Neste Flames of War Turnering på Outland

Forum for Outlands butikk i Kirkegata

Moderator: Khephnes

are
Electromancer

Neste Flames of War Turnering på Outland

Post by are » Tue Mar 27, 2012 12:44 pm

Er freidig og starter en tråd om hva jeg kunne tenke meg til neste Flames of War turnering. Dette er hva jeg foretrekker.

Tid: 16. juni
Hvorfor: Folk har ennå ikke reist på sommerferie og dette er siste sjanse før Arcon Spillfestival (som er fredag 22. juni til mandag 25. juni). Hvis dette er for tett innpå bør vi vente til siste halvdel av august.

Setting: Late War
Hvorfor: Fint med avveksling. Nå sist var det Mid War, men jeg mistenker spillere for å være bedre utrustet for Late War.

Poeng: 1750
Hvorfor: Spillet er designet for 1500 poeng, og mange lister må gjøre harde valg på denne summen eller lavere. På 1750 får de fleste med seg alt hvis de vil, unntatt lister som er Fearless/Veteran.

Johnny English
Trencher

Post by Johnny English » Wed Mar 28, 2012 8:23 pm

Good to see us thinking about this already :)

I really don't mind whether we do mid or late war. I think we want to ensure a minimum of 8 players, so we'd have to be sure everyone can bring a late war army if that's what we choose to do.

mid-June sounds good :D

Is there any interest in doing a large demonstration/ participation game before then? It was great to see so many interested people around the tables last weekend, and it would be nice to give them a chance to learn more about the game and maybe get more players involved. I'd happily put up either Germans or Soviets (or Hungarians....) and have enough terrain, including several city blocks, to produce an impressive visual display.

Anyone else interested?

riksaasendahl
Greylord Outrider

Post by riksaasendahl » Thu Mar 29, 2012 10:40 am

Jeg var ikke tilstede på turneringen, dessverre, men har allikevel noen innspill:

@are: enig, Late War 1750 høres bra ut. Det er lettere å lage en hær på denne summen enn 1500, som igjen er letter enn 1250. Det blir for mange vanskelige valg når summen er liten, man må kanskje mekke en hær bestående av enheter en ikke har klar.

@Elliot: I would like to participate in a demostration game, given the timing suits my schedule. If not, I am glad to let someone else use my miniatures. I have some Germans that are painted.
Join the Dark Side and get a free cookie.

red marine
Trencher

Post by red marine » Thu Apr 05, 2012 10:15 am

Jeg er med på neste turnering og datoen passer fint for meg ( gir meg litt tid å bygge og male opp haeren min :) Har kjøpt meg Grey Wolf og det er jo late war så late war passer for meg.

@ Elliot: Jeg hadde stillt opp på en demonstration/ participation game. Intressen er i vaert fall her. Kan hjelpe med transport av terreng og settte opp og vaere til stede under demogamen.

jamie

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Mon Jun 11, 2012 1:52 pm

Blir dette noe av? Jeg er nok sjanseløs på å få opp en egen late war hær innen 16. juni, men er med om jeg kan låne av noen. Om det blir senere utover sommeren eller i august, så kan jeg komme med egen hær.
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!

Johnny English
Trencher

Post by Johnny English » Wed Jun 13, 2012 5:38 pm

I'm guessing this is off - the FOW chat seems to have been dead for a while now.

We need to get some regular gaming going again! Open to ideas!

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Wed Jun 13, 2012 6:18 pm

Jeg har sommerferie fra fredag, så jeg er klar for spilling igjen. Foretrekker mid-war, men har begynt innkjøp til en late war panzer liste, så er relativt snart veldig klar for late-war også.
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!

Johnny English
Trencher

Post by Johnny English » Thu Jul 19, 2012 7:44 am

Are we any closer to agreeing a date for the next tournament? Late August, like last year?

Keithaxons
Gremlin

Post by Keithaxons » Sat Mar 14, 2020 2:57 am

Eh, if you think that this thread will be more active and popular Ill join it GE, but ya know ill be slack on posts. Get back to me and let me know what you think will happen with this thread.

Post Reply

Return to “Outland - Kirkegata”