Alexander og Legion of Everblight

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:vizier87

unseenlurker
Gud
Re: Legion of Everblight

Post by unseenlurker » Fri Dec 16, 2011 11:46 pm

Spanande... si et par ord om eVayle også?
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Mon Aug 24, 2015 7:19 pm

Vel, det ser ut som jeg kommer til å fortsette med å spille Legion en god stund fremover.

Så jeg har bestemt meg for å fokusere på tre warlocks, epic Absylonia, epic Lylyth 3 og e Saeryn og Rhyas.

Siden Privateer Press har gitt Archangel en aldrig så liten buff så har jeg bestemt meg for lage lister der jeg får testen denne. En kan se at enheten croak raiders ikke er med, dette er fordi jeg ikke har fått dem ennå.

Har lagt ved to epic Absylonia lister jeg har tenkt å teste, med og uten Archangel.

Liste 1

Absylonia, Daughter of Everblight - WB: +5
- Angelius - PC: 9
- Raek - PC: 4
- Raek - PC: 4
- Blight Wasps - PC: 4
- Carnivean - PC: 11
- Shredder - PC: 2
The Forsaken - PC: 2

Om listen: Denne listen er en Tier 1 Absylonia liste som vil si at alle mine flight modeller får ekstra SPD min første tur.
Så Absylonia, Angelius og Wasps vil komme seg ganske fort opp i brettet. Vil idielt starte så jeg kan få en best mulig plasering.
Lite ranged attack i listen er et problem, og mangler magical weapons og angreps magi. Muligens bytte ut carniviean og en wasp unit med ravagore og naga nightlurker.

I kjent Absylonia stil er det hovedsak bare warbeasts i listen, og 2x forsaken for fury management og litt dreping når de trenger å blåse den ut. Listen slår overdrevent hardt på feat turen og beveger seg ennå bedre har jeg fått tilgang på rage.

Liste 2

Absylonia, Daughter of Everblight - WB: +5
- Archangel - PC: 19
- Shredder - PC: 2
- Naga Nightlurker - PC: 5
Strider Rangers - Leader & 5 Grunts: 6
- Strider Rangers Officer & Musician - Blighted Nyss Strider Officer & Musician 3

Om listen: Ennå en Absylonia tier liste, fordi SPD 8 på archangel første tur er awsome.
Striders er med for å ja riktig, drepe infanteri på avstand og gå ut av veien for mine warbeasts.
Infanteri spam møtes med archangels animus og angeliuser med overtake og reach. Det er værtfall planen, om det funker er en helt annen ting.

Neste lister ut er de fantastiske eTwins.
Mr Everblight!

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Mon Aug 24, 2015 9:05 pm

Tror å veksle inn for ravagore+naga i første lista er et godt trekk, men om carnivean er det som skal ut er jeg ikke helt sikker på... Spiny growth er jo bra.... Men tenacity er jo billigere da :wink:

Liste to ser morsom ut!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue Aug 25, 2015 8:34 am

Tror tenacity kommer til å fungere bedre, spesielt med tanke på at angels har passelig med def fra før av.
Mr Everblight!

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Tue Aug 25, 2015 4:14 pm

Sant det, angelusene lever mer på def enn arm, for ikke å snakke om Raeks, huff!

Du får teste det ut da vuttu :D
Om ikke annet er vel en sjangse for å få archangelen på bordet verdt å ta? Sinnsykt kul modell!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Wed Aug 26, 2015 10:53 pm

Ble bare en kamp med en tier 1 liste på 35 poeng, så prøver igjen neste gang.

Men warbeast pack får +2spd og AD om jeg benytter meg eAbsylonia tier 2 kravet. Funker det.

Også må jeg virkelig slutte og prøve assassination vær eneste gang. Er lov å drepe motstanderens hær først.
Mr Everblight!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Fri Oct 09, 2015 10:19 pm

Som en ganske erfaren Legion spiller nå er jeg ganske gira for Devastation og det LoE fikk.

Tenkte jeg skulle slenge ut litt om Tier listen til Saeryn & Rhyas, Talons of Everblight.

Warbeasts: Får tilgang til alle non-char warbeasts og Zuriel, ingen klager der.

Solos: Sorceress & Helion ser så lite bord tid uansett, tviler på at de kommer til å gjøre det i de fleste tier lister. Samme gjelder Incubi. Spell martyrs er bra.

Det store problemet her er den totale mangelen på fury management soloer, det er ingen som er tilgjengelige. Helion kan gi gratis charges til modeller med flight, men da må du fokusere på flight warbeasts og bruke 4pts på en Helion.

Units: Nyss Swordmen og Hex Hunters, Hex hunters er en personlig favoritt, så dette er flott. Swordmen kan få Occultation fra Rhyas men dette betyr at warlock uniten ikke får tilgang på stealth, ved siden av kan Rhyas bruke Onslaught så de får pathfinder.

Mangel på Spawning vessle gjør listen mindre egnet for mye infanteri.

Tier 1: Bruk det som er lov, få økt FA på units og non-char UA. Ikke noe nytt.

Tier 2: En eller flere Spell martyrs, få stealth på Spell martyrs. Martyrs er fine om du vil fokusere en del på OFF spells, gikk for 2 Spell martyrs.

Tier 3: Bruk 3 forskjellige nephilim, og nephilim får da advance move, ikke dårligt. Gikk for Zuriel, Protector og Bloodseer.

Tier 4: En unit med swordmen og Nepihilim Soldiers/Bloodseer koster 1 pts mindre. Gikk for en min unit med Swordmen og en min unit med Hex Hunters.

Tier 4 liste
Saeryn & Rhyas
- Zuriel
- Protector
- Bloodser
- 2x Angelius
- Shredder

2x Spell martyrs
min unit Hex Hunters
min unit Swordsmen

Konklusjon før test: Ikke en veldig imponerende tier liste i første omgang. Billige Nephilim og advance move på disse er solid, men den lave P+S som Nephilimene har gjør at heavys som Angelius eller Schythans burde være med, som begrenser hvor mange Nephilims en kan ta med.

Ingen Spawning vessel gjør at en del infanteri ikke kan gjenbrukes i form av lesser warbeasts

Ingen fury management gjør at en større mengde warbeasts kan bli kronglete og gjøre på full guffe.

Skal teste listen, men tror ikke Might & Magic kommer til å se mye spill.
Mr Everblight!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Sun Oct 11, 2015 3:04 pm

Konklusjon etter test av Might & Magic tier liste Den gir ikke nok tilbake til spilleren, som er verdt det en må ofre for og kunne bruke listen. Kommer ikke til å se mye spill.
Mr Everblight!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Wed Jan 20, 2016 2:51 pm

Har nå bestemt meg for å bruke 2016 til å fokusere på fire warlocks i legion.

- Kallus
- Bethayne
- Saeryn & Rhyas
- eAbsylonia

Så for turneringer og vanlig spill er det nok bare disse fire jeg kan velge mellom.
Kommer med en lengre tekst om hvorfor senere.
Mr Everblight!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue Jan 26, 2016 3:02 pm

Litt om hvorfor jeg vil spille de fire jeg valgte. Har to kamper på torsdag. Skal prøve og ta bilder og lage mine første battle rapports.

Absylonia, Daughter of Everblight
-God med mange warbeasts
-God mot attrition lister
-Effektiv
-Bra tier 1 liste

Absylonia
- Blightbringer
- 2x Ravagors
- Naga night lurker
- Shredder
Full unit legionaires
Full unit potte
1x Shepherd
En gunline med bra melee potensiale. Vurderer unit med croak raiders, men disse vil bare få withering ash bonus fra blightbringer, og jeg må finne 2 ekstra poeng om jeg tar bort legionaires.

Bethayne
-Fury 7 og bra spells + et feat som fungerer med disse
-Kan spilles med en relativt stor variasjon
-Er komfortabel med å spille med henne, men ikke nødvendigvis så mye erfaring som jeg kunne tenke meg

Kallus
-Attrition og masse infanteri
-Legion sin go too for meat mountain
-Kan buffe damage rolls
-Ganske kult feat

Saeryn & Rhyas
-Veldig morsomme å spille med
-Rhyas er et monster i nærkamp
-Feat med store muligheter
-En bra liste med spells
Mr Everblight!

Post Reply