Imperial Guard 1500

Diskturer lister og takikker her

Moderators: Unicorn, knightofkob

kaldCB
Wraith Engine

Imperial Guard 1500

Post by kaldCB » Tue Oct 23, 2012 1:11 pm

Nå som jeg har begynt å male litt på Guard gutta må jeg jo selvfølgelig spikre sammen en liste ettersom gårsdagens liste funka dårlig. :wink:

CCS 4 x plasma. Chimera.
Veterans: 3 x melta. Chimera.
Veterans: 3 x melta. Chimera.
Veterans: 3 x plasma. Chimera.
Veterans: 3 x plasma.
Infantry platoon.
PCS 4 x flamer
Infantry squad, grenade launcher, autocannon.
Infantry squad, grenade launcher, autocannon.
Vendetta gunship.
Vendetta gunship.
Leman Russ.
Leman Russ.

Det gir meg 4 Chimeras som jeg kan angripe med. og 2 infantry squads med 2 russer til å holde backfield.
PCS og veterans uten transport skal i vendettaene, og blir litt sånn wildcards og kan settes inn der det trengs eller ta objektiver på slutten av kampen.

Hva syns dere?
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

Phatonic
Battle Boar

Post by Phatonic » Tue Oct 23, 2012 1:23 pm

Høres morro ut, men spiller du mye mot heavy armor? ved tanke på alle meltane :)

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Tue Oct 23, 2012 2:52 pm

Ser bedre ut dette.

Mye scoring, sterke troops og grei supportive fire.
For min del er det eneste jeg ikke liker at du investerer så kraftig i fliers. Du har 425 poeng bundet opp i enheter som du ikke vet om kommer, og det merkes på ground forcen, som noen hærer kan punishe ganske hardt, spesielt om du ikke fikk first turn.

Tror jeg ville droppa 1 vendetta, skaffa chimera til veteran squaden og brukt det resterende poengene på "whatever you want". Om du vil ha noe mer "anti air" etter å ha mista en vendetta så kan du jo vurdere en officer of the fleet :)

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Tue Oct 23, 2012 5:49 pm

Phatonic wrote:Høres morro ut, men spiller du mye mot heavy armor? ved tanke på alle meltane :)
ikke sånn egentlig, jeg er jo vant til å ha melta på samtlige, syntes jeg var flink som bare hadde 2 :wink:

Tossidin wrote:Ser bedre ut dette.

Mye scoring, sterke troops og grei supportive fire.
For min del er det eneste jeg ikke liker at du investerer så kraftig i fliers. Du har 425 poeng bundet opp i enheter som du ikke vet om kommer, og det merkes på ground forcen, som noen hærer kan punishe ganske hardt, spesielt om du ikke fikk first turn.

Tror jeg ville droppa 1 vendetta, skaffa chimera til veteran squaden og brukt det resterende poengene på "whatever you want". Om du vil ha noe mer "anti air" etter å ha mista en vendetta så kan du jo vurdere en officer of the fleet :)
Ja det blir en del i fliers, men de er veldig gode. Jeg har egentlig lyst å bruke 3, men jeg må hvertfall bruke 2 :P
Egentlig var planen å ha pcs i en chimera å ikke ha den siste veteran uniten å kjøre begge vendettaene tomme. Men da hadde jeg 60 poeng igjen

Hvis jeg er vanskelig å bestemt å vil kjøre 2 fly, noen anbefalinger da?

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Tue Oct 23, 2012 7:19 pm

Huff å vanskelig du skulle være T_T

Om du skal bruke 2 fliers så må du bygga lista rundt det konseptet. Identifiser hva det gir deg, og vit hva det går på bekostning av. Du vet allerede at du bruker 260 poeng på 2 support enheter som kommer fra reserve, og de gir deg god anti tank og anti air. Med det i tankene ville jeg bygd en liste som klarer seg fint på bordet, og vurdert hvordan jeg ville at hæren skulle funke. Jeg har lagd/copy pasta en liste jeg syntes at viser det ganske bra:
Den er også beautifully spammy da :3

CCS w/ 2 Meltaguns, Astropath 105
- Chimera 55

Veterans w/ 3 Meltaguns 100
- Chimera 55
- Chimera 55
- Chimera 55
- Chimera 55
- Chimera 55
- Chimera 55

Vendetta 130
Vendetta 130

Griffon 75
Griffon 75

Er en 100% midfield orientert liste. Man vinner generelt kamper i 6th på å kontrollere midfield så passer greit. Du har et crapton med guardsmen, og siden du er i midfield så kommer du innenfor 12'' av det meste. Derfor melta framfor Plasma, dog du kan kjøre som du ønsker. 20 meltaguns og 65 krak grenades kan fjerne alt av vehicles, samt det er nokk skyting til å stoppe deathstars.
Vendettasan er en major pain in the ass siden det er for mye annet som må prioriteres, og de sørger for at flier hærer ikke stopper deg.
Griffons fordi man har lite anti infantry på range, og siden hæren ofte ikke vil komme inn i fiendens deployment zone (siden guardsmen ikke akkurat er kongene av assaults). Og de er billigere, samt lavest på prioritetslista så de vil ofte overleve (hadde takket the emperor om de ignorerte chimeras for å ta griffons lol).
Men vet jo ikke jeg. Om transports er døde som folk sier så suger den jo :p

Sier ikke du må kjøre en slik liste, men jeg tenker det er noe å se på som du kanskje kan få noe ut av :)

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Wed Oct 24, 2012 6:37 pm

Fantastisk spam hær. :wink:

Tror nok jeg får prøve å finne en mellom ting å spille litt kamper med guard i 6th så jeg får følelsen om hva som funker.

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Wed Oct 24, 2012 10:22 pm

Hehe, har stor tro på at du finner på no f*enskap ;)

Tenker du fortsatt å bruke 2 russes?

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Sun Oct 28, 2012 11:32 pm

Jeg har forsatt tro på at russer er gode i denne editionen.

Ettersom jeg egentlig føler jeg har nok troops med 7 scoring units i 1500 poeng, kommer jeg nok til å kjøre 2. må bare finne en balanse mellom support og front modeller som skal fram å gjøre noe.

Kosh
Fennblade

Post by Kosh » Fri Jun 07, 2013 11:31 am

Spæm more hæm!
Den virket grusom den listen der, tror jeg må prøve meg på noe lignende når jeg bare får nok guard modeller^^
Har alltid hatt så lyst til å leke med basilisker jeg, men den 36" minimum rangen er litt suck ass...
The avalanche has already started. It is too late for the pebbles to vote.

Post Reply

Return to “Armélister”