Hjelp til Blood Angels army

Diskturer lister og takikker her

Moderators: Unicorn, knightofkob

Styrvold
Gremlin

Hjelp til Blood Angels army

Post by Styrvold » Tue Apr 30, 2013 11:22 am

Hei der..

Noen her som kunne tenke seg hjelpe meg litt med å sette opp en BA army ?
På 1500 poeng. Starter opp med den nå. Så gjerne noe som er lett spilt i starten.

Mvh
Tim Styrvold

YellowFellow
Greylord Outrider

Post by YellowFellow » Tue Apr 30, 2013 1:31 pm

Styrvold wrote:Hei der..

Noen her som kunne tenke seg hjelpe meg litt med å sette opp en BA army ?
På 1500 poeng. Starter opp med den nå. Så gjerne noe som er lett spilt i starten.

Mvh
Tim Styrvold
Hei Tim.

Har du noe erfaring med Warhammer 40000 fra før?

Noe BA har som andre Marines ikke har, er de samme kjøretøyene, men de er raskere!!

Dette er det mange som benytter seg av, ved f. eks;

MEC Spam. Masse tankser, som Razorbacks (ofte med Lascannon og Twin- Linked Plasma Gun...!), en Vindicator kanskje og et par Predators med Autocannon og Lascannons som side sponsons.
Assault Marines UTEN jump pack gjør også Razorback billigere (5 mann med Power Fist og en Meltagun + Razorback med Las/ Plas =190 pts)

Assault Marines MED jump pack kan jo seff deep strike, men scattrer kun 1d6!!!
Kan lage "hoppe" liste med mange assault marines og en Sanguinary Priest til hver unit eller lignende!!! Han gir dem en del bra assault bonuser, som gjør dem en del bedre...!

De har vel også fått en eller to flyers, ikke 100% sikker på hvem de kan bruke eller hva de koster osv. siden jeg har nylig sluttet å spille Marines...! (Har litt reask igjen...!).

Har også sett lister som bruker 2x5 Assault Terminators i hver sin Land Raider etc, som er veldig bra, men dette går fort over 1500 pts!!!

Det enkleste å starte med er engetlig MEC lister...!

Kjøp Razorback's (som også kan bruker som Rhino, IKKE Lim fast Bak luka/ Turreten, så kan du enkelt konvertere!!!), kan evt. byttes ut med flyer transporter som BA kan bruke (men disse kan jeg ikke nok om... Finnes garantert noen som kan hjelpe deg med de!!!), Assault Marines (Nå solgte jeg nettopp 40 stk, men det er vel noen igjen... :? ), Predator'er 2 stk eller noe... En Vindicator, så har du også litt hordekontroll.
HQ, kan jo være en Librarian f. eks. Mephiston er meget god, men litt mye pts for 1500 lister.

En god kombinasjon av dette og du kan fint få en allsidig liste som fungere greit nok i 1500 pts.

Minimum 4 troop units i 1500 lister, om det er 4x5 assault marines eller 3x3 AM og en tactical squad kan du eksperimentere litt med...

Håper det var noe hjelp i dette jeg skrev eller at du fikk noen tips

Mvh Glenn

PS! Lag Liste før du kjøper!!!
Always best too run away,
so we can run away
another day...

Styrvold
Gremlin

Post by Styrvold » Tue Apr 30, 2013 4:00 pm

Jeg har noe erfaring.
Men har ikke spilt siden jeg var liten (ca 18år siden)
Så er veldig rusten kan du si

Alyssis
Holy Zealot

Post by Alyssis » Wed May 01, 2013 3:51 pm

Jeg har spillt BA siden jeg begynnte i november, og har ca 5000 poeng nå..!

Har brukt veldig mye tid på å lese forskjellige greier, så har en viss peiling på alle unitsene dems.. Kan prøve å svare så godt jeg kan på alle spørsmål du eventuelt har, enten på pm eller her.. Men til å begynne med, så kan jeg gå igjennom litt av det jeg bruker mest..

Husk at alt jeg skriver, er bassert på min egen erfaring, og andre kan ha meninger som er helt andre enn de jeg har.

Det jeg har funnet best av troops, er 2x10 assault marines med 2 melta i vær gruppe til troops, der jeg av og til, avhengig av hvem jeg spiller mot, combat squader de, slik at jeg kan deep strike en squad med 2 melta bak noen tankser dersom jeg vil ta de ut fort.

Som hq så er librarian stort sett det eneste som er verdt å bruke. Du kan og bruke mephiston, noe noen gjør, men der må du vurdere hvem du spiller mot, fordi han dør lett av force weapons, og koster veldig ofte mer enn du får igjen for.

Til elite choices så klarer jeg meg stort sett uten priests. Priesten er grei å ha med dersom du har to fulle squads med assault marines, og skal ha de i close combat. Til alt annet får du sjeldent igjen poengene du bruker der.

Det som veldig ofte fungerer, er Furioso Dreadnoughts i drop pod, med frag cannon og heavy flamer. En til to sånne på din første turn pleier ofte å gi deg minimum et victory point, og first blood.

2 Baal predators er meget gode mot infantry heavy armyer. Jeg har ingen erfaring med land speeders, og attack bikes, men har hørt at de er gode til tank hunting.

Av heavy support, så har du flere gode valg. Predators, Vindicators, stormraven, og devestator squad. Kjører du 2 vindicators, så har du et massivt heavy support. Har hatt stor suksess med det. Predators med autocannon, og 2 lascannon sponsons er og greit å bruke, dersom du vil ha litt long range support.

Når det gjelder de forskjellige support choices, så er det ofte lurt å kjøre de i par. 1 blir for lite, 3 for mye, men 2 er veldig greit, uansett hva du bruker. Unntaket der er devestator squad, enten med plasma cannon, lascannons(Veldig dyrt i poeng), eller missile launcher, som er den måten de fleste bruker de med. Der igjen, har jeg meget dårlig erfaring med missile launchers, så jeg bruker de sjeldent.

For å sette opp en grei liste for deg, så har du litt valg å gå igjennom selv.
Du bør kjøpe Blood angels codexen før du gjør noe annet, slik at du får litt stats og regler de forskjellige har.

Men..
HQ:
Librarian.

Elite:
Furioso Dreadnought, med drop pod.

Troops:
2x10 assault marines, med 2 melta i vær. Her bruker jeg death company og sanguinary guard modeller, da de vanlige assault marinesene er mindre pene, og generelt kjedelige.. :P

Fast Support:
2 Baal Predators.

Heavy Support:
2 Vindicators.

Dette utgjør ca 1270 poeng. Det gir deg 230 poeng ekstra som du kan velge litt selv hva du vil bruke. Priests, sanguinary guards, en stormraven, terminators, sternguard veterans, en ekstra furioso dreadnought.. Det er opp til deg, og det er mange muligheter. En mulighet er power weapon/plasma pistol på sersjantene dine, og en stormraven. Dette gir deg totalt 1500 poeng, og en ganske grei liste.

Styrvold
Gremlin

Post by Styrvold » Sat May 18, 2013 7:59 am

ser supert ut :D

arolig
Praetorian Ferox

Post by arolig » Sun May 19, 2013 10:26 am

Mere troops enn 2x10 er viktig ville jeg si. Greit å kunne holde litt objectives. Vurder å sleng inn en gruppe scouts eller tactical marines.

nazgash
Trencher

Post by nazgash » Wed Aug 28, 2013 3:25 pm

Alyssis wrote: HQ:
Librarian.

Elite:
Furioso Dreadnought, med drop pod.

Troops:
2x10 assault marines, med 2 melta i vær.

Fast Support:
2 Baal Predators.

Heavy Support:
2 Vindicators.
Skriver du til oss fra 2011? :lol: Dette er en sterk liste for 5 edition, men ikke lenger.

Post Reply

Return to “Armélister”