Jeg velger meg Retribution

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Impulse9
Thorn
Jeg velger meg Retribution

Post by Impulse9 » Tue Sep 15, 2015 10:24 am

Jeg velger meg Retribution.

Dette basert på to hovedfurkasjoner; Fett infanteri, og warJacks som skriker ette airbrush.
Videre fordypning i faksjonen bekrefter hva jeg allerede hadde en mistanke om.
Dette er en faksjon med:
• Dyre wounds
• High skill
• High movement
• Lange ører
Men, ettersom dette er det dødelige spillet warmachine hjelper det ikke så veldig at de har noe høyere def enn vaniljetrynene i de andre faksjonene. Tror denne faksjonen tvinger meg til å pugge trusselavstander til diverse fælinger rimelig kjapt.

Har bestemt meg for å begynne med følgende liste:
Kaelyssa
• Imperatus
• Moros
Mage hunter strike force(10 stk)
• Eyriss mage hunter commander (UA)
Sentinels (10 stk)
Arcanist (solo)
Nayl (solo)

Dette er RR® (Rimelig Random)
Hvorfor Kaelyssa? Hun har passe høy focus og kan skyte på ting hun ikke ser. Hun er hissig mot fientlige spellcasters.
De andre er valgt ut fordi de ser kule ut.
DVS bortsett fra Arcanist som visstnok er noe man må ha med.
Skal spille første slaget mitt mot Jarle 16.

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Sep 15, 2015 10:42 am

Welcome to IJack land! Jesper (Anaxagorax), Nima (Everlasti), Mikkel (Dagowit) og Gard er ringrevene på din valgte faction her i landet. Jesper kjørte Kaelyssa på Invasion mens Gard er en Ravyn/Rahn mann. Gard vant, og Jesper lå godt an til han gjorde...en og annen tabbe.
-Kaptajnen

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Sep 15, 2015 11:58 am

Liker du kaleyssa så bør du ta en titt på tier listen FORCE WALL.

Dagowit har god peiling på den, da han har spilt den mye.
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Tue Sep 15, 2015 1:16 pm

Eisenhorn wrote:Liker du kaleyssa så bør du ta en titt på tier listen FORCE WALL.

Dagowit har god peiling på den, da han har spilt den mye.
Force Wall kræver (for en "minimumsliste") 5 Shyeel Heavies (3xManticore, Hydra, Phoenix) og 6 Arcanists. Der er en frygtelig masse modeller som ikke bliver genbrugt (max 2 Arcanists i alle normale lister). Der er andre versioner med Griffons i stedet for Heavies, men så skal du bruge en 8-9 Arcanists (altså endnu mere overflødigt).

Kaelyssa er fin at begynde med. Hun er en all-round 'caster som kan støtte det meste.

Jeg ville hellere have en Chimera end Moros, da Kaelyssa typisk gerne vil have en Arc Node (Phoenix/Chimera).

Nayl har jeg ikke spillet med, men de fleste der har, har frygteligt triste erfaringer (i alt fald ifølge PPs forum). Mit forslag ville være at bytte Eyriss3 for Eiryss2 og Nayl for Mage Hunter Commander. Phantom Seeker gør Mage Hunter Strike Force betydeligt bedre end de er normalt.

Det er hvis vi skal rette minimalt på listen. Ellers ville jeg også nedgradere Imperatus til en Phoenix og få UA på dine Sentinels (Vengeance gør dem betydeligt bedre), men der er ingen tvivl om, at du gerne vil eje Imperatus, så det er et fint køb på sigt.

Skal jeg anbefale en generel indkøbsliste, så bliver det Houseguard Halberdiers + UA, 2 Mage Hunter Assassins, Eiryss2 og endnu en Arcanist. De kan gøre det godt i de fleste lister. Hertil kommer et Vyre Heavy kit (specifikt Banshee, men de er lette at magnetisere) og to units Stormfall Archers.
Jeg kan blive mere konkret, hvis du skriver lidt mere om, hvilke Warcasters du gerne vil spille.

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Tue Sep 15, 2015 1:21 pm

Impulse9 wrote:Tror denne faksjonen tvinger meg til å pugge trusselavstander til diverse fælinger rimelig kjapt.
Ikke nødvendigvis. Med Ossyan eller Issyria og en Houseguard Thane kan Houseguard Halberdiers charge længere end de fleste andre kan skyde...

Hvad den derimod tvinger dig til er at lære at spille Myrmidons som support (i modsætning til de beatsticks som andre faktioner har i Warjacks).

Olannon
Haley

Post by Olannon » Tue Sep 15, 2015 1:22 pm

Imperatus er da blant de bedre beatsticks?
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Sep 15, 2015 2:25 pm

Olannon wrote:Imperatus er da blant de bedre beatsticks?
Han er unntaket som bekrfeter reglen :P
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Sep 16, 2015 8:55 am

Eisenhorn wrote:
Olannon wrote:Imperatus er da blant de bedre beatsticks?
Han er unntaket som bekrfeter reglen :P
Helt korrekt. Jeg står ved min udtalelse. Imperatus er ganske rigtigt en Colossal med alt for lille base (hvis man tager hensyn til Phoenix Protocal og højere DEF - specielt med Inviolable Resolve fra Vyros1 eller Issyria), men de andre Myrmidons er ikke specielt holdbare og bør spilles lidt anderledes end de fleste Warjacks.
Eftersom Imperatus er en Character 'Jack har du ikke mulighed for at spille med 3+ 'Jacks som alle kommer med ARM 22+ (hej Khador), eller Protectorates Choir of Menoth for +2 på Hit & Damage hver runde (eller alternativt beskyttelse fra Spells/Ranged, Enliven etc.). Retribution var og er en finesse-faktion, men de sidste par bøger har givet os modeller som bryder mønstret.

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Sep 16, 2015 9:15 am

Gotcha :) Jeg har ikke spilt lenge nok til at jeg vet hvordan en faction "opprinnelig" var. Imperatus har dukket opp i mange kamper jeg har hatt mot Scyrah og jeg synes du beskriver den bra som "colossal på for liten base", noe som er nøyaktig min erfaring også. Crazy beatstick som dekker et behov resten av Scyrah egentlig ikke har noen god løsning på.

Speaking of which, lurer på når Cygnar skal få decent combat infantry...
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

Ironclad
Wraith Engine

Post by Ironclad » Wed Sep 16, 2015 9:26 am

Olannon wrote:...

Cygnar har Mercs... 8)

EDIT: +s
Last edited by Ironclad on Wed Sep 16, 2015 9:48 am, edited 1 time in total.
<--- Leif

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Wed Sep 16, 2015 9:45 am

Retribution har en veldig bratt læringskurve. Jeg tror Eisenhorn som beskrev dette med læringskurver best. «Å spille Cygnar eller Legion er som å lære å svømme med en redningsvest». Mens lære spillet, og å spille med Retribution er som å «svømme med 10kg blodig kjøtt festet på ryggen i et akvariet fylt med meget sultene haier».

<--- Mester i å overdrive!

Hver modell har en viktig rolle i din hær, og å miste dem dytter deg langt i feil retning. Men når du først begynner å lære deg dine egne modeller, samt alle andre sine modeller, begynner Retribution å bli gøy.

For å kommentere listen din.

Kaelyssa
• Imperatus
• Moros
• Eyriss mage hunter commander (UA)
Sentinels (10 stk)
Arcanist (solo)
Nayl (solo)

Kealyssa er en flott caster, og en av de beste vi Retribution har. Kealyssa er mest sannsynelig den beste "second" caster der ute. Dette betyr at hun passer meget godt som liste nummer to, i to liste turneringer.

Imperatus er et beist av en jack, du slår aldri feil med Imperatus. Og på 35 pts standard kan han fungere godt. Du slår aldri feil med Imperatus.

Moros er gøy, og jeg ser for meg at han kan bli en god sone modell. Generelt tror jeg ikke Moros er bedre enn muligheten han får. Dette betyr at han fungerer bare optimalt ved tilfeller han får alle tingene han ønsker.

MHSF er definisjonen av Retribution. De fungerer overalt, alltid og har masse de ønsker å legge til. De lider litt av lav POW, men du trenger ikke å skyte på høy ARM Beasts. De fungerer bra mot Jacks.

Eyriss3 er flott og bra, jeg bruker henne ofte, men generelt kun med Infiltrators. Jeg kan ikke uttale meg noe mere om henne, enn at Mage Hunter Commander er bedre for MHSF.

Sentinels slår hardt, de har høy P+S, høy MAT og weapon master, men de dør før de kommer fram. Kaelyssa er muligens den beste casterseren for å få dem fram. Jeg føler at du tjener mye på UA for Sentinels her.

Arcanist = must have!

Nayl..... Får du Naylt til å fungere, skriver du bibelen på nytt igjen.

Min anbefalte liste til deg.
Kaelyssa
• Pheoenix 10pts
• Banshee 10 pts
• MF Commander
Houseguard Halberdiers
UA
Houseguard Thane
= 41

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Wed Sep 16, 2015 10:04 am

everlasti wrote:Nayl..... Får du Naylt til å fungere, skriver du bibelen på nytt igjen.
Jeg tror at den slags næsten kun kan kommenteres med "challenge accepted!"

Garryth Assassins T4 til næste turnering. Jeg skal se om jeg kan få den fuldt malet også :wink:

Olannon
Haley

Post by Olannon » Wed Sep 16, 2015 10:07 am

Ironclad wrote:
Olannon wrote:...

Cygnar har Mercs... 8)
Mercs don't even come close ^^

Når jeg ser hva andre har så må man bare erkjenne at Cygnar ligger et hestehode unna. Det er forsåvidt helt ok, jeg ser behovet for å ha visse styrker og svakheter og vi har absolutt gode kandidater i andre avdelinger (Stormwall krykke?). Som diskutert her er dòg Imperatus en modell som løser et problem som ingen andre scyrah-units gjør på en god måte. Mye det samme føler jeg at feks Halberdiers kunne gjort for Cygnar. Gud bedre meg så digg det hadde vært :D

Med nerf til Haley2 og Haley3 er det kanskje håp for slike units utover. Tvi-tvi sa folk!

@Dagowit - det kommer en turnering om ca 2 måneders tid. Forventer å se Garryth med full pupp :D
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com

everlasti
Thorn

Post by everlasti » Wed Sep 16, 2015 10:25 am

Ikke Garryth T4....... men NAYL T4 "Count me in!"

Impulse9
Thorn

Post by Impulse9 » Wed Sep 16, 2015 8:18 pm

everlasti wrote:

Min anbefalte liste til deg.
Kaelyssa