Slayer spiller Cryx

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

Slayer
Timotei
Re: Slayer spiller Cryx

Post by Slayer » Mon Oct 17, 2016 9:36 pm

Takk, takk!

Her er listen jeg har spilt i det siste og også spilte mot Øysteins Trollbloods.

Warwitch Deneghra 1
Desecrator
2x Nightwretch
Stalker
---
Satyxis Cpt.
Warwitch Siren
Pistol Wraith
---
3 Bane Riders
10 Bane Warriors med UA
10 Satyxis Raiders med UA

For å gjøre en lang historie kort, da det er en stund siden slaget:

Trollbloods fikk første runde og kjørte to enheter med Northkin Fire Eaters langt opp og plassert i en trench. Jeg var litt vaklende i tilnærmingen til denne formidable trusselen og ble stående innen assault range uten å ha skadet dem nevneverdig. Dette ble skjebnesvangert og jeg kom kraftog bakpå. Da Øystein hadde satset tyngst på min venstre flanke bestemte jeg meg for å kjøre Deneghra opp mot mitt eget flagg på høyre flanke og på mirakuløst vis gå for en seier på VP. Dette gikk nesten og Øystein begynte å svette og stresse kraftig da jeg lå an til å vinne. Jeg hadde imidlertid nesten ingen modeller igjen og hadde fått tatt ut veldig lite trolls. Jeg så at Øystein hadde veldig liten tid igjen og øynet en mulighet. Deneghra løp unna for å gjemme seg. Øystein hadde 40 sek igjen og takket for kampen, men vi hadde glemt Killbox. Med 2 VP til Øystein ville han hadde tid til å vinne 5-4. Seier til Trollbloods!

Tanker etter slaget: Spilte rett og slett ikke godt nok i begynnelsen av slaget, men tok meg sammen. Det er det som er så gøy med det spillet - hvordan du spiller er faktisk veldig viktig for utfallet :D

Jeg utfordret Øystein til revansj noen uker senere. Da jeg ikke hadde fått malt noe mer, ble det same liste igjen....
Denne gangen stilte Trollbloods med en Bazooka-Caster (Cpt Gunnbjorn) og tre bombekastende store beist (Dire Troll Bombers) og en masse Pyg Bushwackers, men uten Fire Eaters (!).
Kort fortalt gikk dette bra takket være Stealth på Deneghra. Ellers hadde den sinnsyke rangen på Bushwackers (og Combined arms) vært et stort problem.
Cpt. Bazooka gjemte seg bak en mur og kastet en spell som lagde en ekstra mur. Han trodde han sto trygt bak muren, men det var før en runde med feat fra Deneghra i kombo med en Crippling Grasp. Minus 4 DEF og ARM og en rekke skudd senere, var det over for Gunnbjorn. Seier til Cryx.

Litt tanker rundt liste: Ikke optimal, men veldig morsom å spille. Deneghra 1 er svært solid og hun kommer nok til å være en av casterne jeg spiller fremover. Når det gjelder Caster nr. 2, tenker jeg for tiden på Skarre 1. Har nettopp bestilt meg en Kraken, som er på vei i posten.... :twisted:

S
Last edited by Slayer on Thu Dec 29, 2016 11:03 pm, edited 1 time in total.

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Tue Oct 18, 2016 8:06 am

Skarre1 og Kraken er morro, sett in aiakos med 2 stalkers så er du på god vei mot noe som slår hardt på feat.
Marius

Green is the new everything

Pjolterbeist
Juggernaut

Post by Pjolterbeist » Wed Oct 19, 2016 11:27 am

Har ikke spilt mot Cryx siden Mk2. Lyst på et spill en eller annen dag?
<-- Christian Tellefsen. Code games. Play games.
Currently playing Guild Ball Fishermen, also got Cygnar and Trollbloods.

Slayer
Timotei

Post by Slayer » Sun Nov 13, 2016 12:04 am

Det er ikke akkurat sånn at det går fremover med stormskritt....

Asphyxious and his favorite pet Cankerworm er det siste jeg har malt.
Image

Litt usikker på hvor bra Asphyxious er, men jeg syns modellen og Cankerworm er veldig tøffe, så jeg matte bare male dem opp.
Tenkte jeg skulle prøve ham som Caster nr. 2, men tror spesielt mangelen på spells som reduserer DEF kan være en svakhet. Vi får se. De andre spellsene er bra og featet ser ikke så verst ut.

Nå males det Mechanithralls og Necrosurgeon. De virker ikke spesielt bra (eller er det noe jeg ikke har fått med meg?), men er kule og kan sikkert fungere ok, som kanonføde.

S

Slayer
Timotei

Post by Slayer » Thu Dec 29, 2016 12:46 pm

Internal Affairs VI ble ingen stor suksess resultatmessig....og det ble heller ikke AkevittMachine (intern juleturnering på 2d6). Samlet er det blitt 6 tap og en seier (som egentlig skulle vært tap, HerrBlomquist :D ).

Den dårlige statistikken har nok flere forklaringer, men folk er rett og slett blitt veldig gode til å spille. Mye skarpe lister og skarpe spillere. Jeg har også eksperimentert med ny Caster, Asphyxious 1. Dette har ikke vært noen stor suksess og han blir nok parkert i hyllen fremover. Har nok også generelt for lite spilltrening og kjenner ikke listen godt nok

I tillegg har jeg testet ut nymalte miniatyrer:

SKarlock Commander
Image

Image

Image

Mechanithralls og Necrosurgeon har ikke vært noen højdare.....

Fremover mot NM er planen og kun spille en liste med Deneghra 1. Jeg har spilt denne Casteren en stund og føler at jeg har litt taket på det. Får ikke malt så mye før NM, men prioriterer følgende:

1. Bytte ut Desecrator med Leviathan.
2. Ta med en Necrotech
3. Warwitch Siren tilbake i listen.

Det jeg skal spille fremover ser slik ut:

Warwitch Deneghra
- Leviathan
- Cankerworm
- 2x Nightwretch

Satyxis Raider Cpt.
Warwitch Siren
Machine Wraith
Necrotech

6 Bane Warriors med UA
10 Satyxis Raiders med UA
10 Mechanithralls med UA
Necrosurgeon and stitch thralls

Håper dette kan bli en ok allround-liste.

S

Slayer
Timotei

Post by Slayer » Thu Feb 09, 2017 11:45 pm

Vel, vel.....NM var gøy. Flott arrangement. Fikk dessverre kun vært med på tre slag. Ble knust av Mercs (Ossrum) i runde 1 - jeg har aldri sett så mange jacks....spray med boosted to hit er stygt for infanteri. Jeg var tydelig rusten og rotet mye. Men jeg hadde vel aldri noen stor sjanse - motstanderen var svært god - Oskar kom seg til finalen.

Andre runde var mot Halvor med Minions (Rask). Dette ble et forrykende slag. Syns jeg fikk mer dreis på spillet. Var også scenario med to sirkulære soner. Dette passet med bra, siden jeg hadde så mye infanteri. Fikk featet på et bra tidspunkt. I kombinasjon med at Halvor hadde litt uflafs på et par kritiske ting tidlig i slaget, fikk jeg et overtak og kom i ledelsen på scenariopoeng. Med kun ett minutt igjen på klokken, fikk jeg grafset til meg det siste poenget som jeg trengte - seier.

I runde 3 ventet Thomas med Cygnar (Cpt. Allistar Caine). Med bakgrunn I et tidigere slag jeg hadde hatt mot Caine, der jeg ble utslettet av skyting I løpet av runde 2, var jeg desillusjonert. For noe tull, man må aldri gi opp håpet! :D Men det var nettopp det jeg gjorde. Jeg hadde heller ikke fått med meg at Caine ikke var fullt så bra lengre. Jeg skulle bare ha stormed på massivt og latt det stå til. I stedet gikk jeg litt forsiktig frem og rotet kraftig. Thomas hadde kontroll på spillingen og jeg Cryx-hæren ble desimert piece by piece. Prøvde et desperate assassination-run, men det var langt fra å lykkes. Tap. En positiv ting, som jeg også fikk til i slag 2, var bruk av Power attacks (slam). Dette gir jo spillet en ekstra dimensjon. Gøy å få til dette.

Oppsummering: veldig gøy å spille. Warwitch Deneghra er bra og gøy å spille. Jeg hadde veldig tro på min nymalte Leviathan, men den var ikke noen stor suksess. Må nok trene litt mer. Som jeg ble advert mot av erfarne Cryxere, er ROF d3, for usikkert. Det kan jeg skrive under på.

Stilte med noen nymalte miniatyrer:

Leviathan
Image

Scrap Thralls
Image

Mer om planer fremover og erfaringer fra mitt siste slag mot Berg Troll kommer...

Post Reply

Return to “Blogger”