Grendels filosofiske hjørne (fluff spoilers kan forekomme)

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: vizier87

Kaptajn Congoboy
Archangel

Re: Grendels filosofiske hjørne

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Aug 08, 2011 2:49 pm

Noe av grunnen til Epic-navnet tror jeg er at de i Mk1 bare kunne spilles ved 750 pts (det gamle 50pts) og oppover. Det skulle bare være villere og større, alt sammen.
-Kaptajnen

pomparus
Fennblade

Post by pomparus » Mon Aug 08, 2011 4:21 pm

Kaptajn Congoboy wrote: Det skulle bare være villere og større, alt sammen.
sukk... hørtes ut som eksen min.... :D

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Mon Sep 05, 2011 10:33 am

Har morrorw kirken gått for langt ved og aktivt gå inn i krigen?
Nå tenker jeg ikke mot Cryx men mot de andre menneskelige fraksjonene som finnes der ute.

Ifølge cygnar boken har de både tilgang på warcasters, jacks og to av de gammle gigantiske krigsmaskinene.

Hvordan føler Khador borgere det når precursor knights går til krig mot dem?
Mr Everblight!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Mon Sep 05, 2011 2:38 pm

I bakgrunnen ser det ut som om både Precursors og Constance så langt bare har sloss mot Cryx. Det gjenstår å se hva hendelsene i Wrath fører til, og hvorvidt de vil bli brukt mot Khador overhodet.

Protektoratet og alt Hordes-raklet er vel fair game uansett.
-Kaptajnen

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Tue Sep 06, 2011 9:33 am

Nå var det en samtale i wrath der man fikk høre at precursor knights som slåss for sitt fedreland mot khador var det ikke?
Mr Everblight!

Kaptajn Congoboy
Archangel

Post by Kaptajn Congoboy » Tue Sep 06, 2011 10:50 am

Det kan jeg ikke huske, men den morrowanske kirken var definitivt bekymret for konsekvensene ved å sende Precursors til den nordlige fronten. I NQ-historien der Primarch Arius sender dem til Katrinska-katedralen i Korsk for å passe på Nyssor er de også litt bekymret for hva som kan skje.
-Kaptajnen

Grendel
Electromancer

Post by Grendel » Sat Oct 22, 2011 6:28 pm

Hvorfor har denne bloggen vært så stille i det siste?!

Svar: Vi er alle er i dype tanker over den kommende Hordes-Dominion utgivelsen. Det som opptar oss mest er naturlig nok tanken omkring hvordan fluffen vil påvirke vårt syn på konteksten for spillestiler. Jeg for min del frykter at fluffen vil gjøre visse Legion beist for 'overflødige', slik at jeg da ikke kan spille med dem lengre.

Høres dette tåpelig ut? Jeg har notert meg at Pomparus nylig kjørte ut en grudge mot de som lar 'elite'spillere (les: de som poster på forums) bestemme sine liste-valg. Jeg tilbyr her et alternativ: La fluffen avgjøre hva du kan spille med.

Som en fotnote lanserer jeg også en grudge mot alle som ikke handler og tenker slik jeg gjør, kanskje litt dristig i og med at dette gjøres i filosofibloggen, men jeg opplever til stadighet at folk lanserer litt vel dype tanker i grudgebloggen..og det hører jo hjemme her, så litt overlapping må man da regne med.

Noen andre fluffsentrerte listeregler å ha i bakhodet:
* Aldri spill med en prime-versjon av en caster hvis epic foreligger. Spør deg selv om casteren har tilgang til en tidsmaskin, hvis svaret er nei må de forbli epic når de er blitt epic i fluffen. Dette er rimelig selvsagt.

* Tierlister er en trygg måte å velge lister på, da har PP 'gjort fluffjobben for deg'. I elite-fluffsentrerte spillmiljøer er derimot dette lat- og dårskap.

* Vis at du er fluffsentrert med å ha fotnoter og kildehenvisninger i listen din. Du må vise hvor i fluffen (bok og sidenr.) at 'det maker sense' at casteren har den eller den listen. Unnlater man å gjøre dette kan man ende opp med at en hel spillekveld går med på debattere om en unit er riktig plassert eller ei. Greit nok i uformelle settinger, men ikke særlig velkommen på turneringer (med mindre man har en fluffsentrert turnering, hvor slike debatter er hele poenget).

Ser fram til innspill og konstruktiv kritikk!
I am so smart, I am so smart. Smrt, smrt...I mean smart.

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Sat Oct 22, 2011 10:25 pm

Det at folk deler sinn egen kunnskap er ganske naturlig, og det samme er folks søken etter kunnskap, så det at man ser over andre personers lister og taktikker er ganske bra. (jeg viste at de bibliotek og samfunns timene skulle komme til nytte)

Det man trenger mer av er det kritiske blikk til disse personene, har de virkelig så mye skills? Dette gjelder spesielt personer på nett.

Det eneste legion beiste jeg vet om som "sliter" på nettet er Angelius, og jeg klarer ikke og forstå hvorfor, så dette er noe du ikke trenger og bekymre deg over.

Akkurat dette med kildehenvisninger og fotnoter til fluffen kommer ikke til og gå, bortsett fra de som har tilgang på alle bøker med fluff historie, hvor finner jeg fluff for pThagrosh og eThagrosh der det beskrives hva slags beist og units/soloer han løper rundt med?
Eks: jeg skal spille med eCaine, eneste jeg har tilgang på er han tusler rundt med en masse sword knights og runewood + noen light jacks, dette er fra wrath boken der eCain nevnes ganske raskt i Menoth sinn del.

For og vinne den fiktive debatten ville jeg pekt på eCaine og sagt, dette er en warcaster som også er cygnar sinn james bond, har får de soldater og jacks han trenger for å fullføre oppdraget sitt.
Mr Everblight!

Dagowit
Ghetorix

Post by Dagowit » Mon Oct 24, 2011 9:22 am

Grendel wrote:Noen andre fluffsentrerte listeregler å ha i bakhodet:
* Aldri spill med en prime-versjon av en caster hvis epic foreligger. Spør deg selv om casteren har tilgang til en tidsmaskin, hvis svaret er nei må de forbli epic når de er blitt epic i fluffen. Dette er rimelig selvsagt.
Men hvad med historiske slag? Hvad hvis vi spiller en "reinactment" af et tidligere slag? Er det så ikke netop påkrævet at begge ledere er deres oprindelige inkarnationer? Burde man i stedet ikke aftale et årstal for sine slag, sådan at alle vidste, om de burde spille med den ene eller anden version? Dette ville samtidig give mulighed for at demonstrere at man kun har kildehenvisninger fra det rigtige tidsrum!

Pjolterbeist
Juggernaut

Post by Pjolterbeist » Mon Oct 24, 2011 3:00 pm

Dagowit wrote: Men hvad med historiske slag? Hvad hvis vi spiller en "reinactment" af et tidligere slag? Er det så ikke netop påkrævet at begge ledere er deres oprindelige inkarnationer? Burde man i stedet ikke aftale et årstal for sine slag, sådan at alle vidste, om de burde spille med den ene eller anden version? Dette ville samtidig give mulighed for at demonstrere at man kun har kildehenvisninger fra det rigtige tidsrum!
Haha, hørte om et annet miniatyrspill som hadde slike regler, det funket visst ikke særlig bra, da det kunne hende at ingen som dukket opp hadde hærer som kunne brukes mot hverandre.

Noen som vet hva det heter? Har glemt. :P
<-- Christian Tellefsen. Code games. Play games.
Currently playing Guild Ball Fishermen, also got Cygnar and Trollbloods.

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Mon Oct 24, 2011 3:11 pm

Warhammer fantesy battles 8th ed? :P
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Mon Oct 24, 2011 4:16 pm

Eisenhorn wrote:Warhammer fantesy battles 8th ed? :P
haha :lol:
its funny because its true.
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

Pjolterbeist
Juggernaut

Post by Pjolterbeist » Tue Oct 25, 2011 9:52 am

Eisenhorn wrote:Warhammer fantesy battles 8th ed? :P
Hahaha. Ja, det er jo et evig GW-problem, at mange armeer må bygges helt om når det kommer en ny utgave. Eller til og med blir fjernet fra spillet. Lurer om mine 3rd edition Imperial Guard fortsatt kan brukes, hehe.

Anyway, you tuller ikke altså, det visst et eller annet miniatyrspill som har en epoke-greie.
<-- Christian Tellefsen. Code games. Play games.
Currently playing Guild Ball Fishermen, also got Cygnar and Trollbloods.

Eisenhorn
Juggernaut

Post by Eisenhorn » Tue Oct 25, 2011 11:10 am

Det tror jeg på Pjolterbeist, kan ikke si jeg husker hvilket.

Men jeg kunne ikke dy meg for det passet så bra med litt GW dissing etter innlegget ditt. :mrgreen:
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com

unseenlurker
Gud

Post by unseenlurker » Wed Oct 26, 2011 7:11 am

Flames of War?

Har ikke de early war. mid-war og late-war? Noe Vietnamgreier også tror jeg.

I forhold til GW dissing så går dere laaaaangt over streken, og er helt usaklige.

Hvis det er noe som kjennetegner GW spill, så er det jo nettopp det motsatte: At hærer som ikke burde spille mot hverandre får lov til å gjøre det.
Founding member of FADHDA (Faction ADHD Anonymous)

Post Reply

Return to “Blogger”