker Lightning Generator, begge treffer. Første dreper 1 og 3 til med lightning arcs. Andre man dreper 1 og 2 til med lightning arcs. Siste Electromancer skyter pulse fire på Sea Witch som og dør. Da er det bare 2 Radiers igjen etter at Electromancers har tatt ut 7 + UA. MHSF tar ut de med CMA og jeg har ennå ikke mistet en eneste modell. Er derimot så i lykkerus over electromancers prestasjon at jeg helt glemmer å sende ting inn i min sone for å conteste... og når jeg da har gitt bort 2pts for kill box er det da gjort. Cryx tar ut mitt objektive og dominerer min sone og vinner 5-0 som jeg egentlig burde kunne forhindret ganske problemfritt. Når spillet er over har jeg tatt ut ca. 50% av hæren til motstander mens jeg selv kun har mistet 2 MHSF modeller.

Image

Må bli flinkere til å spille på scenario! :P
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Mon Mar 14, 2016 10:00 pm

Da er Hyperion klar til Lund! Graderingen og skyggeleggingen synes dessverre ikke så godt under malelampa..
Image
Image
Image

Gjorde ikke allverden ut av basen... Fikser trolig mer på den siden. Begynner å haste med å få ting malt ferdig ^^ Skal i det minste shade steinene og grusen på basen.
Magnus
- Retribution of Scyrah

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Mar 15, 2016 7:04 am

Pent!
<--- Leif

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Mar 15, 2016 7:12 am

Ironclad wrote:Pent!
Takk! :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Fri Mar 18, 2016 2:59 pm

Da er Sentinels ferdigmalt, kun å putte sand på basene igjen :D
De har vært skikkelig marg å male... Hater å male hvitt! Invictors igjen nå og deretter kommer jeg ikke til å male noe annet inf i denne stilen igjen (utenom Battle Mages..)! :P

Image
Image
Image
Image

Stilen på halberdiers blir litt annerledes. Går for noe veldig enkelt her da jeg har en haug modeller igjen å male før jeg drar nedover til Lund! :P
Image
Image

Til slutt, Issyria i samme stil som jeg malte Thyrion:
Image
Image
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Sun Mar 20, 2016 10:29 am

Battle at Lund nærmer seg og sett at jeg blir ferdig med å male alt i tide innen onsdag er dette listene jeg tenker å stille med.
  • Liste 1: 50pts + ADR Retribution of Scyrah
    Issyria, Sibyl of Dawn
    - Hyperion
    Eiryss, Angel og Retribution
    Mage Hunter Assassin
    Mage Hunter Assassin
    Dawnguard Invictors (max)
    - Invictor Officer & Standard
    Mage Hunter Strike Force (max)
    - Strike Force Commander
    Stormfall Archers
    House Vyre Electromancers

ADR:
    Lady Aiyana & Master Holt
    Arcanist
    Chimera
    - Halberdier Officer & Standard
  • Liste 2: 50pts + ADR Retribution of Scyrah
    Thyron, Sword of Truth
    - Imperatus
    Arcanist
    House Shyeel Artificer
    Houseguard Thane
    Fane Knight Skeryth Issyen
    Mage Hunter Assassin
    Mage Hunter Assassin
    - Halberdiers Officer & Standard
    Dawnguard Sentinels (max)
    - Sentinel Officer & Standard
    Mage Hunter Strike Force (min)
    - Eiryss, Mage Hunter Commander

ADR:
    Discordia
    Aspis
    Stormfall Archers
    Arcanist
Har fått playtestet Issyria lista en del, Thyron har jeg dessverre ikke fått testet fult så mye, men satser på at det skal holde. Issyria er ment å møte det meste som er der ute, Cryx, Cygnar, Khador osv. Mens hovedoppgaven til Thyron er Legion, men tror han fint kan spilles inn i en del andre horde match-ups og.

Uansett, hovedpri akkurat nå er å bli ferdig med å male alt i tide, mulig noen enkelt modeller forsvinner fra ADR listene hvis jeg ikke blir helt ferdig, men satser på at jeg skal klare det akkurat x)

Tar gjerne imot tanker og tips ang. listene, spillestil og match-ups, selv om det nok er for sent å gjøre noen særlige endringer på dette stadie.
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Tue Jul 05, 2016 1:52 am

Stund siden jeg har skrevet noe nå, kanskje på tide å skrive litt mer nå som MK3 er kommet ut! :)

Sist jeg skrev en post var like før jeg dro til Lund med Jarle og Jonas. Utrolig morsom tur, til tross for at jeg gikk på en haug av tap var turen definitivt verdt det! :) Mulig det hadde gått litt bedre hadde jeg fått inn litt flere kamper før jeg dro. Målet for nå, inn i MK3 er å få til 2+ kamper i uka. Blir ikke ufattelig mange kamper, men viktigere å få spilt jevnt.

Hittil har jeg vel hatt ca. 10 kamper med Vyros2, forsøkt han med Sentinels, Halberdiers og til og med en kamp med Invictors. Sist nevnte er litt vanskeligere å få noe ut av under feat og må si jeg foretrekker halberdiers sålangt. Tanken er å ha Vyros2 og Kaelyssa i liste par, har dessverre kun fått inn en kamp med Kaelyssa hittil men har stål troa på lista, synes den ser meget sterk ut på papiret. Hadde opprinnelig en Chimera i lista i første kampen, men ser ikke helt nytten med Sylys i lista, byttet den dermed ut med 2 MHA.

Etter som jeg tar opp litt fag i sommer ved siden av jobb har jeg ikke all verdens tid så tipper jeg kommer til å holde meg til disse to warcaster'ene, evt. bytte Vyros2 ut med Issyria hvis det viser seg at han ikke holder mål. Har ikke tida til å male så altfor mange modeller så greit å ikke endre så mye på hva jeg har som mål å ferdigstille til kommende turneringer!

Inntil videre er listene som følger:
Kaelyssa, The Night's Whisper [+29]
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker [4]
- Banshee [0]
- Banshee [7]
- Discordia [18]

Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]

House Shyeel Battle Mages [10]
Mage Hunter Strike Force (max) [16]
- Eiryss, Mage Hunter Commander [6]

75 / 75 Army
Fuel Cache
Litt av tanken bak Kaelyssa lista er basert på Refuge og Phantom Hunter. Gode mulighet til å skyte trygt ved å kunne trekke seg tilbake og på den måten få en fordel i attrition, samme tanke med Eiryss på MHSF. Refuge gir en og mulighet til noen uventede vinkler, fjerne noen modeller utenfor en sone for så å vandre inn i sona igjen, flytte warjack'n i en truende posisjon etter den har tatt ut noen modeller eller benytte seg av aim ved skyting for så å fortsatt få gå en full advance i etterkant. Muligheten til å ignorere LOS/Cover/Concealment/stealth er og ekstremt nyttig til å ta ut nøkkel modeller. Battle Mages er fine å ha til scenario, dytte til meg modeller eller dytte de ut av soner, samt at DEF18 og immun mot blast gjør dem vanskelig å fjerne, spesielt hvis du ikke kan charge dem. Et KD skudd på en heavy, battle mages trekker den til meg og MHSF/MHA tar den ut etc. Kaelyssa sin feat er og veldig fin å ha til scenario eller hindre en alpha.
Vyros, Incissar of the Dawnguard [+27]
- Imperatus [0]
- Sphinx [8]
- Sphinx [13]
- Griffon [8]
- Griffon [8]
- Griffon [8]

Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Houseguard Thane [4]
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress [3]

Houseguard Halberdiers (max) [13]
- Houseguard Halberdier Officer & Standard [4]

75 / 75 Army
Fuel Cache
Ganske standard Vyros2 liste vil jeg tro. Fikk aldri spilt han i MK2, men tror han er blitt bedre i MK3 selv om Synergi er cap'a på 3 (fortsatt en utrolig bra spell). Mye takket være power up og deceleration.

Får se om jeg får opp noen battle reports etterhvert. Veldig greit for min egen læring! Tar som alltid gjerne imot innspill ang. listene :)
Magnus
- Retribution of Scyrah

DyHex
Greylord Outrider

Post by DyHex » Thu Jul 07, 2016 11:53 pm

Hadde en kamp på onsdag hvor jeg fikk testet Kaelyssa lista inn i Halay2, fant relativt raskt ut at det trolig ikke har så veldig mye for seg. Kommer til å prøve en kamp til med samme match-up på lørdag til tross. Og rimelig sikker på at jeg går for Issyria istedenfor Vyros2 som lista par til Kaelyssa. Føler meg vesentlig tryggere med Issyria som cygnar drop blant andre ting.

Dette blir lista jeg starter med, så far en se hva slags endringer som måtte komme i ettertid. Tipper jeg og får meg en runde med denne lista inn i Cygnar på lørdag. Gleder meg! :)
Issyria, Sibyl of Dawn [+29]
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker [4]
- Hyperion [7]
- Imperatus [22]

Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Houseguard Thane [4]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]
Narn, Mage Hunter of Ios [6]
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress [3]

Houseguard Halberdiers (max) [13]