greenskin's Khador, paint & play

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: vizier87

greenskin
Juggernaut

greenskin's Khador, paint & play

Post by greenskin » Tue Feb 07, 2017 3:52 pm

Etter NM og å endelig kunne si meg ferdigmalt med troll, så var det på tide å starte med noe nytt, helt nytt :) Hadde hatt lyst til å airbrushe en arme tidligere, så tenkte Khador var en fin arme å få trening med.

Har fått mye input og inspirasjon fra flere av spillerne og god oppstartshjelp av Jarle og Marius angående liste og modeller:) fikk også sneket til meg triks og tips fra juanjowar som har malt en khadorarme jeg syntes ser helt rå ut!

Planlegger å poste noen av spillerfaringene jeg gjør de gangene jeg får tid til det også, ved siden av alt av hobbydelen.

I første omgang planlegger jeg å male opp et par lister basert på de modellene jeg har eller har tenkt å skaffe meg i nærmeste fremtid:
Khador - Harkevich 1
Theme: Winter Guard Kommand

Kommander Harkevich, The Iron Wolf
- Kodiak
- Kodiak
- Kodiak
- Juggernaut
- Marauder
- Marauder

Kovnik Jozef Grigorovich

Winter Guard Rifle Corps - Leader & 5 Grunts: 8
- Winter Guard Rocketeer
- Winter Guard Rocketeer
- Winter Guard Rocketeer
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 5 Grunts: 8
- Winter Guard Rocketeer
- Winter Guard Rocketeer
- Winter Guard Rocketeer
Winter Guard Field Gun Crew - Gunner & 2 Grunts
Listen ovenfor inkluderer de fleste modellene i Vlad1-listen jeg planlegger å male også :)
Last edited by greenskin on Tue Feb 07, 2017 4:59 pm, edited 1 time in total.
- Sindre -

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Tue Feb 07, 2017 3:52 pm

Første testmodell, malt for snart 2 uker siden;
Image

Image

Deretter sprayet over resten av det jeg har per nå for å slippe å gå for mye frem og tilbake mellom fargene da jeg jobber med airbrushen;

Image

Fikk forøvrig også inn to testslag i går mot Mercanaries og legion. Merket at dette var noe helt annet enn troll-listene jeg har spilt med i det siste :twisted:
Med en god dose trening tror jeg dette kan bli en både morsom og competitiv faction å spille!
- Sindre -

Nurion
Thorn

Post by Nurion » Tue Feb 07, 2017 6:29 pm

Looking good Sindre! Spiller gjerne mot litt khador snart ;)

juanjowar
Electromancer

Post by juanjowar » Tue Feb 07, 2017 11:17 pm

Nice start Sindre, don't be afraid to go darker in the shadows with the airbrush. They will go better after light work.

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Wed Feb 08, 2017 12:44 am

Veldig stilig, og som vanlig høy kvalitet på malingen :P
Mvh
Øystein Berg

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Wed Feb 08, 2017 9:23 am

Ser dritrått ut Sindre, gleder meg til å sjå om dom tåler Major Boombox :D
Marius

Green is the new everything

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Wed Feb 08, 2017 10:30 am

Tusen takk alle sammen!

Skal nok få spilltestet mot dere begge snart @nurion @vradchuck

@juanjowar; Ill try to shade some more in some parts for the next model, and we will see how that turns out :) after all this is just a test, and I hope i will improve when airbrushing more models in the army.. Tips are always appreciated 8)

Oppdatering med baser kommer senere i dag :mrgreen:
- Sindre -

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Wed Feb 08, 2017 12:28 pm

Litt fremgang på malefronten.. alle baser er malt, snø og gress kommer da de er ferdigmalt.
Har også slengt med et bilde av ice-axe'a til juggernauten :P

Image

Image

Neste nå, er videre shading av modellene for å skape mer skygger.. So long!
- Sindre -

juanjowar
Electromancer

Post by juanjowar » Wed Feb 08, 2017 4:21 pm

Axe is looking good. :)

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Tue Feb 28, 2017 12:12 am

juanjowar wrote: Axe is looking good.

Thanks!

Sååå... etter en London-tur kjøpte jeg stort sett alt jeg trengte til Hark-lista og nesten alt til Vlad + masse annet hobbyrelatert snacks :twisted: Måtte også en tur innom på søndag for å hente 3 kodiaks jeg fikk ship´a til butikken i ekspressfart :lol:
Image

Har gått i et siden da med figurene grunnet sykdom og mange dager borte fra ishockey. Godt jeg har hatt noe å fylle tida med :roll:
Har fått malt det aller meste til table-top og kommer til å gå tilbake og plukke ut mer detaljer etterhvert. Det går fort med airbrush! Slenger med noen av de bildene jeg har hatt med arbeidet underveis:
Image

Image

Bedre og litt mer detaljerte bilder kommer så fort jeg får noe helt ferdig etterhvert. Nå er første pri og få alt spillbart og klart til Internal Affair i mars :mrgreen:

Har også fått spilt hele 11 slag på 21 dager noe som er en klar forbedring for min del. I alle slagene har jeg spilt Hark1. Så langt sitter jeg på 5 seire og 6 tap.
Hadde håp om battlereports fra alle slag, men ser fort at det ble med kun bilder.
Husker dog de to siste slagene og kjører på med de i påfølgende poster.
- Sindre -

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Tue Feb 28, 2017 1:19 am

Game #10; Harkevich1 vs Marius med Maddox

Listene våre så slik ut;
Winter Guard Kommand
Harkevich1
- 3 kodiaks
- 2 juggernauts
- 1 marauder
Kovnik Jozef Grigorovich
WG Rifle Corps(min)
- 3 rockets
WG Infantry(min)
- 3 rockets
WG Mortar Crew
Storm Division
Major Beth Maddox
- Squire
- Charger
- Firefly
- Stormclad
Journeyman Warcaster
- Charger
Major Katherine Laddermore
Storm Lances max
Storm Lances max
Stormblade Infantry
- Stormblade Infantry Officer & Standard
- Stormblade Infantry Storm Gunner
Vi stiller begge med nye factions og har også begge to fått inn få kamper med disse enn så lenge :)

Vi ruller for scenario og Marius velger å gå som nr.1. Jeg velger siden med skog for å kunne utnytte min cloud wall bedre.

Marius deployer sentrert med en unit med storm lances på hver sin side av resten av armeen.
Jeg deployer alt av skyting til min venstre side i håp om å kunne fokusere skyting på hans ene side og hjelpe til med å holde flanken med de. Resten deployes sentrert og med mulighet til å gjemme seg bak clouds og skog :)

Runde 1
Marius løper frem med det han har og gjør seg klar til å angripe. Mye står på hill og også utenfor range av min skyting.

Så er det min runde 1; Jeg caster mobility med harkevich og vandrer fremover for å ta cover bak fuel cache. Kodiaks trampler opp og clouder, mens resten av jacks følger etter. Alt av skyting avanserer og skyter uten å gjøre noe nevneverdig skade :roll:
Image

Tur 2 Storm lancene ser en mulighet på en stakkars mindre smart kodiak som står under 3 inch inne i skogen. De tre som har los assaulter inn. Etter terningene er rullet er det ikke stort kodiaken er skadet grunnet dårlige rolls og jeg kommer fint ut av det med en arm mindre, PUH. Den andre uniten med storm lances assaulter min skyting da han ikke har los til jacks. Her er det vel heller ingen stor rulling og jeg kommer godt ut av det, selv om jeg må se et par rockets og alle foruten et par riflemen gå tapt. Resten posisjoner seg for å kunne true meg neste runde.
Min runde 2; Jeg laster opp et par juggers med focus og bestemmer meg for å stå igjen trygt på 0 focus denne runden. Jeg feat´er. Juggers tar kverken på storm lances til venstre sammen med skyting som tar ut den siste som holdt seg utenfor range. Høyre sides storm lances dør av en marauder og to kodiaks. 2 clouds sikrer at jeg ikke blir target neste runde av annet enn storm knights

Tur 3
3 storm knights bestemmer seg for å charge inn da de står innenfor cloud og går for å kverke en jugger. Her glemmer marius at angrepene har en ekstra dice grunnet sin attachment. Dette glemmer han nok ikke neste gang. Selv på feat gjør de skade på en jugger, så denne hadde fort vært død om ikke...
Vi er vel her egentlig enige om at kampen er over, men vi fortsetter å spille. Jeg tar kverken på storm knights innenfor range og clouder på nytt. Denne gangen står jeg på 1 focus.
Image

Tur 4:
HUFF og HUFF! Her skal det snu!
Marius ser en assasinationmulighet da jeg har plassert fuel cache dårlig og går for den!
Han går inn i skogen som vist på siste bilde og får til fine linjer med både magi og skyting. Nå tror jeg noe som har føltes som en safe kamp skal gå tapt! Han treffer godt, men spiker dessverre ikke på dmg. Misser så på et siste febrilsk skudd som ellers kunne betydd døden. Jeg står igjen på 2 boxer!
Min tur igjen og nå prøver jeg bare å sikre meg mest mulig. Flytter alt av infanteri jeg kan få innenfor sac-pawn og holder meg på mange focus. Jacks gjør litt jobb og prøver kun å hindre flere assasinationmuligheter. Tiden begynner å bli knapp for Marius, og vi blir så enige om at vi kaller det et game!
Image

Harkevich kommer såvidt seirende ut, dog noe sjokket etter et skummelt assasination-forsøk. Takk for kampen!
@Vradchuk, om det er noe jeg husker feil i tillegg til listen din, påpek gjerne dette. .

Kom gjerne med tilbakemeldinger på battle-reporten da dette er den første jeg har skrevet. Glemte å ta litt bilder i kampens hete, men tror jeg fikk med de viktigste uansett. So long peoples!
Last edited by greenskin on Tue Feb 28, 2017 12:00 pm, edited 1 time in total.
- Sindre -

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Tue Feb 28, 2017 8:25 am

Her har det gått unna! Må være ny rekord for deg dette, Sindre? Både med maling og spilling :P

Ser veldig bra ut, og den luringen Marius har også kjørt på med noe nytt, helt under radaren ser jeg :P
Mvh
Øystein Berg

greenskin
Juggernaut

Post by greenskin » Tue Feb 28, 2017 9:50 am

Øystein wrote:Her har det gått unna! Må være ny rekord for deg dette, Sindre? Både med maling og spilling :P

Ser veldig bra ut, og den luringen Marius har også kjørt på med noe nytt, helt under radaren ser jeg :P
Hehe, ja, har hatt godt med tid til både spilling å maling i det siste, så da følte jeg at måtte utnytte det best mulig :lol: Airbrush hjelper også veldig på og er hurtig for å få opp basefargen kjapt! Ja, dette er nok helt klart ny rekord både på male- og spillfronten. Litt mer trening og en bedre sprøyte/pistol må dog til får å kunne basefarge alle delene av en modell.
Takk for det! Marius har også sneket litt i bakgrunnen og 4/6 av oss stiller muligens ny faction på kommende IA!

:mrgreen:
- Sindre -

Vradchuck
Wraith Engine

Post by Vradchuck » Tue Feb 28, 2017 11:13 am

Lista mi var:
Maddox
Squire
Charger
Firefly
Stormclad
Journeyman
Charger
Laddermore
2x max stormlances
stormeblade infantery
stormblade officer & standard
stormblade wa
Marius

Green is the new everything

juanjowar
Electromancer

Post by juanjowar » Wed Mar 01, 2017 12:18 pm

Those bases looks good. Nice stuff you get in England.

Airbrush is really a good tool specially for jacks and big miniatures. Well done

Post Reply

Return to “Blogger”