Noe er galt med Eriks warhammer!

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Ironclad
Wraith Engine
Re: Noe er galt med Eriks warhammer!

Post by Ironclad » Tue Sep 15, 2015 7:17 am

Jeg tror at nøkkelen for å få has på Molik er å bli kvitt Krea Animus på runden du skal skyte ham opp.
Selv 2 x Reckoner og Redeemer er bare 22ish skade mot ARM 20 + et par til med Ancillary Attack så skal det ikke holde.

Det fine med Eiryss 2 er at hun fjerner Animi når hun treffer noe.

Molik Karn er en nøtt, kanskje spesielt i 35 poeng.

Spørsmålet er vel om du ikke heller skal gå etter Morghul i den situasjonen?
<--- Leif

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Tue Sep 15, 2015 7:52 am

Jeg har ikke peil egentlig. Det hadde sikkert gått, men jeg er ikke erfaren nok til å se hvordan. Kanskje mulig å gjøre noen power attacks for å få fjerna Archidons.

Kreoss kan jo forsåvidt også fjerne animi og upkeeps. Jeg valgte å ikke kaste det fordi jeg hadde upkeepet mine egne. Antagelig en feil fra min side. Note to self: Jeg må avgjøre om Kreoss skal kaste purification allerede før min runde begynner.
Erik Svendsen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Tue Sep 15, 2015 7:59 am

Glemmer at Kreoss har Purify...
Ja da bør du greie å knerte Molik.
Mulig du skal se på Journeyman warcasteren i Menoth, han kjører vel en Redeemer ganske bra.
<--- Leif

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Tue Sep 15, 2015 10:17 am

Har tenkt på han også ja. Litt vanskelig å finne plass til i 35 poeng, føler jeg mangler endel allerede (andre vassal, rhupert, covenant osv).
Erik Svendsen

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Tue Sep 15, 2015 10:44 am

Tror nok at problemet ligger i lista som de andre nevner. Her er det klart at Bastions ikke hører hjemme, i hvertfall i en Pop and Drop liste.

Men fy søren så kule modeller de har!
On the Judi bandwagon

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Thu Oct 22, 2015 2:05 pm

Som lovet har det vært stille og rolig i denne tråden en stund. Jeg kunne funnet på en unnskyldning, men vi vet alle at det er fordi jeg er ganske lat.

Helt dødt har det dog ikke vært. Jeg har spilt noen slag siden sist, alle mot Jarle faktisk, noe som har vært veldig lærerikt. Slagene er godt dokumentert i hans tråd (som er umulig å gå glipp av, det er den kolossen på toppen av blogg-subforumet), så jeg skal ikke gjenta noe annet her nå enn at læringskurven har vært særdeles bratt. Men det virker som den er i ferd med å flate ut litt.

På malefronten har jeg ikke greid å få noe særlig ferdig, men jeg har gjort mye prep-arbeid, som jeg til og med har klart å ta et bilde av:

Image

I tillegg har jeg noen figurer som er millimetre unna å være ferdig, liten closeup av dem:

Image

De mer observante av dere ser kanskje at pKreoss og High Reclaimer står foran sammen med Severius. De to førstnevnte tenkte jeg skulle bli med på challenge. Listene blir som følger:

BSB pop'n'drop:
pKreoss
-Reckoner
-Redeemer
vassal
wracks
Eiryss2
min choir
max errants m UA
max zealots m UA

Hjemmelaga reclaimer:
High Reclaimer
-Hierophant
-Reckoner
-Vanquisher
vassal
KE Seneschal
min choir
max bastions
max zealots m UA

Strategien her er veldig enkel:
1. Jeg spør motstander om han/hun har mye som driter i clouds.
2. Jeg spør motstander om han/hun har mye som er immun mot knock down.

Hvis ja på spm 1, spill pKreoss
Hvis ja på spm 2, spill High reclaimer
Hvis ja på begge, så er jeg F'd in the A.

Det var alt for denne gang, nå går jeg på postkontoret for å hente osten (zealots m UA og Eiryss2).

Schnakkas!
Erik Svendsen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Thu Oct 22, 2015 6:53 pm

sweet!
<--- Leif

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Sun Oct 25, 2015 10:48 pm

Hei igjen.

Jeg var på besøk hos mr matsemann på fredag for litt nerd og whiskey action. Det ble to slag med high reclaimer lista, og et av de slagene ble jammen min første seier :D

Ja ok, motstanderen min (Lars som spilte convergence) klokka ut, men læll da :D

Uansett. Selv om det andre slaget ble tap på assassination mot Mats sin horeluke-liste, var jeg godt fornøyd med det slaget også. Han hadde ingen andre muligheter enn assassination, og det var bare såvidt han klarte det. Det illustrerer en Av HR's utfordringer: 10 tommer control. Han må være nærme nok til at skyene kan legges der de bør være, og langt nok unna til at sinna troll, med goad, pluss 3 spd og gratis boosta attack rolls under feat ikke når fram. Ganske tricky.
Tror jeg var oppe 2-0 på scenario når det smalt, i tillegg til at han hadde mista to av fire warbeasts.
Det er også verdt å merke seg at jeg ikke fikk brukt feat i noen av slagene.

Altså en ganske god start på HR lista. Litt usikker på seneschal. Jeg fikk ikke særlig mye ut av han, men velger å tro at det er pga mine manglende skills. Så han for bli litt til før jeg evt bytter han ut mot noe.

Tanker, innspill og grove vitser mottas med takk :)
Erik Svendsen

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Oct 26, 2015 7:01 pm

Gratulerer Erik, det var vel fortjent! Kult å høre at du allerede begynner å få en god forståelse for hvordan din egen liste fungerer med tanke på hvor få slag det har blitt.

High Reclaimer slår meg som en caster som ikke er særlig glad i jacks pga. hans lave focus og mangelfulle synergi mtp. spells og feat. Har du vurdert å kjøre ham med èn jack og mer infantry? Har du modeller til det?

Snakket med Christian og Geir her om dagen om et listepar som hevdet seg og dermed havnet på discountgames. Den ene casteren var High Reclaimer (den andre var Harbinger) og listen så ut som følger:
The High Reclaimer -6
Devout +5
Exemplar Bastions (max) +8
Exemplar Bastions (max) +8
Idrian Skirmishers (max) +10
Idrian Skirmishers UA +3
Lady Aiyana & Master Holt +4
The Wrack +1
Eiryss 2 +3
Gorman di Wulfe +2
Gastone Crosse +3
Master Gunner Dougal MacNaile +2
Orin Midwinter +2
Taryn di la Rovissi +2
Saxon Orrik +2
Exemplar Bastions er jo veldig kule, kanskje noe à la dette kunne vært interessant å se nærmere på? Jeg biter meg også merke i at denne listen benytter mye mercs, noe jeg selv har blitt glad i nylig med utprøving av diverse varianter med Haley på 50 og Caine/Siege på 35. Gastone for eksempel har jeg mye respekt for etter litt bruk og jeg kan se for meg at hans evne til å trivielt fjerne 1-2 modeller i runden og komme seg unna kan være verdifullt for Menoth som ellers ikke har så mange gode kandidater for slike jobber.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Mon Oct 26, 2015 7:13 pm

Takk for innspill Jarle :)

Jeg har inntrykk av at HR godt kan drive flere jacks, kanskje også tre i de listene jeg ser for meg, da han har sacrificial lamb. Han får det spellet gratis (pga hierophant) og det gir en fokus til hver av mine jacks på bekostning av et kormedlem eller en zealot, som jeg kan få igjen senere. I tillegg trekker han inn sjeler, som vil si at på de mer ideelle rundene vil han ha 8-9 fokus.

Idrian skirmishers ser jeg er poppis med HR. 13 poeng er fremdeles mye dog... Men mer mercs kan være interessant.
Erik Svendsen

Olannon
Haley

Post by Olannon » Mon Oct 26, 2015 7:23 pm

Idrian har jeg ærlig talt ikke sett så mye på.

I min erfaring er jacks veldig all-or-nothing mtp. focus. Nå og da gir jeg dem èn focus for å løpe, men stort sett handler focus allocation til jacks om "må den gjøre mye" og da er det fort 3-4 den får (hvis du har epic bond). På papiret ser det sweet ut med en focus på alle for en modell (zealots er mange!) men jeg lurer litt på om det er riktig bruk av poeng i utgangspunktet. Bastions som avanserer usynlige bak en cloud wall høres dritskummelt ut og med jacks i tillegg får du en veldig ARM-skewed liste. Hvis du i stedet supplerer med noe som kan løpe foran clouds/i clouds og bidra med sjeler hvis de dør (feks Daughters) og følger på med util soloes (= support) så tror jeg listen overall får bedre synergi.

Burning Ash er en fantastisk spell og jeg ser for meg at du fint kan bruke opp focus på å spamme denne som crazy hvis du ikke har jacks å fore.
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Mon Oct 26, 2015 9:14 pm

Var nettopp det jeg gjorde. Kasta minst tre hver runde, ofte fem. Det er det HR vinner på, attrition gamet hans blir vanvittig trygt, og det gjør det mye lettere å få charge med bastions.

Daughters virker veldig spennende, takk for tips. Gjetter at de finner en plass i 50 poengs lista.
Erik Svendsen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Oct 26, 2015 10:10 pm

Det er få som skrur på Idrians som High Reclaimer.
Med Prey og Assault & Battery så blir de rimelig dødelige mot en 'caster når High Reclaimer feater et par-tre Idrians i ryggen på motstanderens caster.
2-3 POW 15-16 CRAer etterfulgt av MAT 8 (9 på UA) P+S 12 charges gjør også relativt vondt.
<--- Leif

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Oct 27, 2015 6:35 am

Menoth jacks trenger faktisk ikke så mange focus fordi de har koret. +2 +2 er utrolig bra og hvis jacken har en gun så er det bare og booste to hit eller damage.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

JackInTheGreen
The Dude

Post by JackInTheGreen » Tue Oct 27, 2015 11:01 pm

Erik,

du må endre navnet på denne tråden. Når du skriver det er noe feil med "Eriks warhammer", får jeg helt feil assosiasjoner... :lol: :lol: :lol:

Uansett, kult du er godt igang. Lykke til videre!
Have you seen the Jack in the Green?

Post Reply

Return to “Blogger”