Onkel Pomparus Grudgeblogg

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: vizier87

pomparus
Fennblade

Onkel Pomparus Grudgeblogg

Post by pomparus » Tue Jan 18, 2011 1:10 pm

Hør mine ord mine herrer.. (ja for vi må nå innse det folkens, er lite med babes her i Oslo som spiller warmachine/hordes..)

Dette er en blogg for alle som ønsker å Rante, taunte og fyre løs challenges til andre spillere eller seg selv... dvs. syting, klaging, dårlige unnskyldninger for tap etc etc .. Her gjelder det å få blodet til motstanderen til å bruse!

Dette er så klart ikke en seriøs blogg, poenget er ikke at man skal såre folk, men dette er useriøse spillopper og humor! Ingenting er så flott å ha som en Nemesis :D

Grendel
Electromancer

Post by Grendel » Tue Jan 18, 2011 1:27 pm

Ok, jeg biter på.

Kanskje noen har fått med seg at jeg spiller Retribution og har tapt en kamp eller to på OMSK, men dette har kun vært et ledd i en treningsrunde med meg selv og listene jeg planlegger å spille. Så var det ute av verden. Jeg har nå bygget opp en Rhan liste som har som formål å kaste dine trege Khador jacks som tennisballer rundt på bordet (Pomparus spiller Khador...). Battlemagene ler/danser mens Khador-tårer triller, og når Rhan har fått nok av å leke med byttet så popper han feat'en og avslutter spillet i et bad av typen blod.
Ironisk nok er det Pomparus sjæl som skal male disse battlemagene, så litt rart blir det kanskje når jeg ber deg skynde deg å male dem ferdig så dette scenarioet kan bli en realitet :)
I am so smart, I am so smart. Smrt, smrt...I mean smart.

pomparus
Fennblade

Post by pomparus » Tue Jan 18, 2011 1:39 pm

Vel… sist søndag på OMSK (16 jan 2011) kjørte jeg en 15P kamp mot denne Havard..

Circle Orboros VS. Minions!!

Jeg tapte. Min stolthet fikk en kraftig smell… noe som kan sammenlignes med at morra di kommer inn på rommet ditt mens du (iført dameundertøy, stramt slipps rundt halsen som hindrer fri flyt av oksygen til hjernen, og en sitron i munnen) bruker kroppen som en fornøyelsespark. MEN det er grunner til at jeg tapte!!

1. Jeg rullet skikkelig dårlig…. Og da mener jeg skikkelig skikkelig dårlig også!
2. Det var min første kamp med Hordes… glemte masse regler and shit..
3. Spilte med umalte figurer… og ALLE VET at når en spiller med umalte figurer, så spiller man dårligere.. samt at på en furnulig måte så oppfatter terningene dette også (se punkt 1) og ruller rass…
4. Jeg hadde stramme bukser.. noe som hindret at jeg fikk nok blod til hjernen.. ergo. Jeg klarte ikke tenke klart.

Jeg som vanligvis er et taktisk geni, måtte for en gangs skyld bite i det sure eple.. Jeg akter å rette opp i denne feilen neste søndag!

Havard.. om du leser dette, … IITS ON!!! mmmmmhmmmm *knips knips knips *
Du bør ta med en tube vaselin, for det vil ikke gli like lett neste gang!
Last edited by pomparus on Tue Jan 18, 2011 1:47 pm, edited 1 time in total.

pomparus
Fennblade

Post by pomparus » Tue Jan 18, 2011 1:45 pm

Grendel wrote:Ok, jeg biter på.

Kanskje noen har fått med seg at jeg spiller Retribution og har tapt en kamp eller to på OMSK, men dette har kun vært et ledd i en treningsrunde med meg selv og listene jeg planlegger å spille. Så var det ute av verden. Jeg har nå bygget opp en Rhan liste som har som formål å kaste dine trege Khador jacks som tennisballer rundt på bordet (Pomparus spiller Khador...). Battlemagene ler/danser mens Khador-tårer triller, og når Rhan har fått nok av å leke med byttet så popper han feat'en og avslutter spillet i et bad av typen blod.
Ironisk nok er det Pomparus sjæl som skal male disse battlemagene, så litt rart blir det kanskje når jeg ber deg skynde deg å male dem ferdig så dette scenarioet kan bli en realitet :)

Ha! Jeg ler av dine feeble skills og du trurer meg med RHAN!?!?!!? *ler hånlig*
Jeg har tørket meg i rompa med spellkortet hans før, og jeg AKTER å gjøre det igjen.. oh yes.. du hørte meg gutt... skal knuse deg som en hest bruker hovene sine til å knuse egg... ! 8)

* maler skikkelig fort * .. *pust pes* må.. *pes* ..bli ...ferdig!

pomparus
Fennblade

Post by pomparus » Mon Jan 24, 2011 1:41 pm

Aiai… 23 januar 2011.. dagen da mine egne figurer arbeidet imot meg.. dagen da tårnet i Babel ble reist på nytt og alle folkeslag fikk samme språk atter en gang… dagen da det ble klart at Maria Amelie må ut av landet (noe som er greit da)… dagen som får blåmandag til å virke som en kveld på bordell der det bare er menn i lær som pisser på deg og pisker deg med våte kluter. …

Tap mot Legion…. 35p. Circle VS. Legion… Pomparus vs. Templar…
Var kamp helt til Baldurs siste åndedrag… Legionhora hadde bare 2-3 hitpoints igjen… MEN .. atter en gang er det utenforstående ting som gjør at jeg taper en kamp.

1. Jeg fikk en tlf FØR jeg skulle ned på OMSK, dvs. mens jeg pakket ned figurene til dagens spilling.. jeg mistet fokus på det jeg gjorde (for det er jo et kjent fenomen at menn bare kan fokusere på 1 ting om gangen).. ergo. Jeg glemte en druid.. noe som resulterte i at jeg spilte med 1 mindre i squaden.. som også hadde et utrolig stort utslag for spillets gang.-

2. Lokalet var overfylt. Bråk og skrål… jeg klarte ikke samle tankene.. klarte ikke konsentrer meg. Ikke nok med at det var mange mennesker der, men de spilte KORTSPILL!!! Hva er dette?!?!? Er det ikke “Oslo miniatyr spill klubb ?” .. ikke “Oslo kort klubb”.. jeg mener.. hva [sensur] er dette?!?! Jeg har min teori at dette var i regi av Templar selv.. psykisk terror for å få overtaket på meg… lumpne triks.

3. Templar hadde spinat mellom tennene .. dette punktet trenger ingen forklaring.

4. Jeg hadde dårlig mage.. det i kombinasjon med at jeg er livredd for å bruke offentlig toaletter gjorde de 2 timene vi spilte til et rent helvete.

Jeg får søke trøst mellom to store kvinnebryst og lade kanonen til onsdag... da skal hoder rulle...

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Mon Jan 24, 2011 2:31 pm

Er jo ganske åpenbart at Baldur ikke har noe han skulle ha sagt når Absylonia kommer på besøk.
Og når du putter Baldur så nærme en Ravagore eller en anne legion heavy da ber du om deng.

1) Ikke røyk så mye bark neste gang
2) Ikke spill mot legion.

Det burde kanskje hjelpe, og Cygnar står klare til og denge Khador.
Mr Everblight!

Grendel
Electromancer

Post by Grendel » Mon Jan 31, 2011 10:38 pm

En kort oppsummering av et par kamper mellom Pomparus og megselv i helga:

- pDenny vs. Strakhov (35 pt)
Kampens høydepunkt var da en unit med McThralls tok ut Beast 09 (bør nevnes at den stakkars 09 var under cirppling grasp og Dennys feat da Thrallsa fikk satt inn en charge). Det var en enkel plankevandring mot seier for Cryxa etter dette. Pomparus åpnet den store boken av grudges og noterte ned episoden, mens tårene hans trillet fritt. Jeg fyrte opp en (metaforisk) sigar.

- eAsphyxious vs Baldur (35 pt)
Kampen punkterte da rekene (Woldstalkers) skjøt i hjel den stakkars Lichen min. Pomparus strålte av glede og jeg ristet neven mot himmelen i sinne, vantro og hevngjerrighet.

Tror ikke det er noe grudge igjen her egentlig. De to ydmykelsene ser ut til å nulle ut hverandre. Eller er det slik at den ene veier tyngre enn den andre? Slik jeg tolker det veier de likt. En meget sjelden og unik episode mao.

havard
Juggernaut

Post by havard » Sun Feb 06, 2011 12:47 am

pomparus wrote:Vel… sist søndag på OMSK (16 jan 2011) kjørte jeg en 15P kamp mot denne Havard..

Circle Orboros VS. Minions!!
[...]
Havard.. om du leser dette, … IITS ON!!! mmmmmhmmmm *knips knips knips *
Du bør ta med en tube vaselin, for det vil ikke gli like lett neste gang!
hm? noen som ropte? Jeg synes jeg hørte noen dumpe lyder her nede fra Grudgebloggen. Jeg har et Gatorman Posse eller to som begynner å bli klare for litt Oroboskjøtt.

@ Grimbjorn: Slaget mot dine tordnende troll sist søndag gikk visst ikke for seg helt innenfor reglene. Jeg bevilget Wrassleren min special attacks + 2 av tre normal attacks og ekstra attacks når den egentlig bare skulle hatt special attack + ekstra attacks. (håper det ble riktig nå) Jeg kan vel bare gjøre dette godt igjen gjennom en remach?

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Wed Feb 23, 2011 9:10 pm

Neste gang jeg spiller skal jeg ha terninger som virker..
In war there is but one favorable moment; the great art is to seize it!

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Mon Mar 14, 2011 2:37 pm

Terningene mine er fremdeles ødelagt, men jeg tar det igjen på overlegen taktikk...

pomparus
Fennblade

Post by pomparus » Sun Apr 24, 2011 9:22 pm

Uff så lett......

SPilte et par kamper mot Grendels Retribution...35P..vant så klart.

Testa Khador igjen etter en lang pause.. ja det er en slik enkel og lett army å spille ..som alle sier.. og det resulterer i at jeg vinner så utrolig lett også.. enkelt så enkelt..

Har ikke vunnet så enkelt siden jeg spilte sjakk mot en 7 år gammel jente så SFO. .. jaja...men men... været er nå fint uansett.

Grendel
Electromancer

Post by Grendel » Sun Apr 24, 2011 10:46 pm

Føler at jeg må svare for meg her da Pomparus påroper seg enkle seiere ovenfor mine sinte alver.

Vi hadde to 35-poeng kamper ja, jeg er enig i dette. Alt annet er jeg uenig i. For å virkelige gripe godt tak i mitt svar bør vi egentlig bevege oss over til det filosofiske hjørnet og starte med en god dveling over 'hva betyr det egentlig å vinne i warmachine/hordes', men siden dette er en grudgeblog hvor de finere og sofistikerte ting i livet ikke blir tatt hensyn til, så skal jeg prøve å følge grudgens spillereglene:

Alle som spiller retribution vet at dette er en arme som krever ekstremt mye av spilleren. Jeg kjørte Ravyn (og ikke Rahn) for å teste litt andre units og slikt. Listen hennes bestod av full squad med invictors + ua + soulless, Discordia, Phoenix, archers, arcanist og en MHA. Dette er en liste som krever finess og dyp strategisk innsikt for å mestre. Den kan sammenlignes med en gartner som dyrker og steller med en botanisk hage full av eksotiske blomster.
Du spilte først med Circle og eKaya. De store warbeasta (som var stealtha) stampet rundt i 'blomsterbedene' og lagde generellt mye bråk.
Neste kamp spilte du Khador og pButcher. De store warmachina stampet rundt i 'blomsterbedene' og lagde generellt mye bråk.

Ser vi en likhet mellom kampene her? Du 'vant' på samme måte som en pøbel 'vinner' når denne setter fyr på en botanisk hage og fryder seg over den simple ødeleggelsen av det vakre.

Jeg 'tapte', men som gartner i en eksotisk hage er det egentlig helt ok så lenge jeg trives med å lage en ny hage.

Håper ikke dette ble for mange metaforer og tankespinn. Tror og håper at jeg fulgte grudgens regler her!

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Mon Apr 25, 2011 9:22 am

Krever Retribution mye av spilleren? Trodde det bare krevde at motstanderen ikke har stealth jeg...

seraph
Ghetorix

Post by seraph » Mon Apr 25, 2011 9:26 am

Skitter wrote:Krever Retribution mye av spilleren? Trodde det bare krevde at motstanderen ikke har stealth jeg...

ØY!!

Og så var den grudgen igang :evil: :twisted:
Spiller dette
40k, Aos, Mordheim, Blood bowl , Battlefleet gothic
wild west exodus, Bolt action, Dropzone commander

Skitter
Enigma Foundry

Post by Skitter » Mon Apr 25, 2011 1:25 pm

Så, der kom den innrømmelsen fra en Retribution spiller :)

Post Reply

Return to “Blogger”