Ålreit, på tide å bryte stillheten igjen.
Har malt litt, er snart ferdig med en jack til. Det kommer bilder av den snart, jeg lover. Inntil videre er det wall of text som gjelder.
Har spilt min første warmahordes turnering, og tenkte jeg skulle føre inn noen høydepunkter fra mine slag på challenge 2015
Jeg stilte med pKreoss og High Reclaimer listene som er nevnt flere ganger i denne tråden.
Motstandernes lister er tatt på husk, og er ikke nødvendigvis 100% riktige.
Slag 1 mot Nimas retribution.
Nima spilte med Ravyn, imperatus, Banshee, Max magehunters med commander, max houseguard rifles med ua, en eller annen ridende solo, og muligens noe annet alvepakk.
Jeg plukka fram Kreoss, og tenkte at dette nok blir litt svett. Nima åpnet showet med å avansere opp mot meg, og ta ut noen errants. Han forklarte tålmodig at magehunters med commander driter i regler, Og en alv på hest løp inn og og blokket ut mine minifeatede zealots. Her tenkte jeg at dette blir voldsomt svett....
Så satte han Ravyn to tommer for langt fram.
Det som fulgte ble en klassisk pop and drop situasjon, hvor jeg følte meg både stolt og skitten samtidig.
Kreoss charget en errant i ryggen, poppet feat, og kastet purification for å fjerne en upkeep cloud som lå i veien. Eiryss hilste pent på, og strippet all fokus bort. Nima hadde undervurdert antall zealots som kunne gå uten å ta free strikes fra alv på hest, og jeg fikk opp tre stykker. Disse tre i kombinasjon med fullastet redeemer gjorde jobben, og jeg gikk seirende ut på tampen av runde to.
Slag 2 mot Geir og protectorate
Geir fant fram Feora2 og jeg tenkte at det hadde vært gøy med litt high reclaimer action.
Lista hans besto av to reckoners, redeemer, max errants med ua, boka, og noen andre soloer som jeg ikke husker. Redeemer var selvsagt bonded.
Scenarioet var det med to store sirkler, husker ikke hva det heter.
Høydepunkter inkluderer min inevne til å få bastions inn i kamp, dyp fornektelse angående manglende tilstedeværelse i min venstre sone, zealots som brenner, og en desperat kamp for å få to CP, som inneholdt flere forsøk på å kaste immolation på boka. Geir minte meg alle gangene på at den har spell ward , med den samme tålmodige stemmen en lærer vill brukt til et tilbakestående barn, og vinner komfortabelt på scenario 5-2.
Slag 3 mot Espen og Khador
Inspirert av High Reclaimers fadeser forrige runde finner jeg, lykkelig uvitende, fram Kreoss igjen. Espen graver Vlad3 frem fra kofferten.
Han har med seg en stor, skummel jack, en masse dudes på hester (Ulahns?), en hestedude som gjør hestedudesene bedre, assault kommandos og noe annet stæsj.
Han tar runde en tror jeg, og flytter opp. Jeg svarer med scenario i tankene. Han feater sin runde to, og hestedudes dreper en masse errants. Så går det jammen galt for han også. Vlad står bak det eneste i hæren hans som kan sendes på rævva, Kreoss feater, Eiryss fjerner fokus, zealots, reckoner og redeemer spikrer kiste. Pop and drop a cap in yo ass!
Etter slaget forteller Espen meg hva wind wall er for noe, og jeg føler meg enda skitnere enn mot Nima.
slag 4 mot Øystein og trollbloods
Øystein hadde med seg en lock jeg tror heter Grissel. Ellers var det snakk om troll med spyd, troll med tønnebomber, nærkampstroll (muligens en mauler?), 2x warders, whelps, stein, og muligens en eller to soloer til.
Jeg fant fram Kreoss igjen (skitne mannen).
Kort oppsummert har ikke Øystein spilt mot pKreoss før, og lærte noe nytt i løpet av de førti minuttene det tok før Grissel lå på rompa, og så rakettene og brannbombene komme mot seg. Skittenhetsfølelsen nådde her et solid maksimum.
Litt spenning ble det runden før, da bombetrollet fikk øye på Kreoss uten noe fokus (blemme fra min side), og fikk av et godt treff. Heldigvis bomma skudd nummer to...
Tre seiere mot ett tap, og dermed en småpen fjerdeplass, må sies å være hederlig innsats, selv om det å spille Kreoss1 føles som å jukse i ludo. Rein flaks fra min side at de to erfarne jeg spilte mot (Nima og Espen), gjorde de blemmene de gjorde. All honnør til de to forresten, mestere i å ta i mot en stakkars noob som ikke vet hva hærene deres gjør. Takk til Øystein og Geir også. Fin-fine slag, alle sammen.
Har noen nye lister i hodet, deler mer om det etterhvert. Må male litt mer først, så det kan bli litt bilder også, ikke bare tekst. Snakkes!
Erik Svendsen