BOLT ACTION!

Forum for Outlands butikk i Kirkegata

Moderator: Khephnes

Karzael
Praetorian Ferox

BOLT ACTION!

Post by Karzael » Sun Nov 25, 2012 12:06 pm

Hvem spiller i Oslo?

Hva spille dere?

Må prøve spill snart eller jeg vil eksplodere! :shock: :mrgreen: :(

Mvh,
Rick
Beklager om min dårlig norsk! Hva så snil å korrigere meg! Takk!
Fighting the good fight!

Imperial Guard 6000pts
Necromunda, Mordheim, Firestorm, Bolt Action.

are
Electromancer

Post by are » Sun Nov 25, 2012 1:46 pm

Jeg har russere. Skal vi spille til uka?

Coleslaw
Fennblade

Post by Coleslaw » Sun Nov 25, 2012 8:18 pm

Jag har skaffet meg fallschiermsjägers, men ikke rekkt å male dem ennå. Også lest reglene. Men ikke spillet ennå...

Så er det mulig å få en demo/test på onsdag så er jeg interessert!

/Andreas
Playing INFINITY Tuesday evenings at STF, Ensjøveien 8. Join us!
Do you want a demo? Send me a message!

are
Electromancer

Post by are » Sun Nov 25, 2012 10:26 pm

Det blir like mye test for meg, jeg har ikke spilt enda jeg heller. Da sees vi på onsdag. Når passer det for deg?

Karzael
Praetorian Ferox

Post by Karzael » Mon Nov 26, 2012 10:05 am

Hei Alle Sammen!

Jeg har lest boka men trenge å prøve det!

Onsdag høres mulig, men jeg er ferdig på jobb klokka 5, komme fra Kringsjå. Når stenge Outland? Kan vi lage en demo spill i Outland Kirke Gata da? Ellers lørdag er lettere, ikke sant?

Jeg tenke å bruke mine to hære i kabinett for å teste.

Men jeg er glad i russisk.

Mindst vi kan treffe hver andre og bli litt mer organisert for spiller i fremtiden! :D

Hva synes dere?
Fighting the good fight!

Imperial Guard 6000pts

are
Electromancer

Post by are » Mon Nov 26, 2012 10:17 am

Hei
Onsdag stenger Outland kl 2100. Jeg er der fra 1800 og drar 1900 om ingen andre kommer.

Lørdag er Outland åpent 1000-1800.

Coleslaw
Fennblade

Post by Coleslaw » Mon Nov 26, 2012 12:12 pm

Jeg er der fra sirka 18 og sitter og maler eller så hvis det ikke spilles. Og etter bruker det bli pils. :)
Jag har desverre ikke anledning i helga.

Karzael
Praetorian Ferox

Post by Karzael » Tue Nov 27, 2012 11:37 am

OKAY! :D

Jeg vil bli Outland fra klokka 5:30. Onsday (I morgen)
Jeg vil ta figurer mine fra kabinett og få klar en spill.

Tysk vs Brits.
Jeg har regel bok men bare 1 set order dice.
Fint hvis alle kan bli med.

Da kan vi prøve spillen!

Jeg vil holde meg der until jeg må dra.

Mvh,
Rick
Fighting the good fight!

Imperial Guard 6000pts

are
Electromancer

Post by are » Tue Nov 27, 2012 11:51 am

Jeg har med 12 stk lyse order dice.

Coleslaw
Fennblade

Post by Coleslaw » Tue Nov 27, 2012 4:47 pm

Har med meg lysa og mørke terninger ;). Ses!

are
Electromancer

Post by are » Wed Nov 28, 2012 1:45 pm

Image

are
Electromancer

Post by are » Thu Nov 29, 2012 12:26 pm

Jeg spilte med Rik (Karzael) og svenske-Andreas (Coleslaw)
Ingen bilder ble tatt.

Jeg hadde en britisk Regular MMG og en squad med 8 briter, 1 LMG, 3 SMG og 4 rifler. Jeg hadde høyreflanken.
Andreas kom fra venstreflanken med 10 briter med 1 LMG, 3 SMG og 6 rifler. Han hadde to enheter til - en fenrik og en medic.

Rik hadde tyskere, 3 regular squads med en LMG hver, en command unit med to SMG og en rifle, og en MMG.

Vi spilte "Hold until relieved". Rik satte en squad utpå et jorde ved huset som skulle forsvares og en MMG inne i ruinen. I "First wave" satte han en squad (de kommer turn 1 fra hans side), i reserve satte han en squad og command. De satte han på outflank. I stedet for at de kunne komme fra trekk 2 ville de komme trekk 3 eller senere. Det viste seg at de var satt til å outflanke på vår høyre flanke.

Turn 1: Rik fikk første activation. Hans MMG kunne bare se min MMG, som var i Hard Cover på Long Range, så han snudde sin egen mot gærningene som kom fra venstre over brua. En MMG er et fixed weapon, så på en advance ordre kan det ikke skyte. Deretter ble gutta i åpent terreng pepret fra alle kanter og fikk 3 pin markers. De brukte sin ordre på "rally".

Turn 2: Gutta ved siden av huset ble pepret, og mine folk ga dem 3 casualties så det bare var 2 igjen, de måtte ta moraltest, som de feilet, og ble fjernet. Min MMG tok en run ordre mot midten slik at den kom på vanlig range til Rik's MMG. Rik fikk inn forsterkninger som valset mot gutta til Andreas.

Turn 3: Min MMG skjøt på Riks MMG, traff med et skudd (trengte 5) som slo 6 på wound test etterfulgt av en ny 6'er. Da ble MMG'en skutt i filler og hele enheten fjernet. Squaden som var på outflank kom inn foran gutta mine, skjøt på dem og ga dem en pin marker. Rik's outflanking HQ klarte ikke sin Morale test (-1 for å komme inn fra reserve, +1 fordi han hadde en fenrik der. Han slo 10.) Andreas' squad hadde en pin marker og trengte 9 eller lavere for aktivering (han hadde også en fenrik) han slo 10. Andreas' fenrik skjøt mot squaden som hadde kommet fra reserve og ga dem en pin marker. Min enhet på høyre flanke klarte ikke activation og gikk down.

Turn 4: Rik tok assault med sin enhet på høyre flanke mot min enhet. Da fikk de en gratis runde skyting, uten activation test. Siden det ikke ble noen test ble pin-marker værende. Stort sett 3 +1 (cover) +1 (pin marker) og SMG +1 long range - 5 og 6 for å treffe. En model med rifle hadde ikke dekning mellom seg og fienden, det var derfor han kunne ta charge på mer enn 6" (i rough terrain kan man ikke flytte mer enn vanlig move). Det ble ingen tap. Alle pin markers ble fjernet. I assault ga Rik meg 4 casualties, men jeg hadde 3 SMG og en LMG igjen og ga 4 tilbake. Ny runde nærkamp, nå samtidig - Rik med 4 terninger drepte 3 og jeg med 7 terninger drepte alle figurer han hadde igjen. En mann var igjen, min NCO med SMG. Rik klarte nå å få inn sin Command section som siden dens Outflank var utsatt ett trekk kunne komme inn 36" fra hans side kom inn bak min "squad" og meiet ham ned. Andreas' squad slo igjen 10 på order test, sjefen ga en pin til på tyskersquaden og jeg skjøt på squaden med min MMG i stedet for å løpe i sikkerhet med den.

Turn 5: Rik løper mot MMG og skyter den i fillebiter med SMG og rifle. På den andre flanken er det litt skyting. Tyskerne får ikke gjort noe fordi de har for mange pin markers på seg.

Turn 6: Rik sin command squad løper så han har ruinen (objektivet) mellom seg og britene som er igjen. Britene rykker frem og skyter mer på tyskerne. Tyskerne feiler activation. Hvis spillet hadde sluttet her ville ingen vært på objektivet, men det blir en tur til.

Turn 7: Tyskersquaden klarer activation roll med 4 pin markers på seg - men de får ikke gjort noe meningsfyllt. Andreas' squad flytter seg og skyter på command squad, men trenger 7'ere. Command squad går inn i objektivet og skyter etter medic som går down. De bommer, fordi også de trenger mer enn 6 for å treffe. Andreas' commander går inntil ruinen, kampen ender uavgjort.

LMG er absolutt verdt det, samme gjelder SMG og Veteran status. Jeg stod for mye stille og ble outflanked. Jeg burde flyttet agressivt med infanteriet mitt fra trekk 1 så jeg kom vekk fra kanten og i trekk 4 burde jeg reddet MMGen.

Karzael
Praetorian Ferox

Post by Karzael » Thu Nov 29, 2012 7:57 pm

Takk for spilen!

Det var jo en practice game. 8)
Men i alle fall, vi var veldig heldig at are skjønte regler så mye.
Det må jeg ordne neste gang.

Ting å tenke på:

Tanks are awesome, but anti tank troops are better.
Sub machine guns are AMAZING up close. But with pinning rules...
LMG's are a must. MMG's are for support only.
There are very few "alpha" strike attacks. When attacking, be prepared to be shot back at.

Assualt or CQC is deadly. Only do when you have the numbers. Or are russian.
Get a healthy balance between the amount of units you have and how big they are.

Learn to tell which dice are yours by touch. :twisted:

Next time, I think we will need to try out more of the rules.
Including mortars, artillary etc, will make it a little more exciting.

Jeg ser frem til den neste spill!!!

Hvor er min Fallskjermjegerer...?
Fighting the good fight!

Imperial Guard 6000pts

Coleslaw
Fennblade

Post by Coleslaw » Thu Nov 29, 2012 11:24 pm

Jeg syntes det var veldig artig og er gira på å få spillt igjen!
Liker virkligen følelsen med activations og pinning, det har jeg savnet i mange spill!
Tror det blir ennå bedre med litt større hærer, så nå er det bare å male. Var det noen som sa fallschirmsjäger ;)? Og så trengs det selfølgelig anpasset terreng...

riksaasendahl
Greylord Outrider

Post by riksaasendahl » Sat Dec 22, 2012 8:11 pm

Hei, jeg bor i Kongsberg og har lyst til å spille. Ettersom det er en god tur til Oslo, er det mest aktuelt hvis det er turnerings-ish. Hva med en liten 500-poengs cup en lørdag, dersom det er greit for Outland? Trenger jo ikke være veldig mye organisering dersom vi er få.

Jeg spiller SS og har så langt 8 figurer helt ferdig, 499 poeng som er en nogenlunde spillbar hær.
Join the Dark Side and get a free cookie.

Post Reply

Return to “Outland - Kirkegata”