Krokodiller på Grønland, et drama i to deler!

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: vizier87

Oguleth
Juggernaut

Krokodiller på Grønland, et drama i to deler!

Post by Oguleth » Fri Mar 30, 2012 10:56 pm

Siden Store Leder Håvard sier så, og muligens ville poste en egen rapport med et helt annet resultat, her er et par kamper fra OMSK! (Minionslister etter gjetting med Forward Kommander, bilder er desverre av samme kvalitet som malinga mi)

Kamp 1 - Hvordan kontre Maeloks feat! (Casterkill)

Faction: Cygnar (meg)
Casters: 1/1Points: 15/15
Commander Coleman Stryker (*6pts)
* Charger (4pts)
* Lancer (6pts)
* Defender (9pts)
* Squire (2pts)

Faction: Blindwater Congregation (havard)
Casters: 1/1Points: 15/15
Maelok, the Dreadbound (*6pts)
* Blackhide Wrastler (9pts)
Gatormen Posse (Leader and 4 Grunts) (9pts)
Feralgeist (1pts)
Professor Victor Pendrake (2pts)

Deployment:

Image

Jeg vet ikke hva Templar tenkte på da han satte opp dette terrenget til når han skulle spille, men det er en skog og et hus i veien til at jeg kan campe rundt der jeg deploya :(

Runde 1:

Image

Gators løper oppover, wrassler blir rila, Maelok kaster Death Pact på Posse. Pendrake løper og poser, samtidig.

Stryker gir Defendern 2 fokus, så gir han Lancern Arcane Shield og Defendern Snipe. Defendern tasser opp og prøver å skyte en gatormann, men har ikke range. De andre jacksa og squiren tasser opp etter.

Runde 2:

Image

Maelok upkeeper Death Pact. Gatormenna traller seg inn i skogen med March, resten løper vel etter.

Stryker upkeeper upkeeps og tar en fokus fra squiren, men gir likevel bare 2 fokus til Chargern, Defendern får 2 og Lancern får 1. Takket være idiotisk fokusutgivning og smådårlige terningkast, klarer chargern og defendern mellom seg å drepe en hel gatormann.

Runde 3:

Image

Maelok upkeeper Death Pact igjen, og Reviver den døde Gatormannen. Posse løper/charger inn i jacksa (med March oppe), men gjør ikke noe særlig med skade. Pendrake skyter mer for å føle seg inkludert enn å faktisk skade noe.

Stryker upkeeper Arcane Shield, men dropper Snipe. Tar en fokus fra Squire, og gir lancern og defendern masse fokus. Chargern klarer ikke drepe Pendrake, og alt lancern og defendern klarer mellom seg er å drepe den ene gatormannen som ble Reviva. Stryker feater og steller seg bak jackmuren, åpenbart fullstendig trygg!

Runde 4:8

Image

Fullstendig trygg ja? Maelok upkeeper muligens Death Pact, flytter på seg og feater, og Reviver den døde gatormannen for andre gang. Wrasslern incorporealcharger Stryker, og death roller ham rundt - men siden mine terninger er flinke, ruller han elendig og stryker overlever. Desverre overlever han ikke at at noen gatormenn løper bort til ham og stabber han mens han ligger nede.

Seier havard.

Kamp 2: Hvordan kontre pDeneghras feat! (KvasiKillBox)

Faction: Blindwater Congregation (havard)
Casters: 1/1Points: 35/35
Maelok, the Dreadbound (*6pts)
* Blackhide Wrastler (9pts)
* Ironback Spitter (8pts)
Bog Trog Ambushers (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Feralgeist (1pts)

Faction: Cryx (meg)
Casters: 1/1Points: 35/35
Warwitch Deneghra (*5pts)
* Deathripper (4pts)
* Deathripper (4pts)
* Defiler (5pts)
* Slayer (6pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Mechanithralls (Leader and 9 Grunts) (5pts)
* 2 Brute Thrall (2pts)
Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)
Warwitch Siren (2pts)

Før kampen snakka vi om scenario (eller det heter vel artifice nå om dagen) - killbox. Jeg glemte det helt under kampen, og det kom vel aldri opp igjen etter det ble nevnt når vi starta. Det kan ha hatt noe å si et sted her (gjett!), men whatever.

Deployment, err, Runde 1:

Image

Havard starter igjen, de to gatormennenhetene løper opp mens de synger Dirge of Mists. Spittern spytter på mechanithralls, men når ikke fram til han den sikta på, deviater og treffer bare en, som ikke klarer drepe (med som får Corrosion). Wrasslern blir vel rila litt. Maelok kaster Death Pact på Posse på min venstre side. Og et eller annet annet for å bli kvitt fury.

I en generøs runde gir Denny en fokus til hver jack. Skarlocken gir deathrippern i skauen Ghostwalk og den sprinter opp til skogkanten, mens Siren løper opp ved siden av. Legg merke til ambusherne på muren ved siden av bordet - havard hadde sagt fra de var med, satte de der, og likevel klarte jeg glemme dem. Et godt eksmpel på at hvis noe blir for åpenbart, tenker man ikke på det likevel. Resten av tinga mine elger oppover bordet, bortsett fra necrosurgeon som lapper sammen McThrallen som døde av corrosion.

Runde 2:

Image

Death Pact upkeepes. Venstre posse løper opp med Dirge of Mists og noen engager McThralls. Wrassler labber litt rundt. Spitter spytter på McThralls, dreper et par eller noe? Ambushers ambusher Siren og dreper henne, og engager den deathripperne i skogen.

Deneghra gir en hel fokus til jacksa denne runden, denne gangen deathrippern helt til høyre. Som spiser opp to ambushers, som gir corpse tokens til necrosurgeon. Som lager nye (men har ikke nok modeller til å lage alle) McThralls. Denny arcer Parasite på Wrassler og Crippling Grasp på venstre Posse. Defiler og Siren nummer to sprayer venstre Posse, men klarer bare putte Corrosion på et par av dem. McThralls charger, dreper 3 gatormenn fra venstre enhet, og skader leder fra høyre enhet - og tar bare en 8 bokser fra wrassler siden de ikke kan treffe en meksikansk låvedør. Pistol Wraiths løper oppover bordet. Slayer lurer på hvorfor han egentlig er med.

Runde 3, turn 1:

Image

Maelok vasser framover, og Reviver to gatormenn i venstre Posse (tydeligvis ikke upkeepa Death Pact). De klarer såvidt å karre seg inn med reach til Siren, og selv med Cold Blood klarer de ikke ta mer enn 4 bokser av helsa hennes (redde av Crippling Grasp!). De biter vel også Defilern litt, uten nevneverdig skade. Resten av venstre posse og noen fra høyre posse rydder unna McThralls som står i veien for Wrassler, pluss en Brute Thrall. Spitter spytter bort noe og, uten at jeg husker hva. Wrassler charger ene Deathrippern, som den må bruke alt av fury for å vrake. Ambushers løper for å engage Stitch Thralls og Skarlock, men ledern er stuck i kamp med en deathripper, og dermed blir ambushern som løper til skarlocken utafor command range. Det er visst styremøte rundt Ironback Spittern og (den har Girded).

Runde 3, turn 2:

Image

Ingen jacks får fokus, upkeeps blir ikke upkeepa. Necrosurgeon shuffler litt, og lager noen nye McThralls. McThralls dreper så en uskadd gatormann fra venstre enhet, og putter litt skade på ledern fra høyre enhet igjen. Klarer ikke treffe den viktige gatormannen på venstre flanke. Slayern husker at han burde bidra hvis han ikke skal bli benka, så vandrer opp til en Reviva gatormann og dreper ham. Skarlocken tusler bort fra ambushern utafor command range, og gir Ghostwalk til Defilern. Så Power Booster Sirena Defilern. Så løper Defilern ganske nærme Blindwaterstyremøtet. Denny aktiverer, går max mot Maelok, og feater. Arcer så en Scourge på Spittern, og knocker styremøtet ned (desverre ingen skade på Maelok pga Girded). Deretter kaster hun Parasite på Maelok. De to Pistol Wraithene går begge mot Maelok, og skyter ham til døde.

Seier Oguleth! (Eller muligens havard i runde 2, men litt vanskelig å avgjøre)

havard
Juggernaut

Post by havard » Tue Apr 24, 2012 7:46 pm

FAntastisk rapport!

Post Reply

Return to “Blogger”