Space Wolves 1850 pts

Diskturer lister og takikker her

Moderators: Unicorn, knightofkob

Korhil
Fennblade

Space Wolves 1850 pts

Post by Korhil » Sat May 18, 2013 10:13 am

Er relativt ny når det kommer til 40k spilling og kunne trenge litt hjelp med å lage en liste for turneringspill. Som nevnt er jeg helt fersk i 40k universet så har ikke spes peiling på hvilke våpen som gjelder og figurer som er verdt å satse på. Prøver å satse meg inn på en lokal turnering(Armacon) som skal avholdes på nyåret så det burde være godt tid til å male/teste ut lister.

Fant ikke et "rent SW forum", men etter å ha lest litt rundt så har jeg sett:
- Grey Hunters er det som teller i troops :10 manns squad med 2 meltaguns.
- Drop Pods min 1-2 stk
- Long Fangs med Missile Launchers(må tråle internett for bitz :lol: )
- Kjøretøy brukes ikke(Drop Pods som er gjeldende)
- Termies: Må definitvt ha med disse men er jo så mange muligheter med våpen at jeg blir litt forrvirret.
- HQ: Rune Priest eller Lord med wolf mount

Tenker å hive de inn i kamp, det er vel tross alt i nærkamp SW er best. Space Marines on steoroids :D

Folk kan gjerne komme med hva som er "standard" i en SW liste så får jeg iallefall begynt på malingen. Har to turneringer og to armeer som skal males så må ikke kaste bort verdifull maletid 8)
Last edited by Korhil on Thu Sep 19, 2013 1:32 pm, edited 1 time in total.

nazgash
Trencher

Post by nazgash » Wed Aug 28, 2013 3:22 pm

Korhil wrote: Fant ikke et "rent SW forum", men etter å ha lest litt rundt så har jeg sett:
- Grey Hunters er det som teller i troops :10 manns squad med 2 meltaguns.
Feil. 2 plasmagun er bedre.
Korhil wrote: - Drop Pods min 1-2 stk
Helst 5 for 1500-2000 (med mindre du kjører full drop pod assault)
Korhil wrote: - Long Fangs med Missile Launchers(må tråle internett for bitz :lol: )
Greit nok, men ikke så gode som de var før (meta skift med 6 edition, mange mål i 2+ armour)
Korhil wrote: - Kjøretøy brukes ikke(Drop Pods som er gjeldende)
Det er greit
Korhil wrote: - Termies: Må definitvt ha med disse men er jo så mange muligheter med våpen at jeg blir litt forrvirret.
Glem det. Over 60 poeng for en termie med ETT wound (med nærkamp wargear)?
Korhil wrote:
- HQ: Rune Priest eller Lord med wolf mount
To reuneprisets er det som teller.
Korhil wrote:
Tenker å hive de inn i kamp, det er vel tross alt i nærkamp SW er best. Space Marines on steoroids :D
Lykke til å prøve å ta Purifiers i nærkamp. Space Wolves er IKKE en nærkampshær.
Korhil wrote:
Folk kan gjerne komme med hva som er "standard" i en SW liste så får jeg iallefall begynt på malingen. Har to turneringer og to armeer som skal males så må ikke kaste bort verdifull maletid 8)
1-2 Runepriest.
2-3 LF med 5 ML
2-4 Drop pods med GH
1 drop pod med WG med 4-5 Combi.meltas
+ IG
Noen HQ (Lord Commissar eller CCS)
Platoon med 3 autocannons (eller evt 2 veteran squads med plasma/melta/flamer)
2xVendetta
Aegis med Quad Gun.

IG er nesten et must for SW nå, siden de ikke har egne fly/skyfire/interceptor.

Korhil
Fennblade

Post by Korhil » Mon Sep 02, 2013 7:45 am

Takk for svar :O Har i mellomtiden kommet fram til det meste av dette selv, men setter pris på at noen gadd å svare tilslutt.

Har investert i litt IG allies i sommer. Skal teste litt ut med disse snart. Tror flyerene og litt flere figurer kommer til å telle som et stort pluss. Den lista jeg hadde var vel sånn ca 58 mann, men siden Tau/Eldar har så mange big guns/tricksy weapons så ble det fort hakke mat.

knightofkob
Stannis Brocker

Post by knightofkob » Mon Sep 16, 2013 2:28 pm

LF Missile er i praksis ikke noe bra da så mye av hæren gjør det samme bedre+ at de helt umobile. De passer ikke inn i hæren og bør byttes ut med Grey Hunters ville hatt 2 units med meltaer i tillegg til de 4 med plasma, just in case. I nesten en hver situasjon må du ha en ally om du skal spille kompetativt. IG er klart best, men Eldar er ikke så værst heller. Du kan jo også alliere deg med Eldar, Farseer/Spiritseer + 2 Wave Serpents med Guardians eller Wraith Guard eller Guardian Jetbikes+ 1 Crimson Hunter eller Night Wing. Da får du noen mye mer mobile scoring units en feks IG. Kommer ann på hvor mange poeng du spiller. Jeg personlig har klart meg med bare en Crimson Hunter på 1500 pts, men på 2000 pts så blir det nok litt lite og da blir nok IG en bedre alliert enten det eller så kan du skivse inn en Fire Storm Redoubt =P.
Captain ETC 40k 2016 - Necrons
Player ETC 40k 2015 - Necrons

Korhil
Fennblade

Post by Korhil » Thu Sep 19, 2013 1:56 pm

Så her er første utkast:

Primary Space Wolves

1.Rune Priest: Jaws, Living Lightning 100 pts
2.Wolf Guard 5stk : 5 combi melta, 2 combi plasma 161 pts
3.Grey Hunter 10 stk: 2 Plasmas 160 pts
4.Grey Hunters 10 stk: 2 Plasmas 160 pts
5.Grey Hunters 10 stk: 1 Flamer, 1plasma 150 pts
6.Grey Hunters 10 stk: 2 Melta 155 pts
7.Grey Hunters 5 stk: 1 Plasma 85 pts
8. Razorback 2 stk 80 pts
9. Drop Pods 3 stk 105 pts

Allies

1. CCS:Plasma, Autocannon 75 pts
2. PCS: 4x Flamer 50 pts
3.Infantry: FLame, Autocannon 65 pts
4.Infantry: Flamer,Autocannon 65 pts
5.Infantry: flamer 55 pts
6. Vendetta 130 pts
7. Vendetta 130 pts

8. ADF: Quad gun 100 pts

Total Roster: 1826

Tanker:
- 10 manns squad med GH gir jo et gratis våpen så vurderer å kjøre 10 manns lag, men kan jo også splitte opp siden "store templates er in".
-Usikker hva som er CCS beste utrustning er helt ny på IG og relativt fersk i 40k for den saks skyld.
- Kan feks ofre 5 manns squadet og få 10 guardsmen + ein WG til

Har sett litt på ELdar og liker modellene ganske godt, men nå har jeg satt meg et mål om å ikke starte flere prosjekter(iallefall før nyttår). IG er jo som nevnt det beste alternativet nå-

Octavius
Electromancer

Post by Octavius » Fri Sep 20, 2013 4:19 pm

Er ikke primaris poweren til Divination mer fordelaktig? Space wolves kan jo ta divination...

Zoidberg
Trencher

Post by Zoidberg » Wed Feb 26, 2014 11:51 pm

Rune priest må kjøres med jaws og droppod!! Det er detbeste våpene til å takle riptide å veldig mangen monster på:) samt ha 1 i bakhånd for å deale me psychic powers i bak rekkene med. Anbefaler 2 prester på 1850 lister:)

Har og etter mye spilling funnet ut at Tau er en meget effektiv allied å ha med seg.
riptide med buffmander kan du stole 100% på fra turn1, kontra fryers til ig som tidligest er aktiv i turn2. Ignore cover er og ganske digg:)

Hvordan ser lista di ut pr d.d.?
En barnslig mafia
Www.drittunger.no

Korhil
Fennblade

Post by Korhil » Sat Mar 01, 2014 10:41 am

Zoidberg wrote:Rune priest må kjøres med jaws og droppod!! Det er detbeste våpene til å takle riptide å veldig mangen monster på:) samt ha 1 i bakhånd for å deale me psychic powers i bak rekkene med. Anbefaler 2 prester på 1850 lister:)

Har og etter mye spilling funnet ut at Tau er en meget effektiv allied å ha med seg.
riptide med buffmander kan du stole 100% på fra turn1, kontra fryers til ig som tidligest er aktiv i turn2. Ignore cover er og ganske digg:)

Hvordan ser lista di ut pr d.d.?
Per dags dato har jeg nok gått mer og mer over til IG. Du vet kjøpe en boks så to bokser , plutselig så er du så hekta at du har en ny armee. Kjekt å male guardsmen lett å få til en god standard siden det ikke er mange farger. SW er blitt mer eller mindre allies(ny bok på slutten av året sies det). Da type pod-priest. For å være helt ærlig kom jeg aldri skikkelig igang med spillingen, da ting alltid kommer i veien for spilldagene :? Tau er jo et alternativ, men "alle spiller Tau" og siden jeg allerede hadde litt guard så ble det dem.Hadde sluppet biligere unna med tau tough. En-tre modeler= ferdig done ally :D

Zoidberg
Trencher

Post by Zoidberg » Mon Mar 03, 2014 5:34 pm

Samme greia her, syns sw er litt svake til en evt turnering. Så i turnering blir det tau med sw.
Men casual games er det ingenting som er kulere en sw:) ser frem til ny codex, blir heftig:)
En barnslig mafia
Www.drittunger.no

Tusleplopp
Holy Zealot

Post by Tusleplopp » Thu Jul 10, 2014 1:35 am

Zoidberg wrote:Rune priest må kjøres med jaws og droppod!! Det er detbeste våpene til å takle riptide å veldig mangen monster på:) samt ha 1 i bakhånd for å deale me psychic powers i bak rekkene med. Anbefaler 2 prester på 1850 lister:)

Jeg mener at alle henter Psychic fra regelboka nå? eller husker jeg feil?

BTW, med 7th Ed, synes jeg at meltaguns er tilbake på banen igjen.

Pros:

Instakiller T4 Units, er AP1 som gjør at du kan sprenge kjøretøy lettere.
og selvfølgelig 2d6 armor penetration mot kjøretøy innenfor halv range.

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Thu Jul 10, 2014 1:37 am

Tusleplopp wrote:

Jeg mener at alle henter Psychic fra regelboka nå? eller husker jeg feil?

BTW, med 7th Ed, synes jeg at meltaguns er tilbake på banen igjen.

Pros:

Instakiller T4 Units, er AP1 som gjør at du kan sprenge kjøretøy lettere.
og selvfølgelig 2d6 armor penetration mot kjøretøy innenfor halv range.

Det var bare noe med datoen det ble skrevet på ;)

Korhil
Fennblade

Post by Korhil » Fri Jul 18, 2014 4:13 pm

Stemmer det var 6 th da dette ble skrevet :wink: Nå er det noe på gang de neste ukene blir spennende. At de mistet loren sin kom som et sjokk(utenom JAWS), men får vel noe nytt snart. Har 15 stk meltaguns liggende så blir kanskje noe mekking etterhvert 8)

Krysser fingrene for: Wolf Guard Kit, Nye plastik characters(Lord/Rune Priest).

Post Reply

Return to “Armélister”