Amon og High Reclaimer drar til Lund!

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: vizier87

Kaleth Darkblade
Juggernaut

Amon og High Reclaimer drar til Lund!

Post by Kaleth Darkblade » Tue Apr 18, 2017 9:21 am

Kort oppsumering fra mine kamper i Lund!

fredag masters:
- Kamp 1, Amon mot Vlad1 i killbox scenario.
Vlad1 liker ikke å campe og han var redd for dervishers, men ikke nok til å killboxe seg selv, vinner på Dervish-in-the-face.

Kamp 2, HR mot Goreshade2.
- Attrition VS Attrition. Han inser at Barathrum ikke kan one-rounde Eye of truth og blir løpende rundt. Idrians gjør en kjempejobb og skyter vekk cav hele kampen og KE unjammer der det trengs. Vinner på klokke.

Kamp 3, Amon vs Ossrum.
- Spiller mot Oskar som jeg mener er svensk WTC spiller. Han har adr og theme på ossrum og bytter nesten ut alle bunnies mot heavies. Han threater lenger enn meg og har gode terninger. Jeg får av en av mine mer imponernde assassinations inn i ossrum, da han ikke respekterer hvor mye jobb jeg kan få gjort.
Fant ut i etterkant at jeg hadde jukset med combostrikes til dervishers når de har en skadet arm, så jeg spanderte en øl på han i ettertid. Vinner på Dervish-in-the-face.

Kamp 4, HR vs Denny1 (ghost fleet helvete).
- Har tilgang til magiske våpen fra KE og EoT, men det er ikke nok. Magnus spiller bra og jeg blir grindet ned på attrition. Hjelper ikke at vi spiller scanrio med 3 flag og han får starte.
Setter i gang tidenes bait for assassintion når jeg bare har HR og Scourge of Heresy igjen. HR har en regel at dersom han har en soultoken, så tar ting som er innenfor 2" en magisk skade. Jamme med en idrian som jeg tenker han vil drepe, men han går for den for sent. Taper på Assassination, Attrition og Scenario.

Kamp 5, Amon vs Vlad2.
- En kamp som jeg er veldig opp på, men ruller som om jeg ikke vil vinne. Klarer til slutt å grinde meg opp til scenario og attrition ledelse. Vlad2 er ekstremt redd for dervishers og han løpt langt vekk hele kampen.
Han har 5 min igjen og kan akkurat på en kvart inch charge en kayasy tøs inn i amon, løpe inn en annen for å få gang. Han måler opp med proxybaser og ser at han akkurat kan løpe inn vlad2 i controll til der hvor charging kayasy tøs skal stå. Taper på Assassination.

Jeg hadde best SoS i turneringen, så etter litt regning med -1 sos, dersom jeg hadde vunnet denne kampen, så hadde jeg endt opp på 2.plass i masters. Kom i stedet på 9. plass. Litt bittert...

Lørdag lagturnering med Jonas og Jarle:

Kamp 1, Amon vs Vlad2.
- Vi ble enige med danskene om hvilke matchups vi skulle spille, og jeg spurte peter (fra forrige kamp) om han ville ha rematch. Han mumlet i 2-3 min at han fikk nok av dervishers i går, men han sa ja til slutt.
Ruller litt bedre i dag og grinder han enkelt ned. Vinner på scenario som jeg bør. Han gikk for tidenes bait i siste tur for å sjekke om jeg kunne regelen med at casters ikke contester. Vinner på scenario.

Kamp 2, Amon vs Doomy3.
- Vi møter det andre norske laget og jeg får lov til å spille mot Mats <3
Dette er en matchup vi har spilt mange ganger og som amon burde ha en liten edge i dersom jeg husker whelps, admonition og fokuserer ned et beist med combostrikes i hans feat tur.
Kampen starter som en mexican-standoff helt til Doomy står i killbox. Jeg tror jeg har et enkelt play for å få 3 poeng, da jeg bare måler at en stormtroll contester hans flag. Jeg sender inn en dervish til å slamme trollet og løper en mech inn i flaget, men måler ikke at mulg er innenfor 4...
Resten av kampen blir en grindfest og jeg har mer klokke enn Mats. Vinner på at Mats ikke finner noen vinkler til Amon og at jeg har for mange dervishers igjen. Vinner på "assassination"

Kamp 3, Amon vs Striker1 (storm division).
- Spiller mot Wedding som lenge var ansett som sveriges beste spiller.
Er en ny mexican-standoff. I hans runde 2 så ruller han kjempedårlig og får hverken skadet fremste dervish noe særlig, pluss at boosted pod ikke klarer å gjøre skade på samme dervish.
Stryker står rett bak objektivet på 1 kamp, da han tenkte at jeg maks kunne fått inn 1 dervish på han. Setter i gang enda en imponerende casterkill run med dervishers. Amon står midt på bordet og feater, så jeg får gitt focus til en dervish som sto langt utpå flanken og fyller opp de to andre som står rett ovenfor stormwallen.
sender inn en dervish til å drepe poden, synergi 1. Sender inn dervishen lengst vekk inn i stormwallen for så å sidesteppe inn i objektivet. tar ut halve objektivet og sidesteper vekk. Synergy 2.
Så sender jeg inn dervish som han ikke klarte å disrupte inn i objektivet, oneshoter den og sidestepper inn i stryker1 og gjør 9 skade ish og sidestepper vekk.
Da kommer finalen, må sende inn en dervish med en skadet arm inn i stormwall som må sidesteppe 2 ganger for å komme til stryker1. Treffer med charge og så kommer det viktigste, jeg må ikke rulle 1 på den skadede armen for å komme inn i stryker1.
Jeg klarer 2+ og dreper dermed stryker med siste dervish. Vinner på assassination.

Kamp 4, HR mot H2 (Heavy metal).
- Spiller mot Olof som er enda en svensk WTC spiller. Kort oppsumert så gjør han en tabbe ved å gå for høyt med stormwall i tur en. Jeg får av ca 10x2 CRA mot wallen som skal gjøre ca 50dmg på wallen med gjør ca 30 bare.
Han dreper masse idrians i sin tur. I min neste tur så står wallen på 37 bokser. Jeg bestemmer meg for å feate opp idrians. jeg får av 8-9x2 CRA som skal gjøre 40-45 dmg på snitt, og gjør ca 20dmg. Da er kampen basicly over.
Prøver å grinde han ned på klokken, men han vinner med ca 4min igjen. Idrians burde ha gjort ca 90dmg på wallen denne kampen, men ender med å gjøre rett under 50. Da er det vanskelig å vinne mot H2.

Med det tapet så rykker min andre sjanse til å komme til invitasjonals. Bittert...

Søndag scrambles.

- Kamp 1, HR vs H2 (Heavy metal)
Spiller mot Toro, noe som var greit da begge har godt av å trene på denne matchupen.
Jeg spiller supersloppy tur 1. Toro får valget mellom å drepe HR eller drepe Eye of Truth. Begge disse valgene resulterer basicly i at jeg taper, også runde 1 da...
Høydepunktet mitt i turneringen er når toro måler opp for å dominate EoT vekk og jeg forteller han at han er immune mot spells (som han ikke er), ansiktutrykket hans kommer jeg ikke til å glemme på lenge! (Sorry igjen Toro :D )
Får en sjanse til å ta ned stormwall med noen KE jeg feater opp, men igjen ruller jeg som om jeg ikke hadde lyst til å vinne. H2 vinner på scenario, men hadde ikke mye klokke igjen.

- Kamp 2, Amon vs MacBain.
Nico og meg spør arrangøren om vi kan spille, da vi har en matchup som vi har hatt lyst til å teste en stund.
Vi blir pairet og da er det game on!
Jeg vinner på at Nico ikke ser alle vinklene til Dervishers og får dermed tatt ut en del cav og jammer opp Galleon. Nico ruller dårlig og da er det vanskelig å drepe dervishers.
Konkluderer med at matchupen er litt i favør amon, men er en kamp som er i favør den som kjenner matchupen.
On the Judi bandwagon

Return to “Blogger”