Mandagspillinger i 40k og Mindre Miniatyrspill

Forum for Outlands butikk i Kirkegata

Moderator: Khephnes

Acidian
Holy Zealot

Mandagspillinger i 40k og Mindre Miniatyrspill

Post by Acidian » Fri Feb 21, 2014 1:35 pm

OK, oppdatering!
Mighty Seagull wrote:Her er det lite aktivitet gitt!

Vil bare minne folk på at, ja! Det er faktisk folk å spille med på Outland i Kirkegata for tiden. Men for det meste så går det i Warhammer 40K, så vær obs på det. :wink:

Vi har regelmessig mellom 4-8 spillere hver mandag som tar turen innom oss for å spille. Hvem det er som dukker opp varierer så klart, men jeg ser regelmessig Eldar, Orks, Tyranids, Imperial Guard, Necrons og Space Marines på kveldene. Da vil vi jo gjerne at flere dukker opp for å spille ettersom vi har plass til hele 20 stykker og kan rekvirere hele spillrommet for oss selv fra og med kl. 19:00 - veldig sent. Vi spiller forbi stengetid og serverer gratis kaffe!

Sjekk lenken -> Mandag Miniatyrkveld

Håper jeg ser noen av dere der etterhvert!

Adam
Outland
Anbefaler sterkt at folk blir med på facebook gruppen. Her kommer all informasjon først, diskusjoner rundt turneringer, og det er her de fleste spillerene avtaller å spille (spesielt hvis de vil spille noe annet enn 1850 poeng) før de møter opp.

Min gamle post:
Hei alle kirkegataspillere,
Vi skal starte ett prøveprosjekt med spillinger for 40k, infinity, flames of war, og malifaux.

Starter klokken 18:00 og varer til vi er ferdig eller klokken blir 00:00.

Dette blir delvis etter stengetid, så det er avhengig av at jeg eller en annen ansatt på Outland altid er der.

Jeg (Kim) og Adam kommer til å sitte å spille der på mandager, så er det opp til dere om dere vil komme eller ikke. Man kan bruke denne tråden til å planlegge. Hvis det viser seg at det er bare han og jeg som møter opp, så kutter vi prosjektet etter en måned eller to.

Hvis dette viser seg å være noe folk liker og blir med på så har jeg noen planer for å gjøre dette bedre på sikt.

1. Få flere store bord (til 1500+ spill, vi har bare 3 store bord tror jeg), og 40k terreng.
2. Bedre støydemping i kjelleren.
3. Starte en facebook gruppe for folk/kunder som ikke henger her på 2d6.
4. Lage flyers/plakat som annonserer i butikken, prøve å få en del av de som handler hos oss, men ikke spiller hos oss, til å bli med.
5. Få i gang større turneringer på lørdager fast ett par ganger i året.
6. Spille en campaign.

7. Jeg har lyst til å sette en komplett space marine hær på kirkegata som man kan låne til nye spillere som har lyst til å prøve 40k. Muligens så kan jeg sette to hærer på kirkegata, så kan to spillere bare møte opp og spille 40k hvis man ikke er for kresen på faksjon. Jeg tenker og at jeg kunne lage ett nybegynner scenario for nye spillere som er lett å sette opp og komme i gang med, men som er mer interessant enn det som er i starterboksen. Dette kan også ordnes for infinity, som heldigvis krever mye mindre figurer.

Alt dette er gjennomførbart, men venter og ser ann om det er noe interesse først.
Last edited by Acidian on Sun May 03, 2015 12:24 pm, edited 1 time in total.

geira
Fennblade

Post by geira » Thu Feb 27, 2014 1:03 pm

Høres interessant ut. Greit å slippe å måtte drasse med seg terreng slik som på Ares. Men hva med andre spill som fx Black Powder eller Bolt Action, er det verboten?

Phatonic
Battle Boar

Post by Phatonic » Thu Feb 27, 2014 10:53 pm

Joiner gjerne med jeg! :D alltids fint å se flere spilletider/steder :)

Hansarius
Trencher

Post by Hansarius » Fri Feb 28, 2014 12:54 am

Absolutt interessert i dette. :)

Mau
Electromancer

Post by Mau » Fri Feb 28, 2014 3:08 pm

Låter intrerssant det här. Vilken måndag börjar ni?

Okapi
Fennblade

Post by Okapi » Fri Feb 28, 2014 4:52 pm

Jeg tar gjerne turen innom på mandag, om det blir spill. Mulig jeg kan dra med meg noen flere og, men de må nok holde seg på rundt 1000 poeng.
If you can't convince them, confuse them.

Acidian
Holy Zealot

Post by Acidian » Sat Mar 01, 2014 6:18 pm

Vi startet forige mandag, så vi er i gang og det er bare å møte opp. :)

Jeg kommer til å ta med nok figurer opp til 1850 poeng, så justerer jeg bare listen alt ettersom. Desverre kommer jeg ikke før nærmere 19:00 nå på mandag fordi jeg har lab ganske sent denne uken.

kakebaronen
Gobber

Post by kakebaronen » Sat Mar 01, 2014 10:58 pm

Acidian wrote:
7. Jeg har lyst til å sette en komplett space marine hær på kirkegata som man kan låne til nye spillere som har lyst til å prøve 40k. Muligens så kan jeg sette to hærer på kirkegata, så kan to spillere bare møte opp og spille 40k hvis man ikke er for kresen på faksjon. Jeg tenker og at jeg kunne lage ett nybegynner scenario for nye spillere som er lett å sette opp og komme i gang med, men som er mer interessant enn det som er i starterboksen. Dette kan også ordnes for infinity, som heldigvis krever mye mindre figurer.

venter og ser ann om det er noe interesse først.
hvis mandags spillingen blir ett fast innslag, er det noen reel mulighet for at det same kan gjøres med flames of war ved og bruke open fire?

myser på fow og har lyst til og lære det, men ser det ikke er noe miljø eller nybegynner kurs for det i oslo.

Acidian
Holy Zealot

Post by Acidian » Sun Mar 02, 2014 12:37 pm

Problemet er egentlig plass, men ikke umulig. Desverre er ikke flames of war miljøet serlig stort her i oslo, men det er noen som spiller det. Jeg ser dem aldri spille det her i kirkegata, så de spiller vel mest bare hjemme for seg selv.

Acidian
Holy Zealot

Post by Acidian » Tue Mar 04, 2014 12:59 am

Hoi, takk for spillingen alle sammen. Jeg tapte mot adam (min wraith knight fikk ikke assaulte fordi den ikke har lov til å gå under storm raven), så etter Adam sin skyterunde var det bare 2 wraith knights igjen på min side av bordet så jeg conceedet, men det var close!

Uansett så blir neste mandag da meg (outlandkim) mot Svensken (beklager, husker ikke navnet ditt!), og Raven Guard Adam mot Necron Kim på 1850 poeng. Fyi, Adam kan ikke spille før 19:00, håper det går bra, men jeg kan komme ned 18:00.

Jeg håper og at flere kommer neste gang. Jeg har møtt mange interesserte i butikken, og her på forumet. Så dette har potensialet.

Mau
Electromancer

Post by Mau » Wed Mar 05, 2014 12:04 pm

Acidian wrote:Hoi, takk for spillingen alle sammen. Jeg tapte mot adam (min wraith knight fikk ikke assaulte fordi den ikke har lov til å gå under storm raven), så etter Adam sin skyterunde var det bare 2 wraith knights igjen på min side av bordet så jeg conceedet, men det var close!

Uansett så blir neste mandag da meg (outlandkim) mot Svensken (beklager, husker ikke navnet ditt!), og Raven Guard Adam mot Necron Kim på 1850 poeng. Fyi, Adam kan ikke spille før 19:00, håper det går bra, men jeg kan komme ned 18:00.

Jeg håper og at flere kommer neste gang. Jeg har møtt mange interesserte i butikken, og her på forumet. Så dette har potensialet.
Mau (eller Mauritz på riktigt) var namnet. Hoppas jag har möjlighet att vara med nästa måndag, men det är lite avhängig hur det ser ut på jobbet. Som det ser ut nu finns det goda chanser dock.

Acidian
Holy Zealot

Post by Acidian » Wed Mar 05, 2014 1:45 pm

Alright, bare si i fra her nærmere mandag.

Btw, så er det snakk om at vi kanskje skal ha åpent til 21:00 på mandager og tirsdager framover. Dette gjør det mulig å spille miniatyrspill på mandager, for det om Adam eller jeg ikke er der, gitt at man blir ferdig til 21.

Octavius
Electromancer

Post by Octavius » Thu Mar 06, 2014 6:16 pm

Om det passer, kan jeg og Nataraja ta en kamp på mandag?
Savner folk som faktisk har tid til et skikkelig slag Apocalypse!

Acidian
Holy Zealot

Post by Acidian » Thu Mar 06, 2014 9:28 pm

Ja det er bare å møte opp!

Templar
Wraith Engine

Post by Templar » Fri Mar 07, 2014 11:58 am

Dario, hva med en dust-warfare demo på mandag?
Last edited by Templar on Sun Mar 09, 2014 7:59 pm, edited 1 time in total.
Mr Everblight!

Post Reply

Return to “Outland - Kirkegata”