The fallen angels

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

ibenhaben
Battle Boar
Re: The fallen angels

Post by ibenhaben » Tue Oct 20, 2015 8:47 am

Templar wrote:Angående saeryn lista kan det nok være og enten droppe harrier og legge til en shredder, eller droppe blight wasps og legge til to shreddere, så du får tilgang på tenacity.

En av de beste animusene som finnes, og ikke anbefalt og gå uten den.

Jeg skjønner at både shredder, schytean og Raek virker veldig sterke med Saeryn. Men de er ikke lov i Tier listen. Da jeg har bestemt meg for å spille the fallen angel til challange så blir det uaktuelt. Men tar gjerne imot tips for forandring innenfor tier lista.
Vurderer å bytte inn wasps til en Harrier, shepard og spellmartyr.

Har tre slag med lista så langt.

2 mot Lord Commander stryker med dverger, Knights, Jacks og masse solo. Vant begge på objektiv.

1 mot Captain allister cain med gunmages, black 13, 2 scout Jacks, 10 Shrek troll, Noen soloer. Seier på Assasination.
Bad children often get Beastmen battalion boxes at Christmas.

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue Oct 20, 2015 1:02 pm

Hm at man ikke får shreddere er ennå en grunn til at det ikke er en god liste.

men ja bytte ut wasps med en harrier, spell martyr og sheperd fungerer nok bra. Wasps er i hovedsak effektive når du har flere wasp units og gjerne noen som kan gjøre en del for dem, eks eAbby.
Mr Everblight!

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Oct 20, 2015 1:15 pm

Templar wrote:Hm at man ikke får shreddere er ennå en grunn til at det ikke er en god liste.
Drit i god liste. Kan man ikke bare ha det gøy? :wink:
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue Oct 20, 2015 1:45 pm

matsemann wrote:
Templar wrote:Hm at man ikke får shreddere er ennå en grunn til at det ikke er en god liste.
Rettelse, en god tier liste.

Saeryn har force barrier, kombinert med tenacity er dette mega gøy, værtfall for en legion spiller.
Mr Everblight!

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Tue Oct 20, 2015 4:42 pm

matsemann wrote:
På tide med et slag Mats. Full pupp og stiv lanse the odden style.
Fantasy eller warmachine. Prinsippe er det samme.

Mvh
Kenneth

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Tue Oct 20, 2015 6:47 pm

It's on. Skyting har aldri vært min greie. Overlater det til treskjenderne med spisse ører.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Thu Nov 19, 2015 9:02 pm

Første turnering er vel overstått og "The Fallen angels" besto testen. Iallefall etter mine forventninger.

Etter 8 gjennomførte slag med lista var jeg på vei mot min første turnering.
På båtturen inn lagde jeg en målsetning sammen med Mordenkai.

1. Ikke tape på klokka.
2. Vinne 1 slag.
3. Ha det gøy og være positiv uansett.

Møtte Jonas med levende steiner og varulver i første runde. Følte jeg hang med i starten, men på stillingen 3-3 ga jeg han for stor åpning og generalen min var ulvemat. Veldig hyggelig motstander og jeg lærte mye. Mitt første slag mot Circle.

Slag 2 var mot en like uerfaren spiller som meg selv. Madshus stilte med en vakker Hær med Undeaths. Han pushet for hardt opp og steller seg i begge sirklene. Jeg svarer med all inn og stiv lanse. Saeryn feater og jeg mopper opp det meste i runden etter. Vinner 5-4. Morsomt slag og herregud hvor bra featen til saeryn er noen ganger.

Slag 3 Legion og Martin Andre. Martin velger vayl 2 tier liste som ser balle hard ut. Han spiller veldig trygt og står på avstand og skyter. Jeg har veldig lite skyting men ser han stelt vayl langt fremme men bak et gjerde. MA tror vayl står trygt på def 19 eller noe. Men Bloodseer og Harrier driter langsomt i def. Truestrike for the Win. Avslutter med en Blightbringer fra Saeryn. Ekstra artig da Martin starter med å humre av synet av Bloodseer.

Slag 4 atter en gang mot de døde. Sverre hadde en sverm av infanteri. Mange spøkelser med mye tulleregler. En utrolig tett og morsom kamp. Der jeg taper 4-5 med 3 min igjen på klokka. Gjør en del general tabber som koster meg slaget. Som å la Angeliusen være 14,2 tommer fra Saeryn når hun feater og innafor en haug med døde folk med tohåndssverd. Men en fantastisk artig kamp og fin avslutning på dagen.

Tusen takk til alle fire som gjorde min første dag med ny hobby til en artig affære som ga mersmak.

Kom på en fin 15. plass og fornøyd med første gjennomførte turnering.

Ja, jeg vet fortsatt at Tier liste ikke er optimalt med Saeryn men jeg liker den og kjører på videre. Nå er det bare å få inn 15 poeng til samt lage en 50 poeng med Thagrosh, prophet of Everblight liste eller Kallus(ikke helt bestemt meg).

Mvh
Kenneth

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Fri Nov 20, 2015 12:34 am

Gratulerer med bra resultat!

Neste mål må være å luke ut mest mulig feil. Flere listevariasjoner kan komme etterhvert.
Have you seen the Jack in the Green?

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Fri Nov 20, 2015 2:10 pm

Helt klart men må samtidig se etter liste nr 2. Dette var vel den eneste turnering som godtar kun en liste. Har laget meg 2 lister som jeg vurderer som min andre liste ved siden av Saeryns Tier 4 liste.

Thagrosh, Prophet of Everblight(Tier 4)
Carnivean
Ravagore
Raek
Raek
Spawning wessel, full
Spawning wessel, full
Blighted Ogrun Warspear, full With UA
Blighted Ogrun Warspear, full With UA
Warmonger War Chief

eller den litt mere kjedelige

Lylyth the shadow of everblight
Ravagore
Ravagore
Nephilim Bolt thrower
Nephilim Bolt thrower
Succubus
Naga Nightlurker
Full Blighted Ogrun Warspear With UA
Shepard
Shepard
Annyssa Ryvaal

Hmmm man skulle fått lov til å ha med tre.
Innspill tas imot med åpne armer. Hvem av disse to listene passer best sammen med Saeryns tier 4.

Mvh
Kenneth

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Nov 20, 2015 2:11 pm

Jeg mener Lylyth passer best sammen, av åpenbare grunner. Jeg ville sett etter et 3. heavy beist dòg, enten en spray-variant, en Ravagore til eller en Angelius feks. Jeg opplever ikke at Bolt Throwers er den beste måten å bruke hennes poeng på.

Listen som vant Warmachine Weekendfinalen nylig spilte med en drøss infantry også. Minion croak raiders eller noe slikt. Det kan være en spennende vri :)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Fri Nov 20, 2015 2:18 pm

Du må huske min kjærlighet til Nephiliams Jarle. Liker ogsp tanken at to ravagores og to bolt skyter ned he-man figuren din på featen hennes. Samt at hun er så svak på missions at 2 push back skudd kunne være fint tenkte jeg. Men kan godt tenkes du har rett. Men prøver Nephiliams først da jeg skal ha med en i Saeryns 50 poeng også. Mindre å male og kjøpe. Men ser poenget med Spray. Kanskje Zuriel kunne vært løsningen siden han både er Nephiliam og breather

Mvh
Kenneth

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Fri Nov 20, 2015 2:22 pm

Brian White som Jarle refererer til hadde med Zuriel.
<--- Leif

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Nov 20, 2015 2:24 pm

Push er bra, men 2 er sjeldent nok. Lylyth spiller best på ren og skjær damageoutput i min erfaring og her får man bedre verdi for andre valg enn boltere.

Prøv det ut først og forsøk deg med dem i de matchupene hvor du ikke føler Saeryn er god nok. Slik jeg forstår deg ønsker du primært å bruke Saeryn, stemmer dette? I så fall handler valgene til Lylyth i stor grad om å demme opp for resten av hærene.

Jeg har en bunch med rapporter mot Legion og mange av de mot Lylyth, ta en titt for å se hva folk har spilt med og hvordan det er i action. Jeg kan også anbefale WMW-finalen på det sterkeste: http://www.twitch.tv/privateerpress/v/25984910
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

ibenhaben
Battle Boar

Post by ibenhaben » Fri Nov 20, 2015 2:37 pm

Takk for link Jarle. Skal sjekke ut i kveld. Siden var sperret på Jobb maskinen.

Mvh
Kenneth

Olannon
Haley

Post by Olannon » Fri Nov 20, 2015 2:43 pm

At twitch er sperret på jobb overrasker meg ikke ;) Det er en skikkelig kul kamp og mye jevnere enn man kanskje skulle tro.

Jeg er ikke 100% på listen til Brian men sånn ca tror jeg han har:

Lylyth2
- Attachment
- Ravagore
- Ravagore
- Zuriel
- Naga

Shepherd
Shepherd

2x max Croak Raiders

Er det spawning vessel her eller noe annet snæcks?

Det jeg liker med Croak Raiders er at i mange matchups er de irriterende og jammende nok til at beistene får gjort jobben sin.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Blogger”