Noe er galt med Eriks warhammer!

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Dagowit
Ghetorix
Re: Noe er galt med Eriks warhammer!

Post by Dagowit » Thu Oct 29, 2015 9:53 am

Ironclad wrote:EDIT: Det er vel værre for Feora selv inn i Will o'the Nine kanskje.
Problemet med Will of the Nine Voices er at du kun har Snipe på én Unit. De andre er RNG 12 og må frygteligt tæt på Feora for at myrde hende.

Generelt er ARM 17 eller højere et problem for Will of the Nine Voices fordi du egentlig gambler på højere end gennemsnitlige slag for at skade 'casteren. Naturligvis kan det gå, men det er ikke en ideel plan.
Hvis jeg ser Siege går jeg med andre ord efter at myrde hele hæren og lade 'casteren være i fred. Det gik på WTC :D

Når det gælder Protectorate ville jeg tro at Feora2 og Kreoss3 har gode chancer imod Snipe-feat-go!

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Thu Oct 29, 2015 10:50 am

Tror nok det beste alternativet til Menoth er Anson Durst i forhold til Retribution og Legion, men han er litt vanskelig å spille for oss nybegynner føler jeg. Men er absolut en caster jeg skal se nærmere på. Spesielt når Revelator kommer ut.
On the Judi bandwagon

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Fri Oct 30, 2015 7:38 pm

Feoras drifting aoes med fire er vel også et reit svar på mhsf? Men blir vel som Mikkel sier at ret må plaffe ned alt annet isteden

Durst er en raring, blir spennende å se hva slags builds folk kommer med med ham.

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Fri Nov 27, 2015 12:00 am

Ålreit, på tide å bryte stillheten igjen.

Har malt litt, er snart ferdig med en jack til. Det kommer bilder av den snart, jeg lover. Inntil videre er det wall of text som gjelder.

Har spilt min første warmahordes turnering, og tenkte jeg skulle føre inn noen høydepunkter fra mine slag på challenge 2015

Jeg stilte med pKreoss og High Reclaimer listene som er nevnt flere ganger i denne tråden.
Motstandernes lister er tatt på husk, og er ikke nødvendigvis 100% riktige.

Slag 1 mot Nimas retribution.

Nima spilte med Ravyn, imperatus, Banshee, Max magehunters med commander, max houseguard rifles med ua, en eller annen ridende solo, og muligens noe annet alvepakk.

Jeg plukka fram Kreoss, og tenkte at dette nok blir litt svett. Nima åpnet showet med å avansere opp mot meg, og ta ut noen errants. Han forklarte tålmodig at magehunters med commander driter i regler, Og en alv på hest løp inn og og blokket ut mine minifeatede zealots. Her tenkte jeg at dette blir voldsomt svett....

Så satte han Ravyn to tommer for langt fram.

Det som fulgte ble en klassisk pop and drop situasjon, hvor jeg følte meg både stolt og skitten samtidig.
Kreoss charget en errant i ryggen, poppet feat, og kastet purification for å fjerne en upkeep cloud som lå i veien. Eiryss hilste pent på, og strippet all fokus bort. Nima hadde undervurdert antall zealots som kunne gå uten å ta free strikes fra alv på hest, og jeg fikk opp tre stykker. Disse tre i kombinasjon med fullastet redeemer gjorde jobben, og jeg gikk seirende ut på tampen av runde to.

Slag 2 mot Geir og protectorate

Geir fant fram Feora2 og jeg tenkte at det hadde vært gøy med litt high reclaimer action.
Lista hans besto av to reckoners, redeemer, max errants med ua, boka, og noen andre soloer som jeg ikke husker. Redeemer var selvsagt bonded.

Scenarioet var det med to store sirkler, husker ikke hva det heter.
Høydepunkter inkluderer min inevne til å få bastions inn i kamp, dyp fornektelse angående manglende tilstedeværelse i min venstre sone, zealots som brenner, og en desperat kamp for å få to CP, som inneholdt flere forsøk på å kaste immolation på boka. Geir minte meg alle gangene på at den har spell ward , med den samme tålmodige stemmen en lærer vill brukt til et tilbakestående barn, og vinner komfortabelt på scenario 5-2.

Slag 3 mot Espen og Khador

Inspirert av High Reclaimers fadeser forrige runde finner jeg, lykkelig uvitende, fram Kreoss igjen. Espen graver Vlad3 frem fra kofferten.
Han har med seg en stor, skummel jack, en masse dudes på hester (Ulahns?), en hestedude som gjør hestedudesene bedre, assault kommandos og noe annet stæsj.
Han tar runde en tror jeg, og flytter opp. Jeg svarer med scenario i tankene. Han feater sin runde to, og hestedudes dreper en masse errants. Så går det jammen galt for han også. Vlad står bak det eneste i hæren hans som kan sendes på rævva, Kreoss feater, Eiryss fjerner fokus, zealots, reckoner og redeemer spikrer kiste. Pop and drop a cap in yo ass!

Etter slaget forteller Espen meg hva wind wall er for noe, og jeg føler meg enda skitnere enn mot Nima.

slag 4 mot Øystein og trollbloods

Øystein hadde med seg en lock jeg tror heter Grissel. Ellers var det snakk om troll med spyd, troll med tønnebomber, nærkampstroll (muligens en mauler?), 2x warders, whelps, stein, og muligens en eller to soloer til.
Jeg fant fram Kreoss igjen (skitne mannen).
Kort oppsummert har ikke Øystein spilt mot pKreoss før, og lærte noe nytt i løpet av de førti minuttene det tok før Grissel lå på rompa, og så rakettene og brannbombene komme mot seg. Skittenhetsfølelsen nådde her et solid maksimum.
Litt spenning ble det runden før, da bombetrollet fikk øye på Kreoss uten noe fokus (blemme fra min side), og fikk av et godt treff. Heldigvis bomma skudd nummer to...

Tre seiere mot ett tap, og dermed en småpen fjerdeplass, må sies å være hederlig innsats, selv om det å spille Kreoss1 føles som å jukse i ludo. Rein flaks fra min side at de to erfarne jeg spilte mot (Nima og Espen), gjorde de blemmene de gjorde. All honnør til de to forresten, mestere i å ta i mot en stakkars noob som ikke vet hva hærene deres gjør. Takk til Øystein og Geir også. Fin-fine slag, alle sammen.

Har noen nye lister i hodet, deler mer om det etterhvert. Må male litt mer først, så det kan bli litt bilder også, ikke bare tekst. Snakkes!
Erik Svendsen

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Fri Nov 27, 2015 9:33 am

Tunfisk wrote:Så satte han Ravyn to tommer for langt fram.

Det som fulgte ble en klassisk pop and drop situasjon, hvor jeg følte meg både stolt og skitten samtidig.
Dette er en halvvejs rigtig indstilling. Hvis du vidste hvor mange Protectorate-'casters Ravyn har myrdet med Snipe-Feat-Go! i årenes løb, ville du øjeblikkeligt lægge den dårlige følelse fra dig og fyldes af en dyb, varm fornemmelse af retfærdighed!

Strike Force med Snipe har 22" threat og skal bare være i Ravyns CTRL for at blive påvirket af hendes feat. Det er potentielt 22"+12" = 34" (minus lidt fordi Strike Force står i to rækker, så nærmere 30") hun kan stå fra Kreoss (hvis der ikke er Killbox). Det bør med andre ord gå helt fint at holde sig udenfor hans feat.

Min personlige forklaring er, at det har været begrænset med lokale Protectorate-spillere som bruger pop&drop, så det er helt fint at nogen minder os om at taktikken eksisterer!

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Fri Nov 27, 2015 2:33 pm

Takk for det Mikkel :D

Problemet er at når man er påmint en gang, er det lenge til neste gang. Kreoss1 er dermed ikke den casteren jeg skal ha med på hver turnering. Tipper han tar turen til NM, rett og slett fordi jeg ikke har tid eller råd til å mekke Feora-lista jeg har lyst på.

Apropos lister, her er en ny en:

Hierarch Severius
- Hierophant
- Blessing of vengeance
- Reckoner (bonded)
- Redeemer
Errant seneschal
Covenant
Eiryss1
Vassal
Min choir
Max errants
-UA
Max temple flameguard
-UA
Rhoven og co

Mye verktøy i denne lista, ikke så rett fram som Kreoss1, men ikke så tricky som HR heller (er inntrykket hvertfall).

Errants med UA og seneschal kan brukes til mye rart, TFG er mursteiner i en runde, og kan bli ganske vanskelig å ha få has på med holy ward. Rhoven hjelper til mot alle disse stealth og sky fælingene. reckoner og redeemer med kor og vassal er trygt og godt, og vi har ikke en gang begynt å snakke om spellkortet til gamlefar sjøl.

Litt usikker på om Eiryss har noe i lista å gjøre egentlig. Hun stripper av fokus i tilfellet assassnation, men er ikke helt sikker på om det er det denne lista skal drive mest med. Må teste litt om hun skal byttes ut mot noe annet. Enten Dartan Vilmont, eller en vassal til + wracks.

Noen innspill? Og hvordan vil denne lista gjøre det sammen med en Kreoss1-liste i en turnering?
Erik Svendsen

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Sun Nov 29, 2015 2:22 pm

Endelig, noe ferdigmalt. En jack som inkluderes i mange lister; Reckoner.

Image

Image

Kommenter gjerne. Det gjør meg glad :)
Erik Svendsen

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Post by Kaleth Darkblade » Sun Nov 29, 2015 6:31 pm

Du er enda bedre til å male enn du er til å pop'n droppe!
On the Judi bandwagon

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sun Nov 29, 2015 7:15 pm

Det ser veldig pent ut, Erik :) Gleder meg til å se dem "for real", virker som om det er en del subtile detaljer som ikke kommer så godt frem her.

Forresten endte du opp med 3. plass på Challenge, rett skal være rett ;)
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Sun Nov 29, 2015 11:12 pm

Pen jack, godt malt hvit (en slitsom farge imo)

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Sun Nov 29, 2015 11:55 pm

Takk for kommentarer :)

Hvitt er egentlig ikke så slitsomt, så lenge man har tålmodighet til det. Bare hold lagene tynne nok (og da mener jeg veldig tynne), og ta det et steg av gangen.

Jeg sprayer figuren med army painters bone white, gir den en wash med tynna ut sepia fra gw. Så legger jeg på flere tynne lag med henholdsvis bleached bone, pallid wych flesh og til slutt ren hvit. Avslutter med å glaze en mørk militærgrønn farge i skyggene. Easy peasy, men hele prosessen tar et par timer (på en warjack hvertfall).

På infanteri, a la errants litt tilbake i denne tråden, kan man enkelt kutte ut noen av lagene, og trenger ikke like tynn maling, så det tar ikke så lang tid.
Erik Svendsen

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Mon Nov 30, 2015 7:20 am

Veldig bra!
<--- Leif

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Thu Dec 03, 2015 10:05 am

Såh! To slag i går med eSev. En kort recap, uten bilder for det glemte jeg selvsagt...

Gjorde et par små endringer på lista overfor, her markert i rødt:

eSevy
-hierophant
-reckoner (bonded)
-redeemer
-blessing of vengeance
Vassal
Errant seneschal
Eiryss2
Covenant
Min choir
Max errants
- UA
Max zealots
- UA

Rhoven og co

Jan - Retribution

Jan stilte med denne lista:

Kaelyssa
-Imperatus
-Phoenix
Shyeel artificer
Shyeel artificer
Mage hunter assassin
Mage hunter assassin
Narn
Max mage hunters
- Eiryss3
Max sentinels
- UA

Vi spiller et scenario med to rektangulære soner, som har kortsidene mot våre respektive bordkanter, Jan knabber tur 1, og flytter litt opp. Jeg svarer med errants med holy ward litt for langt opp, mage hunters gir litt beng i spells, og en del av dem dør. Etter Jans runde 2, ser jeg en mulighet til å score to CP og går for den. Jan har ikke jammet min sone i noen særlig grad, så et boostet skudd (gjennom arc node) tar ut de tre mage huntersene som står i min sone, som jeg da dominerer. I tillegg knerter jeg hans objektiv med minifeatede zealots. Rhoven gir anti-stealth tech til reckoner som gladelig pulveriserer en assassin med kanonen sin.
Runden etterpå har han fått noen sentinels inn i min sone, og jeg feater. Litt flaks senere (rulla maks på d3) er seks sentinels blitt til friendly soloer, og går ut av sona mens de slår i hjel de få som er igjen, nok en CP til meg. Samtidig som dette foregår jobber redeemer med de mage hunters som ikke er innenfor bobla til en artificer (blant andre Eiryss sjæl, som stryker med i runde tre).

I jans runde fire innser jeg at jeg har et problem. Alt beskrevet i avsnittet over er jo fint og flott, men jeg måtte trade en haug av modeller (blessing bl.a) for å få det til. Min høyre flanke er holdt av noen få zealots og Eiryss (som står bak en mur med Narn i rompa) og stirrer ned en Phoenix, som ikke har blitt skadet (her dreit jeg meg ut massivt. Kunne fått 6-8 zealots på han, men glemte reach, og endte opp med å gå for nærme. #retard). I tillegg sa klokka såvidt over ti min igjen.

Tid for assassination.

Laster opp jackene med fokus, og setter i gang. Koret synger vakkert om krig, og reckoner booster, og klarer den deilige 11+ to hit (Kaelyssa hadde tåa på en hill). Jeg booster skaden, som er dice damage, og gjør ganske mye. Redeemer aimer, og trenger også 11 for å treffe, men bommer begge ganger (en artificer har sørget for at blast damage ikke kan skade Kaelyssa). Min siste utvei er Sevy sjæl. Han drar fram gønnern, og skyter på imperatus, som står foran Kaelyssa. Jeg ruller for admonisher, og treffer henne. Boostet skade tar ut de fire siste boksene hennes, game over.

Vanvittig spennende slag, som fort kunne gått begge veier. Følte meg overhodet ikke trygg mens Sevy hadde tåa i sona, selv om han stod i en trench. Hadde ikke assassination vært på bordet i siste runde, hadde jeg måttet flytte tilbake. Killbox hjalp heller ikke noe særlig.

Siden jeg stod på tre CP, og han på null, kunne jeg antagelig kommet meg unna, og gått for å cleare og dominere hans sone i neste runde, men det begynte å bli tynt med såldater på min side, og jeg hadde antagelig måttet takle to heavies, Da Jan fort ville ha gjennomskuet den planen. Han er ikke så dum han Jan.

Thomas - Convergence
Convergence har veldig rare, og ofte like navn, så jeg husker antagelig ikke alt i lista hans. Men den var noe sånt som:

Father Lucant
- Inverter
- Cipher
- Corollary
- light vector med anti infanteri gønner
- light vector type ukjent
Enigma foundry
Enigma foundry
Reductors (10)
-UA som gir dem ranked attacks
Bøse dudes med side-step og to angrep (5)
Optifex directive

Tricky greier dette her. Featet mitt er ubrukelig, og father Lucant er knallhard.
Nytt scenario, ingen killbox, rektangulær some med trench i midten, og flagg på hver flanke. I dette slaget lot jeg meg stresse av at når noe først dør i denne hæren kommer det tilbake. Jeg endte opp (noe ubevisst) å spille attrition mot dette, og det var ingen god ide.

Vi ender opp med å stirre hverandre ned fra hver vår side av bordet (jeg litt lenger opp enn han), og jeg gjør følgende feil:

-Prøver ikke å ta enigma foundries
-Sender opp errants med holy ward, uten å tenke på at han har ti sprays som driter i trenchen de står i, purification, og flare fra cipher (def 10 errants FTW)
-Prøver ikke å ta ut optifex directive (kunne overtatt de med featet mitt, og løpt dem [sensur], nektet han en runde med heals
-Commiter på hans feat tur.

Det eneste jeg egentlig fikk til var å låse ned inverter med errants og self-sac, samt disruption fra Eiryss.
Et siste desperat forsøk på å få noe ut av denne matchen resulterer i det dårligste assassination-runet noensinne, og jeg klokker ut.

Et velspilt slag fra Thomas sin side, hvor han satte opp godt, jeg kasta meg inn i det på helt feil måte, og ble straffa for det.

Det var det (kort recap? Saklig...).

Till next time.
Erik Svendsen

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Sat Feb 20, 2016 2:26 pm

Håkei.

Vært ute av dansen en stund, har hatt andre ting å gjøre pluss andre unnskyldninger som egentlig ikke holder vann.

Har kommet i gang igjen med litt spilling, og fått inn tre slag med eSev siste uka. Skal ikke gi noen recaps av disse, men de har gått sånn passe medium, 4/10. Litt slitsomt å banke ut rusten, men tror det meste er ute nå.

Har malt litt også, men her har jeg blitt truffet av gode gamle hobby wobble. Det lukter ny faksjon over horisonten. Så jeg har startet showet med denne fyren, Goreshade 3:

Image

Image

Sykt fet modell, sykt irriterende å sette sammen, men er godt fornøyd med resultatet. Har også brukt en god del snarveier, så jeg ikke skal låse meg inn i samme problem som med Menoth-figurene. Altså at alt tar eventyrlig lang tid å male. Har snekra en liste til han også. Ikke fryktelig original, men har prøvd å inkludere figurer som nyter godt av spell-lista og som kan enable featet hans:

Goreshade3
-Scarlock thrall
-Deathripper
-Nightmare (infernal machine her)
War witch siren
Darragh Wrathe
Bane lord Tartarus
Maks bane thralls med UA (Scything touch er skummelt på disse)
Maks Blackbanes ghost raiders (Feat target, og mockery of life går bra sammen med deres evne til å få tilbake figurer)
Maks soul hunters (Occultation)

Gleder meg veldig til å prøve denne lista, skal proxe den ut når jeg har fått tak i litt fler av figurene som trengs. Apropos; noen som selger litt Cryx....?
Erik Svendsen

Olannon
Haley

Post by Olannon » Sat Feb 20, 2016 5:05 pm

Kul modell :) Jeg støtter flere Cryxspillere i 2d6! Kanskje Jan har noen brukte Cryx å selge deg, han har vel vært gjennom de fleste factions snart?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Post Reply

Return to “Blogger”