*sett inn generisk og/eller humoristisk setning om hvor kjipt det er at GW ikke lar oss spille warhammer mer, og at warmahordes er den nye vinen*
Siden det er en helt ny verden og alt er spennende, kjenner jeg en trang til å lage en slags blogg om det her. Forvent sporadiske oppdateringer, battle reporta uten bilder, og lange perioder med stillhet, da jeg ikke er særlig flink til disse greiene.
Etter en del om og men, falt valget på protectorate of menoth. En kombinasjon av kule figurer og spennende synergiregler sealed the deal, og i den anledning har jeg faktisk klart å male en figur.

redeemer
Litt kjipt å ikke ha superskarpe bilder, da det ligger noen usynlige timer med blending der, men dere får bare late som om jeg er dødsbra på å male

Har laget meg et par 50 poengslister også, ikke noe grensesprengende vil jeg tro, men om dere ser noen åpenbare åndssvakheter, er det bare å rope ut.
Liste 1:
pSeverius
-hierophant
-reckoner
-reckoner
-redeemer
Covenant of menoth
Vassal
Rhupert Carvolo
Wracks
Paladin
Paladin
Min choir
Max bastions
Max errants med UA
Liste 2
High reclaimer
-hierophant
-reckoner
-vanquisher
Vassal
Vassal
Reclaimer
Wracks
Knights exemplar seneschal
Min choir
Max holy zealots med UA
Max bastions
Max errants med UA
Dette er ikke noe jeg spiller med om dagen, dette er målet. Ideen er at jeg kan spille disse på turnering.
Har fått spilt tre slag også (vel, to og et halvt hvertfall). Det første var mot med-Menother Christian. Ikke mye å si om dette, vi spilte 25 poeng i fire timer, da det var det første slaget noensinne for oss begge. Tror jeg vant...
Andre var mot Øysteins troll 35 poeng. Jeg sier et halvt slag fordi vi ikke rakk å spille ferdig. Det var tight når vi måtte gi oss, men jeg hadde mistet en jack, og han hadde mistet alt infanteri, så jeg stod i god posisjon til å låse ned beista hans og vinne på scenario.
Tredje og siste var mot Jans troll 35 poeng. Han kom med eHoarluk (heretter kalt Horeluka) og jeg med severius. Et spennende slag hvor vi begge gjorde masse feil, og Jan fikk casterkill noen sekunder før jeg ville vunnet på scenario. Siden jeg ikke har noen bilder, skal jeg ikke kjede dere med detaljene, så kjører bare en rask recap av mine avgjørende feil:
-altfor aggro med reckoner. Kjører den for langt opp på min høyre flanke, og den blir crippled av et digert troll med gønner på ryggen.
-satte severius feil. Hadde han stått tre tommer til høyre, hadde jeg vunnet. Men ble grådig, og satte han der for å kaste spells på digre troll (som ikke drepte dem).
-Ikke en feil per se, men jeg sliter litt med å venne meg til å ikke måle. Alle år i 8.ed WHF luksus har gjort meg lat, og jeg bruker mye tid på å avgjøre avstander (ofte feil).
Anyway, dritmye prat fra meg nå, så jeg skal gi meg. Sleng inn kommentarer om dere har, da blir jeg glad.
Fred og kjærlighet brødre.